Omakotitalo naapuri kuollut. Pitäiskö jotenkin muistaa häntä? Asuttiin naapureina yli 30 vuotta.
Itse olen 74-vuotias. Tämä kuollut oli 89-vuotias.
Kommentit (27)
Vie adressi, kortti, leivonnaisia tai kukkia osanottoineen. On hyvä välittää.
Kuka ihme viitsii muistella naapureita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kanssaihmisillä myötätunto huipussaan. Siat!
Hmm... 74 vee vauvapalstalla?
Miten kuolleen ja aapeen ikä liittyy muistamiseen?
Omakotitalo naapuri?
Apllä voi kyllä olla lapsia ja lapsenlapsia jopa lapsenlapsenlapsia, mutta että velat pitää palstalla piirejän on outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vie leivonnaisia kenelle? Jos naapuri asui talossaan yksin. Lapsille jonnekin toiseen kaupunkiin?
Naapuri ei enää välitä siitä, muistaako sitä joku, ja perilliset tuskin odottaa naapurien muistavan. Korkeintaan adressi.
Adressi omaisille on ihan kohtelias ja riittävä muistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie leivonnaisia kenelle? Jos naapuri asui talossaan yksin. Lapsille jonnekin toiseen kaupunkiin?
Naapuri ei enää välitä siitä, muistaako sitä joku, ja perilliset tuskin odottaa naapurien muistavan. Korkeintaan adressi.
Yksinasuvalle voi viedä leivonnaisia, oletko vähän yksinkertainen vai miksi et tajua että leski syö ja suree. Kun ihminen jää yksin, on hyvä välittää hänestä. Ei ole määrätty mitään lakisääteistä tapaa, miten välität, kunhan välität. Se on tärkeintä.
Itse muistan lapsuudestani 80-luvulta, että menimme koko perhe naapurin miehen hautajaisiin, hänen vaimonsa siis kutsui meidät. Laita sinä ainakin addressi...