Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei käytä kihlasormusta.

Vierailija
16.02.2014 |

Purin kihlauksen. Mitä sitä yksin sormusta pitelemään kun toisella riittää syitä siihen miksi sormus unohtuu ja lojuu autosta työpöytään. Aina muualla paitsi sormessa. Hukannutkin jo kolmesti sormuksen niin ettei sillä ole ollut hajuakaan missä on.

Minusta tämä kertoo alitajunnantasolla siitä ettei kihlauksellamme ja mun antamalla sormuksella ole väliä tai arvoa. Itse arvostin sormusta kun sen kerran rakkaaltani sain ja pidin sitä aina.

Saa nähdä onko alkusoitto lopulliselle erolle. Olen niin pettynyt ja loukattu. En voi luottaa mihinkään lupauksiinkaan kun niitä annetaan lämpimikseen muttei noudateta. Olemme tästä sormusasiasta puhuneet ennenkin ja mies aikoi parantaa tapansa. Ihan turhaan. Se sormus vaan on ja pysyy pois sormesta ellen erikseen muistuta. Siltikin esim. Töistä tullaan ilman sormusta. On heitetty lojumaan jonnekin parkkikolikkojen sekaan kun on pitänyt siivota autoa, käsitellä metallia tai koneita. Ettei vahingoitu nääs. Kummasti ne muut miehet pystyy tekemään saman sormus kädessä...

Mitä te ajattelette miehestä joka "unohtaa" aina sormuksen. Jopa baari-illoiksi miesten kanssa kun on liikkeellä....

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi... Mä en käytä kihla- enkä vihkisormusta käytännössä koskaan. No, joihinkin juhliin tälläydyn ja panen ne sormeeni. Mun käyttämättömyys johtuu siitä, että a) sormukset on hankittu kun olin tukevasti raskaana (ja turvonnut), joten ne ovat minulle nyt liian isoja ja b) en nyt ylipäätään ole mikään koruihminen  ja c) leivon paljon, jolloin korut joka tapauksessa ovat vain tiellä. Kerran yritin käydä pienennyttämässäkin noita, mutta kultaseppä oli sitä mieltä, että ei kannata, koska kohta sormeni kuitenkin alkavat iän myötä paksuuntua. Ihmettelin vähän, mutta otin vihjeestä vaarin. Tuosta on kohta 10 vuotta ja edelleen sitä paksuuntumista odotellessa... Joku meillä töissä joskus kysyi, olenko eronnut, kun ei mulla ole sormuksia. Mutta ehei, onneksi itselläni sattuu olemaan parisuhde, joka ei ole moisista ulkoisista tunnusmerkeistä kiinni. Muistan kyllä ilman sormustakin olevani varattu.

Vierailija
42/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lukekaa tarkkaa! Joo, te ette käytä sormusta mutta onko se hukassa kymmeniä kertoja puolessa vuodessa! TUSKIN. Se on teille tärkeä ja jossakin jemmassa josta tiedätte missä se on.

Mun mies ei edes tiedä mihin sormuksen jättää!!!! Sisälukutaitoa kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lukekaa tarkkaa! Joo, te ette käytä sormusta mutta onko se hukassa kymmeniä kertoja puolessa vuodessa! TUSKIN. Se on teille tärkeä ja jossakin jemmassa josta tiedätte missä se on.

Vierailija
44/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:22"]

[/quote]

Meillä mies on unotanut monta kertaa sormuksen ties minne. Käyttää sitä tosi harvoin ja kotiin tullessa ottaa heti pois ja työntää, minne sattuu. Olen löytänyt sen lavuaarin vierestä, eteisen pikkukorista, hanskalaatikosta, sängyn vierestä. 

Ja voi, silti uskon, että rakastaa minua, koska avioliittovuosiakin on takana jo parikymmentä.

Ja ei ole edes alkuperäinen sormus, koska ensimäinen hävisi mökkireissulla lapissa :)

Sormus se vain on, eikä mikään taikakalu

Vierailija
45/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:05"]

Ei tässä minusta ole kyse siitä, että toimiiko sormus ehkäisynä vaan siitä, että miksi kukaan menee kihloihin/naimisiin jos ei aio käyttää sormusta. Eikö olis ihan sama silloin jatkaa vanhaan malliin saman katon alla pelkkinä seur. Kumppaneina?

