Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pupuhuhta

Vierailija
14.02.2014 |

Millainen asuinpaikkana on Jyväskylän Pupuhuhta? Kommentteja.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä löytyy hyvä talo rauhallisemmalta paikalta, niin voi saada ihan hyvin rahoilleen vastinetta. Onhan tuolla luontoakin. Varmaan ne kaupungin vuokratalot on pahimpia.

Vierailija
22/68 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 20:21"]

Pupujussi on ainakin lopetettu, sen tilalla on joku muu... jonka nimi on kanssa jotain jänikseen viittaavaa...

[/quote]

Okei... toi muuten kun lainaa tekstiä saattaa välillä lainata ihan väärää, ninkun varmaan huomasit.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka. Huhupuheisiin ei tosiaan kannata aina uskoa. :) Ja ihan normaali työssä käyvä perhe mekin ollaan.

Vierailija
24/68 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuhuhta "Pupari" (engl. Bunnyhood) on Jyväskylässä sijaitseva slummialue, joka koostuu räjähtäneistä ja/tai rähjäisistä kerrostaloista (joita kunnostetaan oksennuksen värisiksi) sekä niissä usein asuvista työttömistä alkoholisoituneista ihmisistä, joiden ainoa huvi on lähettyvillä sijaitsevat baarit (fani ja jussi) sekä pihoilla töröttävät huonolaatuiset grillikatokset. Narkkaritkaan eivät ole Puparissa harvinaisia, vaan itseasiassa hyvinkin yleisiä. Pupuhuhdassa kulkiessa ei voi ikinä tietää koska saa potkun nivusiin tai kuulan kalloonsa. Poliisi onkin Puparissa hyvin yleinen näky, ja tämä osaltaan lisää vaaraa joutua edellä mainittujen yllätysten kohteeksi. Pupuhuhta onkin epäilemättä Jyväskylän vaarallisinta aluetta.

Pupuhuhdan työttömyysprosentti on 80%. Loput 20% työskentelevät usein ns. paskaduuneissa. Pupuhuhta on osa Huhtasuota, mikä on Jyväskylän toiseksi suurin kaupunginosa. Pupari on tunnettu mutuista, manneista ja muista tuliaseisiin viehtyneistä maahanmuuttajista jotka ajelevat Mersuilla suomalaisten köyhällistöjuoppojen ajaessa yli 20 vuotta vanhoilla romukasoilla. Pupuhuhdan yksi lempinimi onkin Mutuhuhta.

Pupuhuhdassa on vanha homeinen koulu (noin 105% Jyväskylän kouluista on homeisia) jossa yritetään valmistaa sienirihmastosta jonkunlaista paikallista nähtävyyttä. Siihen syntyi tarvetta noin sadan oppilaan loukkaannuttua vakavasti yrittäessään harjoitella parkouria koulun pihan Pupumuori-patsaassa. Tuo kyseinen paikallinen nähtävyys onkin nykyään telkien takana.

Vierailija
25/68 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sile asuu aitoja ihmisiä, sellasia jotka uskaltaa ajatella omilla aivoillaan, eivätkä ole huolissaan mitä muut heistä ajattelevat (wt). Pahinta roskasakkia mun silmissä on tuommoisten kommenttien laukojat. 

Vierailija
26/68 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 20:53"]

Sile asuu aitoja ihmisiä, sellasia jotka uskaltaa ajatella omilla aivoillaan, eivätkä ole huolissaan mitä muut heistä ajattelevat (wt). 

[/quote]

Eli tämmöisiä aitoja ihmisiä, nämä ei tosiaan ole huolissaan mitä muut ajattelevat...

Pupuhuhtalainen---> http://derekotoole.files.wordpress.com/2012/01/drunk-man1.jpg

Vierailija
27/68 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/68 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuhuhta on huonomaineisin, mutta oikeasti kaikkein ongelmallisin asuinalue on Keltimäki. Rikos, huume- ja työttömyystilastoissa esim.

Vierailija
29/68 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puparissa on 16%:lla vähintään yksi maksuhäiriömerkintä. Keskustassa 5,6% ja Keltinmäessä 9,9%. Jos tästä nyt mitään johtopäätöksiä voi tehdä... :D

Lähde: www.omatieto.fi/asuinpaikkani/

Vierailija
30/68 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään hinnasta muuttaisi sinne. Viinaa, huumeita, puukkohippasta.

Vierailija
31/68 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaa aluetta pakolaisia,narkkareita,juoppoja,murhaajia,huoria,kuolleita,jengisota ja pelkästään se alue!!

