Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskuliinisia tapoja

Vierailija
31.10.2020 |

Kertokaa tapoja, jotka viestivät maskuliinisuutta. Minä aloitan: äijähaara.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä istun äijähaarassa aina ja nostan kätenikin selkänojalle ja katson intensiivisesti silmiin ja vaikka vielä mitä muuta maskuliinista päälle ja olen nainen. Ja tissiposki vässykät saa itkeä sitä sitten ihan rauhassa minun puolesta, oli kumpaa sukupuolta tahansa.

Peukku sulle! Tuo käden laittaminen selkänojalle on tosi maskuliinista!

Vierailija
62/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskettaminen olkapäälle tai käsivarteen. Harva nainen tekee tätä.

Kyllä minulle naiset niin tekevät. Yleensä minusta pidetään ja komeaksikin on sanottu. Olen helposti lähestyttävä ja osaan kuunnella ihmisiä.

-m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyttömyys. Harva mies kulkee hymy huulilla jatkuvasti.

Olen mies. Tämän olen huomannut itsekin. Armeijassa opetettiin, että ei saa hymyillä. Ainakin -80 luvulla armeijassa joutui tekemään ylimääräisiä punnerruksia, jos hymyili rivissä. Elokuvissakaan sankarit ei hymyile. Uskoisin, että se on kulttuurissa opittu tapa.

Vierailija
64/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen. En ole koskaan nähnyt naisen tuijottavan. Miehet tuijottaa päivittäin.

Vierailija
65/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyttömyys. Harva mies kulkee hymy huulilla jatkuvasti.

Olen mies. Tämän olen huomannut itsekin. Armeijassa opetettiin, että ei saa hymyillä. Ainakin -80 luvulla armeijassa joutui tekemään ylimääräisiä punnerruksia, jos hymyili rivissä. Elokuvissakaan sankarit ei hymyile. Uskoisin, että se on kulttuurissa opittu tapa.

Mies hymyilee vaan flirttaillessaan.

Vierailija
66/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiin vastaaminen joko ”ok.” tai ”jep.”

Vierailija
67/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka toisen päällä istuminen on kyllä kautta aikain ollut miehinen istumatapa.

Katsokaas vanhoja valokuvia,herrat istui jalka toisen päällä ja naisista en tiedä,kun niiden kuvien ottoaikaan oli pitkät helmat.

Myöhemmissä sit edelleen jalka toisen päällä ja naiset jalat sivuttain tai "solmussa".Niin itsekin opettelin istumaan lapsena,mutta aikuisena on kautta vuosikymmenienollut istumatapa mikä milloinkin.

Kyllä ajat muuttuu,jos edellä kerrottu miesten istumatapa on epämiehekästä.

Ei kai mies nyt aina halua esitellä haarojaan.

Vierailija
68/81 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee naisena mieleen yksi juttu.Mulla on tapana nostaa toinen jalka kassajonossa ostoskärryni etuosassa olevan tuen päälle,jos sellainen on.Kaikissa kärrymalleissa ei sitä ole,mutta jos vaan on pidempi jono tai nyt korona-aikaan muutenkin,niin aina hamuan jalallani sitä kärryn alaosassa olevaa tukea.Se on sellainen lepuuttava asento.Huomaan vaan,että sitä ei näy kuin osalla miehistä ja minulla.

Vastaava liike,ravintolan baaritiskillä kun odottaa vuoroaan.Ei se bubissa oikein onnistu,mutta kun kotikaupungissani oli vielä kunnon tanssiravintoloita,mutta sai hakea myös juomat tiskiltä.

Niin siinä kun odotin vuoroani,niin vaistomaisesti nojasin tiskiin ja nostin toisen jalan sille alatuelle.

Myöhemmin totesin,että yleensä vain miehet teki noin,naiset seisoivat kuin anteeksi pyydellen,vaikka itse olisivat olleet juomaostoksilla eikä kenenkään miehen siivellä.

Tuosta seisoma-asennosta en luovu.Samoin kyllä pitkikset jalassa saatan istua jalat levällään,(en nyt ieraiden joukossa),käsi nousee selkänojalle herkästi,ym.

Olen kait sitten vähän maskuliininen.

Vierailija
69/81 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee naisena mieleen yksi juttu.Mulla on tapana nostaa toinen jalka kassajonossa ostoskärryni etuosassa olevan tuen päälle,jos sellainen on.Kaikissa kärrymalleissa ei sitä ole,mutta jos vaan on pidempi jono tai nyt korona-aikaan muutenkin,niin aina hamuan jalallani sitä kärryn alaosassa olevaa tukea.Se on sellainen lepuuttava asento.Huomaan vaan,että sitä ei näy kuin osalla miehistä ja minulla.

Vastaava liike,ravintolan baaritiskillä kun odottaa vuoroaan.Ei se bubissa oikein onnistu,mutta kun kotikaupungissani oli vielä kunnon tanssiravintoloita,mutta sai hakea myös juomat tiskiltä.

Niin siinä kun odotin vuoroani,niin vaistomaisesti nojasin tiskiin ja nostin toisen jalan sille alatuelle.

Myöhemmin totesin,että yleensä vain miehet teki noin,naiset seisoivat kuin anteeksi pyydellen,vaikka itse olisivat olleet juomaostoksilla eikä kenenkään miehen siivellä.

Tuosta seisoma-asennosta en luovu.Samoin kyllä pitkikset jalassa saatan istua jalat levällään,(en nyt ieraiden joukossa),käsi nousee selkänojalle herkästi,ym.

Olen kait sitten vähän maskuliininen.

Hauska ketju! Minä teen myös tuota. Nostan toisen jalan tuolille. Ja en ole ikinä ennen nähnyt kenenkään muun naisen tekevän niin :D

70/81 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo äijähaara on kyllä niin rasittava julkisissa.

Äijähaara ei ole maskuliinisuutta, vaan junttiutta.

Äijähaara ei ole junttiutta eikä maskuliinisuutta vaan silkkaa biologiaa, minkä hallinta ei tietysti taida  AV-mammojen paheksuntakerhon jäsenvaatimuksiin kuulua.

Miesten jalat ovat "äijähaarassa" siksi, että miehillä on munat. Ei kiveksiä kuulu rutistaa säärien väliin, se on kivuliasta ja hedelmällisyyttä haittaavaa.

Ei sikäli, että miesten sukuelimet taitaisivat pahimpia kiukkuv'ttuja kiinnostaakaan (tuo hieno sana oli käytössä jo keskiajalla, lisää Turun Sanomien historia-artikkelista 31.10.2020).

Aivan. Ja kuumalla ilmalla äijähaara on lähes pakollinen. 

Vierailija
71/81 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistää nokkansa nenäliinaan ja tarkistaa tuotoksen. Nuuhkaisee sukkiaan ennen kuin laittaa ne pyykkiin. Hyi olkoon, siksi en huoli miestä koskaan enää asumaan samaan kämppään. Tätä ei esiinny siis vain yhdellä vaan useammalla yksilöllä.

Vierailija
72/81 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella, että maskuliinisuus olisi joku maneeri miehillä, mielestäni maskuliinisuus on vaan miehekkyyttä, jota ei välttämättä tuoda esille. En pidä kukkoilua, ylimielisyyttä tai uhoamista miehekkäänä, enemmän se on teiniä. Huonot käytöstavat ei ole maskuliinisuutta.

Naiset ovat harvoin maskuliinisia, varsinkaan ne, jotka yrittävät sitä niin kovasti. Itsevarmuus naisella ei ole maskuliininen piirre, ei mieskään muutu naiselliseksi vaikka olisi luonteeltaan ujo tai arka.

Vierailija
73/81 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko maskuliinisuutta vai pimeyttä se vessapaskasessio joka kestää pitkään. Sen jälkeen hiukset, vaatteet ja koko olemus haisee paskalle ja lemuaa pitkään. Vessaan löyhkä tarttuu kaikkeen mitä vessassa on. Hyi

Vierailija
74/81 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... Nin siellä vessassa hammasharjat,topspuikot,pesulaput,kaikki putelit mitkä käteesi otat. Kaappien ovet ei auta.

Vierailija
75/81 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilan ottaminen. Seistään, istutaan leveästi.

Vierailija
76/81 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytsanaisuus. Ei rönsyile asiasta kukkaruukkuun.

Vierailija
77/81 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juominen nopeasti. Naiset jää aina hämmentelemään ja selostamaan kahvin kylmetessä...

Vierailija
78/81 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilan ottaminen. Tämä ärsyttää tosi paljon! Tänäänkin jouduin luikkimaan oven raosta, kun eräs mies seisoi leveästi oviaukossa. Eikä siirtynyt niin millään.

Vierailija
79/81 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilan ottaminen. Tämä ärsyttää tosi paljon! Tänäänkin jouduin luikkimaan oven raosta, kun eräs mies seisoi leveästi oviaukossa. Eikä siirtynyt niin millään.

No tuossa on kyse silkasta typeryydestä, ei ole maskuliinista.

Vierailija
80/81 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet lanteilla seisominen, jalan nosto tuolille seisoessa. Tuota äijähaara harvemmin näkee korkeasti koulutetuilla, on enemmän sellainen raksamiesten juttu. Mutta maskuliinistahan se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän