Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmin sanoja lainatakseni siis tuo otsikko. Missäs kaikki luuraa? Ei kai ainakaan rantsussa enää näillä keleillä?

Me vietettiin Emmin kanssa sadepäivän aamua käväisemällä mun työpaikalla. Ei siellä vaksia ja siivoojia lukuunottamatta ollut muita, enkä mäkään muuta kuin vaihdoin vanhentuneen s-postin salasanan ja käväisin kurkkaamassa luokassa. Perjantaina sitten enemmän.

Viikonloppuna oltiin miehen ja Emmin kanssa mökillä ja eilen illalla olin parin tunnin mittaisella maastoratsastusreissulla. Mukavan ulkoilupainotteinen viikonloppu siis takana.

Serellä on aika hurjia kuulumisia. En oikeasti osaa auttaa muuten kuin lähettämällä paljon voimia sinulle. Toivottavasti asuntoasia selkiytyy jotenkin ja sinä ja miehesi saatte apua (perheneuvola tms.) Onneksi Mimosa antaa sulle mukavia hetkiä kaiken ikävän keskellä!

Viipero pähkäilee A:n läpsimistä. Siihen en osaa kyllä auttaa. Emmillä nimittäin ei ole taipumusta läpsiä, vaan hän on alkanut purra - itseään. Jos neitiä kieltää tai komentaa tai muuten asiat ei mene hänen mielensä mukaan, niin likka puree ihan hulluna omia sormia ja käsiä. Mistähän moinenkin johtuu ja miten siitä pääsis eroon?

Vai olis Open perheellä kämppä tarjolla. Älä vinkkaa mun miehelle, sillä sehän olis valmis palaileen sinnepäin vaikka heti... ;)

MM: Emmi jatkaa tosiaan samassa ryhmiksessä, missä oli jo viime vuoden. Mun käsityksen mukaan hoitajat pysyy samoina ja suurin osa lapsista myös. Vain eskariin lähteneiden tilalle tulee tietty uusia. Pitää varmaan tällä viikolla käydä joku aamupäivä leikkimässä siellä hoidon pihalla niiden kavereiden kanssa, ettei ensi maanantai ole ihan ensimmäinen kosketus kesän jälkeen siihen paikkaan.

Mutta nyt lähden huilimaan itsekin hetkeksi ja ottamaan kaiken irti näistä viimeisistä lomapäivistä.

-Amy ja Emmi-

Vierailija
2/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa joku päivä mietin, että mitenkäs jatkossa, kun enskoilla alkaa olla noita tonskia kainalossa, niin mitenkäs tän meidän poppoon nimen laita on? Meinaan vaan, että olis kiva pitää vanhat tutut samassa pinossa, vaikka noita ipanoita alkais olla enemmänkin. Oliskos jollain hyvää ja nasevaa nimiehdotusta meitin sakille?

-A-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkät pätkät kun avasin uuden pinon, mut ne katsoi johonkin bittiavaruuteen ja ärsytti niin paljon etten jaksanut uudelleen aloittaa. Nyt lyhyesti uudelleen...

Q:lle Suuren suuret onnittelut "pikku"miehestä!=)

Ja onnittelut myös, Poppis, Kesis, Leenis ja Milli!!:) Onkohan muita joita en muistanut vielä onnitella?! Ihanaa kun sama poppoo jo toisella kiekalla. Mies täällä jo vähän painostaa mut mä vielä vähän jännään, nyt jo olisi tulossa 2v2kk ikäero, eli se mun toivoma 2v ylitetty. Katsotaan josko ei ihan tässä kierrossa mut ens kierrossa sit uskaltautuisi yrittämään;)

Queenille jaksuja sinne arkeen, jaksat olla niin ihanan positiivinen univajeesta huolimatta:)

Amyn työt koittaa taas, toivottavasti Emmikin ottaa hoitoon lähdön hyvin kesän jälkeen! Pidätkö jatkossakin Emmin kaikki vuosilomat pois hoidosta?

Täällä ollaan pihaa laitettu ja O:n pissatulehdus selätetty. Ollaan syöty 4 antibioottikuuria 8vkon sisällä ja meinasi jo usko loppua. Nyt näyttäisi siltä että pissanäyte on puhdas. JIPPIIIII!! Mun autokin saatiin viimein vaihdettua ja taas on tuttu ja turvallinen bmw alla:)) Vanha auto kulutti niiiiiiin paljon bensaa (12-13l/100km) ettei ollut kovin taloudellista menoa se näissä mun ajoissa.

Ehdottaisin treffejä, Jumbon HopLop tai muu vastaava. Elokuun puoliväli/loppu vois olla hyvä kun miesten lomat sun muut kesämenot kaikilla ohi. Oisko innokkaita? Voidaan vaik avata toinen pino jos kiinnostusta löytyy.

O touhuaa ja menee kuin sähköjänis. Edelleen ei istuta rattaissa, ostoskärryissä, syöttötuolissa, sylissä, autossa ym. Olen jo jotenkin tottunut siihen etttä me ei lähdetä kauppakeskuksiin tai vaunulenkeille kuluttamaan aikaa. Huutaa ja rääkyy vaan jos joutuu istumaan:( Olen ajatellut et jossain vaiheessa oppii olemaan esim. autossa kun on pakko, mut koko ajan menee pahemmaksi. Eli duracell pupu täällä kotona. Kavereiden lapsia kun käy kylässä ja näkyy puistossa, ei kukaan näin mahdoton ole... huoh!:( Jotenkin siksi pelottaa toinen lapsi, kun O sitonut aika lailla kun ei ole voinut kahviloissa, kauppakeskuksisa yms käydä sen jälkeen kun herra täytti 4kk. Mutta IKINÄ ei tule kahta samanlaista eikö vaan?;) Ja jos positiivista haetaan, niin nukkunut aina päivä ja yöunet tosi hyvin + leikkii ja viihtyy yksikseen eli ei vaadi seuraa koko ajan. Helppo lapsi siis kotona ollessa...

Mulle soitettiin tänään ja tarjottiin työtä:) Firma missä olen aikoinaan ollut. Olisin mennyt HETI jos O olisi ollut vanhempi, mut en raaski tuota pikkuista vielä hoitoon viedä. Toi vaan olis ollut paikka johon olisin nykyisen työni vaihtanut mielelläni! Miksi aina väärä ajoitus:(

Nyt lopettelen, lähden suihkuun ja leffaa katsomaan. Tsau!

Aurora & O 1v5kk zzzzzzz (ens vkolla 1v6kk kääks)

Vierailija
4/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans kirjoitin päivällä pitkät pätkät yksikätisenä pojan tissitellessä ja ne katos tietty jonnekin:/

Viiperolle tosta läpsimisestä, meillä myös Liia läpsii ja lyö kiukkuisella päällä ollessaan mua ja miestä ja tehostaa lyöntiä vielä tuimalla katseella, tosin Liia myös puree itseään suutuspäissään samaan malliin kuin amyn Emmi ja isiä taas puraisee välillä innoissaan kesken leikin..sen lisäksi vielä tarraa isiä ja mummoa välillä ihan ykskaks innoissaan naamasta niin että jää mukavat kynnenjäljet poskiin..mua ei jostain syystä pure eikä raavi,lyö vaan.Mutta siis näitä riittää meillä moneen lähtöön ja niin on ollut jo kuukausia,tosin nyt uhman myötä se on pahentunut, meillä siitä kielletään ja tyttö joutuu ekan varoituksen jälkeen jäähylle, siihen kyllä loppuu läpsiminen sillä kertaa mutta sama kuvio toistuu taas myöhemmin.

Auroran poika ei viihdy paikallaan, kurjaa kyllä jos ei voi nuo paikallaan istumiset onnistu ilman kiukkua, eikös O silloin ihan pienenä taas päinvastoin nukkunut vaan tyytyväisenä ja pääsit menemään rauhassa, vai muistanko väärin? Jostain on jäänyt sellainen hämärä mielikuva että olisin aikoinaan kateellisena lukenut sun kirjoitusta kaupunkireissusta kiltisti nukkuvan vauvan kanssa kun meidän neitiä ei silloin pienenä voinut viedä yhtään mihinkään kun se vaan huusi eikä nukkunut tai muutenkaan vaunuissa tai autossa viihtynyt:) Meillä taas muuttui sitten toisinpäin puolen vuoden paikkeilla ja tyttö viihtyikin hyvin vaunuissa ym..nyt on kyllä taas vaunut ihan out ja kaupassa saadaan uhmiskohtauksia;)

Käytiin aamupäivällä kaupungissa ostamassa lapsille vähän siistimpää synttärivaatetta ja juku että oli mukavaa kun Eeka karjui automatkat mennen tullen kitarisat punaisina ja Liia huusi kaupassa koko ajan tahtovansa ihan kaikkea minkä näki, miesten kalsareista meikkeihin ja käsilaukkuihin ja sitten menetti hermonsa ihan kokonaan ja sätki rattaissaan tikahtumispisteessä kun ei saanut jotain edellämainituista, vannottiin miehen kanssa kotiinpäästyämme ettei viedä näitä ipanoita enää ikinä ihmisten ilmoille:D

Niin ja Liia kaatui eilen mummolan pihassa kotiin lähtiessä ja sai tähänastisen elämänsä isoimman pipin, semmoisen sentin pienen nirhauman kyynärpäähänsä.Ollaan säästytty kolhuilta kun tyttö on aika varovainen liikkeissään eikä ole muutenkaan vahinkoja sattunut, no tuo pipi oli sitten neidille ihan valtava järkytys, tyttö näki jäljen vasta autossa ja tuijotti sitä hetken silmät suurina, sanoi naama valkoisena voi,voi ja alkoi haukkomaan happea ihan shokissa;) koko kotimatkan jatkui sama kuvio, kurkistus ja neiti oli jälleen pyörtymispisteessä, kotona kädellä ei ole sen jälkeen voinut syödä eikä tehdä mitään muutakaan vaan tyttö pitää sitä ilmassa koko ajan ja monet itkut on itketty tämän kauhean suuren pipin takia MUTTA heti kun pipi hetkeksi pääsee unohtumaan tai jos tytölle pukee pitkähihaisen eikä pipiä näy niin kylläpä käsi taas toimii normaalisti ja kaikki on hyvin:)

eipä muuta, hiljaista tosiaan on pinossa..

Queen, Liia kohta 2vee ja Eeka 1,5kk joka hymyilee jo äiskälle mutta ei muille;)

Vierailija
5/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kesäloma on takana päin, joten arkeen totuttelu on meneillään meillä. Tyttönen kyseli päivällä useampaan kertaan "itin" perään eli taisi hänkin huomata, että nyt on vähän erilailla asiat kuin menneinä viikkoina.

Mukavaa oli viettää perhekeskeistä aikaa ja reissata sukulaisissa, mutta on se kyllä omalla lailla rankkaakin. Ihan kiva siis olla nyt kotona ja elää tavallista arkea. =)

Serelle lähetän halauksen ja kovasti voimia. Toivottavasti saatte miehesi kanssa asiat selvitettyä ja asunnon kuntoon. Tosi kurjaa, että homevaurioita löytyi noin reilusti! Jospa teidän sairastaminen nyt sitten loppuisi tyystin.

Amylle mukavia viimeisiä lomapäiviä. Toivottavasti hoitorutiinit löytyy teillä helposti ja Emmi palaa mielellään tuttujen lasten ja hoitajien seuraan.

Queenin ostosreissu kuulosti varsin riehakkaalta... No, jospa ne reissut siitä tasoittuu kun lapset vähän kasvaa. =)

Meidän neidillä oli korvatulehdus ja antibiootit loppuivat lauantaina. Nyt on kaikki oireet olleet poissa useamman päivän, joten taisi lääke auttaa. Huomenna mennään sitten heti aamusta piikitettäväksi rokotetutkimuskeskukseen. Saa nähdä tuleeko mitään oireita. Ainakaan ensimmäisestä ei juuri mitään tullut.

Täällä oli kirjoiteltu kiukkuiluun liittyvästä läpsimisestä. Meillä neiti ei lyö kiukkuisena vaan innostuessaan ja silloinkin yleensä vain painiessaan isin kanssa, heh. Yrittää olla hellä, mutta otteet on aika kovat... Sen sijaan ollaan ihan ihmeissämme miehen kanssa tytön temperamentista. Ollaan molemmat rauhallisia luonteiltamme, mutta rakas lapsemme osaa kiihtyä pikku hetkessä tosi vihaiseksi jos ei asiat mene hänen ajatusten mukaan. Itselläni on sellainen olo, että oiskohan jo jotain esi-uhmaikää. Onneksi kyllä leppyy yhtä nopeasti. =)

Sitten pari kysymystä, kiitos jos joku vastailee: Minkä ikäisenä aloitte käyttämään shampoota lapsen hiusten pesuun? Ja toinen kyssäri: Annatteko lapsillenne ruuan jälkeen ksylitoli-pastilleja?

Tyttönen simahti juteltuaan mummin kanssa puhelimessa. Pitkän aikaa tyttönen on leikkinyt puhuvansa jonkun kanssa (mikä tahansa lelu korvalla käy puhelimesta). Tänään mies laittoi puhelimensa kaiuttimelle mummin soittaessa ja neitihän puhua pälpätti niin kauheasti, että eipä juuri jäänyt suun vuoroa meille muille, heh.

Nyt iltapalalle ja kuulostelemaan "klasun" iltajumppaa. Mukavaa elokuun viikkoa kaikille!

T. iida-linnea, tyttönen 1v 2,5 kk ja "klasu" 19+1

Vierailija
6/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tällekkin puolelle jotain. Tää elämä pyörii mulla tällä hetkellä kokonaan tän mun mahan ympärillä, että en osaa paljon muuhun keskittyä.

Aurora ehdotti Hoplop-treffejä. Me tullaan kyllä, jos vaan ajankohta on sopiva ja en ehdi poksahataa ennen sitä :)

Läpsimisestä ja puremisesta olitte keskustelleet. Jonskullakin oli talvella sellanen vaihe, että puri itteään käteen, jos joku asia ei miellyttänyt. Nyt saattaa läppästä vihasena. Innostuessaan ja leikillään puree ja tarraa kiinni kasvoista. Aina kielletään ja jäähylle joutuu moisesta. Meillä on meneillään aika kova uhmaikä tällä hetkellä. Nytkin tän illan Jonsku vaan huusi ja kiukkusi. Kiva, kun on vauva just tulossa. En tiedä sitten onko vaan pelkkää 2-v uhmaa vai liittyykö tää sen aavistamaan tulevaan elämänmuutokseen vauvan myötä. Toivottavasti rauhoittuis pian.

Voi, kun suloinen Liia, kun on pienestä pipistä noin järkyttynyt. Hassu tyttö! Meillä taas noita kolhuja tulee aika paljonkin, kun Jonsku on sellanen könyäjä. Joskus silti hänkin saattaa järkyttyä pipistään. Viimeviikolla oli jostain saanut paperihaavan käteensä ja meni sitten yksin vessaan murjottamaan. Menin kysymään, että mitä teet. Sitten vasta itku kurkussa tuli näyttämään pientä paperihaavaansa. En ymmärrä miksi ei heti sitä tullut näyttämään. Taisi vaan ottaa luonnon päälle moinen pikku haava :)

Mua on mietityttänytkin se, että miten näiden enskapinojen kanssa tehdään, kun tonskia satelee maailmaan. Kirjotellaanko kaikki tässä samassa pinossa, vai miten? Musta se olis kiva, koska sit ei tarviis kirjottaa useessa eri pinossa ja taas yksilapsisia ja kaksilapsisia ei tarviis eriyttää. Mitä mieltä ootte?

Kirppu möngertää sen verta mahassa, että pakko mennä pissalle :)

pesukarhu, Jonsku 2v3kk ja Kirppu rv 36+4

Vierailija
7/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytetty Jonskulla jostain 1-vuotiaasta sellasta Natusanin top to toe -merkkistä saippuaa/shampoota hiuksiin. Ei varmaan mitenkään vielä siinä vaiheessa tarviis, mutta me ollaan tykätty käyttää.

Jonsku alkoi 2-vuoden ikäsenä syömään xylitol-pastilleja ruoan jälkeen. Eivät koskaan jää antamatta, kun Jonsku muistaa niistä heti muistuttaa :) Varmasti aikasemminkin voi antaa, jos lapsi osaa imeskellä hyvin.

pesukarhu

Vierailija
8/70 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nopsasti tekemään kysymyksen pk-seudulla ja miks ei muuallakin asuville. Mun ystävä on ruvennut myymään Meandi-merkkisiä vaatteita. Vaatteita myydään kotimyynti kutsujen kautta (vähän niinkuin Tupperware-kutsut) ja haluaisin mielelläni tukea tätä toimintaa. Itselläni ei juurikaan ole ystäviä joilla on lapsia ja ajattelinkin kysellä tätä kautta olisiko halukkaita tulemaan kutsuille. Ajattelin syyskuun loppu puolella pitää, mikäli vaan kiinnostuneita on. Vaatteista saa lisätietoa täältä: www.meandi.se

Mikäli kiinnostaa, sähköpostia vois laittaa osoitteeseen angels.fall.first@jippii.fi :)

Vierailija
9/70 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kirjoittelisi. :)

Ekana Hoplop treffeistä, jos järjestetään viikonloppu treffit niin mukana ollaan! :)

Serelle iso hali ja paljon voimia!

Toivottavasti Iida-linnean tyttösen korvat ovat terveet.

Shampoosta, alettiin käyttää joskus +/- 1v, Evellä kun on ollu aika paljon tukkaa koko ajan. Nyt kesällä ostin jotain Cosmic strawberry-shampoota. Eve vaan ei pidän _yhtään_ hiusten huuhtelemisesta, onko siihen vinkkejä?

Pastilleista, kotona (ja pidemmillä reissuilla) Eve saa pastillin ruuan jälkeen, pph:lla ei saa, muut kuulemma voi tulla kateellisiksi kun ne ei saa..

Nyt tyhjeni pää.. :)

Eveliina pääsi eilen taas omalle pph:lle hoitajan kesäloman jälkeen! Varahoitajalle Eve ei suostunut itse kävelemään, roikkui vaan minun kaulassa hyvin tiukasti ja hoitajan piti ottaa Eve syliinsä. Eilen omalle hoitajalle hymyili jo mun sylistä ja meni kädet ojossa hänen syliinsä. :) Tänään sitten lähti käsi kädessä hoitajan pojan kanssa leikkimään ennen kuin mä lähdin. Tuntuu paljon paljon paremmalle jättää Eve taas hoitoon! :D

Ja sitten paras uutinen, mä pääsen "töihin" tai siis perustan oman toiminimen ja lähden pesee ja puunaa autoja. :) Ekan kerran hakivat fiksaria jo 6-7vk sitten mut sillon en päässy. Mut viime keskiviikkona tuli tekstari vieläkö homma kiinnostaa ja totta kai kiinnostaa! Huomenna selviää ehkä vähän miten tästä eteenpäin ja milloin toiminimi on valmis. Et Amy, jos joskus tarviit auton pesua/puunausta, niin auton nouto/vienti palvelu toimii Hyvinkäällä. ;)

Ja tuosta mun työstä innostuneena mies aloittaa tänään moottoripyöräkoulun! Pyörää ei kyllä vielä osta, saa lainata muilta. :)

Meillä on lauantaina mun veljen tytön nimiäiset, ja meistä tulee miehen kanssa kummit. :) Mun eka kummilapsi. <3

Nyt pitäis vähän siivoilla ennen kuin pitää lähtee harjoitteluun. Mun mummo on tulossa nimiäisten vuoksi meille yöksi ja porukat tulee käymään.. Ja tää kämppä vaatii täydellisen siivouksen!

Bejpi ja Eveliina 1v 7kk (hoidossa)

Vierailija
10/70 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitanpa vielä pikaisesti ennen töihin tarttumista.

iida-linnean kyssärit: me on käytetty sitä top-to-toe-saippua/shampoota tytön hiuksiin jo pitempään, varmaan jo vauvana silloin tällöin, eikä nytkään pestä kuin ehkä kerran viikossa tai jos on oikein puurossa hiukset. Pastilleja tytölle on annettu siitä asti, kun poskihampaat tuli (eli samaan aikaan kun ruvettiin pesemään hammastahnalla), ja ei muisteta todellakaan joka ruoan jälkeen antaa, mutta nyt tyttö on ruvennut itse muistuttamaan.

Muutenkin tyttö on nyt ruvennut tajuamaan, mistä ruoka tulee ja välillä kiipeilee keittiöjakkaralle ja hokee "muumimuumi", vaikka hyvin tietää, että ei saa keksiä kuin silloin tällöin jos muut juo kahvia ja syö jotain pullaa. Ja eilen juotiin miehen kans saunan jälkeen limsaa, jota annettiin tytölle pikkuhuikka, niin toinen juoksi keittiöön jääkaapin ovelle ja hoki auki auki. Tyyntyy onneksi vielä, kun sanoo et loppu ja antaa vettä tilalle. Mietittiin, et kohta pitää varmaan lopettaa limsan osto, jos ei haluta tytölle sitä juottaa.

Me on muuten nyt sit taivuttu ja tyttö on saanut suklaatakin... :) tosin on annettu vain tummaa suklaata, jota maistaa ja laittaa pois, eli ei ole ihan hirmuista herkkua. Ajateltiin, et jos siitä oppis, että ei tykkää. Muuta karkkia ei vieläkään ole annettu, jäätelöä menikin sit mummon hoidossa ollessa siitäkin edestä, kun tyttö vihdoin pääsi jäätelön makuun. Silloinkaan ei muuten suostu syömään jäätelön päälyssuklaita.

Läpsimisestä ja puremisesta, meillä ei onneksi ole kumpaakaan vielä kovasti, tyttö tosin saattaa töniä ja tökkiä silmään. Niistäkään ei ole tarvinnut jäähylle vielä laittaa, vaan uskoo aika hyvin kun kieltää (ihme). Tytöllä on nyt menossa "minä määrään" -vaihe, eli komentaa osallistumaan leikkeihin pääasiassa osoittamalla tuolia ja sanomalla "isi/äiti tänne" tai komentamalla pois hänen "tieltään" eli "poisse poisse". Välillä harmittaa, kun äiti ja isi ei suostu menemään pois. :)

serelle minultakin voimia, tosi ikävä tilanne teillä nyt, toivotaan, että helpottaa ajan myötä.

Queenin juttuja on kyllä hauska lukea, odotan innolla kaksilapsisen perheen arkea... meillä menee vielä pääsääntöisesti kauppareissut ok, kun tyttö saa työntää kärryjä ja kerätä niihin tavaraa (siis me annetaan hyllystä tavaraa ja hän saa laittaa ne kärryyn, paitsi omat viiliksensä ottaa itse hyllystä :)). Välillä tosin on päiviä, jolloin tytön kärryihin ei saakaan laittaa mitään, vaan alkaa hirveä huuto, jos sinne jotain tarjoaa. Naisen logiikkaa ilmeisesti jo pienellä iällä...

Auroralle kyllä sympatiat, kun et ole päässyt nauttimaan kahvilahetkistä. Tosin en mäkään elättele mitään suuria toiveita, et kahden lapsen kanssa pääsisi nauttimaan rauhallisista kahvihetkistä, ei toi tyttö paikallaan enää pysy... kun oltiin viime viikolla katsomassa kavereiden vauvaa sairaalassa, tytöllä oli koko ajan muurahaisia pöksyissä ja piti venkoilla ympäri pienenpientä sairaalahuoneen soppea.

Typyllä on tänään toinen hoitopäivä uudella pph:lla. Eilen jäi ihan ilman itkuja sinne, ja koko päiväkin oli mennyt hyvin. Saa nähdä, alkaako pian kiukuttelu, kun tajuaa et pitää mennä joka päivä. Koetetaan nyt ainakin alkuun pitää lyhempää päivää, ettei tule niin suurena järkytyksenä. Uusi pph on sellainen varmaan 60 tienoilla oleva rouva, joka on ekan kerran hoitanut lapsia vuonna 1966... eli en siis pelkää, etteikö olisi kokemusta. Kovasti tyttö sai taas kehuja iloisuudestaa ja reippaudestaan, ja sellainenhan tuo on, etten yhtään epäile pärjäämistä.

Vähän olen ollut huolissani, kun tyttö on nykyään koko ajan väsynyt ja haluaa usein jo seitsemältä nukkumaan, hyvä kun iltapalaa kestää odottaa. Nukkuu kyllä aika heikosti päikkäreitä, sellaista 45 min - 1h15min, mutta kun ei suostu pidempään nukkumaan. Yöllä sit 11-12 h, mutta eihän tuosta paljoa yhteensä tule. Meidän pitää ihan tosissamme opetella sisäpäikkäreitä, mutta ollaan oltu edelleen liian laiskoja siihen.

Jaahas, pakko ruveta hommiin, että pääsee ajoissa tytön hakemaan.

-Osse ja typy n. 1v9kk

Vierailija
11/70 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitön tuuli ja kylmää kuin pohjoisnavalla, minne se kesä oikein meni?

Queen osaat kyllä hauskasti kirjoittaa teidän perheen elämästä ja sattumista ja tapahtumista! Ihana Liia, kun oli saanut "suuren" pipin! Kun on pieni ihminen, voi pienetkin asiat olla näköjään suuria!

Ossen typyn uusi pph on sitten täys vastakohta sille, mitä meille olis tarjolla... Eilen käytiin koko perhe kylässä hoitajalla, ja ollaan miehen kanssa hiukan ihmeissämmä, miten pitäis toimia. Hoitaja on parikymppinen tyttö, jolla ei ole omia lapsia. No, ei tämä ikä mua mitenkään häiritse, varmasti on hyvä lasten kanssa, mutta enempi hirvittää vielä, että hänelle on tulossa hoitoon neljä muksua, jotka kaikki on syksyllä 2-vee täyttäviä... Siis oikeesti, tossahan olis jo kokeneemmallakin töitä hallita moista joukkoa! Ja vielä yks on meidän maitoallergikko, jota tarvii vähän "vahtia" syömisten suhteen! (no, oikeestihan Aino ei kovin herkästi syö yhtään mitään, hyvä kun ruokansa edes syö, mutta eihän sitä silti tiedä...)

Kaiken lisäksi hoitajan asunnossa oli tosi "rohnästä" lattioilla ja pöydillä. En siis ole itsekään mikään siivousintoilija, eikä meillä ole ollenkaan super siistiä ja puhdasta, mutta kyllä mua jotenkin inhottaa viedä lasta hoitoon paikkaan, jossa sukat paikoitellen liimaantuu lattiaan kiinni... Ja eteisessä on kasa hiekkaa ym röhmää ja villakoiria joukossa, vaikka pph lapset eivät vielä ole olleet siellä sitä hiekkaa yms sisään kuskaamassa... Ja sit siellä röhnäsellä lattialla patjalla pitäis nukkua päikkäritkin :o Aino ei oo ikinä nukkunut kuin pinniksessä ja matkasängyssä, miten se muka jossain patjalla pysyy?!

Nyt ollaankin vähän ihmeissämme miehen kanssa, että miten nyt tehdään. Aloitetaanko hoito jokatapauksessa, hoitajatyttö oli kyllä sinänsä ihan mukava. Vai pitäiskö koittaa vielä saada jostain joku muu paikka, vai pitäiskö mun lykätä vielä töihin menoa vai... Tosin mun työtilanne on vieläkin vähän auki, huomenna on kaksi haastattelua, joten sen jälkeen selvinnee lisää. Sekin tässä vielä on, että jos saan huomenna paikan, työt alkaa ens maanantaina, jolloin sitten Ainokin pitäis jonnekin hoitoon mennä... Ja en viitsis ihan "kylmiltään" tyttöä hoitoon viedä, eli pientä tutustumista vois harjoittaa loppuviikosta...

Oltiin me tänään Ainon kanssa tuolla hoitajan kanssa puistossa leikkimässä. Toinen samanikäinen, joka on hoitajalla aloittanut eilen, on myös Aino :O Mitä siitä mahtaa tulla, kun just on oman nimensä oppinut sanomaan / tunnistamaan ja sit onkin kaksi samannimistä?! Ja voiko oikeesti yksi ihminen kaiken ruuanlaiton yms. lisäksi pystyä näkemään ja huolehtimaan jne neljästä parivuotiaasta?! Entä ehtiikö ja pysytyykö hoitaja viemään ajoissa potalle, meidän neiti on nimittäin oppinut kutakuinkin päiväkuivaksi (!!) mutta ei vielä läheskään aina itse ymmärrä sanoa, jos / kun on hätä. Eikä etenkään osaa itse laskea/ nostaa housuja potalla käydessä. Äidin kanssa ainakin sujuu jo ihan hyvin kuivana pysyminen, mutta mitä jos olis neljä samanlaista/ suunnilleen samanlaista?! Mä en ainakaan pärjäis mitenkään päin! Toisekseen, olisin kyllä toivonut että hoidossa olis myös "mallina" joku edes vähän isompi lapsi.

Sorry nyt omanapaisuus, mun päähän ei nyt vaan mahdu paljon muuta. Pää pyörällä vaan mietin näitä hoitokuvioita sun muita. Vaikka eihän sekään nyt ihan 100% varma ole, että jompikumpi noista huomisista paikoista ottaa mut töihin...

Ai niin, Iida-Linnean kysymyksiin vielä vastaan, että a) Minkä hiusten? =D=D b) Annettais pastillia ihan koska vaan, jos huolis =) eli yritetty on, ja nykyään neiti tykkää poimia purkista pastillin ihan itse, mutta suuhun sitä ei saa laitettua sitten millään, eikä itsekään laita =)

Näin siis meillä. Palaan taas kommentoimaan joku kerta, kun päässä liikkuu jotain muutakin, kuin tämä hoitoasia ;)

t. Ope ja Aino 1v 9,5kk

Vierailija
12/70 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä lomaviikkoa täälläkin viedään, eli maanantaina olis palattava töihin, ei millään jaksais... No, ei oo kuin se 5½viikkoo ja sitten oonkin piiiiiitkään kotona, toivottavasti! Me ollaan nyt hullunlailla laitettu taloa kuntoon, mies meni just pihalle vielä maalaamaan, ja tekee tänään vielä uudet rappusetkin tonne takavaraston ja sivueteisen kohalle, vanhat kun oli niin järkyn näköset, että pakko tehä uudet. Ja sitten ois vielä tapetointia (jonka mun isä tulee kuulemma tekemään, ite sano...) ja ikkunoiden pesua (mun homma, blääh!) sekä peltien pesu siis noiden ikkunoiden alta ulkopuolelta. Sitten pitäs olla kaikki kunnossa, kun perjantaina tulee välittäjä tekeen paperit ja sitten vaan ootellaan haluuko tän joku joskus ostaa...

Eilen kävin tuolla etuovi.comissa kattomassa taloja/asuntoja, ja se mitä me ollaan haaveiltu (omakotitalo Parolassa) oli myyty, byäää, toivottavasti tulee vielä joku parempi myyntiin, kuhan saadaan tää eka myytyä.

Eetu on nyt pari viikkoa tapetellu mun tissejä, ja sanoo "titi"... Kotioloissa se meneekin, mutta ei oo yhtään kivaa, kun se hokee sitä kaupassa/kylässä yms julkisissa paikoissa...

Yksi asia mitä en oo muistanut kertoo teille, niin on hauska huomata, kuinka ton ikänen jo muistaa eri paikkoja. Mun vanhempien talon läheltä n 150metrin päässä on moottoritien ylitte menevä silta ja käy siellä mummin ja vaarin kanssa kattomassa rekka-autoja ja mopoja yms. ja toisella suunnalla (n1km) menee junarata ja siellä käyvät kanssa. Ja nyt on sitten Eetukin alkanut muistamaan, että kun sanotaan menevämme mummille ja vaarille, niin Eetu toteaa "ekka-auto, tuutuu, popo" aikas ihana...

Amyn kyselyyn, mulle tuli mieleen että mitenkäs olis "meidän poppoo" taikka joku vastaava? Ja tosiaan aika monelle on tulossa toinen taikka sitten jo saanut tonskan. Ja mä kyllä haluisin kanssa että tää meidän sakki pysyis kasassa...

No, jo on Auroran O:lla ollut kuuria kuurin perään! Onneksi alkaa kuitenkin jo helpottamaan.

