Suomi on maailman lapsivastaisin maa!
Kommentit (196)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:18"]
Kysy äidiltäsi, sehän on Hausfraun suomalainen versio oikeasti.
[/quote]
Suomessa on eniten työssäkäyviä äitejä Euroopassa. Päättele siitä, mitä äitini teki.
Muualla maailmassa ystävällisyys toisten lapsia kohtaan kuuluu käytöstapoihin. Meillä sen sijaan ahdistutaan lapsista. Täälläkin äiti-ihmiset on täynnä vihaa vierasta puhuvaa lasta kohtaan. Sanotaan suoraan, että "ei kiinnosta muiden kakarat". Uskomatonta, että joku kehtaa edes sanoa tuollaista toisista ihmisistä. Toivottavasti tuollaisen sanominen ei ole missään porukassa sosiaalisesti hyväksyttyä.
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Hauskaa, kun lapset oppii ulkomailla hymyilemään vieraille ja vilkuttamaan, mutta kyllä se täällä nopeasti latistuu, kun vastassa on yrmeä suomi-ihminen, joka ahdistuu vieraan lapsen hymystä ja haluaa periaatteesta näyttää, ettei se kakara kiinnosta ja "mun ei tartte sitä noteerata".
Ja minä hymyilen vieraillekin lapsille. Saatan kauppajonossa höpsöttää tylisistyneen näköistä lasta hiukan. Varovainen pitää olla, koska Suomessa on myös tämä pedofiili-hysteria eli olet epäilyttävä, jos puhut vieraalle pienelle. Enkä tee tätä esittääkseni mitään vaan ihan siitä syystä, että tykkään aiheuttaa ympärille hyvää mieltä ja se ei vaivaa minua mitenkään. Jos kerran tyhjänpanttina seison, niin mitä se hyväntuulisuus ulos on minulta pois. Ei se mitään energiaa tai yritystä vaadi.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:21"]
Näin "älykkäitä" ihmisiä eivätkä osaa kommenttien lainaamista, vaan vetävät perässään kamalan pitkää kommenttiketjua. Hävetkää.
[/quote]
Lähinnä tämä Swissfrau niitä ketjuja vetelee. Ei ihan insinööriltä vaikuta, kun floodaa noin ahkerasti.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:17"]
Hah hah, vai rasistinen. Mutta maailman korkeimpia elintasoja ja tänäänkin +15 astetta. Mites vaivaiskoivumaassa, oliko -15 astetta?
[/quote]
Sveitsi on tunnetusti rasistinen maa, ja viime aikaiset päätökset vain vahvistavat tätä faktaa.
Lämpöasteita oli. Kiva, että natsisympaattikko-maassa oli lämmintä.
[/quote]
Heh heh, oliko Neuvostomaassa oikein +0,2 astetta?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:31"]
[/quote]
En itse asiassa seuraa entisen NL:n lämpötiloja. Mahtaa olla kiva harrastus tylsistyneelle Hausfraulle.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:21"]
Näin "älykkäitä" ihmisiä eivätkä osaa kommenttien lainaamista, vaan vetävät perässään kamalan pitkää kommenttiketjua. Hävetkää.
[/quote]
Lähinnä tämä Swissfrau niitä ketjuja vetelee. Ei ihan insinööriltä vaikuta, kun floodaa noin ahkerasti.
[/quote]
Sinut on täällä tunnettu jo ennenkin yli metrin mittaisista ketjuista. Siellä on niin paljon maasta ilkemielisten väitteiden esittämisen estämistä, joten kyllä sun ketjut venyy.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:31"]
[/quote]
En itse asiassa seuraa entisen NL:n lämpötiloja. Mahtaa olla kiva harrastus tylsistyneelle Hausfraulle.
[/quote]
Kyllä varmaan YYA-sopimuksessa tuostakin asiasta määrättiin. Kannattaa ottaa vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:34"]
Sinut on täällä tunnettu jo ennenkin yli metrin mittaisista ketjuista. Siellä on niin paljon maasta ilkemielisten väitteiden esittämisen estämistä, joten kyllä sun ketjut venyy.
[/quote]
Ymmärsikö kukaan tuota viimeistä lausetta? Ilkemielisten väitteiden esittämisen estämistä... oletko humalassa?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:36"]
Kyllä varmaan YYA-sopimuksessa tuostakin asiasta määrättiin. Kannattaa ottaa vakavasti.
[/quote]
Jaa, YYA ei ole ollut voimassa kymmeniin vuosiin. Luulin, että useimmat tiesivät tämän. Ehkä uutiset eivät ole vielä ehtineet Sveitsiin asti.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:34"]
[/quote]
Ymmärsikö kukaan tuota viimeistä lausetta? Ilkemielisten väitteiden esittämisen estämistä... oletko humalassa?
[/quote]
Oi, suomeni on vähän huonontunut... no, hyvä ettet ymmärtänyt. Ketju olisi venähtänyt taas puoli metriä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:40"]
Oi, suomeni on vähän huonontunut... no, hyvä ettet ymmärtänyt. Ketju olisi venähtänyt taas puoli metriä.
[/quote]
Onneksi en ymmärtänyt, sillä mitään järkevää et osaa kirjoittaa. En siis menettänyt mitään.
Jokos Sveitsissä on muuten äänioikeus kaikilla naisilla?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:36"]
[/quote]
Jaa, YYA ei ole ollut voimassa kymmeniin vuosiin. Luulin, että useimmat tiesivät tämän. Ehkä uutiset eivät ole vielä ehtineet Sveitsiin asti.
[/quote]
Kiitos tiedosta. Sitä ei viime kesänä huomannut mitenkään maan ilmeestä... tai no vähän, Ladat oli muuttuneet Toyota Corolliksi, olutta tarjoiltiin laseista eikä muovimukeista ja ihmisillä oli muutakin kuin Seppälän vaatteet päällä.
Missä oli muuten kahvilat ja ravintolat K-S-kartellin ulkopuolella? Ilmeisesti politbyroo ei ollut antanut lupaa niille?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:42"]
[/quote]
On. Ja myös kansanäänestyksiä. Kuinkas Suomessa; saako joku äänestää ilman puoluekuria?
Ovatko suomalaiset kovin lapsivastaisia? No ensi kerralla kun näen naisen työntämässä lastenvaunuja bussiin, autan häntä ja tulen juttelemaan: "No onpas söpö vauva." Itse siis olen mies. Voin siinä sitten kysyä: "Mikähän tuon nimi on?" Ja samalla voin kenties myös tarjota mahdollisuutta siihen että silitän äidin päätä. Katsos kun lapset ovat ihania samoin kuin äidit. Ja ne lapsetkin pitävät siitä jos niitä silitetään päästä. Kyllähän aikuiset sen tietävät koska he itsekin pitävät jos heitä silitetään päästä.
Sanopas sitten miksi niitä lapsia pitäisi ihannoida? Mikä niissä on niin ihanaa? Jos ne ovat niin ihania niin miksi kaipaat meiltä jotain huomiota tai sääliä? Eikö se ole sinun asiasi jos olet lapsia hankkinut? Miten se meille kuuluu ihannoitko sinä lapsia? Tuleeko meidänkin arvostaa niitä lapsia juuri yhtä paljon kuin mitä sinä arvostat? Vai haluatko juurikin omalle lapsellesi arvostusta? Etkö itse osaa arvostaa lastasi tarpeeksi ja pelkäät että lapsestasi tulee katkera sen vuoksi että kukaan ei arvosta häntä? Miksi hankit lapsia jos et kerran arvosta niitä?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:52"]
Kiitos tiedosta. Sitä ei viime kesänä huomannut mitenkään maan ilmeestä... tai no vähän, Ladat oli muuttuneet Toyota Corolliksi, olutta tarjoiltiin laseista eikä muovimukeista ja ihmisillä oli muutakin kuin Seppälän vaatteet päällä.
Missä oli muuten kahvilat ja ravintolat K-S-kartellin ulkopuolella? Ilmeisesti politbyroo ei ollut antanut lupaa niille?
[/quote]
Oikeastiko joku tunnistaa Seppälän vaatteet? Ja juo olutta. Aika avuton saa olla, jos ei K- tai S-ryhmän ulkopuolisia ravintoloita löydä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:42"]
[/quote]
On. Ja myös kansanäänestyksiä. Kuinkas Suomessa; saako joku äänestää ilman puoluekuria?
[/quote]
Ai niin, taisivat saada vasta 20 vuotta sitten äänioikeuden. Kyllähän täällä osataan äänestää, kun on voitu harjoitella jo yli sadan vuoden ajan. Kyllä tekin vielä opitte äänestämisen taidon.
Miten muuten, jokos olette juutalaisille palauttaneet ne natsien Sveitsiin tallettamat arvoesineet?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:54"]
Ovatko suomalaiset kovin lapsivastaisia? No ensi kerralla kun näen naisen työntämässä lastenvaunuja bussiin, autan häntä ja tulen juttelemaan: "No onpas söpö vauva." Itse siis olen mies. Voin siinä sitten kysyä: "Mikähän tuon nimi on?" Ja samalla voin kenties myös tarjota mahdollisuutta siihen että silitän äidin päätä. Katsos kun lapset ovat ihania samoin kuin äidit. Ja ne lapsetkin pitävät siitä jos niitä silitetään päästä. Kyllähän aikuiset sen tietävät koska he itsekin pitävät jos heitä silitetään päästä.
Sanopas sitten miksi niitä lapsia pitäisi ihannoida? Mikä niissä on niin ihanaa? Jos ne ovat niin ihania niin miksi kaipaat meiltä jotain huomiota tai sääliä? Eikö se ole sinun asiasi jos olet lapsia hankkinut? Miten se meille kuuluu ihannoitko sinä lapsia? Tuleeko meidänkin arvostaa niitä lapsia juuri yhtä paljon kuin mitä sinä arvostat? Vai haluatko juurikin omalle lapsellesi arvostusta? Etkö itse osaa arvostaa lastasi tarpeeksi ja pelkäät että lapsestasi tulee katkera sen vuoksi että kukaan ei arvosta häntä? Miksi hankit lapsia jos et kerran arvosta niitä?
[/quote]
Älä tee. Mene suoraan penkkiin istumaan, perusarki-ilme päälle ja katso kengänkärkiäsi.
Suomalainen meininki on paras.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:06"]
Lapsiystävällisyys näkyisi varmaan aika paljon selkeämmin, jos kulttuuri ei olis tällänen "älä puhu mulle, älä katso muhun, älä hymyile mulle, jätä mut rauhaan" -tyylinen.
[/quote]
Toivottavasti tämä asia ei koskaan muutu. Parhaita asioita Suomessa on nimenomaan se, ettei ole pakkososiaalisuutta ja ihmiset osaavat antaa toisilleen tilaa. Se, ettei aamubussissa kukaan puhu mitään, ja että kaikki ovat syventyneitä omiin ajatuksiinsa, tekee työmatkoista paljon siedettävämpiä.
[/quote]
Jep, tää on kyllä ihana maa silloin, kun ei oo yhtään sosiaalinen olo ja haluaa vaan olla rauhassa. Ja tietysti epäsosiaalisille on helpottavaa, ettei tarvii väkisin vääntää keskustelua bussissa.
Itse oon tähän tottunut enkä muuta odota, mutta pärjäisin myös kulttuurissa, jossa vieraiden kanssa on tapana jutella.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:17"]
Hah hah, vai rasistinen. Mutta maailman korkeimpia elintasoja ja tänäänkin +15 astetta. Mites vaivaiskoivumaassa, oliko -15 astetta?
[/quote]
Sveitsi on tunnetusti rasistinen maa, ja viime aikaiset päätökset vain vahvistavat tätä faktaa.
Lämpöasteita oli. Kiva, että natsisympaattikko-maassa oli lämmintä.