Onko mielestänne 160cm/70kg nainen (25-35v) törkeän lihava?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole törkeän lihava. Mä olen törkeän lihava 162/90
Et ole kovin isoa nähnytkään.
Iästä riippumatta yli 5kg liikaa.
Itse olen 161cm ja 67kg ja kapeasta vartalomallista (95-81-95) huolimatta selkeästi ylipainoinen. Mulle maksimipaino olisi 62kg
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 161cm ja 67kg ja kapeasta vartalomallista (95-81-95) huolimatta selkeästi ylipainoinen. Mulle maksimipaino olisi 62kg
Onko haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko haittaa?
Omalla kohdalla joo. Vaatteet ei istu kauniisti päälle, raskas olo, närästys. Nuo nyt ainakin.
Ei ole törkeän lihava, mutta ylipainoinen kyllä. Vaikka painoindeksi mukaan ehkä siinä ja tässä?
Toki jos kyse on ihmisestä treenaa ja paino on lihasta, niin sitten ehkä ei...Mutta normi tyypissä paino kyllä näkyy.
Kommentoin ihan sillä, kun itse olen 160 ja painoa 54, olen hoikka, mutta en missin mitoissa siltikään. Joskus olen painanut lähes 70 ja kyllä se näkyi.
Mitä merkitystä iällä on painon kanssa?
No itse olin ihan yli 70kg normaalipainoisen näköinen, mutta olenkin 166cm ja tiimalasin mallinen. Oon painanut yli 80kg, silloin kyllä huomasi vaikkei vyötärölle kertynytkääm siihen nähden paljon.
Nykyisin painan jotain 63-64 ehkä.
No kyllähän tuossa tuohon pituuteen nähden on n. 20 kg ylimääräistä. Tuolla pituudella naisen ei tulisi juurikaan yli 50 kg painaa. T: Mies
Olen 170/70 ja mielestäni tukeva. 65 olisi paras paino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, voi olla ihan hoikan näköinen.
Nyt joku roti näihin. Voi näyttää vielä juuri ja juuri normaalipainoiselta, mutta EI mitenkään hoikalta!
No jos on Kardasdiaanien perse ja kuppikoko M niin sit ainakin.
Vierailija kirjoitti:
No itse olin ihan yli 70kg normaalipainoisen näköinen, mutta olenkin 166cm ja tiimalasin mallinen. Oon painanut yli 80kg, silloin kyllä huomasi vaikkei vyötärölle kertynytkääm siihen nähden paljon.
Nykyisin painan jotain 63-64 ehkä.
Arvasin, että jossain vaiheessa otetaan tiimalasi esiin. Oli tiimalasi tai ei, ylimääräinen rasva ei ole terveellistä eikä hyvännäköistä. Ihan samalla tavalla se pursuilee jostakin päin kehoa.
Olen itsekin tiimalasi ja mielestäni etenkin tässä vartalomallissa ylimääräiset kilot näkyvät ikävällä tavalla. Ihan varmasti osa menee vyötärölle, vaikka miten olisi hoikka uuma ja mittasuhteet säilyisivät. Ja jos olet tiimalasi, tiedät etteivät löysät vaatteet ole kovin imartelevia, vaan joutuu pitämään enemmän vartalonmyötöisiä vaatteita (hupparin ja collegepaitojen lukuun ottamatta). Silloin se pienikin ylimääräinen pursuaa ikävästi.
Olen siis ollut lähellä 70kg 161cm:nä ja olo oli todella tukala ja "pursuileva".
Mielestäni törkeä lihavuus olisi silloin, kun on 160 cm pitkä ja paino +100 kg. Näitäkin on yllättävä paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko haittaa?
Omalla kohdalla joo. Vaatteet ei istu kauniisti päälle, raskas olo, närästys. Nuo nyt ainakin.
Auttaisikohan tuohon närästykseen joku ruokavalioasia.
Vaatteiden istuvuus on joo ongelma heti jos ei ole ihan keskiverto.
Kukaan, joka pitää tuollaisesta ei kutsu ainakaan puolisoaan lihavaksi vaan ihanaksi.
Painoindeksin mukaan jo ihan reilusti ylipainon puolella. Olen samanpituinen ja tätä ikäluokkaa ja raskauksien lopussa painanut ~65. Luulisin 70-kiloisella olevan isot tissit (ei kylläkään kiinteät), paksut, persjalkaiset reidet (mistä jalat alkaa ja mihin pers loppuu?), aika pökkelösääret vaikka nilkat voi olla kohtuu sirot vielä pidempiin verratessa. Allit on eikä hauis erotu. Naama voi olla kaunis vaikka kaula alkaa olla aika paksu. Joissain tarkoin valituissa asuissa vartalo voi näyttää sievältä. Kuitenkin, jos painaisin 70 kiloa varsinkin jo tässä iässä, pyrkisin pudottamaan painoa terveellisellä ruoalla ja liikunnalla. Jos ei onnistu hakeutuisin lääkäriin, ravitsemusterapeutille, terapeutille tai personal trainerille (jos motivaatiota tarvii).
Ei todellakaan törkeän lihava. Voi olla todella seksikäs, muodokas isorintainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksin mukaan jo ihan reilusti ylipainon puolella. Olen samanpituinen ja tätä ikäluokkaa ja raskauksien lopussa painanut ~65. Luulisin 70-kiloisella olevan isot tissit (ei kylläkään kiinteät), paksut, persjalkaiset reidet (mistä jalat alkaa ja mihin pers loppuu?), aika pökkelösääret vaikka nilkat voi olla kohtuu sirot vielä pidempiin verratessa. Allit on eikä hauis erotu. Naama voi olla kaunis vaikka kaula alkaa olla aika paksu. Joissain tarkoin valituissa asuissa vartalo voi näyttää sievältä. Kuitenkin, jos painaisin 70 kiloa varsinkin jo tässä iässä, pyrkisin pudottamaan painoa terveellisellä ruoalla ja liikunnalla. Jos ei onnistu hakeutuisin lääkäriin, ravitsemusterapeutille, terapeutille tai personal trainerille (jos motivaatiota tarvii).
Sama mielikuva. BMI:n normaalipainon skaala on aika laaja ja sen yläraja mahduttaa joukkoon jo hyvin lihaksikkaat urheilijat. Ylipainoiset ovat ylipainoisia vaikka lihaksikas urheilija olisikin vähemmän ylipainoinen kuin samanpainoinen urheilematon ihminen. Hauska kun aloituksessa kysytään "Minkälaisena kuvittelet ks. naisen?" ja ärhäkästi miinustetaan kaikkia ylipainouteen liittyviä kommentteja. Useimmat naiset, joilla ei ole täysin selvä omena- tai päärynävartalomalli pitävät itseään tiimalaseina. BMI 28 (pituus huomioiden) näyttää lihavalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan törkeän lihava. Voi olla todella seksikäs, muodokas isorintainen nainen
Voi olla myös muhkea takamus :)
Aika jykevä pallo!
Itse olen 176 cm pitkä ja painan saman verran... Parin kilon painonpudostus käynnissä hyvän olon painoon.
Olin hetken noissa mitoissa ja tunsin olevani tosi pullukka. Pääsin takaisin normimittoihini, eli 59-62kg ja nyt olen normaalipainoinen ja sen näköinenkin. 70kg oli jo ihan kunnon punkero, vaikkei mikään sairaaloiden obeesi ollenkaan. Selkeästi lihava voi olla vaikkei sähköskootteria tarvitsekaan. Huomaa miten suomessakin lihavuus normalisoituu kun asenne maailma helposti laskee 160cm/70kg normaalipainon rajoihin