Liityin Vela -ryhmään naamakirjassa ja onpas melkoista =D
Eli itseäni "hauskuuttaakseni" sen tein ja kun vielä esikoisen kummikin siellä on, niin kiinnostaa, mitä todella lapsista ajattelee. Olen siis toki keksityllä profiililla siellä.
Minä kyllä nyt ymmärrän, että nuo eivät lapsia halua: ovat uskomattoman vihamielisiä. Haukkuvat järkiään kaikki vieraat ja tutut lapset. Moni sanoo, ettei ole lapsivihaaja, mutta haukkuu silti. Jotenkin ristiriitaista. Ja toki vanhemmat ovat perseestä.
Oisko sitten vihassa kyse lähinnä vaan ajatusten purkamisesta, koska suurin osa teksteistä on sellaisia, ettei niitä tosiaan voi julkisesti sanoa.
Löytyisköhän "Positiiviset velat" -ryhmään yhtään jäseniä? ;)
Kommentit (110)
Tunnen yhden velan, hän on valtavan lapsirakas sukulais/kummilapsilleen, pitää heitä hoidossa ja vie heitä aktiviteetteihin. Hänellä itsellään on vaan vaikea lapsuus eikä siksi halua lapsia. Ymmärrän, en tuomitse vaikka itsellä lapsia onkin.
Lapsivihaa ei pidä yhdistää vapaaehtoisesti lapsettomiin. Lapsiviha on rasistista yleistämistä ja sitä en hyväksy. Ilmeisesti tuohon ryhmään nyt on liittynyt "kiihkouskovia" joilla on mennyt vaan homma överiksi. Jokainen valitkoon itsenäisesti pukkaako lapsia maailmaan ja olkoon puuttumatta toisten valintoihin. Ilman ainuttakaan lasta tämä yhteiskunta ei nyt vaan pyöri. Toki hyvä jos kaikki ei niitä tee, varsinkaan jos eivät halua.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:31"]
Kiitos aloittajalle päivän nauruista :D. Nyt on taas hyvä jatkaa viikonloppua. Huomaa kyllä mitkä näistä vastauksista on myös aloittajan.
[/quote]
Juu ihan 9 ja 12 on mun <3 Olet melkonen Sherlock, onnea!
ap
[/quote]
Mihin mahtaa tämä aloitus ja ketju perustua...
[/quote]
Äh, lainaus meni väärin, tarkoitus oli kommentoida viestiä, jossa pohdittiin, mihin perustuu velojen lapsi"viha".
[/quote]
Mielestäni tässä ketjussa ruoditaan että miksi vela myös kokee tarpeelliseksi olla lapsia kohtaan vihamielinen. Missään ei kai sanottu että kaikki velat harrastaisivat lapsivihaa, mutta selvästi jotkut sitä tuon ryhmän perusteella tekevät. Eikö tätä saa ihmetellä?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:15"]
Eli itseäni "hauskuuttaakseni" sen tein ja kun vielä esikoisen kummikin siellä on, niin kiinnostaa, mitä todella lapsista ajattelee. Olen siis toki keksityllä profiililla siellä.
Minä kyllä nyt ymmärrän, että nuo eivät lapsia halua: ovat uskomattoman vihamielisiä. Haukkuvat järkiään kaikki vieraat ja tutut lapset. Moni sanoo, ettei ole lapsivihaaja, mutta haukkuu silti. Jotenkin ristiriitaista. Ja toki vanhemmat ovat perseestä.
Oisko sitten vihassa kyse lähinnä vaan ajatusten purkamisesta, koska suurin osa teksteistä on sellaisia, ettei niitä tosiaan voi julkisesti sanoa.
Löytyisköhän "Positiiviset velat" -ryhmään yhtään jäseniä? ;)
[/quote]
Minusta kaikkein kummallisinta on, että joku on vielä jossain naamakirjassa. Se on jo sou lääst siison.
Olen vapaaehtoisesti lapseton, mutta en ikinä ole ollut naamakirjassa. Enkä mene. :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:18"]Olen huomannut, että suomalaisissa naisissa (ja miehissäkin) on aina vaan enemmän näitä helkkarin pahansisuisia lapsettomia, joilla kyllä sitten toisaalta on koiria tai kissoja joita pidetään "vauvoina". Lapsettomuuden ymmärrän, lasten vihaamisen en- on epätervettä ja epänormaalia vihata jälkikasvua, koska meihin on "koodattu" tahto lisääntyä, ja ainakin pitää huolta ryhmämme lapsista.
