Mies ei käytä kihlasormusta.
Purin kihlauksen. Mitä sitä yksin sormusta pitelemään kun toisella riittää syitä siihen miksi sormus unohtuu ja lojuu autosta työpöytään. Aina muualla paitsi sormessa. Hukannutkin jo kolmesti sormuksen niin ettei sillä ole ollut hajuakaan missä on.
Minusta tämä kertoo alitajunnantasolla siitä ettei kihlauksellamme ja mun antamalla sormuksella ole väliä tai arvoa. Itse arvostin sormusta kun sen kerran rakkaaltani sain ja pidin sitä aina.
Saa nähdä onko alkusoitto lopulliselle erolle. Olen niin pettynyt ja loukattu. En voi luottaa mihinkään lupauksiinkaan kun niitä annetaan lämpimikseen muttei noudateta. Olemme tästä sormusasiasta puhuneet ennenkin ja mies aikoi parantaa tapansa. Ihan turhaan. Se sormus vaan on ja pysyy pois sormesta ellen erikseen muistuta. Siltikin esim. Töistä tullaan ilman sormusta. On heitetty lojumaan jonnekin parkkikolikkojen sekaan kun on pitänyt siivota autoa, käsitellä metallia tai koneita. Ettei vahingoitu nääs. Kummasti ne muut miehet pystyy tekemään saman sormus kädessä...
Mitä te ajattelette miehestä joka "unohtaa" aina sormuksen. Jopa baari-illoiksi miesten kanssa kun on liikkeellä....
Kommentit (59)
Ei tässä minusta ole kyse siitä, että toimiiko sormus ehkäisynä vaan siitä, että miksi kukaan menee kihloihin/naimisiin jos ei aio käyttää sormusta. Eikö olis ihan sama silloin jatkaa vanhaan malliin saman katon alla pelkkinä seur. Kumppaneina?
Onneksi meillä ei ole kihlasormuksia eikä vihkisormuksia. Ymmärrän kyllä, että jollekin se rinkula voi olla tärkeä, mutta ihmisiä on erilaisia. Miehesi luultavasti kuuluu siihen ryhmään joka ei tykkää pitää sormuksia. Eikä välttämättä tarkoita etteikö olisi sitoutunut suhteeseen ja sinuun jos se sormus ei kokoajan ole sormessa. Toisille se ei vaan ole elämää suurempi symboli.
Toisaalta parisuhteessa oleellista olisi kykeneminen kompromisseihin joten kumpikin voisi tulla puolitiehen vastaan. Mies saisi vaikka arkivapautuksen sormuksesta jos kuitenkin pitäisi sitä sitten tilanteissa joissa se on sinulle erityisen tärkeää.
Tai sitten menet sen sormuksen kanssa naimisiin jos se itsessään on niin tärkeä.
Mun mielestä on suorastaan kiristystä pakottaa joku tekemään jotain vaaten tahtoaan, koska se on itselleen tärkeä. Jos itselle sormus on sitoutumisen merkki ja pitää sitä tärkeänä niin tehkööt niin. Millään esineellähän ei oikeasti ole mitään merkitystä suhteen pysyvyyden tai sitoutumisen kannalta. Tiedän ihmisiä, jotka pitävät sormuksia myös nimettömässä vailla eivät ole edes suhteessa. Oileasti ketä kiinnostaa ja kuka jaksaa kytätä toisten sormuksia?
Mun mielestä tässä nyt ei niinkään ole kyse siitä, että mies ei vaan ole tottunut käyttämään sormusta vaan siitä, että entinen vihkisormus on tärkeä, antiikkihuonekalut on tärkeitä... Eli miehellä on kuitenkin tärkeitä esineitä, joita vaalii, joista pitää huolta ja jotka pysyvät tallessa, mutta kihlasormus ei pysy sormessa eikä edes tallessa.
Kyllähän tyhmempikin tajuaa, että esim. töiden takia ei voi sormusta käyttää tai ettei vaan pidä sormuksista vaan laittaa rinkulan sormeen vaikka vain silloin, kun mennään juhliin. Mutta noissakin tapauksissa sille miksei sormusta pidä, on syy eikä sitä vaan heitetä ylimalkaisesti jonnekin ja hävitetä koko ajan.
Hiuspinnejä hukataan, ei sormuksia.
Ajattelen miehestä niin, että hyvä kun pääsee sinusta.
Meillä ei kumpikaan pidä sormusta sormessa ja kihloissa ollaan oltu puolisen vuotta. Mutta kun mies lähtee kavereidensa kanssa baariin hän laittaa sen sormeensa ja minä myös baariin lähtiessä. Mies on nyt myös tajunnut kun sukulaisia joita näkee harvemmin tulevat kylään niin sormus pitää laittaa kun kyselevät siitä kuitenkin. Mutta ei mua haittaa ettei mies pidä sormusta kun en minäkään pidä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:05"]
Ei tässä minusta ole kyse siitä, että toimiiko sormus ehkäisynä vaan siitä, että miksi kukaan menee kihloihin/naimisiin jos ei aio käyttää sormusta. Eikö olis ihan sama silloin jatkaa vanhaan malliin saman katon alla pelkkinä seur. Kumppaneina?
[/quote]
Ai naimisiin mennäänkin sen sormuksen takia? Minä luulin, että siinä halutaan sitoutua virallisesti, paperilla, jotta saataisiin tiettyjä etuja, joita avoliittoon ei liity (avio-oikeus eli köyhemmälle puolisolle ei massiivisia perintöveroja varkkaamman kuoltua, leskeneläke, yhteinen sukunimi...).
Jos pakotat tai painostat pitämään sormusta, ei miehesi sitä tahdo pitää, koska se todistaisi vain sinun valtaasi mieheesi. Se ei symboloi rakkautta vaan valtaa miehellesi. Jos rakastat miestäsi ja tahdot rakastaa, anna hänen itse päättää milloin pitää ja milloin ei pidä sormusta. Kumppanisi on käytöksellään osoittanut sinulle, että hän haluaa rakastaa sinua vapaasta tahdosta, ei pakosta. Itse olet näyttänyt käytökselläsi, että et usko hänen rakastavan, ennen kuin hän taipuu tahtoosi. Itse näen tämän niin, että miehesi rakastaa sinua siitä huolimatta, että yrität koskea hänen vapauteensa. Muuta itseäsi, toista et voi muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:40"]
[/quote]
Ai naimisiin mennäänkin sen sormuksen takia? Minä luulin, että siinä halutaan sitoutua virallisesti, paperilla, jotta saataisiin tiettyjä etuja, joita avoliittoon ei liity (avio-oikeus eli köyhemmälle puolisolle ei massiivisia perintöveroja varkkaamman kuoltua, leskeneläke, yhteinen sukunimi...).
[/quote]
Juuri näin, ihan kuin avioliitolla ei olisi mitään merkitystä sormuksen lisäksi. :D
Ei sitoutuminen ole sormuksesta kiinni. Kaikki eivät tykkää käyttää koruja, joillekin voi tulla allergiaa sormuksesta ym. Tosin jos ap:sta tuntuu muutenkin siltä että mies ei ole kovin sitoutunut, ehkä se sormus on vain jäävuoren huippu.
Ap, onko miehesi suunnittelemassa häitä innolla? Onko teillä paljon yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia?
Kylläpä on pikkusieluisuutta vetää herneet sormuksesta. Mulla ei ole sormusta kun sitä on kamala pitää sormessa. Vaimoni niitä pitää ja itsekin kun jonnekin juhliin tms. menemme.
On lapsellista liittää sormuksenkäyttöä mitenkään suhteeseen. Kuten osuvasti mainittiin niin on ap:lta enemmänkin vallankäyttöä ja pakottamista.
Tiedoksi ap:lle että sormus komealla miehellä lisää iskuyrityksiä baareissa ym. Se on naisille merkki että mies on ollut jollekin kiinnostava ja iskiessään sormuksellisen miehen ei tarvitse pelätä mitään riippakiveä josta ei huvittelun jälkeen pääse eroon.
Jos koko homma on kii yhestä sormuksesta niin antaapa olla. Ite 12v naimisisa ja sotmus viimeksi häisä.
Minulla roikkuu vihkisormus kämpillä näkyvällä paikalla armeijan tuntolevyn ketjussa jossa on myös RUK:n risti ripustettuna. Se riittää tiedoksi kämppääntulijalle että isäntä on naimisissa talossa asuvan naisen kanssa ja huushollissa vallitsee tietynlainen patrioottinen ilmapiiri.
Alkuun vaimoni ei ymmärtänyt sitä, että miksi en pidä sormusta mutta selitettyäni ettei kenenkään tuntemattoman tarvitse tietää noista asioista mitään, niin miksi sitä sitten "informoimaan" sormuksen kera. En edes laita tummaan pukuun juhlapäivinä mitään "hiluja", vaikka niitä nyt joitakin on kertynyt. No, jos Marskin risti olisi syystä tai toisesta omasta ansiosta tullut saatua, niin sen voisin laittaa...
