Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä et nimikoi päiväkodissa olevan lapsesi vaatteita?

Vierailija
13.02.2014 |

En jaksa ymmärtää, mikä kyseisessä toimenpiteessä on niin haastavaa, ettei vanhemmat tee sitä päiväkotihenkilökunnan lukuisista pyynnöistä huolimatta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paljon Miikkareita ja POppia joita en halua nimikoida koska se alentaa jälleenmyynti arvoa..

Vierailija
2/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:27"]Meillä paljon Miikkareita ja POppia joita en halua nimikoida koska se alentaa jälleenmyynti arvoa..

[/quote]

Kohta sulle ei oo niitä ollenkaan, kun katoavat nimettöminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:27"]

Meillä paljon Miikkareita ja POppia joita en halua nimikoida koska se alentaa jälleenmyynti arvoa..

[/quote]

On myös nimikointia varten tehtyjä tarralappuja

Vierailija
4/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vanhemmille, että lapsesi ei ole ainoa, jolla on mustat kuomat..

Ei ne päiväkotitädit kiusallaan pyydä vaatteisiin nimiä.

Vierailija
5/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Enkä myöskään syytä henkilökuntaa jos vaatteita häviää, otan ihan itse vastuun asiasta.

Vierailija
6/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako joku oikeasti lapselleen vaatteita jälleenmyyntiarvoa pohtien??

Vierailija
7/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on ulkovaatteissa semmosesta teipistä tehty nimilaput. Miks ne sisävaatteetkin täytyy nimikoida. Eihän ne paljainpersein sisällä ole.....

Vierailija
8/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on ulkovaatteissa semmosesta teipistä tehty nimilaput. Miks ne sisävaatteetkin täytyy nimikoida. Eihän ne paljainpersein sisällä ole.....

Vierailija
9/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jälleenmyynti arvoa vaan laatua jonka voi laittaa eteenpäin eikö roskiin..

Vierailija
10/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jälleenmyynti arvoa vaan laatua jonka voi laittaa eteenpäin eikö roskiin..

Vierailija
11/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on niin älyttömästi, että kaikkien nimikointi olisi todella työlästä. Lisäksi menee lapselta seuraavalle, nimi vaihtuu. Olen tietoisesti ottanut riskin, että jos tästä syystä häviää niin häviää. Repussa on pilvin pimein varavaatetta mukana. Mitään en näinä vuosina ole huomannut hävinneeksi, tosin, en pidä kirjaa vaatteistamme enkä edes varmaan muistaisi kaikkia.

Vierailija
12/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotenkin noloa käyttää kierrätettyä vaatetta, jossa on toisen lapsen nimi lapussa? Siis, että pitäisikö minun myydä omat miikkarini ym. halvemmalla, koska olen ne nimikoinut?

Vierailija
13/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyttää käytettyjä vaatteita, on ihan ok, että niissä on nimiä.

Minä koetan nimikoida hiuspinnejä ja -renksuja lukuun ottamatta kaiken, mitä pvkotiin viedään, mutta joskus on silti nimikointi haalistunut pesuissa, tarra irronnut tms, jonka vuoksi saadaan muistutuksia samasta asiasta.

Vierailija
14/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyttää käytettyjä vaatteita, on ihan ok, että niissä on nimiä.

Minä koetan nimikoida hiuspinnejä ja -renksuja lukuun ottamatta kaiken, mitä pvkotiin viedään, mutta joskus on silti nimikointi haalistunut pesuissa, tarra irronnut tms, jonka vuoksi saadaan muistutuksia samasta asiasta.

Vierailija
15/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteiden nimikointi ole työlästä, kun ottaa tavaksi tehdä sen heti, kun vaatteen tuo kaupasta tai kirpparilta kotiin. Itse käytän nimikointina perheen sukunimeä, joten menee sama vaate sisaruksillakin :)

Vierailija
16/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... jonkun mielestä on varmaan kiva testailla päiväkodin henkilökunnan muistikapasiteettia :) Ja voin kertoa, ettei kaikki rukkaset löydä nimettöminä tietään oikeaan koppaan eteisessä... sitten me arvomme jonkun lapsen kohdalla, että mitkä rukkaset noista kaikista nimettömistä ovat juuri omat.

Joo, en jaksa repiä stressiä nimettömistä varusteista, mutta en myöskään ota palautetta vastaan häviämisestä, jos nimi puuttuu.

Vierailija
17/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan nimikoin aina vaatteet ja ostin uusina ja heitin sen jälkeen joko uffin laatikkoon tai fidan tai roskiin.

Vierailija
18/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huvita kun sieltä päiväkodista ntulee vanhemmille muutenkin niin paljon muistettavaa. nimikoikoot itse.

Vierailija
19/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huvita kun sieltä päiväkodista ntulee vanhemmille muutenkin niin paljon muistettavaa. nimikoikoot itse.

Vierailija
20/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen yleensä syksyn alussa ja joululomalla lasten vaatekaapeille inventaariot, eli pienet pois ja isompaa varastosta tilalle - ja tässä yhteydessä istun sen uuden vaateläjän ja tekstiilitussin kanssa pöydän ääreen. Mutta sitten: Lapsi saa kesken kauden kivan uuden paidan tuliaisiksi ja haluaa sen heti seuraavana päivänä päälle: paita äkkiä koneeseen ja aamulla narulta niskaan. Tai huomaan, että kurakintaaseen on tullut reikä, ostetaan kauppareissulla uudet ja laitetaan lapsen päiväkotikassiin - eli näiden kesken kautta ostettujen yksittäisten vaatteiden osalta se nimikointi usein unohtuu arjen kiireessä.