Liityin Vela -ryhmään naamakirjassa ja onpas melkoista =D
Eli itseäni "hauskuuttaakseni" sen tein ja kun vielä esikoisen kummikin siellä on, niin kiinnostaa, mitä todella lapsista ajattelee. Olen siis toki keksityllä profiililla siellä.
Minä kyllä nyt ymmärrän, että nuo eivät lapsia halua: ovat uskomattoman vihamielisiä. Haukkuvat järkiään kaikki vieraat ja tutut lapset. Moni sanoo, ettei ole lapsivihaaja, mutta haukkuu silti. Jotenkin ristiriitaista. Ja toki vanhemmat ovat perseestä.
Oisko sitten vihassa kyse lähinnä vaan ajatusten purkamisesta, koska suurin osa teksteistä on sellaisia, ettei niitä tosiaan voi julkisesti sanoa.
Löytyisköhän "Positiiviset velat" -ryhmään yhtään jäseniä? ;)
Kommentit (110)
Kukaan ei oikeasti voi olla niin tyhmä, että kuvittelee tuollaisten vela-ryhmien kertovan mitään vela-ihmisistä noin yleensä. Normaaleille ihmisille vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole niin tärkeä tai erikoinen asia, että tunnettaisiin tarvetta keskustella muiden lapsettomien kanssa tai tunnettaisiin erityistä yhteenkuuluvuutta heidän kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:22"]
Niin, mistä se viha oikeasti kumpuaa?
Enhän itsekään perheellisenä kuitenkaan kaikista lapsista/perheistä pidä, kutta en yleistä suuntaan enkä toiseen.
[/quote]
Todennäköisesti sieltä samasta, mistä revitään kauheat taistelut imetyksen/korvikemaidon, keväisten koirankakkojen ja rokotusten puolesta/vastaan vääntävien, periaatteitaan puolustavien energiapankista.
Suurin osa on siellä olevista on äiti-ihmisiä... Purkamassa omaa ahdistustaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:50"]
Kukaan ei oikeasti voi olla niin tyhmä, että kuvittelee tuollaisten vela-ryhmien kertovan mitään vela-ihmisistä noin yleensä.
[/quote]
Ei aloittaja oikeasti olekaan niin typerä. Hän yrittää löytää keinoja saada aikaan vihanpurkausta tiettyä ihmisryhmää kohtaan, johon fb-ryhmä antaa tilaisuuden. Politiikan populisteilla on sama tekniikka toiminut hyvin joten reseptiä voi kokeilla myös palstalla. Parhaassa tapauksessa hän saattaa itse olla mukana sivulla esittämässä parhaat äärimielipiteet, jotta aineistoa riittäisi repostelemista varten.
No minä olen joskus lukenut Vela-ryhmien keskusteluja mm. elleistä ja tulin samaan tulokseen kuin julkivela miehen sisko: Ne ihmiset eivät ole täyspäisiä. Hän on mm. sanonut, että veljen lapset on hyvin kasvatettuja ja on haukuttu mammaksi ja trolliks ja vaikka miksi, koska niin ei voi olla. Hän sanoo, ettei ole täyspäistä Vela-ryhmää netistä löytänyt ja mieluummin on kuulemma ilman vertaistukea.
Minäpä kuulun samaan ryhmään ja kyllä nyt valehtelet. Tai sitten on toinenkin saman niminen ryhmä, niitä on kai trollimielessä tehty enemmänkin. Yhdestä poistuin itsekin koska siellä oli jutut vihamielisiä. Niihin "oikeisiin" vela-ryhmiin ei ketä tahansa edes päästetä sisään, vaan oltava jonkun ryhmäläisen tuntema ihminen eikä mikään feikkiprofiili. Mutta kyllähän voitte vapaasti noihin trolliryhmiin liittyä, siitä vaan. Saatte vain lisää vahvistusta sille, mitä ajattelitte meistä veloista jo etukäteen :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:26"]
Minäpä kuulun samaan ryhmään ja kyllä nyt valehtelet. Tai sitten on toinenkin saman niminen ryhmä, niitä on kai trollimielessä tehty enemmänkin. Yhdestä poistuin itsekin koska siellä oli jutut vihamielisiä. Niihin "oikeisiin" vela-ryhmiin ei ketä tahansa edes päästetä sisään, vaan oltava jonkun ryhmäläisen tuntema ihminen eikä mikään feikkiprofiili. Mutta kyllähän voitte vapaasti noihin trolliryhmiin liittyä, siitä vaan. Saatte vain lisää vahvistusta sille, mitä ajattelitte meistä veloista jo etukäteen :)
[/quote]
Minä en ajatellut mitään, ennenkuin erehdyin lukemaan jotain noita ellien keskusteluja. En tiedä edes miten sinne jouduin - varmaan jonkun linkin kautta. "Miehet on säälittäviä parkoja, jotka on huijattu isiksi"- asennetta ja älyttömyyksiin menevää miesten palvontaa. Haluan kyllä uskoa, että he ovat teinityttöjä, kuten ko. palstalla mammoina esiintyvät tyypit myös. Ihan sairasta keskustelua. Itse olen aikuisten lasten äiti. Vuosiin en ole kyllä lukenut ja mulla on lähipiirissä lapsettomia, enkä tiedä yhtä lukuunottamatta, onko vapaaehtoista vai ei. Ihan sama. He ovat täyspäisiä ihmisiä. Myös tuo asenne että kaikki mammat vihaavat veloja on aika huvittava.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:27"]Harvoin törmää velaan, joka sanoisi pitävänsä lapsista ihan yleiselläkin tasolla, pitävänsä oikein kovasti läheisistä lapsista, mutta kuitenkaan ei omia vain halua.
