Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä parisuhde takana ja nyt etsin uutta miestä ja olen järkyttynyt

Vierailija
01.11.2020 |

Haluaisin vanhanaikaisen miehen. Siis sellaisen, joka huolehtii naisesta ja tekee ns. miesten työt. Ja minä sitten tekisin ne ns. naisten työt.

En tarkoita, että haluan alkaa elätiksi. Oma työ on ja pystyn itseni elättämään. Mutta haluaisin miehen, joka suojelee minua kaikelta uhkaavalta eikä oleta, että osaisin vaihtaa autoon renkaat.

Nykyään tästä ei edes pysty keskustelemaan, kun kaikki luulevat trolliksi. Ilmeisesti nykyaikana naisten ja miesten pitää olla niin tasa-arvoisia, ettei tällaista sovi edes kysyä.

Miten tässä nyt näin on käynyt? Parikymmentä vuotta sitten tämä oli vielä ihan validi ajatus puolisoa etsittäessä.

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua niin huvittaa tässäkin ketjussa ihmisten aivan ignorantti näkemys perinteistä arvoista. 

Esimerkiksi Suomessa ei ole ikinä ollut mitään miesten ja naisten töitä. Suomi oli vielä 150 v vahvasti agrikulttuurinen maa, jossa vuoden ajat määritti tekemistä. Suomessa molemmat miehet ja naiset tekivät jatkuvasti jotain. Keskimäärin varmaan miehet hoitivat hevoset, mutta naiset hoitivat lehmät. Lapset jätettiin vähän isompien lasten huomaan tai köytettiin kehtoon kiinni. 

Nämä perinteiset arvot tulivat Amerikasta toisen maailman sodan jälkeen, kun naisille piti keksiä tarkoitus. Olivat sodan aikana pyörittäneet tehtaita yms. Joutuivat tyhjän päälle, kun miehet (osa heistä) palasi sodasta. 

Pelottavaa, miten huonosti ihmiset ylipäätään tuntevat historiaa. Pelottaa, että historia vaan toistaa itseään. 1930-luvusta on näköjään liian kauan nykyajan jonneille. 

Onhan meillä ihan töissä töissä miesten ja naisten alat.

On ihan tutkimuksia siitä, että nykyään naiset pyörittää arkea, hoitavat lapsia enemmän ja tekevät enemmän kotitöitä.

Naiset tekevät kotonaan palkatonta työtä. Sekö on ihailtavaa?

Vierailija
142/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ketju kun vaan ilkutaan ap:ta ja muitakin jotka tykkää enemmän perinteisistä arvoista. Etenkin kun kovasti kaikkialla kerrotaan että nykyään jokainen saa olla sellainen kuin on ja tykätä just sellaisesta kuin tykkää niin sitten kun naisena sanookin tykkäävänsä eniten perinteisestä miehestä niin alkaa nälvintä kuinka naurettavaa se on eikä kukaan tarvitse turvaa kuin korkeintaan puolisoltaan..

Monikin on tässä ketjussa kuvaillut suhdettaan jossa kotihommat vaan luonnostaan jakautuu perinteiseen malliin vaikka kumpikin ne osaa tehdä ja tuollainen parisuhde itselläkin on hakusessa. 

N44

Kannattaa ehkä mainita jos suhtautuu esimerkiksi siivoamiseen kuin harrastukseen. Jotkuthan tykkää siitä. Silloin se ei ole niin kummallista. Itse lyön melkein kipinää imuroidessani, vihaan sitä niin paljon. En pysty ymmärtämään että joku tosissaan haluaisi tehdä kaikki kotityöt, vaikka sitten saisikin siitä vaihdossa jotain satunnaista naulojen naputtelua.

Sama. Olen onnellinen miehestä, joka suorastaan tykkää imuroinnista ja tiskaamisesta, minä inhoan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta sinua pitäisi suojella? Vahtia ettei ylipaino karkaa käsistä?

Niiltä linnuilta ja perhosilta.

(Miten mua päin ei ikinä ole hyökännyt linnut/perhoset?)

