Pupuhuhta
Millainen asuinpaikkana on Jyväskylän Pupuhuhta? Kommentteja.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:41"]
Asun puparissa ja olen asunut aikaisemminkin. Eka pelottti muuttaa tänne kun oli kuullu kaikkia kauhujuttuja. Mut nyt totetan et kaikki oli kyl ihan turhaa pelkoa. En tiiä mikä meno puparin mäellä on mut ite tykänny asuu molemmissa taloissa, lukuunottamatta valittavia mummoja. Mut mummoja täältä löytyy paljon. Lapsiperheitä ja nuoria myös. Mut yleensä nää huhupuheet kuulee ihmisiltä jotka ei oo puparissa asunu ja jotka olettaa et alue on vieläkin samanlainen ku parikyt vuotta sitten..... ja näiden juorujen ja paskanmaineen takia vuokrat on naurettavan halpoja että toisaalta kiitos kun levitätte paskaa mainetta :) saapahan asua halvasti!
[/quote]
En tiedä, miten yksityiset vuokralle antajat perivät vuokraa, mutta paikallinen JVA kyllä osaa hyödyntää tilanteen,siis sen, että suuri osa asukkaista on jonkun sortin sosiaalitapauksia, joille kaupunki maksaa vuokrat, eli ne vuokrat on kyllä ihan tapissaan. Kuulin aikoinaan sellaisenkin jutun, että olivat sanoneet eräälle, että lasitettu parvekehan on melkein kuin yksi lisähuone... toivottavasti eivät kuitenkaan peri senkin neliöistä vuokraa.
Olen havainnut, että jos jonkun lähiön huhutaan olevan ihan karmea paikka, niin 99% todennäköisyydellä huhu ei pidä paikkansa. Olen asunut erilaisissa huonomaineisissa lähiöissä eri puolella Suomea, eikä minun koskaan ole tarvinnut pelätä tai kokea minkäänlaista uhkaa näillä alueilla. Tosin jos ahdistut siitä, että kauppareissullasi saattaa tulla vastaan joku päiväkaljoilleen suuntava juoppo, niin sitten ei kannata Puparin kaltaisiin paikkoihin muuttaa. Muuten niissä harvoin kohtaa mitään sen suurempaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:05"]
Olen havainnut, että jos jonkun lähiön huhutaan olevan ihan karmea paikka, niin 99% todennäköisyydellä huhu ei pidä paikkansa. Olen asunut erilaisissa huonomaineisissa lähiöissä eri puolella Suomea, eikä minun koskaan ole tarvinnut pelätä tai kokea minkäänlaista uhkaa näillä alueilla. Tosin jos ahdistut siitä, että kauppareissullasi saattaa tulla vastaan joku päiväkaljoilleen suuntava juoppo, niin sitten ei kannata Puparin kaltaisiin paikkoihin muuttaa. Muuten niissä harvoin kohtaa mitään sen suurempaa.
Kyllä se pitemmän päälle alkaa harmittamaan, kun väistelet ja kiertelet piennarten kautta maahanmuuttajaperheitten sukukokouksia kevyenliikenteenväylillä... Sama jos tulevat vastaan, niin koko väylän leveydeltä, eikä tietoakaan väistämisestä minnekään päin. Ja jumalaton älämölä koko ajan päällä.
[/quote]
Yläpeukku kaikilta, jotka ovat käyneet Pupumuorin sisällä ihmettelemässä töherryksiä ja irvistelemässä kusenhajulle!
Eikä se Puparin koulu nyt niin huonokuntoinen ollut... ainakaan 20 vuotta sitten :)
Rauhallista täällä on. Ollaan puolison kanssa asuttu täällä nyt reilu vuosi. Täällä asuu ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ja lapsiperheitä. Palvelut ovat erinomaiset (koulu, päiväkoti, Prisma, Tokmanni, Biltema jne.) ja kaikki kävelymatkan päässä. Myös bussiyhteydet on harvinaisen hyvä, ja bussilinja 20 hakee suoraan kotiovelta, ja muutenkin busseja menee 15 minuutin välein.
Iso osa tänne kommentoijista tuskin on koskaan itse asunut Pupuhuhdassa, jonka ainoa heikkous on jostain 70-80 -luvuilta peräisen oleva maine, jolla ei ole mitään tekemistä tämän päivän kanssa. Jos täällä jossain vielä on häiriköitä, niin ovat viimeisetkin kovaa vauhtia muuttamassa pois, kun kaupungin vuokrataloja myydään yksityiseen omistukseen. Vielä tällä hetkellä täältä saa erinomaisella hinta-laatusuhteella asuntoja.
Kun mä muutin Jyväskylään, poikaystäväni kielsi muuttamasta Pupuhuhtaan. Kesällä olin Pupiksen Siwasaa parina iltana tuuraamassa ja ymmärrän nyt poikaystäväni kiellon. Kertaakaan ei kaupassa käynyt ketään normaalin oloista asiakasta. Pelkkää roskasakkia.
Muutin tähän puparin lähelle ja tosi usein täällä kulkee ambulanssi, poliisi tai paloauto. Kauppamatkalla näen pienet festarit jossa aikuiset örisee ilman paitaa ja musiikki raikaa, joku oksentaa kaupan edessä ja teinit on näiden alkuisten/narkkien seurassa huhtasuon kaupan edessä. Iltaisin en enää siellä käy.
Pillerikauppaa voi seurata suoraan omasta ikkunasta. Teinit revittelee mopoilla koulun ja päiväkodin pihoilla kuin päättömät kanat ja jo pienten lasten suusta kuulee puistoissa kirosanoja ihan kunnolla. Koulun piha on täynnä roskia ja telineitä hajoitetaan jatkuvasti. Tätä aluetta en suosittele kenellekään joka haluaa elää normaalia elämää. Varsinkaan lapsiperheille.
Eieiei ikinä! Ei. Varsinkaan lasten kanssa.