Suomi on maailman lapsivastaisin maa!
Kommentit (196)
Jaa sillätavalla,ett yleisellä paikalla,vaikka bussissa,äiti tosiaan hihkuu lapsen kanssa tyylillä "hii hoo hiii hoo"Onko se puhetta.Kotona ja puistoissa,metsässä,sunmuualla voi ja pitääkin leikkiä.Mutta bussit,kaupat,virastot.Minä ainakin opetin lapseni isänsä kanssa,miten käyttäydytään,ja varmasti myös leikittiin ja oli hauskaa.Järkevä nainen tuosta tuli tuli ja nyt kasvattaa neljää lastaan samoilla periaatteilla.Miehensä on samaa mieltä.Itse olen aikanani saanut samanlaisen kasvatuksen,ja toisaalla äitini pelasi kanssani satunäytelmiä,luki satuja,lauloi,hiihti,lausui runoja.Että sillätavalla.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:44"]
Kyllä ne tuossa hinnoissa pyörii mitä on joskus lehdissä osunut silmään ja ei täällä mistään merkkiliikkeistä uusia ja uudehkoja autoja kukaan ostele. No, pöhköt tietysti jos haluaa maksaa reilua katetta.
[/quote]
Sitten kannattaa käydä tarkistamassa merkki :D
[/quote]
No, en viitsi tästä jauhaa eikä kiinnosta, mutta reilusti halvempia ne näkyy olevan kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:46"]
Kyllä ne tuossa hinnoissa pyörii mitä on joskus lehdissä osunut silmään ja ei täällä mistään merkkiliikkeistä uusia ja uudehkoja autoja kukaan ostele. No, pöhköt tietysti jos haluaa maksaa reilua katetta.
[/quote]
[/quote]
No, en viitsi tästä jauhaa eikä kiinnosta, mutta reilusti halvempia ne näkyy olevan kuin Suomessa.
[/quote]
Ai että reilusti halvempia. Just just... Suomessa on autojen hinnat tällä hetkellä todella matalalla, koska autokauppa on ollut jäissä niin pitkään. Eipä tuolla sveitsiläisillä sivuilla E-sarjan mersut yhtään halvemmilta näyttäneet. Tai sitten miehesi kusettaa ;D
Mitä se haittaa, jos lapsen kanssa hassuttelee virastossa? Meneekö virallinen ilmapiiri pilalle?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:58"]
Jos täällä hymyilet lapselle,niin olet varmasti pedofiili,ainakin jos olet mies.Ei Suomi varmaan ole lapsivihamielinen maa,mutta kasvattakaa niitä kultianne jotenkin.Bussissa kuuntelin kerran kun sellaqinen parivuotias piti hihkumiskonserttia rasittavuuteen asti.Odotin,että äiti olisi edes yrittänyt rauhoitella,mutta päinvastoin.Hän ryhtyi leikkiin mukaan,ja pian bussissa kaikui vuoroin kummankin suusta:Hii hoo hii hoo hii hoo.Oli matkustajien mukava kuunnella.
[/quote]
No tässä sen juuri näkee! Parivuotias taatusti saa hihkua! Ja muutkin ihmiset aikuisena puhua. Tuppisuuksi en kasvata!
[/quote]
Kyllä kaikelle on aikansa ja paikkansa, on röyhkeää pakottaa toiset kuuntelemaan suljetussa tilassa. Sinulla varmaan olsii oikeus sanoa jos joku sairas ihminen (kuten alkoholisti ) pitäisi konserttia autossa, niin sinua ketuttaisi. Sinun lapsen örveltäminen samoin kuin sinun on aivan yhtä ruman kuulosita muista.
Jos lapsimyönteisyys määritellään vain sillä kuinka paljon sille lapsukaiselle keskimäärin hymyillään ja leperrellään niin minä ainakin valitsisin "lapsivihamielisen" maan, kuten Suomi, jos vaihtoehtona on "lapsiystävällisyys" ja yhteiskunnan todellinen panostaminen lasten hyvinvointiin, millä ei ilmeisesti ole mitään merkitystä kun puhutaan lapsimyönteisyydestä. Ilmainen terveydenhoito ja koulutus vievät kyllä minun silmissäni voiton ventovieraan hymystä, vaikka mukavahan se sekin on.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:42"]
Jos täällä hymyilet lapselle,niin olet varmasti pedofiili,ainakin jos olet mies.Ei Suomi varmaan ole lapsivihamielinen maa,mutta kasvattakaa niitä kultianne jotenkin.Bussissa kuuntelin kerran kun sellaqinen parivuotias piti hihkumiskonserttia rasittavuuteen asti.Odotin,että äiti olisi edes yrittänyt rauhoitella,mutta päinvastoin.Hän ryhtyi leikkiin mukaan,ja pian bussissa kaikui vuoroin kummankin suusta:Hii hoo hii hoo hii hoo.Oli matkustajien mukava kuunnella.