Hyi perhoset kamalia.

Lintu tuli parvekkeelta kerran sisään. Toisella kertaa kissa toi sieltä kuolleen linnun sisään.

Mies pelasti.

Parvekkeelle pystyy asentamaan tiheän verkon. Ei tule lintuja. Ikkunaan isket ötökkäverkkoa niin jää nekin elukat tulematta. Kissan pitäisi muutenkin olla valjaissa, mutta en rupea siitä asiasta vääntämään tässä ketjussa.

Vierailija
144/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua niin huvittaa tässäkin ketjussa ihmisten aivan ignorantti näkemys perinteistä arvoista. 

Esimerkiksi Suomessa ei ole ikinä ollut mitään miesten ja naisten töitä. Suomi oli vielä 150 v vahvasti agrikulttuurinen maa, jossa vuoden ajat määritti tekemistä. Suomessa molemmat miehet ja naiset tekivät jatkuvasti jotain. Keskimäärin varmaan miehet hoitivat hevoset, mutta naiset hoitivat lehmät. Lapset jätettiin vähän isompien lasten huomaan tai köytettiin kehtoon kiinni. 

Nämä perinteiset arvot tulivat Amerikasta toisen maailman sodan jälkeen, kun naisille piti keksiä tarkoitus. Olivat sodan aikana pyörittäneet tehtaita yms. Joutuivat tyhjän päälle, kun miehet (osa heistä) palasi sodasta. 

Pelottavaa, miten huonosti ihmiset ylipäätään tuntevat historiaa. Pelottaa, että historia vaan toistaa itseään. 1930-luvusta on näköjään liian kauan nykyajan jonneille. 

On ihan tutkimuksia siitä, että nykyään naiset pyörittää arkea, hoitavat lapsia enemmän ja tekevät enemmän kotitöitä.

Tuohan on BS. Suomi on maailman ainoa maa, jossa tutkitusti miehet viettävät enemmän aikaa lasten kanssa. Kotitöistä en tiedä. Monella naisella on pakonomainen tarve heilua pesurätin kanssa. Silloin kyse on enemmänkin pakko-oireesta kuin todellisesta tarpeesta.

Vierailija
145/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on BS. Suomi on maailman ainoa maa, jossa tutkitusti miehet viettävät enemmän aikaa lasten kanssa. Kotitöistä en tiedä. Monella naisella on pakonomainen tarve heilua pesurätin kanssa. Silloin kyse on enemmänkin pakko-oireesta kuin todellisesta tarpeesta.

Lapset sotkee. Hygienian nimissä on välttämätöntä pitää paikat siistinä.

Munkin miestä saa muistuttaa siivoamisesta. Tekee heti kun pyytää, mutta en kyllä enää hänen jälkeen ota uutta. Helpompi huolehtia omista jätöksistään.

Vierailija
146/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta sinua pitäisi suojella? Vahtia ettei ylipaino karkaa käsistä?

Niiltä linnuilta ja perhosilta.

(Miten mua päin ei ikinä ole hyökännyt linnut/perhoset?)

Hyi perhoset kamalia.

Lintu tuli parvekkeelta kerran sisään. Toisella kertaa kissa toi sieltä kuolleen linnun sisään.

Mies pelasti.

Parvekkeelle pystyy asentamaan tiheän verkon. Ei tule lintuja. Ikkunaan isket ötökkäverkkoa niin jää nekin elukat tulematta. Kissan pitäisi muutenkin olla valjaissa, mutta en rupea siitä asiasta vääntämään tässä ketjussa.

Niin ja ulko-oviin voi asentaa oviverhot. Naapurilla on katossa tuulettava lamppu. Sanoi lintujen pelkäävän siitä lähtevää ääntä.

Vierailija
147/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo järkyttyminen on kyllä aika paha miinus, joten palataan asiaan kun olet saanut sen hallintaan.

T. Jari

Vierailija
148/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhteenne loppui ap?

