Suomi on maailman lapsivastaisin maa!
Kommentit (196)
Ainakin täällä on maailman ruikuttavimmat äidit, joille ei riitä mikään. Paljonko yhteiskunnan pitäisi teitä hyysätä, jotta olisitte tyytyväisiä?
Höpö höpö. Missä lapsia muka niin passataan ja paapotaan kuin Suomessa? Täällähän ne saa elää ihan miten haluavat, niitä ei saa kurittaa eikä ojentaa mitenkään.
Vai maailman! :D Googletapa vähän ap.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 12:38"]
Höpö höpö. Missä lapsia muka niin passataan ja paapotaan kuin Suomessa? Täällähän ne saa elää ihan miten haluavat, niitä ei saa kurittaa eikä ojentaa mitenkään.
[/quote]
Ruotsissa.
Italia, Espanja, Ruotsi, Hollanti.... Huomattavasti lapsiystävällisempiä paikkoja.
Olen samaa mieltä. Ero on huima kun menee vaikkapa naapuriin Ruotsiin. En tiedä mistä tämä lapsiviha täällä kumpuaa? Omat lapset on kaikilla pyhiä piirakoita, mutta kaikki muut lapset kauheita kakaroita. Täällä olisi kaikilla kivempaa ja kasvatettaisiin paljon myöteisempiä aikuisia kun suhtauduttaisiin lapsiinkin erilailla.
Esimerkki.
Vauva vaunuissa, jokeltelee ja hymyilee vastaantuleville. Suomessa kukaan ei hymyile takaisin tai reagoi lapseen. Lapsi oppii pikkuhiljaa siihen, että hän ei merkitse kenellekään mitään ja hänen hymynsä on ilmaa aikuisille. Hänestä kasvaa sulkeutunut aikuinen joka toimii itse sitten aikuisena samanlailla.
Vauva vaunuissa, jokeltelee ja hymyilee vastaantuleville. Ihmiset hymyilevät takaisin, jopa jäävät juttelemaan ja ihastelemaan vauvaa. Vauva oppii, että hymyyn vastataan ja, että ihmiset välittävät. Hänestä kasvaa sosiaalinen aikuinen ja toimii itse asiassa samanlailla aikuisena.
Suomi oli tuo ylempi ja melkein kaikki muut maat tuo alempi. Ei mikään ihme, että täällä asuu ihan kireetä ja totista porukkaa :(
AP olet oikeassa! Meidän perhe matkustaa paljon ja jopa lapsemme ovat sanoneet, että ulkomailla lapsista pidetään enemmän. Se pitää paikkansa. Esim espanjassa vauvoja ihastellaan aina, meni niiden kanssa mihin vain. Vähintäänkin vauvoille hymyillään. Sama taaperoiden kanssa. Siellä ei selvästikään ahdistuta lapsista ravintolassa vaan henkilökunta ja asiakkaat saattavat jutella lapsille niitä näitä ja lapsetkin käyttäytyvät todella hyvin kun saavat positiivista huomiota.
Meidän vilkkaat lapset ovat espanjassa kuin kalat vedessä.
Ihanko totta?
Afrikassa on lapsisotilaita ja brutaaleja ympärileikkauksia, Aasiassa abortoidaan tyttösikiöitä ja myydään lapsia huoriksi.
Ja sinusta Suomi on maailman vihamielisin maa?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 12:38"]
[/quote]
Toisaalta lemmikkieläimet, etunenässä koirat ja kissat, ovat aivan yhtä korkealla jalustalla Suomessa. Elleivät jopa ylempänä. Oma lapsikin oli melkoinen tapaus uhmaiässä. Mutta en sentään kertonut kaikille ihmisille, miten heidän tulee käyttäytyä jos kohtaavat minut ja lapseni kadulla.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:03"]
Ihanko totta?
Afrikassa on lapsisotilaita ja brutaaleja ympärileikkauksia, Aasiassa abortoidaan tyttösikiöitä ja myydään lapsia huoriksi.
Ja sinusta Suomi on maailman vihamielisin maa?
[/quote]
Ja varkailta katkaistaan käsi ja tai jalka. Yksi 12v poika varasti naiselta huivin, niin toinen käsi poikki (sillä varastit) ja toinen jalka poikki (sillä juoksit karkuun) muistaakseni somaliassa oli tämä tapahtuma. Eli mieti hieman otsikkoasi uudelleen.
Ehkä muualla lapset on myös osattu kasvattaa käyttäytymään kunnolla.
Muita aukeamisia samasta aiheesta:
Jollakin on jäänyt kimalainen pulloon...
Vai Ruotsissa osataan, ette lukeneet viime viikolla lehtiä?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 13:54"]
Olen samaa mieltä. Ero on huima kun menee vaikkapa naapuriin Ruotsiin. En tiedä mistä tämä lapsiviha täällä kumpuaa? Omat lapset on kaikilla pyhiä piirakoita, mutta kaikki muut lapset kauheita kakaroita. Täällä olisi kaikilla kivempaa ja kasvatettaisiin paljon myöteisempiä aikuisia kun suhtauduttaisiin lapsiinkin erilailla.
Esimerkki.
Vauva vaunuissa, jokeltelee ja hymyilee vastaantuleville. Suomessa kukaan ei hymyile takaisin tai reagoi lapseen. Lapsi oppii pikkuhiljaa siihen, että hän ei merkitse kenellekään mitään ja hänen hymynsä on ilmaa aikuisille. Hänestä kasvaa sulkeutunut aikuinen joka toimii itse sitten aikuisena samanlailla.
Vauva vaunuissa, jokeltelee ja hymyilee vastaantuleville. Ihmiset hymyilevät takaisin, jopa jäävät juttelemaan ja ihastelemaan vauvaa. Vauva oppii, että hymyyn vastataan ja, että ihmiset välittävät. Hänestä kasvaa sosiaalinen aikuinen ja toimii itse asiassa samanlailla aikuisena.
Suomi oli tuo ylempi ja melkein kaikki muut maat tuo alempi. Ei mikään ihme, että täällä asuu ihan kireetä ja totista porukkaa :(
[/quote]
No eihän tämä liity mitenkään lapsiin, vaan suomalaisten käytökseen kaikkia kohtaan. Ei vaan ole pahmmin tapana hymyillä vastaantuleville-
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:09"]
Ehkä muualla lapset on myös osattu kasvattaa käyttäytymään kunnolla.
[/quote]Muualla aikuiset käytäytyy kunnolla.
Kyllä on hyvin asiat joillakin, jos se, että omalle vauvalle ei hymyillä, koetaan maailman lapsivihamielisimmäksi asiaksi.
Kannattaa matkustaa muuallakin kuin Euroopassa, missä nämä Epsanja-mammat ovat lähinnä reissanneet. Hotellin tarjoilija hymyillyt lapsille, että saisi tippiä... just joo.
t. Afrikassa ja Aasiassa asunut ja työskennellyt
Minä tykkään hymyillä vauvoille, mutta teen sitä vain silloin kun vanhemmat eivät huomaa. Minulle on nimittäin joskus tullut palautetta vauvalle hymyilystä, kun vanhemmat ovat huomanneet (" Mitä sä siinä virnuilet/irvistelet mun lapselle?!" " Lopeta se tuijottaminen!!")
Ja ei, minulla ei ole mikään hirviön pelottava hymy, yleensä lapsia alkaa hymyilyttämään/naurattamaan kun hymyilen heille, en vain tiedä miksi jotkut vanhemmat eivät tykkää.
Saatko oikein jotain kiksejä, kun teet tämän saman aloituksen aina vain uudelleen? Mitä jos hakisit vaikka tuolla haulla "lapsivihamielinen" niin voisit lukea tämän aihepiirin ketjut uudelleen läpi.
Voitko perustella väitteesi? Se helpottaisi keskustelun aloittamista. Vai kiukutteletko vain?