Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoimintaan muuta lääkettä kun thyroxin???

Vierailija
02.01.2014 |

Otsikossa kysymykseni jo olikin. Netistä googlen kautta hain tietoa ja löysin, että kilpirauhasen vajaatoimintaan voisi käyttää thyroxin merkkisen lääkkeen sijasta thyroid tai armour merkkistä lääkettä. En tiedä saako tätä suomesta ja luin myös, ettei tähän lääkkeeseen kovin helpolla lääkäri suostu vaihtamaan.

Olen syönyt 1,5v tuota thyroxin lääkettä, mutta edelleen mulla on kilpirauhasen oireita, toki ne ovat vähentyneet, mutta olo ei ole ns. normaali. Elämässäni ei ole stressiä tmv, josta tämä voisi johtua ja syön vitamiineja sekä monipuolisesti ym, joten tästä tuon ei pitäisi johtua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm olen kuullut siasta tehdystä lääkkeestä, mutta en muista tarkasti.

Vierailija
2/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Tutustu BioSignatureen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Noita eläinperäisiä lääkkeitä ei läheskään kaikki kirjoita.

Vierailija
4/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liothyronin löytyy myös. Se on pelkkää T3-hormonia ja sitä käytetään yhdessä Thyroxinin, joka on T4-hormoni, kanssa. Thyroidissa (eläinperäinen lääke, eristetään sian kilpirauhasesta) on mukana samassa pillerissä T4 ja T3. Joskus niiden suhteuttaminen toisiinsa on vaikeampaa, kun määrät on vakioitu, itsellä on siksi tuo Lio ja Thyroxin. Säätäminen helpompaa. 

Vierailija
5/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaa

Vierailija
6/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromour thyroid tehdään uuttamalla sian kilpirauhasesta, on erityisluvallinen valmiste ja sisältää tosiaan myös T3:sta ja monta muuta hormonia jotka tulee kilpirauhasesta normaalisti. Toimii useilla paljon paremmin, itse olen kokenut että on olennaista löytää asiantunteva lääkäri joka ottaa hoitaakseen oireet, kokeilee mikä lääkitys toimii parhaiten eikä tuijota jotain verikokeen arvoa.

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/elainperaiset/

http://www.kilpirauhas.info/kuvat/armour.pdf

Vierailija
7/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääke pitäisi vaihtaa?!?

Thyroxinia on samaa hormoonia mitä ihminen itse tuottaa. Lääkettä joutuu syömään siksi että hormonia ei erity normaalisti riittävästi tai ei lainkaan ja se johtuu yleensä siitä että kilpirauhanen on tuhoutunut kokonaan tai osittan.

Useinmiten lääkkettä syödään lopun ikää, ei siitä parannu.

Vierailija
8/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle: kilpirauhanen tuottaa muitakin hormoneja kuin T4. Itseltäni on kilpirauhanen poistettu. Pitkään pärjäsin pelkän T4:n varassa mutta sitten olo huononi vaikka perusveriarvot olivatkin kunnossa. Nyt voin eläinperäisellä taas hyvin.

t: 4

Vierailija
9/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyroxin on yksi niistä hormoneista, mitä kilpirauhanen tuottaa. Terve kilpirauhanen tuottaa myös muita hormoneita (T1, T2, T3) eikä pelktästään tuota T4:sta mitä tuossa thyroxinissa on.

Vierailija
10/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, ettei kilpparin vajaatoiminnasta parannu, mutta tämä lääke ei vaan oikeasti näytä tehoavan ja netistä tosiaan luin, että useilla tuo armour thyroid on useilla auttanut, vaikka thyroxin ei ole. Tämän hetkinen lääkärini on kuitenkin sellainen, että vaihto tulee luultavasti olemaan hankalaa, kaikki muukin pitää vaatimalla vaatia, alunperin oli määräämässä mulle masennuslääkkeitä, sanoi, että oireet johtuu siitä, mutta labrakokeet kertoi sitten muuta...

ap

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:23"]

Miksi lääke pitäisi vaihtaa?!?

Thyroxinia on samaa hormoonia mitä ihminen itse tuottaa. Lääkettä joutuu syömään siksi että hormonia ei erity normaalisti riittävästi tai ei lainkaan ja se johtuu yleensä siitä että kilpirauhanen on tuhoutunut kokonaan tai osittan.

Useinmiten lääkkettä syödään lopun ikää, ei siitä parannu.

[/quote]

Vierailija
11/12 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tosiaan lääkäriä.

Ja tämä vaan on surullinen tosiaasia monelle kipparin kanssa taistelevalle, ei löydy terveyskeskustasolla usein tuntemusta, todella moni joutuu lähtemään yksityiselle endokrinologille ennenkuin saa asiallista hoitoa ja oireita aletaan lievittämään. Aika kamalaa kun ajattelee sitä.

onneksi netistä löytyy myös paljon oikeaa tietoa ja keskustelua asiasta

Vierailija
12/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta saa kahta eläinperäistä kilpirauhaslääkettä: Thyroid, Kanadasta ja Armour Thyroid, Amerikasta. Lääkäri voi näihin kirjoittaa erityislupahakemuksen ja reseptin ja niiden kanssa sitten apteekkiin. Apteekki lähtettää erityisluvan Fimeaan ja se maksaa pikana 18 ekee ja tavallisena 12 e. Kannattaa etsiä sellainen lääkäri, jolla on tietotaitoa hoitaa näillä eläinperäisillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan