Abortin vastustaja: Mikä on koulutustasosi?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:41"]
Sillä ei ole merkitystä tässä asiassa, ap.
Murha ei siitä muutu kummemmaksi.
[/quote]
Onko rankkaa olla hullu?
[/quote]
Tuollainen hulluksi kutsuminen taitaa olla syyllisyydentuntoa. Onko montakin murhaa kontollasi? En ole tuo ensimmäinen kirjoittaja vaan toinen moraalisesti valveutunut henkilö.
Mun tuntemat abortin tehneet ihmiset ovat pummeja tai juoppoja eikä heillä ole koulutusta.
Ap ei ymmärrä että kyse eettisestä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:56"]
Mun tuntemat abortin tehneet ihmiset ovat pummeja tai juoppoja eikä heillä ole koulutusta.
[/quote]
Minunkin tietämäni abortintekijät ovat olleet vähän kauniimmin ilmaistuna elämässään tuuliajolla tai muuten heikoilla.
Vastustan AMK-koulutuksella, palkka yli 5 000 e/kk.
Lasketaanko vastustajaksi jos pitää aborttia välttämättömänä pahana ja suurinta osaa aborteista turhina? Me tiedetään perin hyvin että jos abortit kielletään niin naiset hankkii niitä oman terveydensä uhalla ja se on se isompi paha.
Jos lasketaan niin yliopisto ja työtön.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:00"]
[/quote]
Olen ollut siinä uskossa, että useammat korkeasti koulutetut suhtautuisivat asiaan järkiperäisesti, eikä tunteella. Alkio/sikiöhän ei ole vielä mikään yksilö, jolla on persoona. Se on vain pelkkä ihmisen alku, jolla ei ole edellytyksiä selviytyä kohdun ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:00"]
[/quote]
Olen ollut siinä uskossa, että useammat korkeasti koulutetut suhtautuisivat asiaan järkiperäisesti, eikä tunteella. Alkio/sikiöhän ei ole vielä mikään yksilö, jolla on persoona. Se on vain pelkkä ihmisen alku, jolla ei ole edellytyksiä selviytyä kohdun ulkopuolella.
[/quote]
Sinä olet päättänyt, että sikiö ei ole yksilö, mutta ei se tarkoita sitä, että kaikki korkeasti koulutetut olisivat samaa mieltä. Vauva saa hedelmöityksen hetkellä oman DNA:n, ja ainakin biologisessa mielessä hän on oma erillinen yksilönsä siitä lähtien. Meillä abortin raja on 24 viikkoa, ja sitä ennen vauvalla on jo kyky tuntea asioita, nähdä, kuulla, ja muistaakin asioita. Minusta hän on silloin persoona. Järkiperäinen ihminen pystyy myös ottamaan vastuun omasta toiminnastaan, eikä ajattele, että toisen ihmisen elämän saa lopettaa väkivalloin, koska olin laiska ehkäisemään tai lapsesta on minulle vaivaa.
Olen sitä mieltä että abortti on jokaisen ihmisen henkilökohtainen päätös ja elän toivossa ettei minun tarvitse ikinä pähkäillä teenkö abortin vai en. En kuitenkaan koe että minun syyllistämiseni lopulta vaikuttaisi kenenkään muun haluun teettää abortti. Olen rekkakuski.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:00"]
[/quote]
Olen ollut siinä uskossa, että useammat korkeasti koulutetut suhtautuisivat asiaan järkiperäisesti, eikä tunteella.
[/quote]
Ei ne ikävä kyllä korreloi. Mieti vaikka Päivi Räsästä. Ja löytyyhän akateemisista kaikensorttista luomiskertomusfundamentalistia
Lukio+amis. (en kuitenkaan ole 100% vastaan, hyväksyn abortin joissakin erittäin äärimmäisissä tilanteissa. Jollaisia suurin osa aborteista ei kuitenkaa ole.)
Diplomi-insinööri, materiaalifysiikka ja vastustan aborttia tai nk. "naisen oikeutta omaan kehoonsa".
Olen maisteri ja toimittaja. Ikä 40 v.
Oon YTM, ammatiltani toimittaja ja 30v. Kannatan kyllä aborttia raiskaustapauksissa ja jos siitä on äidille vaaraa. Ymmärrän myös abortit joillain 16-vuotiailla ja ääritilanteissa, mutta esim. tällä palstalla käsketään ihmisiä tekemään abortti aivan liian heppoisin perustein.
Kun lapsi on jo aluillaan, siis saanut jo alkunsa, ei sen henkeä pitäisi enää riistää. Pieni sydän sykkii jo raskausviikolla 6. Jos on yli 20-vuotias perusterve ihminen, en näe mitään syytä aborttiin, paitsi raiskaustapauksissa.
Kuka haluaa murhata oman lapsensa? Itse en ikinä kykenisi siihen. En kuitenkaan kulje kaupungilla sormi pystyssä arvostelemassa muita, vaikka näin itse ajattelenkin.