Ja "ihanalta" kyllä kuulosti tuo Queen perheen käynti kaupassa! Mä oon jo miehelle sanonut, että aloitan jouluostosten teon viimeistään lokakuun alussa, ettei tartte ison mahan/pienen vauvan kanssa mennä ruuhkissa...

Viiperolle läpsimisestä (olipas vaikee sana!) Meillä Eetu harrastaa toisinaan paljonkin tuota läpsimistä, ja me ollaan (julmia vanhempia kun ollaan!) läpsäisty/annettu nappi sormille, jos ei kolmannen ein jälkeen tottele. Ja nykyään Eetu tekee sitä suuttumisen yhteydessä, ja se oikeesti jo sattuukin... Toivottavasti ei aloita sitä hoidossa...

Iida-Linnean tytön korvat ovat parantuneet, hieno homma! Xylitolpastilleja me alettiin antaa joskus 1v9kk kohalla, kun tajusin yks työpäivä että tosiaan kai sitä Eetullekin voi antaa pastillin, kun töissä annettiin parille nuoremmallekin... (suutarin lapsella ei kenkii-syndrooma siis täällä...) Ja annetaan pastilli joka ruokailun jälkeen (onneksi Eetu muistaa ite!!!) Ja shampoosta, mies käyttää ehkä kerran viikossa shampoota Eetulla ja meillä merkkinä on XL-muumishampoo(mä en oikeesti tiedä, kun mies hoitaa Eetun kylpemiset/suihkuttamiset AINA! Mä oon vissiin kymmenen kertaa tän 2½vuoden aikana pessy Eetun!!!) Mä kyllä ostin ton shampoo pullon varmaan joskus viime sykynä, joten ei kauheesti olla siis käytetty...

Bejbille onnittelut töiden saannista!

Ossen typy on päässy uudelle hoitajalle, ihanaa. Ja varmasti typy pärjää ja nauttii siellä olostaan. Oot varmaan sen kertonutkin, mutta kysynpä nyt kun en muista, että minkäsikäistä muu hoitolapsiporukka on?

Kylläpä kuulosti Open Ainon hoitopaikkaa hmmm mielenkiintoiselta!!! En voi oikein muuta sanoa! Pystyisitkö soittamaan ja kysymään varhaiskasvatusjohtajalta tms. mikä on saanu laittamaan hänet noin monta pientä samaan paikkaan ja noin "kokenettomalle". Mua kyllä hirvittää.... Mutta toivottavasti saatte jonkun näköisen selvyyden asiaan ja pääsette aloittamaan huoletta (mikä nyt voikin olla mahollista, kun on kyse omasta lapsesta...) hoitouran! Tsemppiä!

Mutta nyt on alettava hommiin, ettei mies pääse sanomaan... Mä muuten tyhjensin meidän toisen vaatehuoneen ja vietiin mun lankoja mun vanhempien vintille talon myyntiajaksi + mahd muuton ajaksi, ja eihän niitä ollut kuin sellanen neljä jätesäkillistä... No, eipä tartte ostaa vähään aikaan villalankaa...

napero ja Eetu 2v6kk sekä "eemeli" tasan24

Vierailija
13/70 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

typyn hoitajalla on kaksi kolmevuotiasta, yksi nelivuotias ja yksi eskarilainen iltapäivähoidossa. Typy on siis pienin.

Tänään pph kertoi, että typy oli taas reippaasti istunut potalla niin kuin muutkin, muttei ollut pissinyt (tietenkään). Sen lisäksi vaippa oli koko päivän ollut kuiva... kotiin päästyä vaipassa oli kyllä normimäärä pissaa, mutta ei mitenkään paljoa. Ja sitten meidän päivän kohokohtaan - illalla typy oli ilman vaippaa mutta housut jalassa, pysähtyi olohuoneen matolle, katsoi minua ja totesi "pissa" (joka jo vähän valui housuille) ja kun oikein juostiin, ehdittiin vessaan ja saatiin pissaa pottaankin! JEE! :) Sit tanssittiin ja taputettiin ja oli mahtia.

Kiitos MM:lle tän päiväisestä purkautumishetkestä, kyllä helpotti. :D

-Osse

Vierailija
14/70 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelle tulin kirjoittelemaan, kyllä meillä ainakin päivähoitotoimista katsoo ettei yhdellä ole kaikki pieniä ja toisella taas kaikki isoja. (Jos tietysti mahdollista) Pääsääntöisesti kaksi pientä ja kaksi isoa, että ovat "parit". Näin minä ainakin olen ymmärtänyt.

Mites jos lähtisivät puistoon tms. ja kukaan ei vielä jaksa/pysty kävelemään nätisti? Onko raput ilman hissiä..?

Kannattaa kysyä päivähoitotoimistosta vai vastaavasta että miksi näin.

Mullahan oli kauheat ennakkoluulot pph:sta, mutta ihan turhaan! Käytiin ensin yhtenä iltana käymässä siellä, ja hoitajan oma 5v poika ja Eve alkoi melkein heti leikkiä kukkuu-piiloa sohvan ympärillä. :) Sitten Eve kävi aamun leikkimässä kun kävin tekemässä hoitosopimuksen. Hoitaja on ehkä n.50v, omat vanhimmat on 20-30v joten siinä mielessä kokemusta on ainakin. :)

Heti alusta kaikki meni hyvin, Eve ei itkenyt tms.

Ja nyt oli tosiaan ihanaa viedä kesähoitajan (nuoren, vasta valmistuneen, oma 3v lapsi) jälkeen omalle hoitajalle! Ei kesähoitajassa mitään vikaa ollut, mutta Eve vaan on enemmän oma iloinen itsensä tuolla.

Kun äsken vein taas neidin sinne, lähti 2v 2kk pojan kanssa nauraa räkättäen leikkimään. :) Mitähän sitten käy kun ens viikon jälkeen tulee "ensimmäinen hoitopaikan poikaystävä" takaisin hoitoon. :D

Pph:sta vielä lisää, meille annettiin eilen sellainen lappu, että jos sitoutuu järjestämään lapsensa varahoidon itse koko toimintakauden ajan, saa jotain hyvityksiä maksuissa, luultavasti siis varahoidon ajalta. Pois lukien ennalta määrätyt vuosilomat ja muut yli 7vp kestävät ennakkoon ilmoitetut lomat tms. Eihän meillä ole mitään mahdollisuuksia tuollaiseen..

Mut nyt taas siivoamaan!

Bejpi ja Eveliina tyytyväisenä omalla hoitajalla 1v 7kk :)

Vierailija
15/70 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt roikun täällä, kun vielä on aikaa... ;)

Tuosta pinoasiasta ihan alkuun: siis tosiaan mun mielestä olis ihanaa, että kaikki vanhat tutut pysyis tässä pinossa ja kertoilis juttuja sekä enskoistaan että tonskistaan. Ja eilisen illan olenkin ennen nukahtamistani miettinyt kovasti tätä nimiproblematiikkaa. =) Mutta mun ehdotus olis "vantut". Ja siis sen tarina olis se, että kun on ekoja ja tokia lapsia ja sitten enkuks on one ja two ja niistä sitten yhdistettynä ja suomalaisittain lausuttuna ihan vaan vantut. Pistäkääpä kommentteja ja muita ehdotuksia! (Ja siis kävi mulla mielessä, että miten olis yhteisö vaikka yahoolla, mutta ei se viimeksikään kauhean hyvin saanut porukkaa mukaan, joten jatketaan vissiin kuitenkin täällä...)

Joo, mitäs muuta äärimmäisen fiksua mun päässä liikkuis?

Aurora (sorry, en vaan kykene sisäistään ja käyttään vielä sun uutta nikkiä) oli saanut työtarjouksen. Vaikket sitä ilmeisesti otakaan, niin varmaan kivalta tuntuu, että olet heidän mielessään. =) Ja tosiaan meinaan pitää Emmin kotona kaikilla lomilla. Toisaalta olis tehnyt ehkä silloin ihan alkukesästä hyvää olla pari päivää ihan yksin kotona, mutta parempi näin. En oikeesti osaa kuvitella tässä tilanteessa itseäni kotona ja Emmiä hoidossa. (Muuta kuin ehkä muutaman tunnin iltapäivällä töiden jälkeen)

Kylläpä Liia oli koeteltu pipillä! ;D Emmi on sellainen rämäpää, että koko ajan on ihan mustelmilla ja kaatuilee ym. Siinä tohinassa vaan toteaa, että Ohhoh! ja jatkaa matkaa.

I-L kyseli pastilleista ja shampoosta. Pastilleja Emmi alkoi saada viime syksynä, kun poskihampaat puhkes. Ja shampoota alettiin käyttään tänä keväänä, kun likalle tuli karstaa päänahkaan. Alkuun käytettiin Natusan kidsiä, mutta se vaan pahensi asiaa, joten nyt ostin kampaamosta sellaisen allergiatestatun ja hellävaraisen shampoon ja olen sillä pessyt silloin tällöin, ja hieronut oikein kunnolla ja kammannut, jotta sais tuon pehkonalusen kuntoon. Onneksi siinä on nyt niin paljon hiuksia päällä, ettei ihan paista kaikkien silmiin. Bejpin Even tavoin Emmi ei tykkää hiusten huuhtomisesta, kun menee vettä naamalle ja taaksepäin ei suostu päätä kallistamaan. Vaikka mies on ihan ahkerasti yrittänyt pitää Emmin sukellustaitoja yllä, niin ne on kadonneet, eikä siis osaa suihkussa tai sukeltaessa olla vetämättä henkeä veden alla. Eli ei varmasti kivan tuntuista.

Osse, Emmihän ei teidän typyn tapaan oikein nukkunut sisällä päikkyjä aiemmin, mutta alkukesästä se ei enää nukahtanut vaunuihin, ja on kyllä ollut paljon helpompaa sen jälkeen, kun likka on oppinut nukkumaan omassa sängyssä. Eli kannattaa vaan rohkeasti koettaa, josko typykin innostuis siitä!

Olipas Open Ainolla hurjan oloinen tilanne tulevalla hoitajalla! Onko se kaupungin? Miten mä olen kuvitellut, ettei alle 3-vuotiaita saa edes olla lain mukaan noin monta yhdellä hoitajalla? Täytyykin ihan yrittää selvittää... Jokohan sä olet ollut haastatteluissasi? Miten meni? *peukut pystyssä vielä varmuuden vuoksi*

Napero: jäi nyt sitten treffaamatta, mutta josko te vaikka jaksaisitte sitten sun äippälomalla tulla vaikka joku iltapäivä meille? Palataan asiaan lähempänä. Ja onnea asunnonvaihtoon. Toivottavasti teidän talo menee pian ja se uusi unelmakoti myös löytyy!

Me kerättiin eilen Emmin kanssa viinimarjoja. Ihana aputyttö oli mulla: noukki välillä marjoja mulle ämpäriin, välillä huljutteli sormiaan siellä kerättyjen marjojen joukossa ja välillä naposteli marjoja itse. Ja kun meni hermo, niin läks hiekkikselle. =) Räksät vaan on ennättäneet meidän puskille ennen meitä, joten saalis jäi aika laihaksi. Mutta ehkä niistä muutaman pullon mehua saa keitettyä...

Jeps, nyt Emmi on nukkunut tunnin, joten kohta se varmaan herää, joten parempi lopetella jo valmiiksi... Heippa!

Terkuin, Amy ja Emmi

Vierailija
16/70 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen, oikein muistat. Meidän pikkumieshan nukkui ekat 3kk oikeastaan koko ajan. Ristiäisissäkin haettiin sängystä kun nukkui, vaihdettiin kastemekko, kastettiin ja vietiin takaisin sänkyyn. Eli koko kastetoimitusen + valokuvien oton nukkui ja jatkoi sängyssä vaan. Eipä tiedä noista kemuista mitään;) Ja ei ollut hereillä montaakaan hetkeä vrk:ssa ja sain tosiaan rauhassa kaupungilla lusmuta. MUTTA sitten kun hiffasi että elämää on olemassa ympärillä, ei sitten ole enää vaunuissa oltukaan, selällään ei suostunut enää 3,5kk jälkeen olla kun ei sieltä näe mitään!:( Ja sama jatkuu vielä.Tänään oltiin kaverin ja kaverin taaperon kanssa kaupungilla ja voi sitä menoa!!! O ei jaksa sekuntiakaan istua siellä rattaissa ja vetää itsensä irti valjaista, nousee seisomaan, roikkuu rattaiden ulkopuolella ym ym.. Heti kun päästää maahan kävelemään, hymy on korviin asti ja on kivaa, mut auta armias kun isketään takaisin rattaisiin...:D

Amy, älä edes opettele tota uutta nikkiäni. Se vaan on käytössä kun kirjaudun tänne. Enhän mä itsekään sillä "nimellä" itseäni tunne. Ehdittäiskö nähdä miten?? Kohta sun työt taas kutsuu ja kesä mennyt..

O simahti vasta 14:30, kun ehti nukkua 5min autossa kotimatkalla eikä siis uni maisttanut normaalisti klo 12:00. Koitan tässä surffailla sisustussivuja ja katsoa jos löytyisi jotain kivaa. Maanantaina sainkin vihdoin tialttua O:lle verhot, päiväpeiton ja 6 koristetyynyä sängylle. Samalla tilasin yläkertaan 3 ikkunaan verhot ja 2 koristetyynyä. Kallista puuhaa, alennusten jälkeen summaksi jäi vielä 900e, mut onneksi ei tartte joka vuosi vaihtaa. On sellaiset verhot jotka on ja pysyy:) toivottavasti...

Nyt surffailemaan kun vielä O nukkuu,

Aurora & O zzzzzz

Vierailija
17/70 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amyn ehdotus Vantut meidän uudeksi nimeksi saa ainakin täältä kannatusta!

Oon myös sitä mieltä että kiva olisi jatkaa kirjoittelua samalla porukalla.

Iida-Linnean kyssäreihin; Aleksin hiukset on pesty n. 1v asti Natusanin top-to-toe -shampoolla. Meilläkään hiusten huuhtelusta ei tykätä yhtään, ja yleensä pestäänkin pojan hiukset (n. 2xvko) miehen kanssa yhteistyössä, mies kallistaa Aleksia pesutuolilla taaksepäin mun reisiä vasten ja pitää kiinni, ja minä huuhtelen hiukset. Kuulostaa monimutkaiselta, mutta toimii hyvin. Tosin, pitäisi varmaan ruveta pikkuhiljaa treenaamaan pesua ilman avustajaa..

Xylitol-pastilleja meillä on käytetty ehkä n. puolen vuoden ajan, periaatteella että lämpimän ruuan jälkeen saa pastillin. Usein Aleksi muistuttaa pastillista, muttei aina, ja silloin se saattaa jäädä antamattakin.

Meillä oli eilen vähän huolentäytteinen ilta. Oltiin oltu mun vanhemmilla pari yötä, ja eilen sitten vähän ennen kotiin lähtöä Aleksi liukastui pesuhuoneen lattialla ja lensi suoraan selälleen lyöden päänsä voimakkaasti lattialaatoitukseen (ei ollut pesulla vaan lähti tutkimusretkelle kylppäriin, paljain varpain). Iso itkuhan siitä tuli joka ei meinannut ottaa loppuakseen. Takaraivolle tuli punainen iso kuhmu, joka iltaa kohden alkoi tuntua pehmeältä, ilmeisesti kudosnestettä/verta oli päässyt ihon alle. Soitin sitten vielä illalla päivystykseenkin, kun A. oli kovin itkuinen. Toki saattoi olla itkuinen ihan huonosti nukutun yön jäljiltäkin, mutta ajattelin silti oman mielenrauhan vuoksi soittaa. Päivystyksessä sattuikin vastaamaan oma neuvolantäti (tuurasi siellä), joka rauhoitteli ja sanoi, että seurailla tilannetta, ja jos käy pahoinvoivaksi tai tajunnantaso laskee, niin sitten näytille. Yöllä neuvoi myöskin herättelemään pariin kertaan. No ei tarvinnut herätellä, kun nukkui levottomasti muutenkin. Säikähdyksellä siis selvittiin. Vieläkin poika kuhmua aristaa, mutta ihmekös tuo, kun kopsaus oli niin kova.

Jeps, eipäs mulla muuta tällä kertaa, täytyy mennä laittamaan ruokaa kun mies meni Aleksin kanssa ulkoilemaan.

Viipero rv 28+0 ja Aleksi 1v9kk

Vierailija
18/70 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy. Toi Vantut saa täältäki kannatusta. Hauskan nimen keksit! Musta on kanssa ihanaa että jatkettais tällä samalla porukalla kun aina ennekin. Joillakin kun on vaan enska ja joillakin ne tonskatkin siihen päälle, kaikkien kuulumisia on yhtä kiva lukea :)

Kiirettä pukkaa päälle kun huomenna taas lähdetään mökille ja keittiö remppaa pitäis vielä tänään tehdä.. Ja kipeänäkin koko porukka ollaan. Kauhea räkis :(

Hyvää viikonloppua kaikille!

Terveisin Hermione ja Milo 1.5v

Vierailija
19/70 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amyn nimiehdotus saa myös multa kannatusta! Ja olis tosi kiva jos sama porukka pysyis kasassa, kuitenkin moni vielä enska tulee olemaan tonska jossain vaiheessa. :)

Mä oon siivonnu ihan hulluna, Even kummitättä tulee yllätys yökylään, huomenna tulee veljenpoika 12v yöksi ja sitten lauantain kummitytön nimiäisten jälkeen mun 86v mummo tulee meille yöks, ja meidän kämppä ei ole koskaan "vieraskunnossa". No, tuo kummitättä ja veljenpoika menis vielä, mutta tota mummoa stressaan..

Pakko vielä vähän jatkaa siivoamista, hyvää viikonloppua kaikille, tuskin ehdin viikonloppuna palstalle!

Bejpi ja Eve (isin kanssa kaupassa) 1v 7kk

Vierailija
20/70 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on ollut hässäkkää, olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa teitin kuulumisia, ei vaan millään ehdi kirjoittaa. Päivät töissä, illat neidin kanssa puuhatessa ja kun klo 21 aikaan yleensä koittaa "oma aika", ei paljon jaksa enää konetta avata vaan katsella Serranot tms ja syödä jotain. :)

Nimiehdotus saa multakin kannatusta, kivahan se olisi jos saataisiin sama porukka pysymään kasassa..

Pikaisesti omaa napaa - tai Oonan. ;) Neiti aloittaa viikon päästä perhepäivähoidossa 4pv vkossa. Eilen kävivät isukin kanssa tutustumassa. Hoitaja on kyllä ihana ja muut lapset kuulemma mukavia. Oona oli päässyt isompien poikien kanssa pelaamaan palloa. JEY! Kovasti alkaa neidillä tulla jo "sanantapaisia" - "OHHOH!" on nykyinen suosikki.. ;) Neiti sai myös ensimmäisen nukkensa, vauvan - jota hoitaa nyt ahkerasti. Ruokkii ja paijaa, pusujakin vauva saa ahkerasti. Huvitutti ohjelmaa kun saa silloin tällöin katsoa, neiti osaa jo 3 jaksoa "ulkoa" - alkaa leikkimään niiden kappaleiden tahdissa ja on sitten niin söpöä meininkiä että äidillä aina tulee tippa linssiin.

Huiskutukset kaikille, nyt on jatkettava töitä! Jospa ehtisi viikonloppuna hetken perehtyä paremmin juttuihin!

Mammis töissä, Oona 1v4kk isukin kanssa kotona + O 15+4