Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko automaattisesti, mikä päivämäärä milloinkin on?

Vierailija
30.11.2013 |

Muistatko automaattisesti, mikä päivämäärä esimerkiksi tänään on, vai pitääkö sinun tarkistaa se jostakin? Jos päivämäärien muistaminen on sinulla automaattista, niin missä vaiheessa elämääsi muistaminen on automatisoitunut?

Kysymyksellä ei ole mitään erityisiä tarkoituksia, kunhan kyselen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, vaikka töissä pitää päivämäärä kirjoittaa moneen paikkaan joka päivä. Silti aamulla päivämäärä pitää aina tarkistaa.

Tai tietenkin minä joskus tiedän sen päivämäärän, mutta en yleensä.

Vierailija
2/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, joskus en :).

On helpompi muistaa, jos on jotain merkittävää (tai normaalista poikkeavaa) tapahtumassa, esim. jokin deadline tulossa. Silloin ajattelee jatkuvasti, että on vielä niin-ja-niin monta päivää jäljellä, joten nyt sitten täytyy olla päivä x.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein tiedän. Töissä tarvitsen päivämäärää joka aamu, mutta tarkistan sen silti, että menee kerralla oikein. Mutta toisalta en välttämättä muista mitä siihen päivään liittyy. Esim. tuossa pari viikkoa sitten kun normaaliin tapaan aloitin työt ja varmistin päivämäärän. Tein töitä monta tuntia ja kun päivämäärä tuli jossain toisessa yhteydessä esiin, taisin lukea tauolla päivän lehteä, niin tajusin, että nyt on äitini syntymäpäivä.

Vierailija
4/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 10:54"]

Muistatko automaattisesti, mikä päivämäärä esimerkiksi tänään on, vai pitääkö sinun tarkistaa se jostakin? Jos päivämäärien muistaminen on sinulla automaattista, niin missä vaiheessa elämääsi muistaminen on automatisoitunut?

Kysymyksellä ei ole mitään erityisiä tarkoituksia, kunhan kyselen.

[/quote]Aika hyvin muistan, kun se pitää kirjoittaa monta kymmentä kertaa (työ)päivässä.

Vierailija
5/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tiedän, mutta aika usein tarvitsee tarkistaa, onko esim. 27. vai 28. päivä jotakin kuuta. Mitä isommaksi numero muuttuu, sitä huonommin muistan, en tiedä mistä johtuu. Kalenterista sitten vilkaisen, jos en muista. Mun miehellä on paljon huonompi päivämäärämuisti. Se saattaa katsoa kalenteriin ja kysyä ihan pokkana, että onkos nyt 13. vai 20. päivä. Tietää vain viikonpäivän. 

Vierailija
6/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 11:16"]Mitä isommaksi numero muuttuu, sitä huonommin muistan, en tiedä mistä johtuu.

[/quote]

Minulla taitaa olla sama. Ehkä ajattelen numeroita niin konkreettisesti, eli jonain pisteinä tai palikoina tms. ja on hankalampi ajatella 27 pistettä kuin 8.

Esim. jos pöydällä on kuusi omenaa, lukumäärän tietää laskematta. Pää varmaan laskee, mutta se on niin nopeaa, että tulee tunne, että ne vain "näkee".

Vierailija
7/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä muistan, mutta varmuuden vuoksi minulla on töissä aina kalenteri näppiksen edessä. Joskus en heti muista, koska työni luonteen takia elän aina edellä aikaani. Eli lähes koko ajan minulla on meneillä ajanjakso pari viikkoa eteenpäin. Ja tarvitsen kyllä paperista kalenteriakin, sillä mionien asioiden suunnittelu sujuu nopsempaan paperisella, jonne voi tehdä muistiinpanoja. Sähköinen on kyllä kanssa tarpeen, mutta lähinnä kokousten ja tapaamisten suhteen. Ilman kalenteria en pärjäisi.

Vierailija
8/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Toissapäivänä piti katsoa mikä kuukausi on meneillään kun lapsi kyseli joko on joulukuu. Jotkut vuosiluvut jostain syystä on vaikea muistaa, tämän vuoden olen muistanut hyvin, viime vuosi piti tarkistella kun ei välillä saanut millään päähän kuin jotain 1997 tai 2005 ja tiesi ettei kumpikaan ole oikein.

Viikonpäivätkin ovat välillä hukassa, varsinkin jos joku arkipäivä on ollut pyhä niin sitä on torstaille viemässä lapselle lelua hoitoon vaikka lelupäivä on maanantaisin, edellinen päivähän on pakko olla sunnuntai kun olimme kotona ja kaupat kiinni.

Ja kyllä, minulla on ihan oikeastikin lähimuistissa häikkää, en ole vain tyhmä, vajakki tms. vaikka välillä itsestä tuntuu että olisi kun muut ovan paljon paremmin kärryillä missä mennään.