Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liityin Vela -ryhmään naamakirjassa ja onpas melkoista =D

Vierailija
15.02.2014 |

Eli itseäni "hauskuuttaakseni" sen tein ja kun vielä esikoisen kummikin siellä on, niin kiinnostaa, mitä todella lapsista ajattelee. Olen siis toki keksityllä profiililla siellä.

Minä kyllä nyt ymmärrän, että nuo eivät lapsia halua: ovat uskomattoman vihamielisiä. Haukkuvat järkiään kaikki vieraat ja tutut lapset. Moni sanoo, ettei ole lapsivihaaja, mutta haukkuu silti. Jotenkin ristiriitaista. Ja toki vanhemmat ovat perseestä.

Oisko sitten vihassa kyse lähinnä vaan ajatusten purkamisesta, koska suurin osa teksteistä on sellaisia, ettei niitä tosiaan voi julkisesti sanoa. 

Löytyisköhän "Positiiviset velat" -ryhmään yhtään jäseniä? ;)

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että suomalaisissa naisissa (ja miehissäkin) on aina vaan enemmän näitä helkkarin pahansisuisia lapsettomia, joilla kyllä sitten toisaalta on koiria tai kissoja joita pidetään "vauvoina". Lapsettomuuden ymmärrän, lasten vihaamisen en- on epätervettä ja epänormaalia vihata jälkikasvua, koska meihin on "koodattu" tahto lisääntyä, ja ainakin pitää huolta ryhmämme lapsista.

Ei, en ole kateellinen lapsettomille. En myöskään luule että jokainen lapseton olisi lapsivihamielinen. En vaan käsitä tämmöisiä vihaisia aikuisia.

Vierailija
2/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, mutta en ymmärrä, miksi liittyä johonkin velaryhmään tai -yhdistykseen. Jos on itse valintansa kanssa sinut, niin ei kai sitä ajatusmaailmaa tarvitse jakaa muiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä se viha oikeasti kumpuaa?

Enhän itsekään perheellisenä kuitenkaan kaikista lapsista/perheistä pidä, kutta en yleistä suuntaan enkä toiseen.

Vierailija
4/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jatkuva viha, kiukku ja negatiiviset ajatukset tosiaan syövät ihmistä itseään sisältä päin. Jos joku vela rakentaa elämänsisältönsä lasten ja lapsiperheiden morkkaamiselle, ei voi kuin ihmetellä. Ei silloin itselläkään ole kaikki ihan hyvin.

Ehkä veloilla on myös paljon aikaa pyöritellä kaikenlaista mielessään ja ärsyyntyä.

Kyllä minuakin huonosti kasvatetut lapset ärsyttää mutta kukapa lapsi ei ikinä olisi ärsyttävä tai tekisi virheitä. Ehkä ne velatkin ovat pienenä olleet välillä hyvin rasittavia vaikka vanhemmat olisivat nähneetkin vaivaa kasvatuksen eteen?

Vierailija
5/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla kuvailemillasi lapsivihamielisillä ihmisillä ei taida olla ihan "kaikki kotona", joten on vain todella hyvä juttu, etteivät lapsia hommaa, ja tee jonkun pikkuisen elämästä kärsimystä.

Vierailija
6/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ryhmään liityit? kiinnostais kans tietää mitä lapsen täti kirjoittelee niissä ryhmissä.

Vierailija
7/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin törmää velaan, joka sanoisi pitävänsä lapsista ihan yleiselläkin tasolla, pitävänsä oikein kovasti läheisistä lapsista, mutta kuitenkaan ei omia vain halua.

Ei näin, kun lapsia pitää näemmä vihata.

Vierailija
8/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti Lapsettomat

Vierailija
9/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle päivän nauruista :D. Nyt on taas hyvä jatkaa viikonloppua. Huomaa kyllä mitkä näistä vastauksista on myös aloittajan.

Vierailija
10/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:21"]

Olen vela, mutta en ymmärrä, miksi liittyä johonkin velaryhmään tai -yhdistykseen. Jos on itse valintansa kanssa sinut, niin ei kai sitä ajatusmaailmaa tarvitse jakaa muiden kanssa.

[/quote]

Taidat juu olla vela.... veikkaan että olet wannabe vela joka pamahtaa vahingossa tiineeksi ja alkaa sitten moralisoimaan OIKEASTI vapaaehtoisesti lapsettomia. Suurin osa oikeasti veloista haluaa keskustella asioista samanhenkisten kanssa, ilman häiriintyneitä hurmosmammoja.

Vierailija
11/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, naurettavan usea noista veloista on sinkkuja (mutta ei vapaaehtoisesti =D pariutumisvinkkejä kovasti kaivataan ja esitellään =D ).