[/quote]
No tässä sen juuri näkee! Parivuotias taatusti saa hihkua! Ja muutkin ihmiset aikuisena puhua. Tuppisuuksi en kasvata!
[/quote]
Minä asun ulkomailla. Täällä lapsille kyllä hymyillään ja jutellaan, ja lapset otetaan monin tavoin huomioon, ja lapset saavat itse jutella myös vieraiden aikuisten kanssa. Mutta lapset eivät todellakaan hihku, huuda, juokse tai möykkää julkisilla paikoilla ja aiheuta häiriötä. Vanhemmat varmaan kuolisivat häpeään, ja joku aivan takuulla tulisi huomauttamaan häiriöstä. Miksi oletat, että maailman pitäisi pyöriä sinun tenavasi ympärillä? Minusta lapset, koirat ja kissat ovat tervetulleita joka paikkaan, annan heille mielelläni huomiota, mutta oletan, että he (ne) osaavat käyttäytyä eivätkä aiheuta häiriötä muille.
Ei saatana, mikä teitä vaivaa? Monta sivua täysin turhaa nälvimistä ja väittelyä aivan väärässä keskustelussa. Tulin tänne lukemaan kommentteja lapsivihamielisyyteen liittyen, en mitään helvetin Seppälän vaatteiden dissausta ja natsipolttouunien hajuka. Ei saatana kun ottaa päähän teidänkaltaiset ihmiset. En sano tätä melkein ikinä, mutta hankkikaa ihan oikeasti elämä!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:32"]Ei saatana, mikä teitä vaivaa? Monta sivua täysin turhaa nälvimistä ja väittelyä aivan väärässä keskustelussa. Tulin tänne lukemaan kommentteja lapsivihamielisyyteen liittyen, en mitään helvetin Seppälän vaatteiden dissausta ja natsipolttouunien hajuka. Ei saatana kun ottaa päähän teidänkaltaiset ihmiset. En sano tätä melkein ikinä, mutta hankkikaa ihan oikeasti elämä!
[/quote]
Näinpä. Miten vajaa pitää olla, että jää jankkaamaan sivukaupalla täysin aiheeseen liittymätöntä, turhaakin turhempaa soopaa? Aikuiset ihmiset, teette itsestänne pellejä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:31"]
Tuo Rikun kolumni on niin käsittämätöntä itsensä ylentämistä. Arvasin välittömästi, kun luin tuon artikkelin, että herrasta on tullut juuri isä.
[/quote]
Niin juuri, silloin sen huonon kohtelun huomaa.
En jaksanut lukea koko ketjua. Minusta on jotenkin hassua, että lapsivihamielisyyttä vastaan puolustaudutaan sillä, että täällähän on ihan avuttomia curling-vanhempia. Mitä lapsirakkautta se tien siloittaminen ja epäjohdonmukaisuus yms. edes on? Minusta Suomesta puuttuu sellainen luonteva suhtautuminen lapsiin: he ovat kiljuvia riiviöitä tai lelliteltyjä trinsessoja, ei mitään tavallisia ihmisiä, joita toisaalta kasvatetaan, mutta joiden kanssa myös seurustellaan kuten ihmisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:39"]
Tosiasia on se, että suomessa ei ole ollenkaan lapsivihamielisyyttä, vaan vihamielisyyttä niitä itsekeskeisiä vanhempia kohtaan jotka lapsella ovat.
Olen töissä palveluammatissa ja joka päivä on yhtä tervanjuontia se kohta, kun joku hyökkäysvaunun kanssa tuleva rynnäkkösika alkaa vaatia lapselleen (siis oikeasti itselleen, lasta hyväksikäyttäen) esim. etuoikeuksia muihin asiakkaisiin verrattuna. Kun ei muilla ole lapsia, niin MINÄ ja MINUN lapset menee nyt tästä...
Suomalaiset ovat itsekeskeisiä paskiaisia ja se mukava ominaisuus korostuu välittömästi maksimiin, kun on työntää niitä rattaita mukana.