[/quote]

Ai naimisiin mennäänkin sen sormuksen takia? Minä luulin, että siinä halutaan sitoutua virallisesti, paperilla, jotta saataisiin tiettyjä etuja, joita avoliittoon ei liity (avio-oikeus eli köyhemmälle puolisolle ei massiivisia perintöveroja varkkaamman kuoltua, leskeneläke, yhteinen sukunimi...).

[/quote]

Juuri näin, ihan kuin avioliitolla ei olisi mitään merkitystä sormuksen lisäksi. :D

Ei sitoutuminen ole sormuksesta kiinni. Kaikki eivät tykkää käyttää koruja, joillekin voi tulla allergiaa sormuksesta ym. Tosin jos ap:sta tuntuu muutenkin siltä että mies ei ole kovin sitoutunut, ehkä se sormus on vain jäävuoren huippu.

Ap, onko miehesi suunnittelemassa häitä innolla? Onko teillä paljon yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia?

[/quote]

Menimme kihloihin mutta jätimme hääpäivien ajattelun muutaman vuoden päähän. Ja ei, miehellä ei ole yhteisiä ääneen lausuttuja tulevaisuudensuunnitelmia meidän varalle. Hän kertoo kyllä unelmistaan, mutta ne tuntuu koskettavan yksinomaan häntä: haluaisin tehdä sitä ja onnistua siinä. Matkustaa sinne ja kokea sitä. Ei koskaan mitään sen suuntaista, että haluaisin ostaa sun kanssa oman talon, mene naimisiin mun kanssa ja tehdään lapsia. Mä haluaisin viedä sut sinne ja sinne. Hän ei myöskään ole edennyt suhteessamme oma-aloitteisesti. Vaikka te ette usko tätä, en ole koskaan painostanut miestä esim. Muuttamaan yhteen tai menemään mun kanssa kihloihin. Olen vain kysynyt ja se on ollut heti jees jees mies. Toikin on rasittavaa. Mun täytyy tehdä aloite kaikkeen. Mua ei koskaan ilahduteta. :(

Nyt rupee ihan itkettää. Oon tyytymätön tähän miehen ihan sama kunhan helpolla tulee asenteeseen. Synttärilahjojakaan ei koskaan saa ajoissa kun miestä ei kiinnosta mennä ajoissa kaupaan. Eikö sen kuitenkin pitäs olla selvää että omaa kumppania haluaa ilahduttaa? Mä en ole koskaan saanut sellaista tunnetta miehen kanssa että olisin vaalittu ja tärkeä. Byää.

Ap

[/quote]

Niin no ehkä tuo mies ei ole sulle se oikea. Olis mullakin saattanut olla eri mielipide aiempien "poikaystävien" sormuksen käyttämättömyydestä jos olisi kihloihin menty mutta se johtuu siitä ettei ollut varma olo, eikä hyvä olo siinä suhteessa. Tosin siksi ei myöskään menty kihloihin...

Nykyinen mieheni saa olla käyttämättä sormusta ihan rauhassa kun tiedän että rakastaa ja arvostaa eikä se sormus liity siihen mitenkään. Kyllä mä sanoisin että noi sun epävarmuudet liittyy johonkin ihan muuhun kun siihen sormukseen, ei sillä olis merkitystä jos sulla olis muuten hyvä olla siinä suhteessa.

Vierailija
46/59 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki miehet halua loukata mutta loukkaavat tahattomasti.Evoluution takia miehet eivät alitajuntaisesti halua olla sidottu.ja sormus on symbolinen merkki sitoutumisesta yhteen ihmiseen.

Vierailija
47/59 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sormusta arkisin juuri lainkaan, koska se haittaa töissä ja harrastuksissa. Lisäksi sormus on sovitukseltaan melko tiukka, joten sen sormeen laittaminen ja poisotto sattuvat niveleen. Tämän takia käytän sormusta vain kun olemme viettämässä iltaa tai muissa juhlissa tms. Ainakaan tähän mennessä vaimo ei ole asiaa kommentoinut ja olemme olleet jo kymmenisen vuotta naimisissa.