Että se siitä vapaaehtoisuudesta? ;)

Vierailija
12/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain lapsuuden ongelmista se kertoo että vihaa lapsia: vihaa sitä keskeneräisyyttä itsessään, niin ei kestä muissakaan samaa. Melskaava lapsi ärsyttää, koska itse ei saanut melskata. Syliin haluava lapsi on lapsellinen vauva, koska itse ei saatu syliä aikoinaan. Huutoraivarin kaupassa saava lapsi saa näkemään punaista ja väkivaltaiselle tuulelle, koska päästä puuttuu empatia keskeneräistä ihmistä kohtaan.

Vierailija
13/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:31"]

Kiitos aloittajalle päivän nauruista :D. Nyt on taas hyvä jatkaa viikonloppua. Huomaa kyllä mitkä näistä vastauksista on myös aloittajan.

[/quote]

Juu ihan 9 ja 12 on mun <3 Olet melkonen Sherlock, onnea!

ap

Vierailija
14/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:21"]

[/quote]

Taidat juu olla vela.... veikkaan että olet wannabe vela joka pamahtaa vahingossa tiineeksi ja alkaa sitten moralisoimaan OIKEASTI vapaaehtoisesti lapsettomia. Suurin osa oikeasti veloista haluaa keskustella asioista samanhenkisten kanssa, ilman häiriintyneitä hurmosmammoja.

[/quote]

Höpöhöpö. Olen 46-vuotias, joten lapsia ei tosiaankaan tule. En halua seurustella sen enempää häiriintyneiden hurmosmammojen kuin -velojenkaan kanssa. Terv.3

Vierailija
15/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ryhmä ei voi perustua kuin vihaan. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat vapaaehtoisesti olla jotakin ilman siten, että siitä täytyy tehdä numero.

Minä olen ihan vapaaehtoisesti: koiraton, kissaton, lehmätön, potkukelkkaton... listaa voi jatkaa miten paljon tahansa.

Sain itse lapseni aika vanhana, vasta 36-vuotiaana, ilman hoitoja tms. ja siihen asti elin lapsettoman elämää. Noina vuosina en kokenut tippaakaan että YKSIKÄÄN henkilö jolla lapsia oli, olisi polkenut oikeuksiani.

Tuo Vela-touhu on mielestäni vain itseensä pettyneiden henkilöiden tapa mollata maailmaa omasta pahasta olosta. Syytä muita kun et itseäsi kestä...

Vierailija
16/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juu ihan 9 ja 12 on mun <3 Olet melkonen Sherlock, onnea!

ap

[/quote]

Kiitos kiitos, rakas Watson.

Vierailija
17/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:33"]

Jostain lapsuuden ongelmista se kertoo että vihaa lapsia: vihaa sitä keskeneräisyyttä itsessään, niin ei kestä muissakaan samaa. Melskaava lapsi ärsyttää, koska itse ei saanut melskata. Syliin haluava lapsi on lapsellinen vauva, koska itse ei saatu syliä aikoinaan. Huutoraivarin kaupassa saava lapsi saa näkemään punaista ja väkivaltaiselle tuulelle, koska päästä puuttuu empatia keskeneräistä ihmistä kohtaan.

[/quote]

Mun huomion mukaan kyllä lapsitehtailijoilla on ollut enemmän vaikeaa lapsena, ja niitä lapsia tehdään paikkamaan jotain tyhjyyttä.

En kyllä tiedä ketään, jolla ei ärsyttäisi joku kaupan huutoraivari lapsi, niillä vanhemmillakin yleensä ärsyttää sillä hetkellä se lapsi :D

Vierailija
18/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäistä ihmisistä pieni osa liittyy älykkäiden ihmisten yhdistykseen ja keskustelu siellä on sen mukaista. Samalla lailla jumaliin uskomattomista pieni osa liittyy vapaa-ajattelijoihin, joiden keskusteluissa uskisten veri roiskuu. Pieni osa naisasiaa kannattavista liittyy Naisliitto Unioniin, jossa meno on sen mukaista.

Aika huonosti voi minkään porukan äärihihhuleista päätellä kyseisen porukan yleisiä ominaisuuksia.

Vierailija
19/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuota itseään "hauskuuttaakseen"? Siin jos on esikoiseensa ja elämäänsä tyytyväinen, miksi kiinnostaa velojen purkautumiset. Why?

Jotenkin ristiriitaista.

Vierailija
20/110 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ääritapauksia on niin lapsettomissa kuin lapsellisissa. Ihmetyttää vain, että kuka niputtaa kaikki velat tai lapselliset samanlaisiksi vain muutaman tapauksen vuoksi.