*~*~* TaaperoEnskat Elokuussa *~*~*
Kommentit (70)
Pistetääs vertailun vuoksi toinen runsastukkainen neiti tähän mukaan =)
Kuva on elokuun alkupuolelta, eli melko tuore, että ei paljoa ole tukka lisääntynyt kuvaushetkestä :)
t. Ope
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bfa530b3-71bb-11dd-8cf8-…!
Pitkästä aikaa pääsee kirjoittamaan, lukemassa olen kyllä taas käynyt mutta johonkin tuo aika hurahtaa ettei muka kerkee, tai sitten laiskottaa muuten vaan eikä viitti.
Kaimalle ihanaa reissua !
Ope: meidän A:lla on samanlainen vieras/yleinen vessa kammo, jos vaipankin vaihtaa vaikka jossain kahvilan tms. vessassa se on jotain aivan kamalaa, potalle tai pöntölle ei kyllä varmasti suostu istumaan vaan huutaa ihan kurkku suorana.
Vitsit miten monien pikkuset on tarhassa tai pph:ssa monet käy töissä ja kaikkea muuta "kivaa" mä se vaan paisun täällä kotona kun pullataikina ja tylsistyn joskus ihan hirveesti. Ois aika ihanaa päästä töihin.
Munhan piti aloittaa työt 1.9.2008 mutta tuli sitten muutos matkaan joka monottaa äitiänsä nytkin kylkeen.
Mitähän sitä vielä olis asiaa, ei muista millään kommentoida kaikkea...
Ai juu I-L, musta teidän Aino on ainaskii ihan ihanan kokoinen näköinen ja tapainen tyttö just sellainen kun sen kuuluukin olla. Pitkä likkahan se on mutta olettehan te suht pitkiä molemmat miehenne kanssa, anna mennä tollaset kommentit toisesta krovasta sisään ja toisesta ulos tai näytä niille akoille kieltä, menee ainakin hiljaseksi vähäksi aikaa jos ei muuta.
nyt viikkaamaan pyykkiä, olen harkinnut sitä jo 3 päivää ja nyt olis hyvä sauma kun Aino nukkuu.
aa uinuva ae ja sohvi 26+2
Lomalla ollaan. :) Kivaa. Eilinen oli pitkä päivä tyttöjen kesken, shoppailua, sisustuksen miettimistä, leffa, ravintelissa namiruokaa jne. OIKEIN MUKAVAA! Pitkästä aikaa. Tänään käytiin miehen kanssa ostamassa maaleja, meinataan maalata meidän makkariin + olkkariin vähän "uutta" ilmettä. Ostin sapluunoita ja vähän erilaisia maaleja ja sängylle maalataan pääty.. hih. Kivaa! Huomenna maalaillaan ja yksi kaveri tulee lounaalle jota en ole taas nähnyt iäisyyksiin. Illalla sitten käynkin jumpilla ja torstaina olisi tarkoitus lähteä mökille 4 päiväksi.
Oona on taas ollut ph:lla. Hienosti on mennyt, mutta molempina aamuina (isi on vienyt) roikkui lahkeessa aluksi - ettei saa jättää.. mutta sitten kuitenkin on viihtynyt. Varsinkin ulkoilu on mukavaa. Syö hyvin ja nukkuu hyvin, joten varmasti neiti siellä pärjäilee hienosti. Kovin on ollut neiti kuitenkin itkuinen. Oli se viime viikon varakotisysteemi varmasti aikamoista shokkihoitoa näin aluksi.. Jospa tämä tästä taas hiljalleen..
IIRIS oli käynyt palstailemassa pitkästä aikaa! :) Huiskutukset sinnekin. Oli niin södejä kuvia E:stä!!!
Ja OPEN Aino on myös niin herttaisen näköinen neiti! Kiva kuulla että hoito on käynnistynyt hyvin. Ja juu, jos vaan varat antaa periksi niin meillä ainakin on ollut koko ajan käyttöä 2 turvaistuimelle. Yleensä minä vien töihin lähtiessäni ja mies hakee töistä päästyään..
LEENIS - Roopen seikkailu paloautojen seassa kuulosti niin metkalle että! :) Mites teillä meni viikonloppureissu?