Vierailija
149/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miesten töitä mies tekee kerrostaloasunnossa sitten? Joudut tekemään kaikki kotityöt ja mies vaihtaa autoon renkaat 2 kertaa vuodessa.

Kun putkissa joku ongelma tai suihkun viemäri tukossa, niin ukko hoitaa.

Kantaa painavat jutut.

Kiipeilee ja asentaa lamput ja taulut sun muut.

Häätää sisään lentänee linnut ja hämiksen ym.

Semmosia.

Mies:

Hoitaa kaikki elektroniikka- ja sähköviritykset. Tv-kanavat, lampunvaihdot, uudet puhelimet jne.

Hoitaa pihatyöt. Leikkaa nurmikot, haravoi ym.

Hoitaa aivan kaiken autoon liittyvän, kuljettaa myös minua ja sukulaisiani eri paikkoihin.

Avaa putket, kokoaa kalusteet, maalaa, tekee kaikki ns. likaiset hommat.

Lämmittää saunan. Pilkkoo puut ja grillaa mökillä.

Minä siivoan ja tiskaan. Leivon.

Yhdessä laitetaan ruokaa ja käydään kaupassa.

En vaihtaisi.

Vierailija
150/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.

Minuakin kiinnostaisi. Parantumaton sairaus kuulostaisi aika uhkaavalta, joten onkohan ap:n toiveissa nyt sitten, että mies olisi lääkäri? Vai miettiköhän ap mahdollisesti sitä, että jos lomakohteessa uimarannalle osuu hai, niin mies sitten action-elokuvan tyyliin löisi haita turpaan, jotta nainen voi suorittaa aamu-uinnin häiriöttä?

Olen luonteeltani säikky. Tuntuu turvallisemmalta, kun on mies, joka suojelee tarpeen tullen, vaikka sitä tarvetta ei koskaan tulisikaan eikä todennäköisesti tule

Minäkin olen melko säikky, mutta miehen ei minua tarvitse suojella, sitä varten minulla on suuri koira.

Vierailija
151/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on yleisesti tärkeämpää miehille kuin naisille. Olen näin deittailevana miehenä huomannut.

Juu, ehkä evolutiivisista syistä naiset ei pidä sitä toivottavana. Alitajunta sanoo, että sitä on kuitenkin yhdeksän kuukautta maha pystyssä jossain vaiheessa ja joku kukkakeppi ei pidä sapelihammastiikeriä loitolla.

Vierailija
152/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miesten töitä mies tekee kerrostaloasunnossa sitten? Joudut tekemään kaikki kotityöt ja mies vaihtaa autoon renkaat 2 kertaa vuodessa.

Kantaa painavat jutut.

Semmosia.

Mies:

Hoitaa kaikki elektroniikka- ja sähköviritykset. Tv-kanavat, lampunvaihdot, uudet puhelimet jne.

Hoitaa aivan kaiken autoon liittyvän, kuljettaa myös minua ja sukulaisiani eri paikkoihin.

En vaihtaisi.

Meillä on muuten sama, mutta minä laitan ruoan, pidän siitä. Yhdessä kyllä siivotaan ja käydään kaupassa. Enpä vaihtaisi minäkään, kivaa on vielä perhe-elämän jälkeenkin.

Vierailija
153/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua miehenä ei suoraan sanoen kiinnosta autonlaittohommat yhtään. Minulla ei ole mitään kiinnostusta sormet paskassa vääntää jotain pultteja ja muttereita. Vieläpä kotiamatöörillä ne hommat usein vastustaa niin paljon, että ammattilaisen tekemänä kolmen vartin hommasta tulee amatöörin säheltämänä usean tunnin homma tai koko päivän homma. Lisäksi autonlaittohommat vaatii asiaan sopivat tilat. Muutenkaan minua ei kiinnostaa mikään rassaaminen tai rakentaminen. En vaan voi pakottaa itseäni noista asioista kiinnostumaan. Teetän ne ennemmin tarvittaessa ulkopuolisella. Jätän vaikka jonkun lomamatkan väliin, jotta saan pidettyä auton kunnossa. Ei se lomareissu minulle loppujaan mitään merkitse sen hinnalla, että pitäisi väkipakolla tehdä vastaavasti jotain asioita joita sielustaan vihaa.

