Miksi sinä et nimikoi päiväkodissa olevan lapsesi vaatteita?
En jaksa ymmärtää, mikä kyseisessä toimenpiteessä on niin haastavaa, ettei vanhemmat tee sitä päiväkotihenkilökunnan lukuisista pyynnöistä huolimatta.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:27"]Meillä paljon Miikkareita ja POppia joita en halua nimikoida koska se alentaa jälleenmyynti arvoa..
[/quote]
Kohta sulle ei oo niitä ollenkaan, kun katoavat nimettöminä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:27"]
Meillä paljon Miikkareita ja POppia joita en halua nimikoida koska se alentaa jälleenmyynti arvoa..
[/quote]
On myös nimikointia varten tehtyjä tarralappuja
Tiedoksi vanhemmille, että lapsesi ei ole ainoa, jolla on mustat kuomat..
Ei ne päiväkotitädit kiusallaan pyydä vaatteisiin nimiä.
En jaksa. Enkä myöskään syytä henkilökuntaa jos vaatteita häviää, otan ihan itse vastuun asiasta.
Ostaako joku oikeasti lapselleen vaatteita jälleenmyyntiarvoa pohtien??
Joo meillä on ulkovaatteissa semmosesta teipistä tehty nimilaput. Miks ne sisävaatteetkin täytyy nimikoida. Eihän ne paljainpersein sisällä ole.....
Joo meillä on ulkovaatteissa semmosesta teipistä tehty nimilaput. Miks ne sisävaatteetkin täytyy nimikoida. Eihän ne paljainpersein sisällä ole.....
Ei jälleenmyynti arvoa vaan laatua jonka voi laittaa eteenpäin eikö roskiin..
Ei jälleenmyynti arvoa vaan laatua jonka voi laittaa eteenpäin eikö roskiin..
Vaatteita on niin älyttömästi, että kaikkien nimikointi olisi todella työlästä. Lisäksi menee lapselta seuraavalle, nimi vaihtuu. Olen tietoisesti ottanut riskin, että jos tästä syystä häviää niin häviää. Repussa on pilvin pimein varavaatetta mukana. Mitään en näinä vuosina ole huomannut hävinneeksi, tosin, en pidä kirjaa vaatteistamme enkä edes varmaan muistaisi kaikkia.
Onko jotenkin noloa käyttää kierrätettyä vaatetta, jossa on toisen lapsen nimi lapussa? Siis, että pitäisikö minun myydä omat miikkarini ym. halvemmalla, koska olen ne nimikoinut?
No jos käyttää käytettyjä vaatteita, on ihan ok, että niissä on nimiä.
Minä koetan nimikoida hiuspinnejä ja -renksuja lukuun ottamatta kaiken, mitä pvkotiin viedään, mutta joskus on silti nimikointi haalistunut pesuissa, tarra irronnut tms, jonka vuoksi saadaan muistutuksia samasta asiasta.
No jos käyttää käytettyjä vaatteita, on ihan ok, että niissä on nimiä.
Minä koetan nimikoida hiuspinnejä ja -renksuja lukuun ottamatta kaiken, mitä pvkotiin viedään, mutta joskus on silti nimikointi haalistunut pesuissa, tarra irronnut tms, jonka vuoksi saadaan muistutuksia samasta asiasta.
Ei vaatteiden nimikointi ole työlästä, kun ottaa tavaksi tehdä sen heti, kun vaatteen tuo kaupasta tai kirpparilta kotiin. Itse käytän nimikointina perheen sukunimeä, joten menee sama vaate sisaruksillakin :)
Heh... jonkun mielestä on varmaan kiva testailla päiväkodin henkilökunnan muistikapasiteettia :) Ja voin kertoa, ettei kaikki rukkaset löydä nimettöminä tietään oikeaan koppaan eteisessä... sitten me arvomme jonkun lapsen kohdalla, että mitkä rukkaset noista kaikista nimettömistä ovat juuri omat.
Joo, en jaksa repiä stressiä nimettömistä varusteista, mutta en myöskään ota palautetta vastaan häviämisestä, jos nimi puuttuu.
Aikoinaan nimikoin aina vaatteet ja ostin uusina ja heitin sen jälkeen joko uffin laatikkoon tai fidan tai roskiin.
Ei vaan huvita kun sieltä päiväkodista ntulee vanhemmille muutenkin niin paljon muistettavaa. nimikoikoot itse.
Ei vaan huvita kun sieltä päiväkodista ntulee vanhemmille muutenkin niin paljon muistettavaa. nimikoikoot itse.
Minä teen yleensä syksyn alussa ja joululomalla lasten vaatekaapeille inventaariot, eli pienet pois ja isompaa varastosta tilalle - ja tässä yhteydessä istun sen uuden vaateläjän ja tekstiilitussin kanssa pöydän ääreen. Mutta sitten: Lapsi saa kesken kauden kivan uuden paidan tuliaisiksi ja haluaa sen heti seuraavana päivänä päälle: paita äkkiä koneeseen ja aamulla narulta niskaan. Tai huomaan, että kurakintaaseen on tullut reikä, ostetaan kauppareissulla uudet ja laitetaan lapsen päiväkotikassiin - eli näiden kesken kautta ostettujen yksittäisten vaatteiden osalta se nimikointi usein unohtuu arjen kiireessä.
Meillä paljon Miikkareita ja POppia joita en halua nimikoida koska se alentaa jälleenmyynti arvoa..