IIDA-LINNEA - tiedän - helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä päästää moiset kommentit toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Teidän tyttönen on niin suloinen tyttö! Ja kaikki lapset kasvavat ja kehittyvät eri tahtiin! :)
Ainakin AURORA + O ja KANDI + Noel ovat nyt jossain etelän lämpimissä maisemissa.. AH! Ollapa itsekin.. :)
NAPERO - kerrohan miten saikku on tepsinyt, onko vuoto loppunut ja "pääset" töihin.. :)
Ok, taidan nyt lähteä hakemaan neitiä hoidosta. On varmaan jo herännyt päikyiltä ja syönyt välipalan. Saa nähdä lähteekö äidin mukaan - pihaleikit kamujen kans on vaan NIIN kivoja! Jos en ehdi surffailemaan enää tällä viikolla, mukavaa loppuviikkoa ja huiskutukset kaikille!
Mammis + Oona (+O )
Pitkästä aikaa huudahdan minäkin, että Hep! =) On meinaan vienyt töitten alku niin mehut, ettei ole saanut yhtään naputeltua kuulumisia. Lukemassa olen kyllä käynyt. Ja kun eilen olisin kirjoittanut, en päässyt kirjautumaan. Tyypillistä!
Mutta siis töitä paiskitaan ja alan jo pikkuhiljaa olla rytmissä kiinni. Viime viikolla olin yks päivä reipas ja kävin uimassa töitten jälkeen. Huomenna olis ollut tarkoitus jatkaa samaa, mutta arki koitti ja lyhyen päivän päätteeksi tuli tietysti yks palaveripahulainen. No, mutta hyvään tarkoitukseen sekin, kun lukuprojektia suunnitellaan rinnakkaisluokkien kanssa.
Ope jutteli värikkäästä luokasta ja koulusta. Meillä on kanssa monikulttuurinen koulu: lapsia on noin kahdestakymmenestä maasta ja oppilaista noin 25 % on maahanmuuttajataustaisia. Kielitaito vaihtelee tosi heikosta jo ihan hyvin pärjääviin. Omalla luokallani on tällä hetkellä "vain" kolme mamu-oppilasta ja kaks joilla toinen vanhemmista on muualta, kun yhdellä luokalla on vähän reilusta 20 oppilaasta 8 mamua. Eli arkipäivää on meilläkin, ettei naapuri näytä ihan samalta. Ja se kyllä tuo oman rikkautensa koulunkäyntiin (niin hyvässä kuin haastavuudessaankin).
Emmi on taas hoidossa kuin kotonaan: aamulla juoksee sinne nauraen, käy nopeasti halaamassa ja pinkaisee leikkeihin. Ja iltapäivällä ensin naama kirkastuu kun näkee äitin tai isin ja sitten ei meinais millään lähteä kavereiden luota. =) Ihan hirmuisesti neiti höpöttää ja on näppärä kuin mikä. Koko ajan touhua riittää. Pihalla ollaan nautiskeltu syksyn satoa: hoitopäivän jälkeen herkutellaan omenoilla, herneillä ja luumuilla. Päärynätkin kypsyy pian. Nam! Neidillä taitaa olla myös joku kasvupyrähdys menossa, kun unta riittää tosi hienosti: öisin noin 20-7.30 ja päivällä 1½-2 tuntia. Päätään tuo raukka vaan kolistelee, kun vauhti välillä menee liian kovaksi. Sitten hän toteaa surullisesti: "päähän!" ja taputtaa päätään. Sitten puhallellaan ja hallitaan. =)
Viikko sitten (vai onkos siitä jo kaks?) Emmi pääsi mukaan hevostallille, kun mulla oli ratsastustunti. Voi sitä tohinan määrää, kun neiti pääsi taputtamaan hevosia, leikki koiran kanssa, näki ihan pieniä kissanpoikasia ja sitten pääsi (ja uskalsi) mun kanssa hevosen selkään. Olispa ollut kamera, niin leveä oli tytön hymy, kun käpsyteltiin hepan selässä ja hän itse piti ohjista kiinni. Kyllä meidän varmaan pitää voittaa lotossa ja ostaa meille oma heppa ;D
Ihan hirveästi on kaikki kirjoitelleet kuulumisia, ja nyt kun niitä pitäs jotenkin kommentoida, ei taas oikein pääse kiinni mihinkään. Pitäs tosiaan kirjoitella useammin! Mutta ainakin Iiris ja Mörötin ja Leenis olivat pistäytyneet. Tosi mukava kuulla teistä pitkästä aikaa! =D
Ei tää nyt varsin keskustelua ole, kun vain omia juttujaan höpisee, mutta jospa sitä tästä taas aktivoituis...