Vierailija
48/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, jos sen löydät, niin myy pois, muuta rahaksi anna anna uudelle ihastuksellesi. Ei mies sitä ilmeisesti osaa kaivata, joten ota hyöty irti siitä.

Vierailija
49/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä oon parisuhteessa miehen kanssa, en sormuksen. Itekään en ihan jatkuvasti rinkulaa pidä, silti rakastan miestäni ja olen häneen sitoutunut.

Kysyisin mieluumminkin, että onko teillä keskinäistä kunnioitusta ja rakkautta, jätetään sormus-asia kokonaan siitä sivuun?

Vierailija
50/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan eivät tykkää pitää sormusta, vaikka olisivatkin sitoutuneita. Ja sormus voi olla vaikka haitaksi juuri töissä (työturvallisuus), mutta mutta... siltikin vaikuttaa, ettei se kovinkaan paljon hänelle merkitse tai voisi ainakin sinun mieliksesi pitää sitä sormessa vaikkapa juuri baari-illoissa. Itse kyllä haluaisin, että mieheni pitäisi sormusta ja alkaisin todellakin ihmetellä jollei se sormessa ole. TOSIN, jos on ollut aina niin, ettei käytä sormusta, on se varmasti aivan normaalia... mutta jos on alkanut nyt unohtelemaan sormusta pois, kertoo se siitä, ettei halua viestittää olevansa varattu (koettu on sekin)..

Vierailija
51/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla sormuksen pitämisellä/pitämättömyydellä ole mitään merkitystä. Kaikki ei vaan osaa pitää, ja voi oikeasti olla töissä haitallinenkin.

Vierailija
52/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän sormessani niin kihla kuin vihkisormusta, mutta vain kun olen kotona. Meillä ei töissä saa edes pitää sormuksia, koska niiden ansiosta sormi voi jäädä jumiin tai katketa. Eli ihan turvallisuus syistä. Ja monesti kotonakin otan sormukset pois kun tiskaan, pesen kädet, askartelen, remppaan tai huollan. Olen luopunut ajat sitten kaikista muista koruista/helyistä juuri työni ja turvallisuuden takia. Ja olen mies.

Vierailija
53/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain niin on että jos sitä sormusta ei muka voi pitää niin se syy on kyllä ihan muualla kuin "työturvallisuudessa". 

Vierailija
54/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua loukkaisi, jos mies ei käyttäisi kihlasormustaan :(

Vierailija
55/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä sormusta koska en osaa pitää koruja, ne ahdistavat. 

Vierailija
56/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies "torjuu" sormuksen, koska ei ollut itse valmis siihen, mihin sormus oikeasti velvoittaa. Miehet harvoin osaa puhua suoraan omista tunteistaan, tämä tuli sulle selväksi käytöksen kautta.

Vierailija
57/59 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies jättää sormuksen salilaukkuun, niinä päivinä kun treenaa käsiä, ettei tangot väännä sormusta.. Kaikkina muina salipäivinä kulkee kuitenkin sormessa :)

Vierailija
58/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas.

Mies puhui minut viimenäkemästä ympäri jatkamaan kihlausta Että kaikki muuttuu! I promise! Piti suureleisesti sormusta sormessa yötä päivää että tottuisi ja on nyt lopullisesti hukannut sormuksensa. Kaikki paikat katsonut. On se vaan ihmeellistä, että kuitenkin ex-vaimolta 15v sitten saatu vihkisormus on tallessa.

Kyllä tässä rakkaudessa mua kohtaan taitaa tosiaan olla jotakin vinksallaan. Jotain sellaista että sitä ei alunalkujaankaan ollut.

Vierailija
59/59 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... Se on noin hajamielinen. En usko että se johtuisi mistään rakkauden puutteesta, vaan vain siitä että itse sormus, pelkkä rinkula ei ole hänelle vain niin tärkeä. Mutta sinä olet hänelle tärkeä sillä hän edes yritti tosissaan pitää sormusta sinun vuoksesi. Anna hänelle anteeksi, mutta jos vain pystyt niin älä sinäkään pidä sormusta. Saattaa tuntua sydäntäsärkevältä, mutta siihen voi totutella pikkuhiljaa. Näin voit välttyä katkeruudelta siitä että miehesi ei pidä sormusta.