Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katseletteko Lotta ja Pappa videoita?

Vierailija
30.10.2020 |

Tuo Lotta on kyllÀ ihan supermahtava.

Kommentit (1574)

Vierailija
681/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Te, jotka tÀÀllÀ arvostelette Lottaa, niin olisitteko valmiit sanomaan ne samat asiat hÀnelle itselleen jos tapaisitte toisenne jossain? Jos ette, niin miksi kirjoitatte ne nimettömÀnÀ jollekin nettipalstalle?

Vierailija
682/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa LÀnsi-Savo lehdessÀ Lotta kertoi pari vuotta sitten, miten Àiti kiikutti hÀnet Mensan testeihin alle kouluikÀisenÀ. Myöhemminkin on kirjansa mukaan Àiti ollut pÀsmÀrinÀ monessa lapsen itse pÀÀtettÀvÀssÀ asiassa.

Sick people đŸ€ą NykyÀÀn nĂ€kyy siskossa, joka vĂ€lillĂ€ sairaalahoidossa.

Eikös nÀÀ oo koskilaisia? En siis nÀistÀ mitÀÀn tiedÀ, mutta sellanen hÀmÀrÀ muistikuva mulla on, ettÀ joskus porukoilla koskaria selatessani olisin nÀhnyt nÀistÀ jutun. En sitÀ juttua siis lukenut kuin vÀhÀn alusta, mutta siinÀ ainakin oli nuorin nainen ja papparainen, jotka tuubissa jotain virsiÀ ym laulelee.

Olen siis koskilainen itsekin, tai siis ex-koskilainen.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa LÀnsi-Savo lehdessÀ Lotta kertoi pari vuotta sitten, miten Àiti kiikutti hÀnet Mensan testeihin alle kouluikÀisenÀ. Myöhemminkin on kirjansa mukaan Àiti ollut pÀsmÀrinÀ monessa lapsen itse pÀÀtettÀvÀssÀ asiassa.

Eikös nÀÀ oo koskilaisia? En siis nÀistÀ mitÀÀn tiedÀ, mutta sellanen hÀmÀrÀ muistikuva mulla on, ettÀ joskus porukoilla koskaria selatessani olisin nÀhnyt nÀistÀ jutun. En sitÀ juttua siis lukenut kuin vÀhÀn alusta, mutta siinÀ ainakin oli nuorin nainen ja papparainen, jotka tuubissa jotain virsiÀ ym laulelee.

Vanhemmat asuivat MikkelissÀ useamman vuoden. Nyt eronneet, isÀ asuu ilmeisesti edelleen.

Vierailija
684/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka tÀÀllÀ arvostelette Lottaa, niin olisitteko valmiit sanomaan ne samat asiat hÀnelle itselleen jos tapaisitte toisenne jossain? Jos ette, niin miksi kirjoitatte ne nimettömÀnÀ jollekin nettipalstalle?

Onneksi tÀssÀ yhteiskunnassa voi keskustella ihmisistÀ, jotka ovat halunneet julkisuuteen ja siitÀ saavat elantonsa. Muuten olisi yksipuolista ylistÀmistÀ, vai mitÀ?

Kun julkisuuteen tuodaan lapsia, tai tÀssÀ tapauksessa vanhus, se herÀttÀÀ keskustelua. Vanhus, jolla on muistisairaus. Lotta voi itse vaikuttaa siihen, miten fiksusti homman hoitaa.

Vierailija
685/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat asuivat MikkelissÀ useamman vuoden. Nyt eronneet, isÀ asuu ilmeisesti edelleen.

Mutta siis pappako koskilainen?

Vierailija
686/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pappa asuu Koskissa.

Vierailija
687/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko suku on aivan saman nÀköistÀ

Samaa mieltĂ€, todella hĂ€mmentĂ€vÀÀ. Luulin ensin ettĂ€ Lotta nĂ€yttÀÀ todella paljon papalta ja isĂ€ltÀÀn, kun isĂ€ vieraili jollain videolla. Nyt kun katsoin mökkivideon, niin Lotta nĂ€yttÀÀ ilmetyltĂ€ Ă€idiltÀÀn. Miten he kaikki ovat niin samannĂ€köisiĂ€, eri suvusta 😳

Vierailija
688/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltĂ€, todella hĂ€mmentĂ€vÀÀ. Luulin ensin ettĂ€ Lotta nĂ€yttÀÀ todella paljon papalta ja isĂ€ltÀÀn, kun isĂ€ vieraili jollain videolla. Nyt kun katsoin mökkivideon, niin Lotta nĂ€yttÀÀ ilmetyltĂ€ Ă€idiltÀÀn. Miten he kaikki ovat niin samannĂ€köisiĂ€, eri suvusta 😳

Naimanaamat.

Vierailija
689/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HĂ€n on itse tehnyt asiasta julkisen kirjansa kautta.

Vierailija
690/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ on todella outoa. Mutta nÀin on.