Vierailija
32/68 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaa aluetta pakolaiset,juopot.narkkarit,köyhät ja sitte viellä jengisota

Vierailija
33/68 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuhuhta on rauhoittunut aika paljon siitä, mitä se on ollut minun lapsuudessani 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Nykyään siellä asuu paljon maahanmuuttajaperheitä ja vähän huonovaraisempia lapsiperheitä. Puparia sanotaan nykyään Mutuhuhdaksi. Jokunen juoppokin mahtunee mukaan. Palveluthan ovat aivan erinomaiset Puparin lähellä: kävelymatkan säteellä on kauppakeskus, terveysasema, hammaslääkäri, sosiaaliasema, kirjasto, pitseria, urheilukenttä, hiihtoladut, uimaranta jne ja isommat marketit kuten Prisma ja Citymarket. Ja pian aukeaa suuri uusi koulurakennus, jossa on luokat 1-9, päiväkoti ja myös kehitysvammaisille oma opetus. Puparissa on jonkun verran edelleen levottomuuksia, mutta sanoisin, ettei edes läheskään niin paljon kuin aikaisemmin. Kuokkala ja Keltinmäki ovat paljon pahempia. Vaikka Pupari on muuttunut paremmaksi, itse en sinne silti muuttaisi, sillä alue on kuitenkin sitä köyhän sakin aluetta, enkä itse haluaisi profiloitua samaksi sakiksi tai asua sellaisessa ympäristössä muutenkaan. Mutta kyllä se Pupari on mainettaan parempi nykyään.

Vierailija
34/68 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Puparii. Joutuisin muuttamaan, mua kyllä hävettäs... En haluais kertoa kellekään, että asun siellä.

Vierailija
35/68 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Pupuhuhdassa monta vuotta ja voin rehellisesti sanoa että tämä on hyvä paikka asua. Täällä asuu paljon lapsiperheitä ja koiraihmisiä. Lenkkeilymahdollisuudet ovat hyvät, koulut ja palvelut ovat lähellä ja lisäksi kulkuyhteyksissäkään ei ole valittamista. Itse en mitään epämääräistä porukkaa ole nähnyt ja hyvin olen uskaltanut illallakin kulkea, toisin kuin keskustassa. Pupuhuhta on siis PALJON mainettaan parempi paikka ja asuntojen hinta-laatu-suhde on kohillaan. SUOSITTELEN!

Vierailija
36/68 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:44"]

Jyväskylän pahimpia ellei pahin alue.

[/quote]

Taitaa ennemminkin Keltinmäki olla se pahin tätä nykyä.. 

Vierailija
37/68 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:53"]

Kiva paikka, ei kannata uskoa noita urbaanilegendoja niiltä, jotka ei ole alueella koskaan asuneet. Ehkä joskus 70-luvulla ollut huono alue.

Edulliset, kivat ja tilavat asunnot. Palvelut ihan lähellä, kesällä Kangaslammen uimaranta aivan vieressä ja vasta valmistunut uusi päiväkoti. 2015 valmistuu uusi upea koulurakennus. Alueeseen satsattu viime vuosina paljon.

Meidän perhe on viihtynyt! :) Tervetuloa!

[/quote]

Öö, eiköhän ole rakennettu koko slummi vasta 80-luvun alussa?

Vierailija
38/68 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 03:13"]

pupuhuhta on sairas paikka jengisodat on kestanyt 10-15 vuotta huhtasuolla,puparissa,halmekadulla ja lohikoskella lisäksi kymmenet muut jengit sotii olen halmekadun jenginperustaja sekä pomo jengimme tehtiin vasta tämän vuoden keväällä mutta sodassa ollaan lisäksi poliisit,narkkarit,juopot,mannet,neekerit sekä mielen häiriöistä kärsivä riku hytti joka luulee olevansa poliisi juoksee ympäri puparia merimies lakki päässä (KATSO VIDEO PUPUHUHDAN RIKOS TV) siinä näkyy itse riku hytti

[/quote]

Huomaa taas että parjataan jotain aluetta ihan periaatteesta, alueesta mitään oikeasti tietämättä. Olen asunut Puparissa nyt noin 10 vuotta ja naurattaa tällaiset väitteet jengisodista ja vastaavista. Olen itse koiranomistaja ja joutunut vuosien saatossa liikkumaan Puparin kaduilla kaikkina vuorokaudenaikoina, mukaanlukien viikonloppuisin aamuyöllä. Kun koiralla on hätä niin sillon on lähdettävä. Kertaakaan en ole havainnut häiriötekijöitä joista olisi ollut minulle haittaa. "Häiritsevin" tapaus oli kun jouduin soittamaan poliisit erään herran omasta pyynnöstä kun ei kuulemma jaksanut kävellä itse kotiin. Hän oli huomattavassa humalassa ja asui Kuokkalassa. Rauhallisempaa aluetta saa hakea, kyllä maine on hankittu 70-80 luvulla ja ihmiset jaksaa siitä vain jankuttaa.

Vierailija
39/68 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:25"]

Jos Puparii. Joutuisin muuttamaan, mua kyllä hävettäs... En haluais kertoa kellekään, että asun siellä.

[/quote]

Enemmän minua hävettäisi jos äidinkielen taitoni olisivat tuota luokkaa. Alueessa ei ole mitään vikaa jos kaltaisesi, itseään muita parempana pitävät, ihmiset pysyvät täältä poissa.

Vierailija
40/68 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Pupuhuhdan koulun oppilaista on arviolta 90-95 % ulkomaalaisia. Luku saattaa olla suurempikin. En ole nähnyt samanlaista missään päin Suomea, ja asun kuitenkin suuremmassa kaupungissa itse.