Ei näin, kun lapsia pitää näemmä vihata.
[/quote]
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka pitää lapsista. Siis yleisesti ilmaisee asian näin. Itse tykkään lapsista yksilöinä. Jotku on kovempia kuin toiset. Samalla tavalla kun aikuiset.
Vai olisiko niin, että kun julkisesti ei ole hyväksyttävää sanoa että "en halua lapsia", on kiva sanoa se ryhmässä, jossa muutkin ovat samaa mieltä.
Jos ihmisille ylipäätään olisi ok, että kaikkien ihmisten ei tarvitse haluta lapsia, tai edes pitää niistä, ei tarvittaisi mitään ryhmiä.
Itse olen 2 lapsen äiti ja minulla on Vela ystävä. Ymmärrän häntä ja minustä tämä on jo loukkaavaa heitä kohtaa. On ihan yksinkertaista, että he eivät halua lapsia, kun minä taas halusin. Ja minä kunnioitan hänen päätöstään. Lapsista hän ei välitä, niin en minä tyrkytä omaani hänen nenälleen saatika syliin. Koska tiedän hänen mielipiteensä ja kunnioitan sitä.
Alkaa tulla melkein rasistista tekstiä vain sen takia, koska joku muu haluaa olla Vela. Hävetkää! Katsokaa itseänne peiliin ja kasvakaa aikuisiksi! En voi uskoa, että tuollaiset ihmiset, jotka haukkuvat toisen näkemystä on oikeasti aikuinen kasvanut ihminen!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:31"]
Kiitos aloittajalle päivän nauruista :D. Nyt on taas hyvä jatkaa viikonloppua. Huomaa kyllä mitkä näistä vastauksista on myös aloittajan.
[/quote]
Juu ihan 9 ja 12 on mun <3 Olet melkonen Sherlock, onnea!
ap
[/quote]
Samaa voisi kysyä mammoilta: miksi siitä äpärästä täytyy tehdä numero? Miksi mammat olettavat että ihmisiä kiinnostaa heidän vesipäänsä?
[/quote]
Pliis, olethan provo?
En oikeastaan tajua, miksi pitää kuuluttaa olevansa vela ja perustaa vielä oikein tukiryhmäkin. Vapaaehtoisesti lemmikittömät, VeLe ry. Vapaaehtoisesti vuokralla asuvat, VeVu ry. Vapaaehtoisesti kahvia juomattomat, VeKa ry.
Jos joku jaksaa ihmetellä sun valintoja elämässä, f*ck them! Ei tarvii korviaan lotkauttaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:46"]
Jos joku jaksaa ihmetellä sun valintoja elämässä, f*ck them! Ei tarvii korviaan lotkauttaa.
[/quote]
Varmaan ideana on järjestäytyä, koska yhteiskunta suosii monilla eri tavoilla lapsiperheitä, ja se ei ole oikeudenmukaista lapsettomia ihmisiä, ja pariskuntia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:46"]
[/quote]
Varmaan ideana on järjestäytyä, koska yhteiskunta suosii monilla eri tavoilla lapsiperheitä, ja se ei ole oikeudenmukaista lapsettomia ihmisiä, ja pariskuntia kohtaan.
[/quote]Öö, millä tavalla? Mulla ja miehellä ei ainakaan ole mitään valittamista, miten yhteiskunta on meitä sorsinut muka? Haluan lapsia tulevaisuudessa, jos sillä nyt merkitystä on.
Ihanaa, ei mennyt kauan, kun tää ketju on jo siellä ryhmässä. Vela-hyökkäys tulossa? :)
Näin hekin sit "hauskuuttavat" itseään käymällä vauvasivustolla. :) Ei haluttais lapsia, eipä vissiin! :D
Kaivan popparit esiin ja odotan kunnon keskustelua!
On se jännä, että tällainen vela-ryhmä ei kerro mitään lapsettomista mutta kuitenkin nämä velta naureskelevat "mammoille" tämän aine vapaa- palstan takia, vaikka tämä on vapaa foorumi. Siis, tämä palsta kertoo velojen mielestä jotain olennaista "mammuudesta" kun taas tuollainen räätälöity facebook-ryhmä ei sitten kerro mitää veloista? Jännä.
Kertokaa nyt, miten yhteiskunta suosii lapsiperheitä niin että veloja itkettää?
-35&37
Tätä ei varmaan saisi sanoa ääneen, mutta omassa tuttavapiirissäni naiset, jotka "eivät halua lasta" ovat lähes poikkeuksetta jollain tapaa epäonnistuneita miesten suhteen. Sen lisäksi heillä on usein koira, jota he kohtelevat kuin lasta ja hössöttävät KUIN ÄIDIT.
No luulis tälläkin palstalla mammojen käyvän lähinnä itseään hauskuuttaakseen. Sen verran vajaata tää on. Itse käyn muutaman kuukauden välein ja hauskaa on, kun ei liiaksi tätä seuraa. :)