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
-Amy ja Emmi 1v10kk (Apua, missä mun vauva on?!?)
ps. jos ite en ole linjoilla kuun vaihtuessa, niin vois varmaan pistää tosiaan syyskuulle pinon VanTut nimellä ja ehkä sulkuihin tarttee selventää että enskat ja tonskat, jotta harvemmin täällä poikkeavat tututkin meidät sitten löytävät. Ja tuo vanhat tutut oli tosi hyvä selitys uudelle nimelle! =)
Meille kuuluu mukavaa, tosin selkä on taas ihan krampissa ja olen sairaslomalla. Ainokin on flunssainen, mutta ihan mukavasti on menneet päivät neljän seinänkin sisällä. Ollaan tehty hommia (Ainon sanoin) eli siivottu kaappeja sun muuta mukavaa. Ainosta on kiva auttaa, tosin nyt kun mun selkä on näin kipeä, pitäisi malttaa ottaa vähän iisimmin...
Ihanaa kun Emmi on päässyt ratsastamaan! Voin kuvitella sitä riemua. Me käytiin kesällä kotieläinpuistossa ja Aino oli ihan tohkeissaan kun sai silittää heppaa. :)
Mammikselle ihanaa mökkiviikonloppua! Syksyllä on ihanaa mökkeillä ja nauttia pimenevistä syysilloista. Kyllä ne iltaitkut varmasti Oonaltakin pian loppuu, varmaan hoitopäivän jälkeen väsyttääkin eri tavalla kuin normaalisti ja väsy ja ikävä purkautuu itkuina.
AA:ta pakko lohduttaa, että ei siellä töissä niin kivaa ole, siis pidemmän päälle. Tiedän kyllä tunteen, että kun on kotona aikansa, niin kaipaa töihin, mutta mulla meni kyllä töissä vain muutama kuukausi ja sitten aloin taas kaivata kotiin... Ikinä kai ei ole täysin hyvä.
Kiva kuulla Iiriksestä ja Ellistäkin pitkästä aikaa!
Ja Queenille tsemppiä, kiva kuulla että asiat menevät valoisampaan suuntaan. :)
Pikaisesti vielä kerron kuulumisia, ennen kuin selkä ihan tilttaa... Aino neitokainen on vihdoinkin innostunut käymään pöntöllä pisulla, yksi kakkakin on sinne metsästetty. :) Ainolla on ankka-wc-supistaja, potasta ei Aino niinkään perusta. Tarroilla lahjonta on käytössä, tosin suurin onnistumisen edellytys on se, että muistaa kiikuttaa Ainon sinne vessaan. Välillä hän muistaa sen kyllä itsekin, mutta ei kovinkaan usein. Heh! =)
Nyt on alkanut ensimmäisiä uhman merkkejäkin näkyä. Ainohan ei juurikaan ole kiukutellet, nyt selvästi oma tahto alkaa nostaa päätään eri tavalla ja enemmän saa käyttää neuvottelutaitoja. Ja raivarit on ihan megaluokkaa. Uh huh. Mutta odotettavissahan se oli.
Mutta ihana tuo neiti on. Varmasti tulee mukava syksy neitokaisen kanssa, muskaria ja liikuntaleikkikoulua olis ainakin tarkoitus harrastaa, etteivät käy päivät liian pitkiksi. Ja täällä tuntuu olevan paljon kivoja leikkipuistoja, ollaan niitä nyt pyöräillen etsitty ja kartoitettu.
Huiskutukset kaikille!
Karssuli, Aino1v10kk ja Onni 23+6
Pikaiset vilkutukset täältäkin!
Pahaa oloa on ollut niin hirmuisesti, että ei ole paljon tarvinnut koneella istuskella :( Viime vkolla kävin yhden yön Hyvinkäällä tipassakin. Tällä vkolla onneksi hitusen jo parempi olo... Oksennan siis vielä, mutta nyt pystyy olemaan jo vähän pystyssäkin. Jospa tää tästä.. Huomenna alkaa 13.vko, ja np-ultrakin olisi.
Koitan tulla enempi jutustelemaan, kun olo tästä paranee. Lieköhän muuten tyttö tulossa, kun ei Arttua odottaessa tällaista oloa kyllä ollut... x)
Mutta juu, pidemmittä puheitta kovasti vilkutuksia ja haleja kaikille!!! Ihan on ikävä jo ollut =D
Pi-Ki (rv 11+6) ja Arttu kohta 1,5vee
Vähän meiltäkin taas kuulumisia...
Ida senkus touhottaa, nyt katsoo tuolla "tepiä" eli teletappeja :)
Eilen kun hain neitiä tarhasta niin tarhan täti kertoi, että Ida nukkuu jo yläsängyssä päikkärit. Hoitajathan kysyivät multa tarhan alkaessa että saako he kokeilla laittaa Idaa isojen sänkyyn, kun matkasängyistä pulaa ja pikkuisia aloittaa tänäänkin taas lisää niin olivat siirtäneet neidin jo yläsänkyyn, hui. Mutta tosi hyvin on kuulemma mennyt. Siinä sitten puhuin tilaavani Idalle sen pesukarhun suositteleman Riikka ja Roope jatkettavan sängyn niin tarhan tätikin sitä kehui kun heillä lapsilla ollut sellainen. Tilattiin se vähän niinku synttärilahjaksi Idalle, johan tuo kuukauden päästä 2 vuotta täyttää. Voi apua mihin tämä aika menee...
Idalle on edelleen mennyt tarhassa hyvin. Mutta auta armias kun neiti haetaan tarhasta niin ekat 1-2h menee siihen kun tuo plikka vaan parkuu ja itkee. Istuu vaan sylissä ja itkee ja itkee. Sitten ihan yhtäkkiä se loppuu ja loppuillan neiti touhuaa ihan omiaan. Pakko aina suunnitella ruuatkin silleen että jotain helppoa ja nopeeta tai uuniruokaa ettei tarvitse hellan ääressä seistä kun siitä ei tule yhtään mitään.
Sitten Idalla on meneillään sellainen todella ärsyttävä juttu. Tarhan tätien kanssa tästä juteltiinkin ja he ovat myöskin sitä mieltä että tarhassa opittu juttu ;) Elikkäs Ida leikkii vauvaa koko ajan. Pissailee housuun, konttailee, puhuu vauvan kieltä (ei välillä suostu sanomaan sanoja), kotona hakee koko ajan lelujen seasta tuttipulloa ja tuttia (Ida joka ei ole ikinä juonut pullosta ja tuttia syönyt viimeksi 2kk iässä). Eli siis todella ärsyttävää. Nyt kuulemma alkanut tarhassa tekemään ihan samaa ja vielä vaatii syöttämispalveluakin siellä :D Mutta Ida on nyt ryhmänsä vanhimpia ja ehkä häneltä vaaditaankin vähän liikaa siellä nyt kun onhan tuo kuitenkin vielä aika pieni. Sanovat kuulemma koko ajan että Ida on iso tyttö ja Ida tekee nyt itse. Sitten se tarrajuttukin oli tosiaan silleen, että se oli heille tarkoitettu joilla vielä vaipat, niin onhan Ida siellä varmaan katsonut että hitto vieköön nuo vaippaan pissijät saa tarroja ja hän on ainut joka ei saa ;) Nyt hoitajat kuulemma antavat "säälistä" Idallekin tarroja. Pissavahinkoja ei onneksi tarhassa ole sattunut muutakuin kaksi kertaa päikyillä ja veinkin sinne nyt vaippoja päikkäreiden ajaksi... Toivottavasti tämäkin menee ohi, vaikka tulee kyllä varmaan takaisin kun meidän vauva syntyy tammikuussa ;)
Sitten tosiaan eilen kun hain neidin tarhasta niin täti sanoi siellä että Ida voisi käydä vielä pissalla ja Ida sitten ihan tohkeissaan otti mua kädestä kiinni ja näytti ne kuviot siellä. Olin jo lähdössä vessasta kun Ida huusi mun perääni. Neiti otti seisimakorokkeen esille, nousi siihen ja avasi hanan. Sitten katsoi mua kulmat kutrussa et äiti hei kädet pitää pestä :D Sitten ida pesi itse kädet, otti paprun ja kuivasi ne ja heitti paperin roskiin :)
Mitäs vielä... Hmmm... Meillä on tänään rakenneultra ja vitsit kun jännittää... Nyt ei kerkiä muuta...