Meillä miehellä ei edes ole kihlasormusta. Vihkisormus hälle tulee kesällä, mutta ei aio sitä käyttää. Vihkisormus ostettiin lähinnä sen takia että oli kiva ajatus meidän mielestä että voidaan sitten joskus jättää perinnöksi mahdollisille lapsille/lapsenlapsille meidän sormukset.
Mä käytän kihlaa koko ajan paitsi salilla ja uidessa. Mutta ei se tee minusta sen enempää sitoutunutta tai miehestä vähemmän sitoutunutta. Kyllähän tuo osaa ihan sanallisesti sanoa jos sitä iskemään tullaan ettei kiinnosta.
Aika oudoksi menisi jos minä alkaisin määräämään että mitä koruja mun mieheni käyttää. Ihan yhtä outoa kuin että mieheni voisi määrätä että minä en saa käyttää sormustani jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:08"]Kylläpä on pikkusieluisuutta vetää herneet sormuksesta. Mulla ei ole sormusta kun sitä on kamala pitää sormessa. Vaimoni niitä pitää ja itsekin kun jonnekin juhliin tms. menemme.
On lapsellista liittää sormuksenkäyttöä mitenkään suhteeseen. Kuten osuvasti mainittiin niin on ap:lta enemmänkin vallankäyttöä ja pakottamista.
Tiedoksi ap:lle että sormus komealla miehellä lisää iskuyrityksiä baareissa ym. Se on naisille merkki että mies on ollut jollekin kiinnostava ja iskiessään sormuksellisen miehen ei tarvitse pelätä mitään riippakiveä josta ei huvittelun jälkeen pääse eroon.
[/quote]
Minä totesiin tuosta iskuyritysjutusta aikaisemmin. On iso ero onko sormus sormessa vai ei. Jos nainen tulee baarissa iskemään sormuksetonta miestä ja mies vastaa ei kiitos, saa vastaan keikistelyä ja kysymyksiä miksi ei. Siinä vaiheessa jotkut bimbot alkaa rumasti käyttäytymään. Jos nainen lähestyy miestä, jonka sormessa on huomannut sormuksen ja saa vastaukseksi hymyn ja ei kiinnosta, nainen poistuu paikalta takavasemmalle. Syitä ei tarvita, koska kaikki ymmärtävät, että iso osa miehistä kuitenkin on uskollisia.
[/quote]
Miksi mennä naimisiin tai kihloihin (eli lupaus avioliitosta), vaan ostaa sormuksen muuten vain ja panee sen sormeen.
Voi voi, olen kyllä niin paska vaimo.
Ensin unohtelin kihlasormusta jatkuvasti, ja kun ne korvattiin vihkisormuksilla niin sitä olen käyttänyt vielä vähemmän. Lähdin hetki sitten ulkomaille kaverini kanssa, ja unohdin vihkisormuksen kotiin. Mies käyttää sormusta aina.
Miksi? En ole kovin tottunut sormusten käyttäjä, ja mielestäni sormus on melko epämukava koru. Sormeni turpoilee helposti lämpimällä säällä ja sormen nivel on niin kapea, ettei pelkästään se riitä pitämään sormusta sormessa. 1500€ maksaneen sormuksen kanssa olen koko ajan vähän "neuroottisen varovainen" ja pelkään hukkaavani sen. Kun pesen käsiä tms teen jotain käsilläni, otan sormuksen aina pois, ja kotiin tullessani se lähtee 15min sisällä pois sormesta. Usein unohtuu päiväkausiksi. Miehestäsi poiketen, pidän sormusta aina samassa paikassa, sormustelineessä minkä saimme häälahjaksi.
En koe tästä huonoa omaatuntoa. Teetetty sormukseni on muisto avioliitostamme, sormuksen ja häiden suunnittelusta, ja itse vihkipäivästä. Käytän aina juhlissa sitä ja se on minulle rakkain esine kaikista. Ei minun mielestäni vihkisormuksen idea ole olla mikään "HEI OLEN VARATTU PYSY KAUKANA"-merkki, vaan se on symboli siitä avioliitosta. Saan usein kommentteja siitä, miksi en käytä sormusta. Ei minua/miestäni se kiinnosta, pelkkä sormus se kuitenkin ja ainakin meille se avioliitto tarkoittaa paljon muuta kuin esinettä.
Jep, jep. Helyt merkkaa enemmän kuin suhde. Meillä kumpikaan ei pidä sormuksia, vaikka naimisissakin on oltu jo pitkään. Alttarilta saakka mies piti sormusta oikeassa nimettömässä, vasurina oli luonnollisempaa. Mulla sormus jäi korulaatikon pohjalle ekan raskauden myötä. Siellä oleilevat sovussa edelleen molempien sormukset, ihan yhtä sovussa elelemme miehen kanssa. Joskus on joku kysynyt, että meinataanko koskaan mennä naimisiin kun noita lapsia on noin monta. Ja miten olen saanut miehen sukunimen ilman vihkimistä. Vastaan, että päivämäärä päätettiin yli 20-v sitten ja sukunimen vaihtamiseen ei tarvittu edes allekirjoitusta. Kenellekään ei kuulu mun siviilisääty.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:40"]
[/quote]
[/quote]
Juuri näin, ihan kuin avioliitolla ei olisi mitään merkitystä sormuksen lisäksi. :D
Ei sitoutuminen ole sormuksesta kiinni. Kaikki eivät tykkää käyttää koruja, joillekin voi tulla allergiaa sormuksesta ym. Tosin jos ap:sta tuntuu muutenkin siltä että mies ei ole kovin sitoutunut, ehkä se sormus on vain jäävuoren huippu.
Ap, onko miehesi suunnittelemassa häitä innolla? Onko teillä paljon yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia?
[/quote]
Menimme kihloihin mutta jätimme hääpäivien ajattelun muutaman vuoden päähän. Ja ei, miehellä ei ole yhteisiä ääneen lausuttuja tulevaisuudensuunnitelmia meidän varalle. Hän kertoo kyllä unelmistaan, mutta ne tuntuu koskettavan yksinomaan häntä: haluaisin tehdä sitä ja onnistua siinä. Matkustaa sinne ja kokea sitä. Ei koskaan mitään sen suuntaista, että haluaisin ostaa sun kanssa oman talon, mene naimisiin mun kanssa ja tehdään lapsia. Mä haluaisin viedä sut sinne ja sinne. Hän ei myöskään ole edennyt suhteessamme oma-aloitteisesti. Vaikka te ette usko tätä, en ole koskaan painostanut miestä esim. Muuttamaan yhteen tai menemään mun kanssa kihloihin. Olen vain kysynyt ja se on ollut heti jees jees mies. Toikin on rasittavaa. Mun täytyy tehdä aloite kaikkeen. Mua ei koskaan ilahduteta. :(
Nyt rupee ihan itkettää. Oon tyytymätön tähän miehen ihan sama kunhan helpolla tulee asenteeseen. Synttärilahjojakaan ei koskaan saa ajoissa kun miestä ei kiinnosta mennä ajoissa kaupaan. Eikö sen kuitenkin pitäs olla selvää että omaa kumppania haluaa ilahduttaa? Mä en ole koskaan saanut sellaista tunnetta miehen kanssa että olisin vaalittu ja tärkeä. Byää.
Ap
Minulla sormet turpoavat välillä niin että sormuksen pitäminen sattuu ja siksi en voi pitää sitä usein.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 08:49"]
Mieheni käyttää sormustaan aina, koska ei kuulemma halua enään naisten iskuyrityksiä tai epätoivoista ketkutusta. Mieheni on menestyvä ja komea, niin vetää naisia puoleensa. Huomaan, että sormus on hänelle muutenkin tärkeä, koska joskus joutuessaan haalaritöitä tekemään, hän sujauttaa sormuksen panssariketjuunsa jonka saanut 15 vuotta sitten rippilahjaksi ja se on kuin kasvanut kaulaan kiinni:) Aina on siis sormus joko sormessa tai kaulassa. Ei koskaan misssään pukukaapissa tai hanskalokerossa. Itselläni sen sijaan on turvotustaipumusta sormissa ja sormuksen kokoa on muutettu monta kertaa. Pidän sitä siis aina kun se sopii sormeen eikä ole liian pieni tai suuri. Olimme aikoinaan kihloissa muutenkin vanhanaikaisia ja vaihdoimme sormuksia vasta kun hääpäivä päätettiin.
[/quote]
No eipä miesten sormukset ennekään estäneet iskuyrityksiä ja varsinkaan eivät pitäneet miesten sepalustaa kiinni :)
Nimim, sinkkuna monen naimisissaolevan miehen kanssa nainut