Ei, en ole kateellinen lapsettomille. En myöskään luule että jokainen lapseton olisi lapsivihamielinen. En vaan käsitä tämmöisiä vihaisia aikuisia.
[/quote]
Suomalaisissa on todella paljon ihmisvihaajia muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:24"]
Kyllä jatkuva viha, kiukku ja negatiiviset ajatukset tosiaan syövät ihmistä itseään sisältä päin. Jos joku vela rakentaa elämänsisältönsä lasten ja lapsiperheiden morkkaamiselle, ei voi kuin ihmetellä. Ei silloin itselläkään ole kaikki ihan hyvin.
Ehkä veloilla on myös paljon aikaa pyöritellä kaikenlaista mielessään ja ärsyyntyä.
Kyllä minuakin huonosti kasvatetut lapset ärsyttää mutta kukapa lapsi ei ikinä olisi ärsyttävä tai tekisi virheitä. Ehkä ne velatkin ovat pienenä olleet välillä hyvin rasittavia vaikka vanhemmat olisivat nähneetkin vaivaa kasvatuksen eteen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:50"]
Ihanaa, ei mennyt kauan, kun tää ketju on jo siellä ryhmässä. Vela-hyökkäys tulossa? :)
Näin hekin sit "hauskuuttavat" itseään käymällä vauvasivustolla. :) Ei haluttais lapsia, eipä vissiin! :D
Kaivan popparit esiin ja odotan kunnon keskustelua!
[/quote]
No, tulepas nyt sitten keskustelemaan OIKEALLA nimelläsi - siellä tai täällä. Hyvä se on täällä huudella anonyymina tai nimimerkkien takaa. Vai tukehduitko jo poppareihin, kun on niin hyvä täällä nimettömänä väijyä.
Oikeasti. MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON että sellainen ryhmä on olemassa? Onko se teiltä pois, joilla on lapsia ja jotka nyt tällaisen ihmeellisen ongelman asiasta ovat kehittäneet? Keskittyisitte viettämään aikaa niiden lapsienne kanssa ettekä roiku netissä haukkumassa muita ihmisiä, joilla ei riitä halua lisääntyä...tsiisus suomalaiset on naurettava kansa.
Ja ei, ei todellakaan haluttais lapsia. Se että käyn lukemassa jossain mukulafoorumilla tällaisen järjettömän ketjun ei tarkoita sitä, että haluaa lapsen. Mahtaako olla vähän vääristynyt käsitys maailmasta...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:37"]
En kyllä tiedä ketään, jolla ei ärsyttäisi joku kaupan huutoraivari lapsi, niillä vanhemmillakin yleensä ärsyttää sillä hetkellä se lapsi :D
[/quote]
Mua ei ärsytä ollenkaan kaupan huutoraivarilapsi. Oon vaan joka kerta onnellinen ettei omat ole koskaan saaneet moisia pultteja kaupassa. :D
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 21:14"]
No, tulepas nyt sitten keskustelemaan OIKEALLA nimelläsi - siellä tai täällä. Hyvä se on täällä huudella anonyymina tai nimimerkkien takaa. Vai tukehduitko jo poppareihin, kun on niin hyvä täällä nimettömänä väijyä.
[/quote]
Miksi kukaan lähtisi osallistumaan näihin keskusteluihin omalla nimellään? Palstan väestä sen verran iso osa vaikuttaa päästään vinksahtaneilta, että ei niille passaa kertoa yhteistietojaan. Siksi keskustelua käydään nimimerkein.
Sitä paitsi tämä keskustelu käydään täällä, itsekin taisit juuri osallistua siihen nimettömänä. Kehtaatko haukkua lapsia vesipäiksi omalla nimelläsi?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:31"]
Kiitos aloittajalle päivän nauruista :D. Nyt on taas hyvä jatkaa viikonloppua. Huomaa kyllä mitkä näistä vastauksista on myös aloittajan.
[/quote]
Juu ihan 9 ja 12 on mun <3 Olet melkonen Sherlock, onnea!
ap
[/quote]
Mihin mahtaa tämä aloitus ja ketju perustua...
[/quote]
Äh, lainaus meni väärin, tarkoitus oli kommentoida viestiä, jossa pohdittiin, mihin perustuu velojen lapsi"viha".