Onko kriittinen suhtautuminen aborttiin tosiaan täysin kielletty asia nykyään?
Olen törmännyt tilanteisiin, joissa olen asiallisesti kertonut, miten ajattelen abortista ja siitä on joka kerta seurannut jäätävä paskamyrsky. Tästä olen tehnyt sen päätelmän, että aihe on täysin "kielletty".
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi näin on. Suhtaudun siis asiaan kriittisesti, mutta myös ymmärrän abortin joissakin tapauksissa. Enkä tosiaankaan ole mennyt ketään abortin tehnyttä ripittämään, vaan ihan normi keskusteluissa tästä on puhuttu.
Kertoisitteko, mikä seuraavassa mielipiteessäni on niin hirveää, että sen sanomisesta seuraa vihareaktio?
Minusta vauvan elämä on aina arvokas asia, jonka pitäisi mennä aivan etusijalle kun mietitään, jatketaanko raskautta. Esimerkki: jos on huono elämäntilanne, niin pitäisi laittaa vauva menee edelle ja muut asiat järjestetään sitten hänen ehdoillaan. Eikä niin, että vauvan ei anneta syntyä muiden asioiden takia. Tajuan kuitenkin, että äärimmäisessä hädässä voi olla vauvalle parempi, ettei hän synny. Esim. huumeongelma, vaikea sairaus, vaikea jaksamisongelma, elämänhallinta täysin hukassa. Lisäksi (tätä en ole sanonut juuri kenellekään ääneen) en hyväksy down-lasten abortointia sen enempää kuin terveiden.
Kommentit (1621)
Himputti. Opetelkaa ehkäisemään tai pitäkää sepalus kiinni niin tartte tätäkään asiaa miettiä, jos kerta oma lapsi olisi pahin asia mitä maailmassa voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa ettei abortinvastustajilla ole mitään ehdotusta siihen miten saadaan näiden kaikkien abortoimatta jätettyjen elämä hoidettua ihmisarvoisesti.
Adoptio, sijaiskoti
Montako olet valmis ottamaan ja varustamaan rakkaudella, välittämisellä sekä antamalla hyvän elämän? Et varmaan yhtään, sitähän minäkin. Se kuuluisa joku muu hoitaa. Mun kaveri on sijaisperheenä ja tulijoita olisi yli äyräiden.
Itse olen sijaisvanhempana huomannut, että vauvoille löytyy koti nopeasti. Eikö ole ihanaa, että sisaresi hoivissa olevat lapset saavat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa ettei abortinvastustajilla ole mitään ehdotusta siihen miten saadaan näiden kaikkien abortoimatta jätettyjen elämä hoidettua ihmisarvoisesti.
Adoptio, sijaiskoti
Tiesithän, että sijaisperheistä on pulaa maanlaajuisesti? Onko jo tähänkin sulla ratkaisu, varmastikin..?
On pulaa, mutta vauvoille löytyy kodit. Ne joita ei jostain syystä adoptoida aivan varmasti pääsevät rakastavaan sijaiskotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokainen voi antaa lapsensa adoptioon. Naisen ei tarvitse kuin "lainata" kehoaan sen 9kk ja sen jälkeen ei tarvitse nähdä lasta enää koskaan jos ei halua. Joku muu huolehtii. Siksi on kohtuutonta (pun intended) väittää, että nainen pakotetaan lapsesta huolehtimiseen ja elämä on pilalla. Tosiasiassa moni nainen katuu koko elämänsä ajan aborttia ja miettii sitä lasta enemmän tai vähemmän.
Sinullehan on varmasti ok myös se, että kaikki Suomen kansalaiset velvoitetaan luovuttamaan verta, kantasoluja ja joissain tapauksissa jopa elimiä kaikille niitä tarvitseville? Kun suhtaudut noin rennosti keholliseen itsemääräämisoikeuteen.
Niin, sillä sikiöllä on veri, kantasolut ja elimet. Hän vaan ei abortin kyseenillessa saa itse kehostaan päättää.
Voidaanko häneltä kysyä? Koska jos ei ja äitikään ei saa päättää kohtalosta, niin sehän tavallaan silloin tarkoittaa, että sinä päätät. Heidän puolestaan. Koska se sikiö ei päätä, ja sinä vain oletat, mitä hän toivoisi tai päättäisi. Koska sikiö ei pysty päättämään ja ilmaisemaan tahtoaan päätöksestään, otat tämän vastuun itsellesi? Ei ole siis kyse siitä, ettei sikiö saa päättää, vaan ei VOI päättää. Miten tästä päästään siihen, että sitten juuri sinun pitäisi päättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptio, sijaiskoti
Montako olet valmis ottamaan ja varustamaan rakkaudella, välittämisellä sekä antamalla hyvän elämän? Et varmaan yhtään, sitähän minäkin. Se kuuluisa joku muu hoitaa. Mun kaveri on sijaisperheenä ja tulijoita olisi yli äyräiden.
Itse olen sijaisvanhempana huomannut, että vauvoille löytyy koti nopeasti. Eikö ole ihanaa, että sisaresi hoivissa olevat lapset saavat elää.
Sijaisvanhempana olet kyllä varmaan huomannut, että osan lapsista olisi ehkä parempi ollut olla syntymättä. Miten niin sisareni?
Mun aikuinen lapsi on kysynyt miksi hänen oli pakko syntyä. No siksi syntyi kun en tehnyt aborttia, en tiedä olisiko niillä viikoilla edes saanut sitä mutta harkinnassa oli. Nyt on kyrpiintynyt aikuinen sitten, maksaa veroja ja kiroaa miksi oli pakko syntyä ja syö masennuslääkkeitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptio, sijaiskoti
Yhden olen ottanut. Monta muutakin halukasta olisi ollut vauvan ottamaan, mutta olin onnekas ja sain ihanan pienen. Kiitollinen vanhemmilleen, että antoivat lapsen syntyä. Kyllä enemmänkin olisin voinut ottaa, mutta yhden erityisen hoito vei ajan.
Tosiaa
Siinä mielessä ei olisi, kun tämä yksi vastasi kolmea hoidettavuudessa. En usko, että enempää olisi annettu. Tosiasiassa kun vauvoja ei omin luvin voi ottaa. Mutta sinä, joka ilmeisesti välität paljon, kuinka monta vauvaa olet saanut adoptoituna tai sijoitettuna? Monta varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Himputti. Opetelkaa ehkäisemään tai pitäkää sepalus kiinni niin tartte tätäkään asiaa miettiä, jos kerta oma lapsi olisi pahin asia mitä maailmassa voi tapahtua.
Ei voi kun silloin haluttaisiin lähes orjuuttaa etenkin naisia. Kyllä pitää saada käyttää kehoaan ilman esteitä.
Koska persut vastustaa aborttia, niiden pitäisi adoptoida lapsia koko ajan. Mutta adoptoiko ne? Häh?
Eikun kaverisi siis eikä sisko. Luin väärin. En ole vielä tavannut sijaisperheiden lapsia joiden ei olisi pitänyt syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi seksistä pitää rangaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptio, sijaiskoti
Yhden olen ottanut. Monta muutakin halukasta olisi ollut vauvan ottamaan, mutta olin onnekas ja sain ihanan pienen. Kiitollinen vanhemmilleen, että antoivat lapsen syntyä. Kyllä enemmänkin olisin voinut ottaa, mutta yhden erityisen hoito vei ajan.
Tosiaa
Mietipä, jos joku muu päättäisi, montako otetaan ja mihin voimavarat riittää? Edellinen koki, ettei tilanne ja resurssit salli enempää. Hän valitsee itse. Entä jos tämä kokemus ei kiinnostakaan ketään, vaan otat just niin monta kuin joku muu jollain perusteella katsoo kohtuulliseksi? Entä jos ei saisi päättää ja jos seuraukset on huonoja se on voi voi. Itsepähän kannat riittämättömyytesi ja stressisi. Koska joku muu katsoo, että vasta 3 on pyhä teko ja lait säädetään tämän mukaan. Mitä vahinkoa siitä muka voi olla?
Solumöykky alussa, mutta ei myöhemmillä viikoilla.
Sikiöitä abortoidaan myös lähes 12- viikkoisina, ja jälkeen, jolloin kaikki vartalon osat ovat kehittyneet, ja sikiö on kuin pieni nukke.
On myös tehty sikiöiden kaavintaa kohdusta, ja on ollut tapauksia, että abortoitu sikiö on elänyt vielä toimenpiteen jälkeen, ja jätetty kuolemaan roskikseen .
Tosin keuhkot eivät ole vielä hyvin kehittyneet, joten kuolema seuraa melko pian, mutta tuntoaisti jo toimii.
Tällaista tilannetta voi kutsua murhaksi, ja moni ei usko tällaista, mutta kertomani on totta,- voitte itse tutkia asiaa internetistä.
Mikäli abortti tehdään sikiön terveydentilan vuoksi myöhemmillä viikoilla,- se pitäisi tehdä täysin tuskattomasti, jolloin sikiö ei kärsi.
Tästä keskustelusta puuttuu siis sikiön kiputuntemusten kommentointi, silloin kun kipuaistimus on alkanut kehittymään.
"Nainen voi synnyttää lapsen ja antaa adoptioon" -keskustelussa kummasti sivuutetaan raskausaika. Siis naisen tulisi adoptiota varten kärsiä kuukausia raskauspahoinvoinnista ja muista oireista? Vältellä alkoholia, pastöroimattomia juustoja, salmiakkia ja inkivääriä siksi, että lapsi, jota nainen ei halua, syntyy terveenä? Ehkä luopua lääkityksestään, joka voi aiheuttaa sikiövaurioita?
Todellakin on niin, että jokainen saa vastustaa aborttia sillä tasolla, että ei ITSE tee sitä. Muiden ratkaisuihin ei nokan koputtamista. Ei kukaan tuomitse ihmisiä, jotka valitsevat olla tekemättä aborttia, miksi toisin päin pitäisi tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuttomuudesta pitääkin rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tiesinkin odottaa tätä kommenttia! Ei tietenkään saa rangaista. Seksi vaikka ilman ehkäisyä on perusoikeus. Jos joku sen takia tunkee kohtuun niin aina on onneksi mahdollisuus aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuttomuudesta pitääkin rangaista.
Mikä vastuuttomuus? Ehkäisy voi pettää
Siinä ois hyvä slogan Tinder-profiiliin. Ehkäisy voi pettää, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Solumöykky alussa, mutta ei myöhemmillä viikoilla.
Sikiöitä abortoidaan myös lähes 12- viikkoisina, ja jälkeen, jolloin kaikki vartalon osat ovat kehittyneet, ja sikiö on kuin pieni nukke.
On myös tehty sikiöiden kaavintaa kohdusta, ja on ollut tapauksia, että abortoitu sikiö on elänyt vielä toimenpiteen jälkeen, ja jätetty kuolemaan roskikseen .
Tosin keuhkot eivät ole vielä hyvin kehittyneet, joten kuolema seuraa melko pian, mutta tuntoaisti jo toimii.
Tällaista tilannetta voi kutsua murhaksi, ja moni ei usko tällaista, mutta kertomani on totta,- voitte itse tutkia asiaa internetistä.
Mikäli abortti tehdään sikiön terveydentilan vuoksi myöhemmillä viikoilla,- se pitäisi tehdä täysin tuskattomasti, jolloin sikiö ei kärsi.
Tästä keskustelusta puuttuu siis sikiön kiputuntemusten kommentointi, silloin kun kipuaistimus on alkanut kehittymään.
Ennemminkin alienin näköinen kuin nuken.
Tosiaan, olisit voinut ottaa enemmänkin lapsia. Siitä olen ihan samaa mieltä. Et kuitenkaan ottanut. Samalla vaivalla kolme muuta olisi hoitunut.