[/quote]
Anteeksi vaan, kun en tarpeeksi nopeasti pääse edestänne pois ovissa vaunujen kanssa. Olettehan tulossa kiireellä päälle tai perässä kiristelette hampaitanne. Ovea ette tosin voi auki pitää, enkä sitä enää odotakaan. Pahoittelen kun joudutte merkitsevästi huokailemaan, kun ette pääse bussin takaosaan salamannopeasti, kun en ole vielä nostanut vaunuja paikoilleen. Edessäkin olisi tyhjiä paikkoja, mutta kun on päättänyt taakse mennä, ei suunnitelmasta voi luopua. Ikävää kun bussi joutuu odottamaan pysäkillä muutaman sekunnin pitempään kun menemme vaunujen kanssa ulos ja kuljettaja joutuu laskemaan bussin lattiaa. Minun kokemukseni on tämä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:54"]
Ovatko suomalaiset kovin lapsivastaisia? No ensi kerralla kun näen naisen työntämässä lastenvaunuja bussiin, autan häntä ja tulen juttelemaan: "No onpas söpö vauva." Itse siis olen mies. Voin siinä sitten kysyä: "Mikähän tuon nimi on?" Ja samalla voin kenties myös tarjota mahdollisuutta siihen että silitän äidin päätä. Katsos kun lapset ovat ihania samoin kuin äidit. Ja ne lapsetkin pitävät siitä jos niitä silitetään päästä. Kyllähän aikuiset sen tietävät koska he itsekin pitävät jos heitä silitetään päästä.
Sanopas sitten miksi niitä lapsia pitäisi ihannoida? Mikä niissä on niin ihanaa? Jos ne ovat niin ihania niin miksi kaipaat meiltä jotain huomiota tai sääliä? Eikö se ole sinun asiasi jos olet lapsia hankkinut? Miten se meille kuuluu ihannoitko sinä lapsia? Tuleeko meidänkin arvostaa niitä lapsia juuri yhtä paljon kuin mitä sinä arvostat? Vai haluatko juurikin omalle lapsellesi arvostusta? Etkö itse osaa arvostaa lastasi tarpeeksi ja pelkäät että lapsestasi tulee katkera sen vuoksi että kukaan ei arvosta häntä? Miksi hankit lapsia jos et kerran arvosta niitä?
[/quote]
Olen äiti. Lapselleni saa hymyillä ja jutella. Minulle saa hymyillä ja jutella. Hui miten radikaalia ja ennenkuulumatonta! En oleta että olet minua iskemässä, älä pelkää.
[/quote]
Kyse ei ole siitä että pelkäisin jotain tai olisin iskemässä äitejä. Kyse on siitä että tämän viestiketjun aloittaja pelkää itse ettei hänen lapsensa saa riittävästi tukea ja arvostusta muulta yhteiskunnalta. Jos sinä olet tavallinen äiti niin et tällöin kaipaa ylimääräistä tukea tai arvostusta ja pidät rupattelua tavanomaisena tapana jutella ihmisten kanssa eikä siihen välttämättä tarvitse vetää edes lapsia mukaan.
Ketjun aloittajat kuitenkin osoittaa oman vihansa suomalaisia kohtaan koska he eivät osoita arvostusta Hänen lastaan kohtaan. Ehkäpä meillä tulisi laittaa peruskouluun oppiaineeksi: "Miten käyttäydyt psykopaattisen narsistiäidin seurassa bussissa". Tai jos kyse ei ole bussiseurasta niin vetääkö viestiketjun aloittaja oletuksen että lapsia tulisi kohdella jollain tapaa eriarvoisesti verrattuna aikuisiin? Tulisiko lapsille sallia se että he saavat tehdä rikoksia "ensikertalaisina" jotta he oppivat tätä kautta olemaan välittämättä rikosten teoista kun siitä ei tule edes kunnollisia rangaistuksia? Hieman on vaikeaa ymmärtää miksi lapsia tulisi kohdella eri tavoin kuin aikuisia. Luulen että viestiketjun aloittaja hakee kuitenkin enemmän huomiota itselleen äitinä kuin lapsilleen. Jos hän hakisi oikeutta lapsilleen, kertoisi hän millä tavoin hänen lapsiaan on kohdeltu väärin. Aloittaja päätti ennemmin syyttää toisia ihmisiä heidän pukeutumisestaan. Katsos kun ne ihmiset ovat pahoja joilla ei ole lapsia ja jotka käyttävät tuulipukua, mutta ne joilla on lapsia, he ovat hyviä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 12:38"]
Höpö höpö. Missä lapsia muka niin passataan ja paapotaan kuin Suomessa? Täällähän ne saa elää ihan miten haluavat, niitä ei saa kurittaa eikä ojentaa mitenkään.
[/quote]
Toisaalta lemmikkieläimet, etunenässä koirat ja kissat, ovat aivan yhtä korkealla jalustalla Suomessa. Elleivät jopa ylempänä. Oma lapsikin oli melkoinen tapaus uhmaiässä. Mutta en sentään kertonut kaikille ihmisille, miten heidän tulee käyttäytyä jos kohtaavat minut ja lapseni kadulla.
[/quote]
Tämä on niin totta ja olen ihmetellyt eikö ihmiset oikeasti tajua.
[/quote]
[/quote]