Onko Jouni-laukku nolo?
Löysin kivan laukun aitoa nahkaa. Miten ihmeessä on alettu valmistaa laukkuja ja laitettu brändin nimeksi oma etunimi... Onko ostettava ei-niin-kiva Adax vain merkin takia?
Kommentit (80)
Mulla on Jouni-laukku, ja olen kyllä siihen ihan tyytyväinen. Ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin nolo tai edes tätimäinen. Väritön se ei ole, päinvastoin. Ja moni on kehunut kauniiksi. Enkä kyllä ikinä maksaisi käsilaukusta montaa sataa. Esimerkiksi useimmat näkemäni L ja V -kirjaimilla koristellut laukut ovat tosi rumia.
Minulla on yksi Jouni-laukku ja kaikki aina luulevat, että se on kallis merkkilaukku
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:08"]
Ei ole nolo! Koskaan ei pitäisi ostaa merkin mukaan, vaan laukun ulkonäön, laadun ja käyttöominaisuuksien mukaan. Nuo laukut edustavat sitä suht. harvinaista kotimaisten tuotteiden kategoriaa, joissa ei tosiaankaan ole mitään hävettävää!
T. Vaatesuunnittelija
[/quote]
Apua, katsoin merkin nettisivut vasta tuon kommentin laitettuani.. Ne kyllä kaipaisivat kovasti modernisointia, kunnon tuotekuvia, ja brändi-identiteetti virtaviivaistamista. Mutta tosiaan itse tuotteissa ei mitään vikaa!
T. Sama
[/quote]
perinteet on pop.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:28"]
Hauska seurata näitä laukkukeskusteluita. Silloin, kun joku ostaa 200 euron Guessin laukun, merkkiä haukutaan ja laukkua käyttävät vaan köyhät, joilla ei ole varaa kalliimpiin laukkuihin. Sitten kun joku ostaa Anttilasta 20 euron laukun, niin sitä kyllä jaksetaan kehua maasta taivaaseen.
[/quote]
Mä olen ymmärtänyt että Guessin laukkuja ostetaan merkin takia = se on se kaikkein halvin vaihtoehto ns. merkkilaukuista. Toiset ei laske sitä merkkilaukuksi ollenkaan. Jouni-laukku taas ilmeisesti ostetaan siksi että tarvitaan ihan o.k:n näköinen, kestävä laukku ihan vaan laukuksi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:28"]
Hauska seurata näitä laukkukeskusteluita. Silloin, kun joku ostaa 200 euron Guessin laukun, merkkiä haukutaan ja laukkua käyttävät vaan köyhät, joilla ei ole varaa kalliimpiin laukkuihin. Sitten kun joku ostaa Anttilasta 20 euron laukun, niin sitä kyllä jaksetaan kehua maasta taivaaseen.
[/quote]
Mä olen ymmärtänyt että Guessin laukkuja ostetaan merkin takia = se on se kaikkein halvin vaihtoehto ns. merkkilaukuista. Toiset ei laske sitä merkkilaukuksi ollenkaan. Jouni-laukku taas ilmeisesti ostetaan siksi että tarvitaan ihan o.k:n näköinen, kestävä laukku ihan vaan laukuksi.
[/quote]
Guessin laukut ovat huonoja hinta-laatusuhteeltaan ja luokittelen merkin enemmänkin teinibrändiksi. Ne, joilla on oikeasti ylimääräistä ostavat ihan muita tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:14"]Ja LV-laukkuko ei ole tätilaukku?
[/quote]
No on se nyt rutosti paremman näköinen ja chic kuin joku kalseva jouni-laukku :D
[/quote]
Minusta ne Vuittonien kuviot on aina olleet jotenkin ihan hirveitä, ihan kuin horoskooppimerkkejä.
Minulla on jounilaukku, on tyylikäs, laadukas ja käytännöllinen. Nimellä ei ole mitään merkitystä, eikä se nimi edes mikään hirveä ole. Suosittelen.
Olin (m) hetki sitten laukkukierroksella naisväen kanssa ja seurasin kommentteja laukuista. Tässä havaintojani:
Jouni - laukku toimii, toisin kuin esimerkiksi DNY, jossa vetoketju aukeaa hassusti kahteen osaan. Niitä pitää sitten pujottaa yhteen laukkua sulkiessa. Toimivuus voittaa "väärän merkin" kuusnolla.
Vertaa Jounia ja esimerkiksi Korsin tuotteita. Jounissa ei ole pakkopullana ihmeellisiä ketjuviritelmiä. Yritä löytää joku kalliimman luokan muotilaukku jossa laukun sisätila on jaettu toimiviin osiin. Jouni on tässä suhteessa voittaja.
Kun joku älyvälkky tahrii laukkusi kahvilassa niin jos oli Jouni kyseessä niin harmituksen määrä on aivan toinen kuin jos tahrat osuisivat parin tonnin monogrammi-vuittoniin. Kun kuljet Jounin kanssa niin kukaan ei mielessään ajattele että FEIKKI-JOUNI.
Vaan kun av - palstalla joku sanoo että Jouni on nolo niin sitten uskot.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:14"]
No on noloa. siis en kehtas ikinä ostaa mitää jounia, hei mieti ny joku jouni!ihan dorkan kuulonen nimi. vaan jotkut täys retardit käyttää sen nimist laukkuu. vähä sut leimataa jos kuljet jonku mummojen jounilaukun kanssa kas ku ei pertti tai reino. Hei kattokaa mul on uus laukku, tän nimi on vittu ilpo, no jeejee.
[/quote]
Jaa kuulostaa ihan ihmisen nimeltä se Louis Vuittonkin. Vaan kun se on ulkomaalainen...
[/quote]
En mie nyt ihan tosissani ollut :)
Ei se nimi laukkua pahenna, joten osta ap pois vain. Minusta ne on myös kivan näköisiä veskoja, eikä ole edes käynyt mielessä, että nimellä olisi jotain väliä. Kun sillä ei kertakaikkiaan ole. Eri asia jos ei tykkää tyylistä, mutta että nolo nimen takia.. NOT.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:14"]
jounit sopii oikein hyvin värittömille, hajuttomille ja mauttomille vanhoille naisille joilla ei ole omaa makua. trendikäs se ei ole millään tavalla
[/quote]
Niiden äijillä on Kiat.
alapeukutin kaikkea ihan satunnaisesti
Mun mielestä jotkut niistä on vähän tätimäisiä mutta eivät todellakaan kaikki. Eikä ne ihan parin kympin laukkuja ole, mun oma maksoi 70 euroa. Ei hirmukallis mutta ei ihan mikään krääsä-halpakaan. Ostin laukun vuosia sitten ja edelleen se on ihan uudenveroinen.
Ihanaa että mulla on kerrankin laukku josta puhutaan av:lla!
Olen ihan tyytyväinen Jouniin!
Ette varmaan uskalla käyttää edes pipoa pakkasella kun joku voi ajatella että se on noloa? Kuullostaa ihan yläkoulun pihan meiningiltä :=)
Taitaa olla niin, että nainen on naiselle susi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:29"]
Ette varmaan uskalla käyttää edes pipoa pakkasella kun joku voi ajatella että se on noloa? Kuullostaa ihan yläkoulun pihan meiningiltä :=)
[/quote]
Pipohan on trendikäs! Tietty sellainen on päässä.
Jos ne on tätimäisiä niin eikös se sit ole vähän sama kuin Vuittonit? Ei ole noihin Jouni laukkuihin ollut varaa, mutta tekis mieli ostaa. Sen verran köyhä tantta olen.
Olen itse miettinyt joskus samaa :D Ne vois olla kivoja, mutta kun ei...
Myydäänkö niitä prismassakin, oon nähny vaan sokoksella:P