En myöskään tarvitse itselle mitään ruuanlaittajaa tai imuroijaa, selviä niistä hommista helposti itsekin.

Vierailija
154/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantaa painavat jutut.

Semmosia.

Mies:

En vaihtaisi.

En minäkään vaihtaisi omaani. Mutta nuo eivät ole syynä.

Hämmästyttävää, miten monen ihmisen onnellisuus parisuhteessa perustuu siihen että ei tarvitse tehdä töitä joita pelkää.

Vierailija
155/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ehkäpä ne sellaiset miehet (jotka on sitten muillakin mitoilla kelvokkaita) on jo varattuja kaikki? Mulla ainakin on sellainen mies. Osaa jopa viedä ne likaiset sukkansa pyykkikoriin, mun ei tarvi keräillä niitä lattioilta pestäväksi. 

Päin vastoin luulen, etteivät ole kovin haluttuja. Itse ainakin oon palauttanut yhden kiertoon ja sen jälkeen antanut pakit useammalle. Miehet tosin voi aluksi yrittää peitellä tuota puolta itsestään, että sikäli ap älä torppa tasa-arvoisilta vaikuttavia miehiä heti.

Vierailija
156/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enemmän? Enemmän kuin kuka?

Vierailija
157/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Minä myös haluan perinteisen miehen ja olen saanutkin sellaisen. Omakotitalossa kyllä riittää miesten töitä, joista en selviäisi yksin, vaan joutuisin palkkaamaan jonkun tekemään ne. Esimerkiksi tänään mies tyhjensi rännikourut, mikä on hänelle pitkänä miehenä paljon helpompaa kuin minulle, joten luontevasti näin. Moniin miesten töihin tarvitsee yksinkertaisesti voimaa mitä isolla miehellä on paljon enemmän kuin pienikokoisella naisella. Joten perinteinen työnjako sopii hyvin. 

Miten olisi maajussimies? Eikös heitä ole paljonkin vapaana ja osaavat varmasti kaikki miesten työt.

Olisiko konkreettisia esimerkkejä mitä ne työt on joihin miehen tarvitsee?

Olen mies, mutta en kuitenkaan maalta. En halua vaikuttaa sovinistilta ja kerron tässä vain muutamia esimerkkejä omasta elämästäni. Autotallista löytyy pylväsporakone ja MIG hitsauslaite. Nämä ovatkin ahkerassa käytössä. Lisäksi löytyy mm. kompura, hiekkapuhallusvehkeet yms. normaaleja miesten juttuja.

Tänä vuonna on tullut korjattua mm. lahonneet portaat yhdellä mökillä. Autosta on saanut korjata pari juttua ja on joutunut OBD:llä kaivelemaan ensin väylästä vikakoodeja tietokoneella. Moottoriveneellä ajoin kivelle ja piti ensin hartsilla/kovetteella paikata ja sitten värjätyllä topgoatilla pinnoittaa vaurio. Eristyksiä, höyrysulkuja, kipsilevytyksiä, kittausta ja maalusta on myös ollut vaikka en ole edes rakennusalalla vaan toimistohommissa. Minä käytän vielä perinteistä puukkosahaa ja olen sahannut niin paljon että tulee suora kulma vaikka ilman merkkausta. Osaan myös puusepän hommia ja olen rakentanut itse keittiön kalusteita ja huonekaluja. Laiturit, puutarhakalusteet ja grillipaikatkin olen rakentanut tuosta vain.

Nämä voisi olla niitä peristeisiä miesten hommia. En sano etteikö nainen pystyisi samoja juttuja tekemään, mutta eipä ole vielä yhtään tullut vastaan joka olisi tehnyt. Tuollainen tekeminen vain kiinnostaa. En tiedä johtuuko se sukupuolesta. Btw. laitan myös ruokaa ja pesen pyykkiä.

Nyt ei ollut puhe harrastuksista.

Vierailija
158/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeksi jäätyäni mietin samaa kuin sinäkin, että vieläkö löytyisi mies jakamaan kotityöt miesten ja naisten töihin. Tosin mieheni rakasti kokkaamista ja oli pikkutarkka esteetikko sisustuksen suhteen, mutta annetaan se hänelle anteeksi.

Ikävä kyllä ne oman ikäpolven fiksummat miehet ovat varattuja syystä, että he osaavat hoitaa parisuhteitaan. Hylätyt hunsvotit ,avuttomat alkkikset ja pikkupoikamaiset  yhden asian harrastushullut ovat sinkkumarkkinoiden tavanomaista tarjontaa. 

Etsi nuorempaa seuraa. Näennäinen tasa-arvo nuoremmalla sukupolvella menee aika lailla niin, että naiset haluat äijiksi äijien paikalla ja äijät eivät saa olla enää sitäkään. Vanhempi nainen saattaa silloin olla tervetullutta seuraa sukupuolisidonnaisine jaotteluineen. Omalla kohdallani se onnistui niin ja sen ahkerampaa miesten hommien vastaavaa saa hakea.

Allekirjoitan tämän täysin. Ihan kuin minun kynästäni - leskeyttä myöten. Pelimiesten, alkkisten ja harrastusaddiktoituneiden joukosta löysin oman täydellisen helmeni, fiksun ja kunnollisen miehen, joka rakastaa ruoanlaittoa ja on näyttänyt kyntensä myös talon remontoinnissa, koneiden, polkupyörien ja auton korjauksissa, puutarhan kunnostustöissä. Ikää miehellä on yli 40 v ja olen häntä muutaman vuoden vanhempi.

Vierailija
159/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeksi jäätyäni mietin samaa kuin sinäkin, että vieläkö löytyisi mies jakamaan kotityöt miesten ja naisten töihin. Tosin mieheni rakasti kokkaamista ja oli pikkutarkka esteetikko sisustuksen suhteen, mutta annetaan se hänelle anteeksi.

Ikävä kyllä ne oman ikäpolven fiksummat miehet ovat varattuja syystä, että he osaavat hoitaa parisuhteitaan. Hylätyt hunsvotit ,avuttomat alkkikset ja pikkupoikamaiset  yhden asian harrastushullut ovat sinkkumarkkinoiden tavanomaista tarjontaa. 

Etsi nuorempaa seuraa. Näennäinen tasa-arvo nuoremmalla sukupolvella menee aika lailla niin, että naiset haluat äijiksi äijien paikalla ja äijät eivät saa olla enää sitäkään. Vanhempi nainen saattaa silloin olla tervetullutta seuraa sukupuolisidonnaisine jaotteluineen. Omalla kohdallani se onnistui niin ja sen ahkerampaa miesten hommien vastaavaa saa hakea.

Allekirjoitan tämän täysin. Ihan kuin minun kynästäni - leskeyttä myöten. Pelimiesten, alkkisten ja harrastusaddiktoituneiden joukosta löysin oman täydellisen helmeni, fiksun ja kunnollisen miehen, joka rakastaa ruoanlaittoa ja on näyttänyt kyntensä myös talon remontoinnissa, koneiden, polkupyörien ja auton korjauksissa, puutarhan kunnostustöissä. Ikää miehellä on yli 40 v ja olen häntä muutaman vuoden vanhempi.

Luulin miesten liioittelevan kun kirosivat joskus, että treffipalstoilla on naisia jotka etsivät vain remonttireiskaa eikä oikeaa kumppania. Tätä ketjua luettuani alan uskoa.

Vierailija
160/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan mieheltä noista ap:n luettelemista asioista vain suojelua. Ajattelin nuorena, etten kaipaa suojelevaa miestä, eikä Suomessa tarvitse mitään pelätä. Olen kuitenkin tavannut elämäni aikana niin hulluja miehiä, että kaipaan nimenomaan suojelua omalta mieheltä, että hullut pysyisivät loitolla.

Saako tällaista toivoa nykyaikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi