Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö lapsen vanukkaat !!

Vierailija
16.02.2014 |

Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..

Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.

Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.

Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!

Kommentit (1209)

Vierailija
1181/1209 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies syö vanukkaita ja jäätelöitä, jotka lapsille, ja jos piilottaa jotain leikkeleitä, jotka vähissä, löytää piilon ja syö kaikki, itse vielä maksan kaikki ruoat 800 eur kuussa menee 5 henk perheessä, harvoin antaa 100 eur ruokaan, jos erikseen pyytää, ja itse olen pienempi tuloinen, eikä osta teinien vaatteitakaan, ei tietoa mihin sen rahat menee

No olet aika typerä jos tuollaisen kanssa elät ja vielä maksat tyypin ruoatkin. Ja tyypillineb keissi laittaa nainen maksamaan juoksevat arjen kulut samalla kun äijä lyhentää omissa nimissään olevaa asuntolainaa tai ostelee itselleen kaikkea kivaa.

Vierailija
1182/1209 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta miehelle vanukasta?

miksi mies ei osta itselleen ja lapselle vanukkaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1209 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:48"]Jos vanukkaat on niin helvetin epäterveellisiä ettei niitä aikuiset voi syödä, niin miksi ihmeessä opetat tuon tavan lapsille. Meillä ostetaan vanukkaita kaikille jos niitä tarjoillaan. muutenkin on ihan järkevää opastaa , että koko perhe syö samaa ruokaa. 

Ollaan koko perhe hoikkia ja syödään terveellisesti ravintosuositusten kukaan. Herutella voi silloin tällöin, ja parempi on vedellä jotain maitovanakkkaita kun että napostelis jotain mättöruokaa.

En ole sanonut ettei aikuiset voi syödä, vaan että jos ne on vartavasten lapselle ostettu tai lapsi ITSE KAUPASTA valinnut, niin miksi ne pitää menmä syömään, kuin muutakin vaihtoehtoja on?

No ei mies varmaan tiennyt että juuri LAPSI oli ne valinnut.

varmasti tiesi ja tajusi, ei vain välittänyt. Ei kukaan aikuinen jotain angry birds juguja syö

Vierailija
1184/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kale-vauva, Sysmä kesä 2024

Loistava esitys, kyllä sai nauraa... :)

Ihana kun miesvihasta tehdään musiikkia.

Vierailija
1185/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta miehelle vanukasta?

Maksaisitko itse huvikseen mässäilevän laholatvan ympärivuorokautisen herkuilla syöttämisen?

Vierailija
1186/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on jo vuosia toiminut hyvänä vertaistukiketjuna ja nyt viimein päätän kommentoida tähän itsekin.

Meillä hyvin usein samantyyppisiä tilanteita kuin ap,lla.

Esimerkiksi: meillä on minun ja mieheni suosikkileipää, hivenen sitkeää ruisleipää josta me koko perhe kyllä pidämme, mutta lapsella on raudat eikä voi syödä sitä. Pehmeämpää leipää on jäljellä pari siivua ja mitä tekee mies- syö ne ainoat mitä lapsi olisi voinut hampaidensa takia syödä!!!!

Seuraavalla kerralla mainitsin asiasta ja pyysin huomioimaan asian jatkossa paremmin. Mitä tekee mies- närkästyy tästä ja kiukuttelee kun "ei saa syödä mitä haluaa" - vastasin että saa jos käy sitten kaupassa.

Saattaa myos litkiä viimeiset maidot tai syödä jotain ruokaa kaksi isoa annosta ihan vaan koska maistuu hyvälle , miettimättä ollenkaan että sitä piti jäädä lapsille seuraavaksi päiväksi kun ovat iltapäivän keskenään emmekä ehdi kokata.

Vastaavia itsekkäitä juttuja tapahtuu miehen taholta useinkin, ja sitten loukkaantuu kun asiasta huomauttaa. Monet miehet ovat itsekkäitä.

Vierailija
1187/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehelle omat vanukkaat, niin ei tarvitse turhasta *napista*

Vierailija
1188/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositten ostamaan vanukkaita sen verran enemmän, että riittää kaikille.Kaakaomaitoakin sen verran monta purkkia, ettei tarvitse pihistellä.

Vierailija
1189/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehelle samat herkut, kuin lapselle. Jos rahasi ei riitä, vaadi mieheltä rahaa niistä.  Miehet ovat usein hajamielisiä, eivät aina huomaa, onko maitoa ym. riittävästi aamuksi.  Heillä saattaa olla jotakin muutakin ajateltavaa, esim. perheen elättäminen..  Laita lapsen vanukaat muovirasiaan ja päälle nimi ja teksti "älä koske".  Ei tällaisesta raivostua kannata, asian kanssa vaan putää oppia elämään, jos aikoo olla avioliitossa vuosikymmeniä. Tämä on niitä yhden lapsen perheen pikku ongelmia. Viiden lapsen äitinä pidän tuollaista henkilökohtaisten vanukkaiden ja jogurttien valitsemista tarpeettomana.  Osta kerralla koko laatikko, jotta kaikille riittää.

