Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etukäteisstressaajat! Löytyykö kohtalotoverteita?

Vierailija
01.11.2020 |

Tai oletko päässyt ko vaivasta eroon?

Olen tosi kova stressaamaan asioita etukäteen.. Mietin tekemisiä, sanomisia ja kaikkea mikä voi mennä pieleen.. Treffit, esitelmän pito, lentäminen, tärkeä palaveri.. Vaikka tilanteeseen olisi kuukausi aikaa, niin se putkahtelee mieleen tuon tuostakin eikä häivy mielestäni ennen kun tilanne on oikeasti ohi.. Vaikeuttaa elämää paljon kun tuntuu että koko ajan joudun olemasn varuillani jostain.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Ei pääse eroon, mutta vähän helpottaa ajan ja iän myötä.

Vierailija
2/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Siinähän se elämä menee mukavasti stressatessa. Ja jos ei mitään stressattavaa löydy, alkaa sekin pidemmän päälle stressaamaan.. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.erityisherkat.fi/testit/

Oletko muuten herkkä aistimaan muiden tunteita, ennakoimaan asioita ym. Jos kiinnostaa niin voithan käydä lukemassa lisää erityisherkkyydestä ja tehdä vaikka nettitestin.

Vierailija
4/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, sinulla on paljon kohtalotovereita. Minä olen koko ikäni ollut turhanmurehtija, vaikka asiat ovat aina lopulta järjestyneet. Nyt tilanne alkaa olla taloudellisesti niin varmalla pohjalla, että kohta varmaan alan murehtimaan terveyteni puolesta. 

Vierailija
5/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy. Ei pääse eroon, mutta vähän helpottaa ajan ja iän myötä.

Ei vähene :( Ikää jo paljon.

Vierailija
6/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,krooninen stressi.. Tiedän että tuo on yleistä,mutta elämän ei todellakaan tarvitse olla tuollaista. Voit hakea apua liialliseen murehtimiseen. Tsemppiä!

Vierailija
7/13 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia heittäydyin työttömäksi. Ei koskaan enää.

Vierailija
8/13 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,krooninen stressi.. Tiedän että tuo on yleistä,mutta elämän ei todellakaan tarvitse olla tuollaista. Voit hakea apua liialliseen murehtimiseen. Tsemppiä!

Ahdistueisuushäiriötä voi olla.

Vierailija
9/13 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä yksi. Rakentelen aina etukäteen kunnon kauhuskenaariot eri versioina. Pessimisti ei pety:). Tuo on luontainen puolustusmekanismi joka ehkä mennyt vähän liian pitkälle mutta minkäs persoonalleen ja aikaisimmille kokemuksille voi. Olen yrittänyt ajatella ettei ole niin vakavaa yms.

Vierailija
10/13 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on aika yleistä. Inhimillistä, etten sanoisi. Ei tarvitse olla erityisherkkä tai muutenkaan tuntosarvet ojossa.

Mulla on auttanut:

- harjoittelu. Jos kyse on haastattelusta tai esityksestä, esitän ja vastailen ja puhun itsekseni skenaarioita läpi. Tästä tulee sellainen tunne kuin olisit jo tehnyt sen asian ja selvinnyt siitä hengissä

- memento mori = muista kuolevaisuutesi. Kaikki pikkujutut kuten työhaastattelut menettävät merkityksensä kuoleman edessä. Niin kauan kuin on hengissä, pitää elää, uskaltaa ja kokeilla (minä en ole mikään pää edellä seikkailuihin syöksyvä extreme-ihminen)

- oman arvonsa muistaminen. Mikään tai kukaan muu ei määrittele minkä arvoinen minä olen, tai olenko minä paras. Kukaan muu ei voi ohjata tunteitani paitsi minä. Minä päätän. Minä olen ohjaksissa

Joo olen aika vanha. Sekin varmaan auttaa 😀

Vierailija
11/13 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt siitä eroon. Suhteutin asioita: mikä on pahinta mitä voi tapahtua, entä sitten, kukaa muistaa? Ja sen asian huomaaminen auttoi, että muillakin on samoja ongelmia. Kaikki muutkin stressaavat itseään niin paljon, etteivät huomaa sinua.

Nykyään en stressaa. Ei se ole vakavaa, vaikka mokaa.

Vierailija
12/13 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Stressaan kaikesta etukäteen. Käyn mielessäni läpi kaiken mikä voi mennä pieleen ja sitten stressaan siitä. Puolisoni ei pidä tästä piirteestäni ollenkaan ja onhan se välillä tosi raskasta.

Positiivista tässä on se, että sitten kun asiat menee päin honkia, olen rauhallinen ja määrätietoinen, kun olen jo etukäteen stressannut asian, ja valmistautunut epäonnistumiseen.

Vierailija
13/13 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi turhanmurehtija. Tunnistan, että itselläni traumaattinen lapsuus on johtanut tähän jatkuvaan varuillaan oloon - kotona oli alkoholismia, mielisairautta ja väkivaltaa, ja aina piti olla tarkkana ettei tulisi turpaan.

Nyt aikuiselämässä oikeasti mikään ei ole mennyt huonosti (talous, terveys, työelämä, parisuhde, perhe-elämä - kaikki hyvin), mutta silti olen jatkuvasti tietoinen kaikista mahdollisista riskeistä ja varaudun niihin. Aika raskasta, mutta toisaalta olen tottunut ja tämä varuillaanolo on niin automaattista, että vaikeampaa olisi lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän