Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilman muuta tää porukka täytyy pitää kasassa, oli niitä lapsia sitten yks tai kymmenen! Mä aloin miettiä kyllä, että palstan nykyisen toimintavarmuuden huomioon ottaen mä ainakin olisin ihan valmis siirtymään "muualle" vaikka sitten yahooseen tai minne tahansa, mikä TOIMII!!! Siis tällä viikollakin ainakin kolme kertaa ollut jotain häikkää, kun oon meinannut sivun avata. Nimestäkään ei ole mitään väliä, kunhan "sisältö" on sama :) siis ihmiset :)

Mä sain kuin sainkin töitä, maanataina aloitan. Ainon hoidosta ei ole tietoa, sille pph:lle emme häntä vie. Soitin kaupungin pph-ohjaajalle, ja koitetaan nyt saada sitä kautta jotain muuta, mut jos ei onnistu, sitten on kuskattava jonnekin vaikka yksityiseen pk:hon, jos jostain tilaa löytyy. Ens viikoksi anoppi otti lomaa ja tulee hoitamaan Ainoa niin pääsen aloittamaan työt.

Tuli mieleen, kun Mammis kertoi Oonan tykkäävän Huvitutti-konserteista. Me ollaan niitä kans katseltu, ja muskarissa laulettu paljon samoja lauluja. Kesällä sitten oltiin Ainon kanssa "livenä" Huvitutti-konsertissa, mutta Aino olis vaan joussut pihalle keinumaan koko aika ;) Se oli sellanen urheiluhalli, ja tosiaan Aino ei sekuntiakaan ollut paikallan/ katsonut lavalle tai muita lapsia siinä lähistöllä, mennä porhalsi vaan ovea kohti =D Vielä taisi sanoa "poish" siinä mennessään... Ehkä sitten isompana mennään taas uudestaan vastaaviin tilaisuuksiin ;)

Nyt ei muuta, palailenpa taas jossain vaiheessa :)

t. Ope ja Aino 1v 10kk

Vierailija
22/70 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille pastilli- ja hiustenpesukommenteista. Ollaan muutaman kerran maisteltu pastilleja ja hienosti neiti osaa imeskellä kokonaisenakin pastillin. =)

Opelle onnea työpaikan johdosta! Toivottavasti Ainon hoitoasiat selviää nopsasti ja löytyisi sellainen hoitaja, jolle voi turvallisin mielin jättää lapsensa hoitoon.

Auroran Oliver on parantunut! Hieno juttu! Kovin monta kuuriahan pikkumies joutuikin syömään. Mulla olisi kova hinku sisustella myös kotia, mutta ollaan päätetty miehen kanssa ettei tähän asuntoon nyt satsata tekstiileihin yms rahaa, koska asunnonetsintä on päällä koko ajan. Ensi viikolla mennään katsomaan paria ehdokasta.

Meillä on ollut aika vaikeita päiviä tyttösen kanssa tällä viikolla. Ekasta rokotetutkimuspiiksitä ei tullut mitään oireita, mutta tiistaina pari tuntia piikin jälkeen alkoi itkut ja niitä on riittänyt päiviin ja öihin. Ja tiistaina meni neidin mahakin niin sekaisin, että matto pääsi pesuun... Onneksi korvat olivat kuivahtaneet, mutta varsinaiseen jälkitarkastukseen menemme vasta myöhemmin kun lääkekuurista pitempi aika.

Olen kyllä miettinyt, että ehkä tuohon itkuisuuteen liittyy jotain muutakin kuin tiistainen piikki. On vaan aika avuton olo, kun klo on 4 ja tyttönen itkee hurjasti sängyssään kierien. Viime yönä meni puolisen tuntia, että sain pienen rauhoittumaan. Onneksi nukkui sen jälkeen puoli kasiin niin sain itsekin vielä hyvin nukuttua. Tiistaina jouduin kanniskelemaan neitiä niin paljon, että illalla oli maha kipeä ja tunsin ekoja supisteluja... Eilen taas neiti heräsi ennen kuutta ja unissaan itki ihan kamalasti. Jotenkin vaikea saada tyttönen noista itkukohtauksista "tähän maailmaan". Voisiko liittyä uusiin taitoihin, kuten ilman tukea seisomaan nousu?

Mulla ensi viikolla maanantaina neuvola ja keskiviikkona rakenneultra. Ihanaa päästä tiirailemaan ja kuulemaan "klasun" kuulumiset! Terkkari on sama kuin tyttösellä, joten täytyy tuosta itkuisuudesata jutella vaikka omalla käynnillä myös.

Tänään aamusta meillä oli vieraita ja toiset vieraat tulevat iltasella. Taidankin mennä pitkäkseni, kun tyttönen kävi päikkäreille. Jos vaikka eilisen Teorian miehistä vilkaisen boksilta.

Hyvää vointia kaikille! Ai niin, ja ehdottomasti pidetään sama porukka kasassa. Amyn nimiehdotus passaa myös mulle. =)

T: iida-linnea, "klasu" 19+5 ja tyttönen 1v 3kk (4 päivän päästä) zzzzzz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle puolelle ei varmaankaan ole kaikille kiirinyt vielä huhu, joten kerronpa, että meille syntyi 30.7. ihana pieni poika. :) Komeat mitat oli 4510g ja 54 cm. Synnytys oli nopea ja sekä minä että vauva voimme hyvin. Sairaalasta päästiin kotiin, kun poika oli 2vrk:n ikäinen. Jos kiinnostaa, niin synnytyskertomusta ja ensimmäisen viikon tunnelmia voitte käydä lukemassa O-puolen tonskapinossa.

Oon nyt vähän aikaa ollut vähän laiskempi kirjoittelija tällä puolella, vaikka juttuja oon kyllä välillä lueskellut. Kunhan tää arki kahden pienokaisen kanssa pyörähtää kunnolla käyntiin, niin mäkin mielelläni taas oon linjoilla enemmän. Amyn nimiehdotus "Vantut" on kiva, eli kannatetaan! Kiva, jos vanhat tutut pysyy kaikki samassa pinossa. :)

-Q- ja -q- tänään tasan 2v. ja aatu 9 vrk

Vierailija
24/70 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset Quulle synnytyskertomukselta, mukavaa että synnytys meni hyvin vaikka pojallakin tuota kokoa oli:)

Kateudesta vihreänä luin Aatun unenlahjoista, mikä hitto siinä on että meidän mukulat ei nuku!? Ei vaan, Eeka on tietenkin äidin mielestä maailman ihanin just tämmöisenä maitoa hotkivana piereskelevänä känkkäränkkänä ja teidän puolesta olen onnellinen että tämäkin poika näyttäisi omaavan hyvät unenlahjat ja tyytyväisen luonteen, mukavia hetkiä koko perheelle:)

Taas meni pari yötä aivan poskelleen niin että eeka nukkui sängyssään vain yhden tunnin ja keikkui sitten loppuyön tissillä, otti välissä vaan muutaman minuutin torkkuja

ja kiukkusi lopun ajan..väsytti aivan kamalasti (eilen jälkitarkastuksessakin lääkäri totesi lapsen kasvavan hienosti ja äidin näyttävän zombilta;)), mutta onneksi viime yönä nukuttiin ruhtinaalliset viisi tunnin pätkää ja väsymyskin helpotti hiukan..tosin Liia piti sitten huolta viime yön ohjelmatarjonnasta kun heräsi ainakin viisi kertaa pitkin yötä kiljumaan milloin mitäkin, miestä yritin aina tökkiä tyttöä hyssyttelemään mutta se on kyllä aivan onneton heräämään, sitten mies oli aamulla aivan puhki herättyään muutaman kerran yön aikana ja teki "rankasta" yöstään kauhean numeron:D

Meillä Liian hiukset pestään yleensä joka toinen päivä,ne alkaa olemaan jo aika pitkät ja aina iltaisin täynnä ruokaa sun muuta tavaraa,natusania mekin käytetään. Tyttö on kauhean innokas suihkussa kävijä ja käykin joka ilta meidän kanssa suihkussa..leikkii kylppärin vesileluillaan ja läträä saippualla ihan loputtomiin:)

tämä päivä on mennyt siivotessa ja vähän leipoessakin kun tytöllä on huomenna synttärit, harmi vaan että joku lenssu on kaatanut suurimman osan lapsivieraista sänkypotilaiksi:/ muutama kaveri sentään pääsee ja iltapäivällä tulee sukulaisia ja tuttavia.Kämppä oli ihan kauheassa kunnossa kun ei ole tässä viime viikkoina kauheasti ehtinyt imetykseltä siivoamaan ja mies on hiukan mua suurpiirteisempi noissa jutuissa..:)

Amyn nimiehdotus oli kiva, kannatan, mäkin olisin muuten valmis siirtymään muualle mutta kun silloin tippuu aina osa porukasta pois, niinkuin viime yrittämälläkin, sitten se toisaalle kirjoittelu kaatui ainakin mun osalta just siihen että tahtoi käydä tänne kirjottelemaan jääneitäkin moikkailemassa eikä jaksanut kahteen kertaan samoja juttuja kertoa..

Jep, ei muuta, pitäkeehän peukkuja mun ensiyön unien puolesta;)

Queen ja lapset

..Tämä viestin kirjoitin jo eilen mutta mokoma ei suostunut tänne tulemaan, täällä on jo aamupäivän lapsivieraista selvitty kunnialla ja tyttö on päikkäreillä, raukka oli ihan väsy kun riekkui kavereiden kanssa niin tohkeissaan:)

Vierailija
25/70 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt muistaakin minut, nimimerkki oli ennen Mykerinos ja kun en vanhalla tunnuksella päässyt koneelle, niin uuden nimen sain tuolla lyhenteellä "Mykis" =)

Vähän kävin pinoja läpi ja paljon on jo tonskailijoita, hurjasti onnea kaikille odottajille. Ja muutama tonska on jo maailmassa, ONNEA teillekin hurjasti!

Meidän pikkuinen on nyt 1,5 v. ja ihan oudolta tuntuu, kun syyskuussa sitten töihin jo menen. Ihan hyvillä mielin olen töihin menossa, kun en jaksaisi talvea enää kotona olla. Tosin olen nauttinut tästä ajasta pojan kanssa kovasti, niin ihania kuin nuo omat pienet voivat ollakin!!!

Olemme miehen kanssa vähän keskustelleet toisesta lapsesta ja voi olla, että piankin annetaan toisen tulla =) menen nyt ensin töihin ja katson mitä siellä tapahtuu.

Aurora, täällä vähän samalla fiiliksellä, jännittää jotenkin ajatus jo toisesta....mutta kun ei sitä tiedä tuleeko ja milloin tulee, niin ei kait sitä kannata liikaa miettiä. Jos sitä haluaa toisen lapsen, niin ei kun vaan hommiin ;))

S lähti kävelemään siinä 1v4kk. mutta olikin sitten jo varmempaa menoa heti alusta saakka =) sanoja tulee jo paljon ja kahden lauseen sanoja myös muutamia. Ensimmäiset 3 sanaa siinä ½ v. ja nyt vuoden iästä saakka uusia sanoja jatkuvalla syötöllä.

On aivan mahtavaa, kun tuon ikäinen ymmärtää niin paljon ja voi jo puuhata niiden kanssa vaikka mitä. Mä olisin jo niin kovasti halunnut mennä Puuhamaahan ja vaikka minne pojan kanssa, mut kait tässä vielä joutuu vähän sellaisia menoja odottelemaan =))

Muuten kesä meni mökkeillessä, kelit eivät kyllä olleet mitä parhaimmat, mutta eipä ole menoa haitannut =) täytyy vähän paremmin teidän juttuja lukea, niin pääsen kommentoimaan. HopLop treffit kyllä kiinnostaisi, jos ajoittuvat elokuulle!

Oikein ihanaa loppukesän jatkoa kaikille

Mykis ja S

Vierailija
26/70 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan Mykis - onpa kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! =)

-A ja E, edelleen-

Vierailija
27/70 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt viitsi kauhean pitkästi kirjoittaa, kun näkyy ainakin yks viesti taas kadonneen jonnekin ja moni on valitellut, ettei saa viestiä perille.

Mutta siis perjantaina olin ekaa päivää kesän jälkeen töissä, ja oli kyllä ihan mukavaa. Huomenna pitäis Emminkin mennä hoitoon. No, viime viikon harjoitelut antoi uskoa, että hyvin se menee...

Ja sitten se pääasia: Opelle tsemppiä työnaloitukseen! Toivottavasti löydätte Ainolle pian kivan hoitopaikan!

Aurora, jos teille kerran iltapäivät on parempia reissuaikoja kuin aamupäivät, niin ajelkaa joku kerta tänne mun töitten jälkeen. Muistaakseni 21.8. miehellä on pitkä päivä töissä, niin se sopis esimerkiksi vallan hyvin.

Mammiksen Oonakin lähtee hoitotaipaleelle. Kiva, että vaikuttaa hyvältä paikalta ja Oona reippaalta tytöltä. Mutta miksei olis, jos yhtään äitiinsä on tulossa... =)

Ja loppuun Liialle ja pikku-quulle synttärionnittelut!!!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
28/70 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono ihminen täällä ilmoittautuu ja jo alkuun pahoittelen omanapaisuutta. :) Töissä on hirmuinen kiire eikä päässä pysy muiden kuulumiset.

Mutta piti päästä kertomaan, kuinka meidän tyttö nukkuu nyt päikkärit sisällä! Taas kerran todistettiin että äidin ja isin päässä on vaan vikaa, jos lapsi ei muka nuku sisällä. Lauantaina nukahti mun kainaloon 5-10 minuutin taistelun jälkeen, sunnuntaina simahti pikkuitkun jälkeen n. 3minuutissa. Sen lisäksi öisin nukkuu nyt ilman unipussia, kun paksumpi pussi on jäämässä pieneksi ja ohuemmassa herää aamulla kädet ja jalat kylminä. Eikä siinäkään mitään ongelmaa. Meidän reipas tyttö. :´)

Typy on osoittanut viime aikoina osaavansa hirveästi uusia asioita, tänään teki kuperkeikan tuosta noin vain, osasi laittaa 3 viidestä palikasta palikkalaatikkoon ilman apua (juu, ei ole mikään nero noiden palapelien kanssa) ja laski itsekseen kolikoita "komme komme". Viikonloppuna osasi yhtäkkiä koota maatuskanuken. :) Toinen on niin ihana ja hauska, että olen kaiken aikaa vain ihan sydän sykkyrällä kotona! Hauskaa on mm. se, kun ei voi menna syömään ruokapöytään, kun siellä on "kääpä" (eli kärpänen). Oikea nainen!

Mutta nyt kömmin petiin et jaksaa taas käydä töissä...

-Osse ja typykkä 1v9kk

Vierailija
29/70 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua rasittaa kun nää tekstit ei meinaa tulla läpi. odotuspuolelle olen päässyt kommentoimaan mutta tänne en pitkään aikaan.

Olen kyllä käyny lukemassa juttuja.

kaikenlaista oli kyselty, meillä A:n hiukset penstään 2x viikossa ke ja la joista toinen on saunareissu isin kanssa. Natusanin juniori shampoo/saippua on käytössä kun en tykänny siitä top to toe saippuasta oli jotenkin liukasta.

xylitolpastilleja annetaan epäsäännöllisen säännöllisesti melkein joka ruoan jälkeen.

Mä oon kyllä ajatellu tänne enskoihin kirjottaa vaikka tonska onkin tulossa tää kirjottaminen on muutenkin sellaista jos ehtii hommaa saati sitten kun noita mokkeloita on kaksi, niin jo yhteen pinoon kirjoittaminen voi olla vaikeaa jos uni ei tule samaan aikaan.

Kiva kuulla mykiksestäkin.

Osse oli jutellu sanoista, meillä Aino oppi eilen uuden "sanan" kun kaupassa kysyin haluaako neiti banaania niin tyttö tuumasi siihen että banaa-banaa, sitä se sitten jankutti koko illan ja ruikutti pöydän reunassa ja osotteli banaaneja.

aamulla Aino heräsi ja tuumasi ensimmäisenä että Äit anna banaa...kyllä oli suloista ihan tuli tippa linssiin ( ihanat raskaushormonit )

sellaista siis tänne, sohvi kasvaa masussa kovasti ja tönii äitiä monesti päivässä, en jaksaisi odottaa tytön maailmaan tuloa !

mukavaa viikkoa kaikille

aa ae ja sohvi 24+3

Vierailija
30/70 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaviestin kirjoitan, äitini eli Aleksin mumma on meillä nyt pari yötä ja lähti vielä iltaulkoiluille tuon meidän villikon kanssa.

Pahoittelen taas kerran etten oikein osaa tarttua mihinkään kommentointiin... No se nyt jäi ainakin mieleen että Mykis oli käynyt moikkaamassa - kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! :) Ja Mörötin, tervetuloa vaan "takaisin" jutustelemaan. En minä ainakaan edes ole pitänyt sua mitenkään "poissaolevana", kukin kirjoittelee kuulumisiaan sitä tahtia kuin jaksaa, jotkut useammin, toiset harvemmin. Ei kannata stressata jos ei ihan joka viikko (tai edes kuukausi) jaksa käydä ilmoittautumassa. Yhtä lailla jokaisen tekstit tulee luettua mielenkiinnolla.

Itsellä on aika uupunut olo. Onneksi tosiaan tuli tuo aina niin auttavainen äiti lomaltaan pariksi päiväksi meidän seuraksi. Masu painaa ja aiheuttaa jo jos jonkinmoista kremppaa. Lisäksi tuo meidän poika on ihan mahdoton! Läpsiminen ym. väkivaltaisuus on onneksi jäänyt nyt vähän vähemmälle, toivottavasti onkin menossa ohi kokonaan. Sehän oli välillä ihan kokoaikaista. Uutta sen sijaan (tai no uutta ja uutta, sanoisinko lisääntynyttä) on kaikenlainen muu pahanteko. Etenkin telkkarin/dvd-soittimen ym. elektroniikan räpeltäminen on suuressa suosiossa, sitä tehdään koko ajan jos äiti vähänkin yrittää istahtaa sohvalle. Ihan ilmiselvää huomionhakua siis. Mutta kun ei jaksaisi ihan koko aikaa olla viihdyttämässä.. Ei auta kiellot, ei jäähyt, ei estelyt. Poika senkun nauraa vaan :S Hoh, ja sitten kun pitäisi vielä jaksaa olla johdonmukainen koko ajan, eli käytännössä jatkuvasti hokea sitä ei saa sanapartta ja hakea poikaa pois kielletystä hommasta, tai sitten yrittää pitää rimpuilevaa tenavaa kiinni. Onko kellään muulla vastaavanlaista "kovapäisyyttä" havaittavissa? Lopulta se menee tietty aina siihen, että äiti nousee kiltisti ylös istuviltaan ja lähtee keksimään uutta viihdykettä tuolle meidän ah niin ihanan vaativalle lapsukaiselle. Ulkonakin kun ollaan, niin hetkeäkään ei pysytä paikallaan, koko ajan vain mennään jonnekin, mieluiten puolijuoksua. (Kandin Noel taisi olla samanlainen vauhtitaapero, luin tuolta toisesta pinosta :) Ai että kun välillä tulee vähän kade olo kun lukee teidän muiden juttuja siitä, kuinka lapsi on niin touhukkaan omatoiminen ja viihtyy leikeissään... Siis hienoa tietysti että niin on, olisipa meilläkin vain, edes joskus :) Kyllä tuntuu että aina on täyden työpäivän tehnyt kun illalla (tunnin nukuttamisen jälkeen) saa oikeasti omaa aikaa. (Jota pian ei ole varmaan ollenkaan...apua!)

No mutta, se siitä valitusosiosta taas tällä kertaa. Aivan ihanahan tuo poika kaikesta huolimatta on. Oikein äitin kultapoika :) Kova halimaan ja pussaamaan. Ja vihdoin Aleksikin on oppinut sanoja, niitä onkin tullut kerralla oikein useampia! Pitkään oli vain äiti, nyt on jo isi, pappa, mma (=mumma), täti, kakka, aito (=auto) ja vielä joitain muitakin, en nyt edes muista kaikkia. Kyllä on äiti ylpeä :)

Jaahas, vauhtitaapero kotiutui, taidanpa lähteä puuronkeittoon.

Viipero, Aleksi 1v9kk ja Santeri rv 28+5

Vierailija
31/70 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori jo etukäteen taas kerran pelkkä omanapainen viesti, pinot oon kyllä lukenut (useaan kertaan..) No, tuskinpas tässä palstailussa se muille kommentointi onkaan se pääasia :D

Mimosa kävelee! :) On jo pitempään ottanut sellaisia muutaman askeleen spurtteja ja varovaisia askeleita, mutta tänään on kävellä köpöttänyt jo ihan itsekseen pitempiä matkoja :) Ai että äiskä on liikuttunut.. Minun vauva... Ikää neidillä tasan 1v 4kk 2pv, meidän suvussa onkin perinteisesti lähdetty kävelemään hyvin myöhään. Itse olin 1v 6kk ennen kuin kävelin, vanhemmat olikin jo suurin piirtein luopuneet toivosta mun suhteen ;D

Kotitilannekin ok. Tuli tohon edelliseen viestiin kirjoitettua aika dramaattiseen sävyyn, mutta kaikki on siis hyvin täällä! Homeseiniä aletaan purkamaan viikonloppuna ja remppa alkaa toiv. mahdollisimman pian. Parisuhdekin voi hyvin :) Mies on päättänyt pidättäytyä alkoholista kokonaan tulevaisuudessa, siis juhlissakin ym., kun tuntuu ettei oikein osaa "käyttäytyä" päihtyneenä..

Työt aloitin nyt, toimin kehitysvammaisen 11v pojan erityisavustajana koululla. Poika on suloinen, työkaverit vaikuttaa kivoilta ja muutenkin tuntuu, että elämä sujuu ihan mukavaan malliin :) Ainoa probleema on vaan Mimosan hoito, se piti alunperin järjestyä mummien toimesta.. Mun äiti on nyt sitten ehtinyt kehitellä itselleen kaikenlaista (hakenut töitä, ilmoittautunut kursseille jne.) ja anoppi taas.. No, me ei miehen kans olla ihan varmoja, onko hän kykenevä kuitenkaan huolehtimaan lapsesta :( On fyysisesti tosi kurjassa kunnossa, ei oikein jaksa liikkua, nostella ym. Ja välillä tuntuu, että psyykkinen puolikin hieman heittää.. Tällä viikolla ainakin mies tekee iltavuoroja, eli lähtee töihin kunhan minä tulen kotiin. Jatko nyt järjestynee.. jotenkin :)

Siis ketkä kaikki täällä nyt ainakin on jo tonska-kierroksella!!?? Tuntuu, että koko ajan putkahtelee lisää tonskailijoita.. :) ONNEA ihan älyttömästi kaikille!!

Nyt tuo pieni kävelevä Maahinen tuolla huutaa mämmäämmmäää:tä sen verran vaativasti, että mämmämmää taitaa lähteä laittamaan häntä nukkumahommiin :)

Terkut kaikille tasapuolisesti,

Sere ja Mimosa 1v 4kk 2 pv

Vierailija
32/70 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA kuulla susta Mykis, olen sua ja S miettinyt monesti ja meinasin eilen viestitelläkin jos vaik nähtäis piakkoin! Ennenkuin lähdet töihin, kun kerran sellainenkin muutos elämään jo suunnitelmissa:)

Amy, se 21.8 saattaisi sopia, mä katson kalenteria kunhan saan raahauduttua tonne alakertaan. Jos en ole duunissa iltaa, niin sit. Palaan asiaan!=)

Sere, mukava kuulla että siellä asiat kunnossa:) Kunpa vielä hoitoasia järjestyisi jotenkin..

Me varattiin eilen lennot espanjaan ihan hetken mielijohteesta ja lähdetään loppukuusta kahdeksi viikoksi. Siis mehän oltiin jo kuukauden verran siellä kesäkuussa, mut alkoi tympiä tää sade ja kylmyys ja päätettiin mennä pikavisiitille vielä. Ehkä sit ens vuonna ollaan kesäkuussa vähän vähemmän aikaa, katsotaan. Mut mä odotan reissua ihan kauheasti!! Ihana päästä O:n kanssa uima-altaalle ja mereen:))) Lasken jo päiviä, enää vajaa kaksi viikkoa...

Laittakaahan te jotka jo tonskan saaneet, niin ikäerosta + ja - puolia, kun mietityttää tuo ikäeroasia ja muutenkin miten pärjäisi kahden pikkuisen kanssa jos tulisi toinen. Eli nyt tarvitaan rohkaisua!;)

Oikein mukavaa loppuviikkoa, nyt lähden syömään kun O päikkäreillä. Sit viideksi töihin illalla:)

Aurora & O 1v6kk tänään (neuvolassa 84cm, 11,8kg ) Ei kovin tarkkoja mittaustuloksia kun huusi kurkku suorana eikä olis halunnut istua vaa´alla eikä maata mittauksessa)

Vierailija
33/70 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on palannut tännekin, blääh! Mutta vain väliaikaisesti, sillä mulla on jäljellä enää vajaa 5viikkoo töitä, ja sitten jään taas kotiin, ihanaa!!! Mä ootan ihan hirmu paljon sitä aikaa. Tosin vähän kauhullakin, tuntuu että miten mä jaksan ison mahan kanssa tuon uhmiksen kanssa! Kääk! Kaikkee sitä ihminen meneekin tekemään! Vaikka oikeesti oon tositositosi onnellinen ja iloinen tästä tulevasta, mutta kyllä se vaan silti huolettaa, miten jaksaa sitten viimeisillään/pienen vauvan + tuon uhmiksen kanssa, toivottavasti ees puhuis sillon paremmin! Alkaa pikkuhiljaa meneen äidillä hermot, kun toinen selostaa ja selostaa ja menettää sitten hermonsa kun ei kukaan ymmärrä, raukka!

Meillä meni sitten talo myyntiin, ja huomenna tulee nettiinkin ilmoitus... Vähän jännittä, miten tässä oikein käy, ja haluaako tätä kukaan ees ostaa! No, paljon selvinnee taas maanantaina kun on eka esittely... Joten toivon nyt teiltäkin peukkuja, että saatais tää myytyä, ees joskus...

En muuten muista kerroinko jo, että me lähetään nyt sinne risteilylle 18.9! Vähän jänskättää miten reissu menee, mutta toi oli oikeestaan ainoo hetki kun pystytään toi reissu tekeen. Meillä olis vielä yksi kyläily Kuopioonkin, mutta se taitanee jäädä ens vuodelle

Me käytiin lauantaina Muumimaailmassa, ja ai, että Eetu nautti reissusta, kun näki muumit (+rekat matkalla...) Ostettiin sellanen muumipaitakin hälle, ja nyt on muumit sängyssäkin...

Amy, juu näin jäi treffit, mutta tosiaan syyskuun 21.päivän jälkeen sopii melki millon vaan kyläily... Ja Vantut on kyllä hieno nimi!

Viipero oli kokenut kauhun hetkiä Aleksin kanssa, mutta ilmeisesti pääsitte "vaan" huolella ohi tuosta kokemuksesta! Ja Aleksi voi nyt hyvin? Ja voimia/tsemppiä voimattomiin päiviin/hetkiin!

Opelle onnittelut työpaikasta! Ja hyvä että saitte järkättyä Ainon hoidon tuolla lailla, ainakin täksi viikoksi, onko päivähoidosta kuulunut mitään?

Mykiskin oli käynyt pitkästä aikaa, kiva kuulla kuulumisianne! Josta tulikin mieleen, että minne mm JENNI on jäänyt??? Ja NAPNAP??? Ja kaikki muutkin jotka ovat olleet pitkän aikaa "piilossa" niin ilmoittautukaa!!!

Osselle onnittelut "voitosta" typyn päikkäreiden kanssa! Ja hienon kuuloisesti on muutenkin teidä typy kehittynyt mm noiden palikkajuttujen kanssa!

Ja hienoa että Serenityn talo homma etenee edes jollain lailla...

Ja Aurora pääsee lämpimään, ihanaa! Ja mä en osaa sanoo tuohon +/- juttuun mitään, kun ei oo mitään kokemusta... Mutta luulenpa että joillekin sopii isompi ikäero ja toisille pieni. Molemmissa on ne hyvät ja huonot puolet. Mä kyllä luulen, että meillä suurimman ongelman tekee se, kun Eetu on ihan äidinpoika... Mutta luulenpa että tekee kyllä hyvääkin... No, ei tää varmaan hirveesti auttanut.

Mutta nyt taidan mennä nukkumaan, viime yö meni vähän kätöselleen, kun Eetu päätti taas vähän valvoo... pari-kolme tuntii vaan... Ja kello soi klo 5, kun töissä piti olla pirteänä 6.30... Mutta kyllä tää tästä joskus helpottaa, ehkä...

napero ja Eetu 2,5v sekä eemeli 25+1(kai?)

Vierailija
34/70 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä satunnaisesti kirjoitellut tuonne odotuspuolelle, mutta tänne en ole muistanut kirjoittaa piiiitkään aikaan.

Onnittelut kaikille, joilla on alkanut toisenlainen arki syksyn myötä! Siis työllistyneille ja pian työllistyville :) Mäkin lähden syyskuun alusta yliopistolle, nyt on pakko tempaista ainakin se kandin tutkinto valmiiksi, ja maisterin opinnot hyvään vauhtiin. Yritän lyllertää siellä ihan syyslukukauden loppuun, mikäli selkä suvaitsee kestää tällä kertaa. Mahassa asustelee aktiivisen oloinen kaveri, taitaa liikkua enemmän kuin Noel aikanaan (en edes halua miettiä, mitä se kertoo kohdun ulkopuolisesta aktiivisuudesta...).