Vierailija
1190/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vaihtoon noi " miehet"

Vierailija
1191/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies vaan hänen +20v poikansa. Syö kaiken mitä kaapista löytää, välittämättä pätkääkään jääkö muille. Syö yöllä salaa muiden eväät, kaikki herkut, isot limupullot katoavat yön aikana jääkaapista hänen huoneeseen jne. Sanottu on sata kertaa. Ei auta. Omaan asuntoon muuttamisella ei ole kiire, jännä juttu! 

Vierailija
1192/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei mies vaan hänen +20v poikansa. Syö kaiken mitä kaapista löytää, välittämättä pätkääkään jääkö muille. Syö yöllä salaa muiden eväät, kaikki herkut, isot limupullot katoavat yön aikana jääkaapista hänen huoneeseen jne. Sanottu on sata kertaa. Ei auta. Omaan asuntoon muuttamisella ei ole kiire, jännä juttu! 

Heittäkää sälli pihalle. En katselisi tuollaista. Tai sitten muuttaisin itse.

Vierailija
1193/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kale-vauva, Sysmä kesä 2024

Loistava esitys, kyllä sai nauraa... :)

Ihana kun miesvihasta tehdään musiikkia.

Tämä #miesvihaa-tyyppi ei ole vielä 11 vuoden jälkeenkään päässyt eroon traumasta, jonka tämä ketju on hänelle aiheuttanut :D :D :D

Vierailija
1194/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu aikuisen pojan kanssa, mutta ei se minua harmita.  Teen vain ylimääräise n kauppareissun illalla, jos tiedän, että poika on tulossa, ja tuon kaikkea, mistä tiedän hänen pitävän.

Vierailija
1195/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä miehellä on nälkä. Kannattaisiko syödä päivällä enemmän ;)

No, oikeasti, erikoinen tapaus, jollei ymmärrä mikä jääkaapin sisällöstä on tarkoitettu lapsille. Katsooko aamulla lapsia silmiin ja sanoo, että söin sinun evääsi?

Vierailija
1196/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lappu jääkaapin hyllylle, jos Mies osaa lukea.

Vierailija
1197/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmia, koska miehenä käyn kaupassa ja nautin myös kokkaamisesta. Herkut osaan ostaa ihan itse itselleni. Ei meiltä ylipäätään lopu yllättäen mikään, koska viikon ruokaostokset suunnitellaan sunnuntaina käymällä kaapit ja pakastimet läpi, ja sen jälkeen laaditaan ostoslista. 

Moni typerä perheriita olisi vältettävissä ihan etukäteen suunnittelulla ja kommunikoinnilla. Pätee myös kaikkeen muuhunkin rahankäyttöön yms

Vierailija
1198/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut miehet ovat itsekkäitä ja aina ne tilanteet oman ukkoni kohdalla tulevat ns puskista. Ei niihin aina hyvä suunnittelu ja ennakointikaan auta. Miksi se suunnittelu ua ennakointi muutenkaan olisi naisten tehtävä? Jos mies tietää mistä tykkää niin ostaisi itse herkkunsa ja tarvitsemansa.

Meillä oli viime talvena eräs lasten harrastukseen liittyvä tapahtuma, jossa lapset olivat useamman tunnin aktiivisen liikunnan parissa ja meidän aikuisten tehtävä oli lähinnä seisoa paikoillaan pari tuntia. Otin lapsille mukaan välipalaa, aikuisille pelkkää juotavaa ja mainitsinkin tästä. Syötiin lähtiessä ja aikuisen tulisi kyllä pärjätä ilman välipalaakin.

Mitä teki mies: söi toisen lapsen eväät. Kysyin että miten ihmeessä hän kuvitteli, että kun on kaksi lasten suosikkievästä, toisen olevan juuri hänelle eikä raksuttanut että jompi kumpi lapsi sitten urheilee kenties nälissään.

Ei vaan voi käsittää...

Vierailija
1199/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muuttunut vauvaksi

Vierailija
1200/1209 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu on jo vuosia toiminut hyvänä vertaistukiketjuna ja nyt viimein päätän kommentoida tähän itsekin.

Meillä hyvin usein samantyyppisiä tilanteita kuin ap,lla.

Esimerkiksi: meillä on minun ja mieheni suosikkileipää, hivenen sitkeää ruisleipää josta me koko perhe kyllä pidämme, mutta lapsella on raudat eikä voi syödä sitä. Pehmeämpää leipää on jäljellä pari siivua ja mitä tekee mies- syö ne ainoat mitä lapsi olisi voinut hampaidensa takia syödä!!!!

Seuraavalla kerralla mainitsin asiasta ja pyysin huomioimaan asian jatkossa paremmin. Mitä tekee mies- närkästyy tästä ja kiukuttelee kun "ei saa syödä mitä haluaa" - vastasin että saa jos käy sitten kaupassa.

Saattaa myos litkiä viimeiset maidot tai syödä jotain ruokaa kaksi isoa annosta ihan vaan koska maistuu hyvälle , miettimättä ollenkaan että sitä piti jäädä lapsille seuraavaksi päiväksi kun ovat iltapäivän keskenään emmek

Mikä sai sinut levittämään haarasi tuolle aarteelle?