Vierailija
691/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minÀ nÀe heissÀ samaa nÀköÀ muuta kuin niin, ettÀ Lotta on sekÀ pappansa, ettÀ ÀitinsÀ nÀköinen.

EivÀt Lotan pappa ja Lotan Àiti ole samannÀköisiÀ. Lotan vanhemmatkaan eivÀt ole samannÀköisiÀ.

Lotta ei myöskÀÀn ole isÀnsÀ nÀköinen.

Vierailija
692/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lotta on taiteilijapersoonallisuus ja hÀn ei sitÀ piilottele. HyvÀ niin, ei tarvitsekaan.

Ihanaa, kun on erilaisia persoonallisuuksia ja ihanaa, ettÀ sen uskaltaa tuoda esille.

Vierailija
693/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi oli kiikutettu Mensan testiin? Perheen dynamiikkaa pohdin. Luulen, ettÀ lopputulema olisi ihan sama ilman ulkomaan asumisiakin

Vierailija
694/1574 |
30.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lotan muistelmakirjasta vĂ€littyi kuva, ettĂ€ perheen vanhemmille, ainakin Ă€idille, oli ollut tĂ€rkeÀÀ se, ettĂ€ Lotta on jotakin erityistĂ€. Lotalle oli korostettu paljon sitĂ€, miten erikoisen taitava, onnekas ja erityislaatuinen hĂ€n on. Esimerkiksi kun hĂ€n sai työn nuorena, hĂ€nelle sanottiin, ettei kenellĂ€kÀÀn hĂ€nen ikĂ€isellĂ€ ole noin hienoa työpaikkaa. Jos lasta nostetaan jatkuvasti erikoisasemaan, se varmasti vaikuttaa monella tavalla eikĂ€ vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ hyvĂ€llĂ€. Jos Mensa-juttu on totta, sekin on kummallista pĂ€temistĂ€ lapsen erityislaatuisuudella. 

Vierailija
695/1574 |
31.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lotan muistelmakirjasta vĂ€littyi kuva, ettĂ€ perheen vanhemmille, ainakin Ă€idille, oli ollut tĂ€rkeÀÀ se, ettĂ€ Lotta on jotakin erityistĂ€. Lotalle oli korostettu paljon sitĂ€, miten erikoisen taitava, onnekas ja erityislaatuinen hĂ€n on. Esimerkiksi kun hĂ€n sai työn nuorena, hĂ€nelle sanottiin, ettei kenellĂ€kÀÀn hĂ€nen ikĂ€isellĂ€ ole noin hienoa työpaikkaa. Jos lasta nostetaan jatkuvasti erikoisasemaan, se varmasti vaikuttaa monella tavalla eikĂ€ vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ hyvĂ€llĂ€. Jos Mensa-juttu on totta, sekin on kummallista pĂ€temistĂ€ lapsen erityislaatuisuudella. 

Kirjan lopussa Àiti hehkuttaa olevansa ylpeÀ lotasta. Olisi kivempi kuulla, ettÀ on vaikka onnellinen toisen puolesta.

Vierailija
696/1574 |
31.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PÀÀsikö Lotta mensaan? Selvisikö hastatteluista?

Vierailija
697/1574 |
31.07.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NĂ€in pĂ€tkĂ€n kun olivat siellĂ€ mökillĂ€. Äiti ja Ă€idinĂ€iti olivat myös.

Jotenkin ÀidistÀÀn huokuu sellaista totisuutta, ankaruutta ja mummossa samaa.

Pappa oli kuin eri maailmasta, rento ja hauska.

Pappa oli mökkivideolla maanlÀheinen. Marjat hÀn syö joulun jÀlkeen ja sitÀ ennen ruisleipÀÀ. Hivenaineet ja vitamiinit (jota ÀidinÀiti penÀsi) sivuutti :)

Vierailija
698/1574 |
01.08.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pÀivÀ L kertoi kuinka oli laittanut kaatopaikalle mummon vaatteita, astioita ja muita tavaroita kun muutti papan luo. Ei kuulemma tiennyt ettÀ on kirppareita tai kierrÀtyskeskuksia. Siihen loppui mun seuraaminen.

Seuraaminen loppui, kun Lotta ei ollut selvillÀ Suomen kierrÀtyskÀytÀnnöistÀ?

Voi hyvÀÀ pÀivÀÀ.

Ei ole kyse mistÀÀn kierrÀtyskÀytÀnnöistÀ vaan suoranaisesta tyhmyydestÀ jos ei osaa ajatella ettÀ joku toinen voisi tarvita kÀyttökelpoista tavaraa. On se kumma jos ei ole kuullut edes hyvÀntekevÀisyydestÀ.

Vierailija
699/1574 |
02.08.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pÀivÀ L kertoi kuinka oli laittanut kaatopaikalle mummon vaatteita, astioita ja muita tavaroita kun muutti papan luo. Ei kuulemma tiennyt ettÀ on kirppareita tai kierrÀtyskeskuksia. Siihen loppui mun seuraaminen.

Seuraaminen loppui, kun Lotta ei ollut selvillÀ Suomen kierrