Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortin vastustaja: Mikä on koulutustasosi?

Vierailija
12.02.2014 |

Entäpä ammattisi?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, en todellakaan vastusta aborteja! Osa on niin fiksuja, että osaa itse hakeutua ja osalle saisi laki sen määrätä. 

Vierailija
42/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt, haloo OIKEASTI! Ei kai kukaan aikuinen ihminen kutsu aborttia murhaksi? Herranjumala, onko miesten masturbaatio sitten joukkomurha? Ennen 12vk tehty abortti ei todellakaan ole millään tasolla, edes moraalisesti, murha. Ja ei, en ole tehnyt aborttia, mutta mitä vittua sitten vaikka olisinkin?

Vierailija
44/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:56"]

Mun tuntemat abortin tehneet ihmiset ovat pummeja tai juoppoja eikä heillä ole koulutusta.

[/quote]

Minunkin tietämäni abortintekijät ovat olleet vähän kauniimmin ilmaistuna elämässään tuuliajolla tai muuten heikoilla.

Vastustan AMK-koulutuksella, palkka yli 5 000 e/kk. 

[/quote]

Jos elämässä kaikki on hienosti ja puitteet kohdallaan, tarvitsee harvemmin tehdä aborttia. Minä tein abortin ollessani nuori ja todellakin tuuliajolla, ei minusta olisi ollut huolehtimaan lapsesta. Onneksi tajusin sen itse, enkä tehnyt lasta jota kukaan ei halua ja joka ei saa tarvitsemaansa hoitoa ja rakkautta.

Olen tyytyväinen ratkaisuuni, en nykyiselläänkään halua lapsia.

Vierailija
45/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:50"]Siis nyt, haloo OIKEASTI! Ei kai kukaan aikuinen ihminen kutsu aborttia murhaksi? Herranjumala, onko miesten masturbaatio sitten joukkomurha? Ennen 12vk tehty abortti ei todellakaan ole millään tasolla, edes moraalisesti, murha. Ja ei, en ole tehnyt aborttia, mutta mitä vittua sitten vaikka olisinkin?

[/quote]

Kuinka kukaan, jolla on edes peruskoulu suoritettuna, voi olla tietämättä, että kehittyvä ihmisalkio oman DNA:nsa kanssa on ihan eri asia kuin siittiösolu?

Vierailija
46/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta kokonaan aborttia, mutta kyllä pidän sitä inhottavana, enkä pystyisi itse tekemään. Esim. raiskaus tapauksissa täysin ymmärettävää.

Opiskelen muotia.

Vierailija
47/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt peruskoulun ja ammattikoulun. Olen välinehuoltaja/laikkari.

minäpä vaan en vastusta aborttia.

en hyväksy sitä kaikissa tapauksissa, mutta en vastustakkaan. :/ Itselläni on 4 lasta

Vierailija
48/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:50"]

Siis nyt, haloo OIKEASTI! Ei kai kukaan aikuinen ihminen kutsu aborttia murhaksi? Herranjumala, onko miesten masturbaatio sitten joukkomurha? Ennen 12vk tehty abortti ei todellakaan ole millään tasolla, edes moraalisesti, murha. Ja ei, en ole tehnyt aborttia, mutta mitä vittua sitten vaikka olisinkin?

[/quote]

Siis kuinka tyhmä voit olla? Jäänyt vissiin pari biologian tuntia välistä koulussa... Miehen sperma ei hedelmöity yksinään. Ei tietenkään kukaan vastusta masturbaatiota. Kai sen verran tunnet biologiaa, että tiedät, että vasta siittiön yhtyessä munasoluun, munasolu hedelmöittyy ja siitä syntyy alkio. 

Eihän pelkkää spermaa voi mitenkään verrata hedelmöittyneeseen munasoluun, eli pieneen ihmisalkuun.

Ei kukaan täällä vastusta kuukautisiakaan, vaikka niiden mukana valuu pois mahkut lapseen sillä kierrolla...

Opettelisit edes perusasiat ennen kuin alat huudella.

Vierailija
49/65 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen maisteri, luokanopettaja. Samaa mieltä 22:n kanssa.

Vierailija
50/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri eli yliopistokoulutus. En hyväksy aborttia. Käytännössä en usko, että abortit loppuisivat pelkästään sillä, että ne kiellettäisiin. Seurauksena olisi laittomia abortteja.

Joka tapauksessa abortti on mielestäni verrattavissa lapsen raiskaukseen, koska molemmissa aikuinen asettaa omat halunsa lapsen terveyden edelle. Syy ei tietenkään aina ole abortin hankkivan naisen, koska hänet on voitu painostaa siihen, ja moni kuitenkin vilpittömästi katuu aborttiaan.

Vierailija
51/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK insinööri. En ehkä kuitenkaan vastusta aborttia, mutta se on usein seurasta roskaväen holtittomasta käytöksestä.

Vierailija
52/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ainakin ensimmäisellä sivulla yllättävän monta YTM-/VTM-koulutuksen omaavaa sekä monta tutkijaa ja toimittajaa. Omassa tuttavapiirissäni juuri nämä henkilöt ovat kaikkein ateistisimpia ja suhtautuminen aborttiin on kaikkein sallivinta. Tekniikan, lääketieteen, kasvatustieteen ja luonnontieteiden alalla näkyy jo enemmän uskovaisia, joten niiltä aloilta tuleva aborttikielteisyys ei itseäni yllätä.

T. Abortin tehnyt YTM, tutkija (jonka mielestä abortti on useissa tilanteissa paras ratkaisu)

Vierailija
53/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VtMKTYMJNE töissä en tällä hetkellä

Vierailija
54/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin vastustaja arvostaa elämää niin paljon ettei veisi sitä toiselta. Sekö kertoo alhaisesta koulutustasosta? En haluaisikaan olla akateeminen siinä tapauksessa. En kyllä ole enkä haluaisikaan, tienaan silti varmasti enemmän kuin yksikään akateeminen normaali työssäkäyvä nainen. Sen olen ansainnut omalla työllä, en koulutuksella, koulutus ei ole auttanut työtuloani yhtään, vaikka korkeakoulututkintokin löytyy yhtenä koulutuksena.

Vierailija
55/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:40"]

Olipas ainakin ensimmäisellä sivulla yllättävän monta YTM-/VTM-koulutuksen omaavaa sekä monta tutkijaa ja toimittajaa. Omassa tuttavapiirissäni juuri nämä henkilöt ovat kaikkein ateistisimpia ja suhtautuminen aborttiin on kaikkein sallivinta. Tekniikan, lääketieteen, kasvatustieteen ja luonnontieteiden alalla näkyy jo enemmän uskovaisia, joten niiltä aloilta tuleva aborttikielteisyys ei itseäni yllätä.

T. Abortin tehnyt YTM, tutkija (jonka mielestä abortti on useissa tilanteissa paras ratkaisu)

[/quote]Olet kyllä väärässä, nimenomaan ateistit ovat aborttivastaisia, uskonnolliset taas tekee mielellään abortteja.

Vierailija
56/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten kaikki hedelmöityshoidoissa tms. alkunsa saaneet alkiot joita ei käytetä? Itse ymmärrän abortin tietyissä tilanteissa, mutta toisille saisi samalla keikalla tehdä kohdunpoiston. En ole itse koskaan tehnyt aborttia mutta kavereiden tilanteita olen läheltä seurannut, ei se helppoa ole kaikille.. AMK inssi olen.

Vierailija
57/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:53"]

[/quote]Olet kyllä väärässä, nimenomaan ateistit ovat aborttivastaisia, uskonnolliset taas tekee mielellään abortteja.

[/quote]Siis noin niinkuin pääsääntöisesti vaikuttaa että ateistit vastustaa abortteja ja uskonnolliset vetoaa lakiin että niin saa tehdä. Ateistit arvostaa oikeaa elämää eikä elä vain niinkuin pitää vaan ajattelevat omilla aivoillaan ja ymmärtävät mikä abortti oikeasti on eli toiselta elämän pois viemistä mitä ikimaailmassa ei saisi tehdä, mikä voisi olla pahempi teko?

Vierailija
58/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tällä aloituksella on pyritty?

Olen siivooja ammatiltani, eli olen työssä jota moni ei arvosta.

Olen tehnyt abortin 15-vuotiaana. Olin ylä-asteella. En mielestäni ollut silloinkaan mitenkään "tuuliajolla", vaan ehkäisylaastari ei ollut toimiva vaihtoehto meillä.

Kävin lukion, ja sen jälkeen opiskelin siivoojaksi. Nyt minulla on kaksoset ja olen onnellisempi kuin ikinä!

Oliko aloituksen tarkoitus jotenkin osoitaa millaisia abortin vastustajt ovat?

Itse en vastusta aborttia, mutta en koe olevani sen puolestakaan.

Vierailija
59/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:53"]

[/quote]Uskonnollisilla tarkoitan ihmisiä jotka elää hyvin tapojen mukaisesti, aina lakipykäliin vedoten. Tekee ja ajattelee niinkuin kotona on opetettu. Koska laissa sanotaan että abortin saa tehdä niin se on silloin oikein. Uskonnollisilla en sinänsä tarkoita mihinkään tiettyyn uskontoon kuuluvaa ihmistä vaan tätä tiettyä ihmistyyppiä joka elää normien mukaan, ei niinkään ajattele mikä oikeasti tässä elämässä on oikein ja mikä väärin, mikä on sallittua kun perinpohjaisesti miettii ihmisoikeuksia eikä vaan lukee vain lakipykäliä ja muita kirjoja joissa ohjeet elämään.

Vierailija
60/65 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:56"]

Mun tuntemat abortin tehneet ihmiset ovat pummeja tai juoppoja eikä heillä ole koulutusta.

[/quote]

Minunkin tietämäni abortintekijät ovat olleet vähän kauniimmin ilmaistuna elämässään tuuliajolla tai muuten heikoilla.

Vastustan AMK-koulutuksella, palkka yli 5 000 e/kk. 

[/quote]

Jos elämässä kaikki on hienosti ja puitteet kohdallaan, tarvitsee harvemmin tehdä aborttia. Minä tein abortin ollessani nuori ja todellakin tuuliajolla, ei minusta olisi ollut huolehtimaan lapsesta. Onneksi tajusin sen itse, enkä tehnyt lasta jota kukaan ei halua ja joka ei saa tarvitsemaansa hoitoa ja rakkautta.

Olen tyytyväinen ratkaisuuni, en nykyiselläänkään halua lapsia.

[/quote]

Ymmärrän sinua, mutta siinä olet väärässä ettei lasta olisi kukaan rakastanut. Suomessa on satoja ellei tuhansia pareja, jotka adoptiovanhempina tarjoaisivat lapselle hyvän elämän.