Noel aloitti hoitoon totuttautumisen viime viikolla, ja ihan hyvin on sujunut. Itkulla jää, mutta tuntuu viihtyvän päivittäisen alkujärkytyksen jälkeen :) Noelilla on vauhti päällä kuten aina ennenkin, naapurit sanovatkin sitä Duraceliksi. Voidaan helposti lähteä retkelle ~2km päähän metsälammelle ilman rattaita, Noel kyllä kävelee suurimman osan matkasta. Tai ei kävele, vaan juoksee. Meillä on täällä pieni Forrest Gump ;)

Temperamenttinen poika siis, mutta onneksi pääosin kovin aurinkoinen ja innokas. Palapelit kiinnostavat, mutta muuten tuo hienomotoriikka ei ole mikään Noelin lempijuttu. Tasapainottelu se on parasta! Leikkipuistoissakin pojan saa väkisin kiskoa alas kiipeilytelineen verkko-osiosta, kun se on lyhyillä jaloillaan pönkenyt ylös asti :) Mutta eipä siinä mitään, pysynpähän itsekin edes jossain kunnossa kun juoksen pojan perässä ympäri Keravaa. Niitä kuuluisia hiekkalaatikon reunan keskusteluja en kyllä ehdi käydä...

Niin ja Noel sai kesän sydänkontrollista terveen paperit, seuraava kontrolli vasta vuoden päästä.

Kandi & Noel, kohta 1v8kk

Vierailija
35/70 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin nopsaan pinon läpi, mutta muistankohan mitä piti kommentoida... No yritetään jotain naputella.

Auroralle mukavaa matkaa lämpimään! Oliverista mahtaa tulla varsinainen uimari kun pääsee pienestä pitäen meressäkin polskimaan. =)

Kandi, kiva kuulla että Noelin hoito on lähtenyt sujumaan hyvin. Koitetaan tehdä puistotreffit ensi viikolla!

Seren kuulumiset oli vähän valoisampia. Hyvä niin! Toivottavasti Mimosan hoito järjestyy parhain päin pikimiten. Niin ja onnea uudesta taidosta pikkuneidille!

Minä olin niiiiin iloinen tänään puistossa, kun tyttönen ensimmäistä kertaa käppäili puistokaverin leikkirattaiden avulla pitkät pätkät. Tähän asti ei ole suostunut ulkona kävelemään vaikka sisällä menee kärryn kanssa huoneesta toiseen tai vielä mielummin äidin/isän sormista pikkuisen kiinnipitäen. Taitaa rohkeus lisääntyä ja kohta ei enää viihdytäkään hiekkalaatikolla... Tyttönen on ruennut myös tosi selkeästi sanomaan "isi", enää harvoin kuuluu "itii". Kovasti myös on alkanut osoittelemaan kaikkea uutta käsillään ihanan hämmästynyt ilme kasvoillaan.

Käytiin eilen minun työpaikalla tervehtimässä kollegoita ja katsomassa uudet tilat. Tyttönen oli tosi hyväntuulinen koko reissun ja huuteli kaikille "hei", kun joku tuli vastaan. Minä sain valmiiksi äitiyslomapaperit, jotka lähettelen sinne kunhan neuvolasta saan todistuksen raskauden kestosta. Jännitin kovasti miten käy, kun minähän olen anonut hoitovapaata vuoden loppuun ja nyt äippäloma katkaisee hoitovapaan. Onneksi muistin aivan oikein eli nykyään raskaus on hyväksyttävä syy perua jo myönnetty hoitovapaa. Ihanaa kun ei tarvinnut rueta vääntämään moisesta asiasta ylihoitajan kanssa. =)

Olin ihan poikki parin tunnin puistossaolon jälkeen, joten lepäsin hetken ja ajattelin istahtaa koneelle. Nyt pitää aloittaa kotityöt ennen kuin pikkuapulainen on hereillä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. iida-linnea, tyttönen 1v 3kk ja "klasu" 20+5

Vierailija
36/70 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähän omaa / Oonan napaa.. Meillä on jännä päivä huomenna kun Oona menee ph:lle ja jää sinne ekaa kertaa ilman äippää tai iskää + on koko päivän.. hih! Hyvin se menee, mut silti äippää jänskättää.. Hoitaja on tosi kiva ja isommat lapset (3, 3 ja 5v) tosi kilttejä. Yritän kovasti täällä miettiä että mitä kaikkea sitä pitää neidin kassiin huomiseksi pakata. Ostin eilen Oonalle "viestivihon", mihin voi hoitaja sitten laittaa miten päivä on mennyt jne tai toisin päin. Tunnetusti kun miehet eivät saa tuotua "viestiä" hoidosta kotiin.. ;)

Oltiin Oonan kanssa eilen meidän kummitytön 1v-synttäreillä ja ai että oli mukavaa! Vielä kotonakin iltasella piti laittaa musaa soimaan ja tanssia - on se vaan niin söpöä kun neiti tanssii ihan itsekseen.. ;) Illalla mun sisko olikin kyläilemässä - isi kun oli yövuorossa - ja vietettiin tyttöjen iltaa. Nyt aamulla ehdittiin kyläilemään siskon luona ja käytiin ostoksilla. Löytyi uusi lapio (ties minne on 2 lapiota hävinnyt) ja Rukan kurakäsineet, nyt on koko setti valmiina hoitokeikkoja varten. Joku välikausihaalari kyllä pitäisi vissiin hankkia. Meillä on ollut ystävältä lainassa yksi haalari - tosi hyvä - mutta ehkä olisi aika hankkia oma.

OPE on aloittanut töissä ja Aino hoidossa. Miten on sujunut?

MYKIS - kiva kuulla teistä! Huiskutuksia!

SEREkin oli käynyt pitkästä aikaa! Onnittelut Mimosalle uudesta taidosta, kohta äippä juoksee sitten ahkerasti perässä kun alkaa vauhtia kiihtyä. ;) Kiva kuulla että kotitilannekin on kohentunut, toivotaan että hyvällä mallilla jatkuukin..

AURORA & O pääsee kohta taas lämpimään ja polskuttelemaan mereen, ihanaa! Vielä en osaa laittaa ikäerosta + / -, olisin ehkä toivonut vähän isompaa ikäeroa, mutta nyt tähän ajatukseen alkaa jo tottua. Voin kertoa sitten kun on vähän jotain tatsia ihan realistisesti.. ;)

NAPERO pääsee risteileen, se on kivaa! :) Ja sulla ei ole enää paljoa töitäkään..

IIDA-LINNEAn tyttönenkin alkaa jo taapertamaan ulkona, siitä se lähtee hiljalleen! Ja kohta ei sitten enää hiljaa mennäkään.. ;)

Ok, nyt taidan yrittää saada kurkusta alas vaikka viiliä ja banaania, hedelmäsalaattia tms, jotta jaksan hikoilla pari tuntia! Huiskutukset kaikille ja mukavaa viikonalkua!

Mammis + Oona zzz 1v4kk (O rv 16+6)

Vierailija
37/70 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas jospa tännekin puolelle jotain yrittäisi, jos vaan tulee läpi. Muistaiskohan jotain kommentoida, lukaisin pinon niin nopsaan läpi.

Auroralla ja Naperolla oli reissua tiedossa. Voi kun ittekin pääsis jonnekin lämpimään täältä sateen ja tuulen keskeltä. Helmikin on ihan harmissaan, kun ei enää pääse uimaan pihalle altaaseen. No me on käyty kylvyssä sitten senkin edestä sisällä. Se on vaan äidistä hiukan kurjaa, kun kylvystä ja suihkusta täytyy aina hirveen huudon kanssa lähteä pois. Tyttö kun ois kai koko illan suihkussa, jos pystyis.

Ja kylvystä tuli mieleen, että mekin nyt ostettiin teidän valistuksen johdosta helmille Muumi-shampoota. Ihan mukavalta on tuntunut kai tuo tukan pesu. Ei ainakaan valita.

Serellä oli mukavia kuulumisia!

Aikast moni on aloittanut hoidon. Olikos se Ope jolla oli aika mielenkiintoinen perhepäivähoitaja-kandidaatti? Jokos ootte saaneet uuden paikan Ainolle?

Meilläkin Helmi on ollut nyt pari viikkoa keskimäärin kolme päivää viikossa päiväkodissa. Ja hyvinhän se on sujunut. En kyllä muuta odottanutkaan, on tuo sen verran sosiaalinen tapaus. Iltaisin sitten meille hiukan kiukkuaa. Varmaan ihan hoidon aloituksen takia, mutta myös varmaan siksi ettei hoidossa nuku päikkäreitä kuin n. 1 1/2 tuntia, kun kotona saattaa nukkua sellaset kolmekin tuntia. Sitten onkin mennyt ihan mielellään jo puoli kasilta sänkyyn.

Mulla on töissä sujunut ihan hyvin. Kauheesti on taas vaan opeteltavaa, mutta eiköhän tuo neljä kuukautta nopsaan mene, kohta on jo yksi takanakin.

Helmi on oppinut taas uusia sanoja ja kaikenlaisia muuveja. Kai ne jotain siellä päiväkodissa leikkii, kun yks aina välillä hyräilee ja heittää jalkaa puolelta toiselle. Lisäks Helmi on alkanut leikkiä nukeilla ja kaikilla pehmoilla. Lukee niille kirjaa tms. Suloisia touhuja!

Pottatouhuissakin ollaan edistytty. Pissat on tullut nyt kotona pottaan neljä kertaa ja kakat kerran. Päiväkodissa on onnistunut pari kertaa. Pitäis vaan jaksais istuttaa useemmin niin varmaan onnistuskin useemmin. Meillä on tarhassa sellanen tarrasysteemi käytössä ja laitettiin se sitten kotiinkin. Eli pissasta taia kakasta saa aina tarran. Aika hyvin tuonkin ikäinen sen jo tajuaa. Pissan jälkeen aina mennään ylpeänä tarrataulun luo ja likka hokee että "tarra, tarra". En tiedä onko tuo pidemmän päälle hyvä ratkaisu vai ei, mutta tuntuu toimivan. Eihän Helmi kyllä totuuden nimissä hätäänsä osaa ilmoittaa eli sattumalatahan ne pisut sinne pottaan tulee.

Sellasta meille! Nyt täytyy käydä hoitamassa tuo yks haiseva kakkapylly kuiviin.

Jepsis 18+2 ja Helmi 1v10kk

Vierailija
38/70 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan tänne toteamaan että kyllä tuo meidän pikkumies on aika järkky tapaus..autoraivoamisen, yöraivoamisen, vaunuraivoamisen, uniraivoamisen ja sen väliajat täyttävän yleisen raivoamisen lisäksi eeka on nyt muutaman päivän ajan raivonnut myös tissille..ja kun se imetys oli ainoa hetki jolloin kaveri oli tyytyväinen satunnaisia hymyilyjä lukuunottamatta ja muu perhe sai nauttia hiljaisuudesta..ääh. Sen verran alkaa jo hermoa kiristämään että meinasin kuristaa pari tätiliiniä jotka eilisissä häissä tuli jakelemaan neuvojaan koskien meidän huutavaa mukulaa (sen taitaa olla nälkä, sillä nyt kipristää masua, pidä sitä näin ja noin, laita nyt hyvänen aika vauva nukkumaan), tajusivat varmaan viestin mun murhaavasta katseesta kun ei loppuiltana enää lähelle tullut:D

Lohdullista että nämä vauvat tuppaavat kasvamaan ja vielä melko nopeasti joten meitä ei ole tuomittu kuuntelemaan parkukonserttia ikuisesti..Liia hoksasi ne elämän mukavat puolet 4kk iässä, toivottavasti pikkuvelikin viimeistään siloin.

..jotain hyvääkin, Liian uhmahepulit ei ahdista yhtään tämän pikkuhirmun rinnalla:)

Nyt ei irtoa tämän enempää..

Vauva-ajasta täysin rinnoin nautiskeleva Queen;)

Vierailija
39/70 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännekin puolelle.

Mammiksen Oonalla on huomenna eka ph-päivä, mukavaa päivää pienelle! Ja äitille kärsivällisyyttä... :) kyllä se vaan on aina niin jännää, kun oma pieni menee uuteen paikkaa, minä ainakin jännitän aina koko päivän ja haluan nopeesti hakea toisen kotiin, että näen miten on sujunut. Nyt kun typy on ollut uudessa paikassa kaks viikkoa, en enää jännitä yhtään.

Jepsiksen Helmi on tajunnut pottailun, hyvä juttu! Meillä on kokeiltu kans tuota tarrajuttua, typy on tosi ihastunut tarroihin, mutta ei silti suostu potalle. Haluis vaan niitä tarroja hiplata ja suuttuu kauheesti, kun ei anneta. Ei siis vissiin ihan vielä tajua, miten ne tarrat ja potta kuuluu yhteen, vaikka on kovasti selitetty asiaa. No, tosiaan on koetettu jättää potta-ahdistelua nyt vähän vähemmälle, iltaisin ollaan kyllä usein pitkään ilman vaippaa, ja viedään potalle, jos sanoo et pissi/kakka, mutta ei tehdä asiasta sen kummempaa numerota. Näillä mennään nyt, katotaan sit vähän ajan päästä taas uudelleen ehkä hiukan innokkaammin.

Iida-Linnean typy on oppinut kävelemään, onnea!

Aika hurjalle kyllä kuulostaa tuo Noelin energiataso, meillä kun tyttö ei jaksa kävellä (tai jaksaisi kyllä, muttei halua) edes n. 300 metrin päässä olevan lammen rannalle, vaikka siellä jaksaa juosta sitten millä mitalla ees taas... Joten en elättele toiveita, että tyttö pärjäis ilman rattaita vielä pitkään aikaan.

Toivottavasti naperon perheen talo menee nopeasti kaupaksi niin pääsette sit katselemaan uutta asuntoa sieltä haluamaltanne seudulta. Vai meinaa teillä jo Eetulla uhmis alkaa... hui hirviä!

Tosiaan kiva kuulla, että Seren perheelläkin alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, toivottavasti jatkuu asioiden järjestyminen samaa tahtia.

Viiperolla on ihana äiti, kun tuli auttamaan. Mäkin jouduin taas soittelemaan omaa äitiäni apuun, kun viikon päästä meillä on miehen kans molemmilla koko päivän vieviä työjuttuja, miehellä Helsingissä ja mulla ihan täällä, mutta siis olen aamusta iltaan kiinni, enkä pääsis heittämään tyttöä hoitajalta toiselle kesken päivää. Lisäksi samalle viikolle sattuu mulle yhden päivän työreissu ja entisen työkaverin väitöstilaisuus+karonkka, joten ihan kiva, et saadaan vähän apua. Sinänsä on koomista, että meillä ei kummallakaan ole paljoa työreissuja tai muutenkaan mitään sellaista, että ei saatais tytön hoitoa järjestettyä, niin tietenkin ne menot sit osuu samoille päiville. Onneks mun äiti jäi nyt eläkkeelle ja lupas tulla avuksi, vaikka hällä onkin matkaa melkein 400 km. No, tulee sit useemmaksi päiväksi.

Ihanalta kuulosti AA:n herkistyminen AE:n juttujen edessä... mä oon kans aika liikuttunut koko ajan ton ipanan touhuista. :)

Meillä on nyt uusi hitti - muovailuvaha. Ostin Tupperwarelta sellaisen lasten leivontasetin ja sit samalla annoin tytölle jo joskus aikaa sitten ostamani PlayDo'h:n muovaluvahan ja nyt typy ei sit mitään muuta kotona tee ku "leipoo". Heti, kun herää, haluu leipoo, aina ku tullaan sisälle, haluu leipoo. Edes oikea leipominen ei oo yhtä hienoa, tosin me vähän oikaistiin tänään leipomisessa, otettiin valmiit pyöritellyt pullat pakkasesta ja voideltiin ja sokeroitiin ne. Pullan syöminen oli kyllä sit aika kivaa typynkin mielestä. :)

Sisällä nukkuminen onnistuu edelleen mainiosti, tosin mies ei saa tyttöä nukahtamaan vaan vaatii jostain syystä äitin siihen hommaan. Muutenhan meillä on täysin isin tyttö - eilen pyysin tytöltä pusua, ei meinannut antaa mut suostui sitten. Saman tien kääntyi ympäri ja meni isin luo, joutui kiipeämään sohvalle ja kömpimään tavaroiden yli, että pääsi sinne, ja antoi kaksi pusua isille... vähän olen joskus kateellinen tuosta hellyyden määrästä, jota mies saa tytöltä, mun kanssa ei selvästikään kaipaa pusuja ja haleja niin paljoa, sylittely riittää ja muuten tykkää leikkiä äitin kanssa. Olisi vaan kiva joskus saada yhtä rakastavia hellyydenosoituksia... :')

Jaahas, pakko tästä on taas kömpiä petiin, että jaksaa huomisen. Mies on huomenna työpaikan liikuntapäivillä iltaan asti, joten pitää keksiä jotain tekemistä tytön kanssa. Laatuaikaa... :)

-Osse ja typykkä 1v9kk

Vierailija
40/70 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona jäi tosi iloisena hoitoon aamulla. Olin ehkä n. 15min siinä neidin kanssa yhdessä. Neiti jäi hoitotädin syliin ja vilkutti iloisena äidille eikä edes yhtään harmistunut.. :) Viestikin tuli jo hoitsulta että aamupalakin oli mennyt alas ja kaikki hyvin.. hihi! Isukki saa vastaansa varmasti iloisen tytön kun menee häntä iltapäivällä töiden jälkeen hakemaan.

Mammis