MiaMik rv 19+2 ja Ida kohta 1v11kk
Tänne ei kuulu mitään ihmeempää, Eetu on nyt päiväkodissa ja minä kylläkin kotona, saikulla, on taas kaikennäköistä tän raskauden kanssa, mutta pääosin kaikki menee hyvin! Toivottavasti loppuun asti!
Meillä on nyt ollu pari asuntoesittelyä jo täällä ja yhteensä 4eri porukkaa on käynyt kattomassa, mutta kukaan ei oo vielä tehnyt tarjousta. Ens viikon sunnuntaina oli sitten kolmas esittely, saapi nähä vieläkö tulee kiinnostuneita! Muutama ihana rivariasunto ollaan ite löydetty, mutta kun ei uskalleta tehä mitään tarjouksia/varauksia, jos tää ei meekään, joten pitää vaan kärsiä!
Eetu on löytänyt muutaman uuden sanan "kaa" (=kaakao) on se paras ja sitä hoetaan joka kerta kun mennään iimään (=syömään) ja huuto on sen mukainen kun ei sitä saa! Muutenkin tuo ruokailukulttuuri on meillä saanut takapakkia, kun Eetuhan söi tosi hyvin keväällä/kesällä itse, mutta nykyään täytyy häntä syöttää! Joten tiedossa kivaa, kun vauva syntyy... Autot on edelleenkin in, ja kun lähetään johonkin autolla, niin mikään auto, rekka-auto taikka mopo ei jää huomaamatta, ja jos ei molemmat (siis jos ollaan koko perhe reissussa) sano, niin huuto on valmis! Mutta kyllähän tuo sellainen kullannuppu on ettei toista! Joka ilta käy antamassa pusun ja "vitosen" ennenkuin menee nukkumaan. Ja muutenkin käy pitkin päivää antamassa halit ja pusut. Niin ja jos ollaan kylässä taikka meillä on vieraita, niin ennen lähtöä jokainen saa pusun! On se vaan suloinen pakkaus!
Sellaista kyselisin teiltäkin, jotka asutte Helsingissä taikka muuten tiedätte sitä seutua, niin missähän siellä olisi parkkipaikkaa/paikoitusta? Meillä on huomenna meno, miehen kaksi ystävää täyttävät 30, ja heillä synttärit Mikonkadulla, joten olis kiva kun ei tarttis montaa kilometriä kävellä... Ja vielä sellainen, että pois pitäs päästä noin klo 24, eli mikä paikka olis 24/7 auki! Kiitos jos joku viitsii meitä auttaa!
Anteeksi että tuli tällainen omanapainen viesti, mutta jos ens kerralla yrittäis jotain kommentoidakin, nyt on pakko mennä...
napero ja Eetu 2,5v sekä eemeli 27+3
Kirjotin Wordilla ensin ettei TAAS katoa jutut johonkin,ja oho kun tulikin textiä :)
Moikka tännekkin pitkästä aikaa!! Olen ollut "taustapiruna" ja lueskellut kuulumisianne aina vain kun ehdin (lue:joka ilta) ;)
Täällä alkaa aika käydä vähiin Höpiksen kanssa kotona. Palaan syyskuussa takaisin töihin, ja Höpis aloittaa päiväkodin. Harjoiteltu ollaan siellä, ja kuten arvasinkin ei tuo meidän vilkkaalle ja sosiaaliselle lapselle ollut kamalaa-äidille päinvastoin. En olisi voinut kuvitellakkaan että otan asian noin raskaasti.Ensimmäisenä päivänä itkin niin että silmät punaisena pallona olivat koko päivän Toinen päivä olikin jo parempi...Ja Höpis vaan nauttii,leikkikavereita,paljon touhuamista j.n.e...
Ehkäpä tämä tästä myös äidille...
Uskomattoman nopeasti lapset oppivat kaikkea uutta kun muut lapset näyttää mallia. kotona ei potalla käynti ollut mieluisaa,mutta tarhassa se menee kuin leikiten! Siinäkin mun piti hieman tirauttaa kun Höpis meni potalle (hassu minä!) Mutta kun se on vieläkin mamin-pieni-kulta-vauva =)
Poika nauttii selvästi nykyään enemmän yksinään leikkimisestä,joka tietysti samalla helpottaa ja harmittaa mua..On aina iloinen, ja hymyilevä-uhma kait sitten tulee ryminällä! Ainoa mistä sanoo vastaan on kun kielletään (miksiköhän?) Hassua on katsella lapsen touhuja
Välillä on itsellä pokassa pitelemistä kun toinen raivoaa,mistä-lie-syystä...
Olishan täällä kotona voinut pidempäänkin olla...mutta valtio on erimieltä rahallisella tuellaan.Vaikka kyllä töihinkin palaan ihan hyvällä mielellä!
MAMMISkin oli kokenut hoidon viennin "ihanuuden". uskon kyllä että Oonakin reippaana tyttönä viihtyy mainiosti siellä,kunhan se outo hoitaja vaan pysyy hereillä ;) Onneksi se oli vaan tollanen varajuttu! Niin kuin muutkin tossa totes että vanhemmat ne enemmän stressaa siitä kuin lapsi itse. Tsemppiä vaan äidille töihin, ja terkkuja ihanalle Oonalle! Niin ja ONNEA VIELÄ MASUSTASI!! Kivalta kuulosti sun vapaa-päivä, ja kodin uusiminen on kyllä sairaan kivaa puuhaa.
IIDA-LINNEA oli saanut puistossa kuulla ikäviä kommentteja. Olen itsekin saanut tuntea nahoissani kuinka julmia muuta äidit osaa olla. Höpis kun on vilkas ja ylisosiaalinen, halailee helposti vieraita lapsia myös puistossa-johon kaikki ei ole tottuneet...Äidit sitten kyllä kovaan ääneen huutavat ettei ole mitään hätää kunTOINEN KÄVI KIINNI!!! Halaaminen on kyllä mun mielestä himppasen eri asia...ja kun Höpis osaa tehdä sen hellästi
Joten toisesta sisään ja nopeesti ulos vann tollaset idioottimaiset kommentit! Jokaisella meillä on erilaiset lapset, ja mitä näin silloin 100 vuotta sitten tyttöstä on hän kyllä tyttö mitä suloisin!! Ja itse tällaisena hukkapätkänä voin vaan olla kateellinen jos tulee neidistä pitkä!Ja kyllä tyttönen ehtii taatusti juoksuttaa teitä vielä pitkään,ei mihinkään ole kiire...vielä ;) Onnea myös teille masusta, ja terkkuja tyttöselle kovasti!
PI-KIlle tsemppiä pahojen olojen poistoon, ja samalla ONNEA UUDESTA TULOILLAAN OLEVASTA TULOKKAASTA!!
Mitäs mun piti vielä...
SERE oli käynyt...toivottavasti asiat jo mallilaan ja tsemppiä talojuttuihin!
Toi VANTUT on muuten loistava nimi,kunhan sen osaan sisäistää ja löydän oikeelle sivulle
jaahans taidanpa mennä syömään vielä kun "rauha maassa" ja vaikka lukaista hesaria jos ehdin vain.
Kivaa syksyn alkua kaikille, ainakin täällä hki.ssä alkaa syksyltä jo näyttää ja palailen linjoille taasen...
Lycka ja Höpis 1,5v päikkäreillä
Mun piti kyllä laittaa yks toinen kuva missä näkyis Ellin valtaisa tukka, mutta tulikin vahingossa kuva ellistä bassofestareilla katsomassa iskän bändin soittoa :)
Kokeillaanpa toista kuvaa....
t.iiris taas (ja kuviahan riittää...)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=563e56e2-713e-11dd-8cf8-…!