Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeä keskisormi, nivelrikkoa, reumaa vai mitä?

Vierailija
13.02.2014 |

Mulla on ollu reilun kuukauden vasemman käden keskisormessa outoa kipua. Se tuntuu lähinnä keskimmäisen nivelen kohdalla eli kun koukistan sormea tai puristan käden nyrkkiin. Särkyä siinä ei ole. Ei myöskään jäykkyyttä eli sormea voi suoristaa. Lähinnä kipu on siis taivuttaessa tai jos kannan esim kauppakassia tai nostan painavaa lautasta, silloin keskisormessa tuntuu kipua. Muut sormet on ihan kunnossa. Oon lukenu reumasta ja nivelrikosta mutta vaikee sanoo onko tää kumpaakaan. Lääkäriin on varmaan mentävä jos ei itekseen parane. Oon 42 vuotias ja muuten terve.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huono lihaskunto koko kropassa. Ihmetyttää ku vaan yks sormi kipee, reumassa kai pitäs olla useempi ja molemmin puolin.

Mulla kipeytyi pikkurilli samalla tavalla. Ajattelin, että tommosen takia en lääkäriin mene, mutta pakko oli mennä lopulta kivun takia. Nivelrikko, sano tohtori. Ei sille mitään voi, särkylääkettä, jos ei kestä. Vuosien mittaan särky vähentynyt oikeastaan kokonaan. Vähän toi on sormi vääristynyt kyllä.

Hyvä jos sinulla on särky ainakin vähentynyt!

Vierailija
22/26 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että sormen nivelrikko tulee aina ylimpään niveleen. Voiko se olla muissakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään otin haarukan pöydältä. Tuntui terävä kipu, sen jälkeen ei oikea keskari taipunut loppuun asti.

Sormessa pientä turvotusta tyvestä ensimmäiseen niveleen. Kylmä ei auttanut.

Kipu tuntuu kun kädellä tekee jotain, vaikka yrittäisi pitää sormea suorassa.

Nostaa, vetää tai vaikka vaan puhelinta yrittää käyttää. Pyrkii taipumaan muiden sormien mukana.

Lääkäri teippasi etusormen kanssa yhteen. Kaksi päivää pidettävä teipattuna. Venähtänyt kuulemma.

Vierailija
24/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpäs on pelottavaa. Osaako vauva palsta jo lukea ajatuksia....

Mulla on samaa ongelmaa oikean käden keski-ja etusormessa. Samoin vasemmassa kädessä samat sormet. Myös peukalot.

Hyviä arvauksia olette kirjoittaneer. Itsekin olen pohtinut kororonaa, nivelrikkoa, vaihdevuosia tai hermopinnettä. Faskioista puhutaan paljon tähän liittyen.

Olen miettinyt kännykän ja tietokoneen säteilyä. Onhan tämä luuri aika paljon kädessä. Joskus pitää ravistella kättä kun puhuu liian kauan.

Tai tulee hiirikäsi...

Vierailija
25/26 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko sinulla BMW? Sillä ajaessa keskisormi rasittuu enemmän kuin muilla autoilla.

Mersu... Mutta eihän sormen suorassa ollessa ole kipua, vain koukussa.

Ni, sitten on kyllä harmillinen vaiva, jos se sormi jää vaan koukkuun. Hitto. Auton vaihto edessä- Ehkä wartburkki.

Vierailija
26/26 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään otin haarukan pöydältä. Tuntui terävä kipu, sen jälkeen ei oikea keskari taipunut loppuun asti.

Sormessa pientä turvotusta tyvestä ensimmäiseen niveleen. Kylmä ei auttanut.

Kipu tuntuu kun kädellä tekee jotain, vaikka yrittäisi pitää sormea suorassa.

Nostaa, vetää tai vaikka vaan puhelinta yrittää käyttää. Pyrkii taipumaan muiden sormien mukana.

Lääkäri teippasi etusormen kanssa yhteen. Kaksi päivää pidettävä teipattuna. Venähtänyt kuulemma.

👀😩😳

Sinä vaan vaihdevuosivenäyttelyä?