Mistä löytää yhtä varakas nuori kuin minä?
Eli olen siis 26-vuotias nuori nainen ja olen ollut yhtäjaksoisesti töissä 18 ikäisestä saakka ja sitä ennen kolme kesää kesätöissä. Olen nyt maksanut omalla työllä velattomaksi kaksion suuren kaupungin keskustasta. Välittäjä arvioi sen arvoksi juuri 180tuhatta.
Ongelma on se, että suurin osa ikäisistäni miehistä ei ole välttämättä saanut säästettyä edes pesämunaa jotta asuntolainaakaan saisi, puhumattakaan, että olisi velatonta asuntoa ja itselleni on erittäin suuri kynnys ottaa tasavertaiseen parisuhteeseen mies, jolla ei ole käytännössä mitään. Hän tulisi siis vain minun asuntooni asumaan, kun taas jos löydän taloudellisesti tasavertaisen miehen, niin saamme ostettua jo yli 350t euron asunnon - velattomasti.
Eli mistä näitä asunnonomistajia löytäisi? Ei ainakaan yliopistolta...
Kommentit (77)
Eihän 26 enää mikään NUORI ole....
Poikani on kauppakorkeassa, mutta sinulle liian nuori :-(. Omistaa kaksionsa Kampissa (arvo tosin enemmän kuin yksiölläsi) ja pärjää sijoitustensa ansiosta ihan mukavasti tekemättä ns. töitä, Tosin sijoittaminen on ihan täysipäiväistä työtä sekin, jos aikoo sillä tienata.
Joten Helsingissä näitä olisi, varakkaita nuoria.
Onneksi olkoon siitä, että olet rehellinen puolisonhakukriteerien suhteen! Varallisuutta pitää sinun siipallasi olla, se on selvä, mitä sitä valehtelemaan. Liian usein naiset kiertelevät tämän ympärillä, kun eivät kehtaa sanoa etteivät köyhät kelpaa.
Mullakin on ehdottomia kriteeri tulevalle puolisolle: ei tatuointeja, ei kolmea enempää aikaisempia seksikumppaneita, ei saa olla poikatyttö. Näillä mennään ja rehellistä peliä!
T. Varakkaahko 27-v. mies.
Tämä on provo, mutta todellisudessa näitäkin on olemassa. Kuka tervepäinen haluaisi asumaan velattomaan asuntoon jonkun tunnekäyhän mimmin kanssa. Loppuelämä syötäisiin tiukalla taloudenhoidolla kaurapuuroa ja korppuja, sunnuntaisin sitten vähän sokeria mausteeksi.
Paljonkos asunnosta maksoit ja kuinka paljon sitä kuukaudessa lyhensit? Oletko saanut muualta rahaa vai onko kaikki omalla säästämisellä omasta palkasta saatua rahaa?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:53"]
Tämä on provo, mutta todellisudessa näitäkin on olemassa. Kuka tervepäinen haluaisi asumaan velattomaan asuntoon jonkun tunnekäyhän mimmin kanssa. Loppuelämä syötäisiin tiukalla taloudenhoidolla kaurapuuroa ja korppuja, sunnuntaisin sitten vähän sokeria mausteeksi. [/quote]
Kieltämättä samat fiilikset tulee täälläkin. Liian säästäväinen ihminen on yhtä rasittava elinkumppani kuin tuhlarikin.
Ap, miksi elämässäsi tärkeintä on haalia omaisuutta? Mikäli et tule saamaan lapsia, et tee suurella varallisuudella mitään.
Huono provo, haisee jo kaukaa paskalta.
Oikeassa elämässä tuollaista ei edes voi kutsua varakkaaksi.
No voi hyvää päivää!!! Mä olen vasta 23, ja asun helsingin keskustassa yli 200 tuhannen asunnossa, omistan sen, vanhempani ovat sen mulle ostaneet, ja se mikä heiltä jäi maksamatta tuli isovanhemmiltani. Eipä ole IKINÄ käynyt mielessä että mistä löydän rikkaan miehen, että olisimme tasavertaiset(?)! Mulle on opetettu kyllä että tasavertaisuus lähtee ihan eri asioista. Ex poikaystäväni oli baarimikko, ilman kolmannen asteen koulutusta ja kunnianhimokaan ei kuulunut hänen paheisiinsa, siitä huolimatta en KERTAAKAAN suhteemme aikana ajatellut hänen maallista pääomaansa, tai pikemminkin sen puutetta. Musta oli ennemminkin ihana että pystyin tarjoamaan asunnon rakkaalleni silloin.. Mutta ehkä se on se kun on itse tienannut niin tuntuu että raha on kaikki kaikessa, onnellisemmaksi et rikkaan miehen myötä varmasti tule, kun kuitenkin tuossa omassa säästössäsi on jo tulevaisuudeksi turvaa.. En usko että vielä tuolla rahamäärällä loisijoista tulee ongelma..
Mä en ihan ymmärrä sun tapaa ajatella..
Aloitus on ehkä hieman mustavalkoisesti aseteltu, mutta mä kyllä tajuan, miksi joku toivoo löytävänsä taloudellisesti ja muutenkin samassa elämäntilanteessa olevan kumppanin. Ite opiskelin pitkään ja olen edelleen yliopistolla töissä, mutten enää haluaisi opiskelijaa ottaa kumppanikseni, sillä elämäntilanteeni on jo toinen. Ei sen puolen, en todellakaan olisi villeinä opiskeluaikoina halunnutkaan mitään paikalleen jämähtänyttä, töissä käyvää asunnonomistajaa :P Sitä vastoin nyt mun helsinkiläiseen omistusasuntooni mahtuisi hyvin toinenkin, asumismenoihin jonkin järkevän periaatteen mukaan osallistuva. Itekin menoistani selviän, joten ei ole kovin nuukaa.
Ei se varakas kundi tuon ikäisenä halua kun blondi bimbon joka tajuaa antaa, kokoajan ... ja bruneten joka antaa myös ja punapään joka ei pihtaa ... Mielellään kaikki samaan aikaan, tai eded vuorotellen ...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 15:19"]
Huono provo, haisee jo kaukaa paskalta.
Oikeassa elämässä tuollaista ei edes voi kutsua varakkaaksi.
[/quote]
Niinpä. Jotenkin paistaisi läpi jonkun lassukkaisen yritys hakea tukea ajatukselleen "loisivista naisista" tällaisella hahmolla, jolle on annettu lassukoiden mukaan useimpien naisten miehiltä hakemia ominaisuuksia. Voisin kuvitella, että lassukka saa suurta henkistä tyydytystä kaikista näistä vastauksista, joissa hänen kuvitteellinen hahmonsa leimataan "tunnekylmäksi kiipijäksi", koska tietysti ajattelee, että nämä vastaukset kirjoittaneet ovat naisia, jotka itse "elävät miehensä siivellä".
Parhaiten näiltä saa pasmat sekaisin osoittamalla, että monille/useimmille naisille "loisiminen" miehen siivellä ei kuitenkaan ole se juttu, jonka perusteella suhteeseen hakeudutaan, vaan että oman varallisuudenkin merkitys ymmärretään, ja sen olemassa oloa pidetään jopa suotavana.
- 34 -
Vastaan selkeeän provoon:
Miksi miehesi pitäisi olla varakas? Eikö sinua masentaisi että löytäisit "elämäsi rakkauden" etkä voisikaan sitten olla hänen kanssaan hänen varallisuutensa, tai sen puutteen takia? Ei uskoisi että olet 26 vuotias ulostamasi tekstin perusteella. Ehkä se raha antaa turvaa ja iloa kun kuolet yksinäisenä?
Noniin ja ap täällä taas.
Eli siis kaikennäköistä kommenttia on tullut, kaksioni oli muuttunut yksiöksi jonkun viestissä ja jossain olin jonkun muun rahoilla ostanut, vaikka joka euro on omasta työstä, asuntojen hinnat ovat toki nousseet 8 vuodessa paljon... en ole sanonut, että olisin varakas, etsin vain yhtä varakasta - tai yhtä köyhää, miten vain haluat ilmaista.
Tietysti laskijaihmisenä haluan pitää saman elintason jatkossakin ja oletan samaa varallisuutta tulevalta mieheltäni.
Kateellisia ja erilaisia valintoja tehneitä riittää aina. Onneksi jokaisella on vapaus omaan valintaansa, vrt. äidit vs. velat.
Toivottavasti teille ei sitten tule mitään sairaseläkeläisyyttä tai muuta elämän uusille uomille heittävää vastoinkäymistä, että saatte nauttia vauraasta elämästänne loppuun saakka. Etenkään niin, että se olisi miehenretale, joka vetää sinutkin suohon...
t. toinen laskijaihminen
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:40"]Eli olen siis 26-vuotias nuori nainen ja olen ollut yhtäjaksoisesti töissä 18 ikäisestä saakka ja sitä ennen kolme kesää kesätöissä. Olen nyt maksanut omalla työllä velattomaksi kaksion suuren kaupungin keskustasta. Välittäjä arvioi sen arvoksi juuri 180tuhatta.
Ongelma on se, että suurin osa ikäisistäni miehistä ei ole välttämättä saanut säästettyä edes pesämunaa jotta asuntolainaakaan saisi, puhumattakaan, että olisi velatonta asuntoa ja itselleni on erittäin suuri kynnys ottaa tasavertaiseen parisuhteeseen mies, jolla ei ole käytännössä mitään. Hän tulisi siis vain minun asuntooni asumaan, kun taas jos löydän taloudellisesti tasavertaisen miehen, niin saamme ostettua jo yli 350t euron asunnon - velattomasti.
Eli mistä näitä asunnonomistajia löytäisi? Ei ainakaan yliopistolta...
[/quote]
No vaikka lääkiksestä
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:41"]
Ei varsinaisesti yllätä, että AP on tehnyt tilihommia...
[/quote]
kenenköhän rahoilla asunto ostettu? ;D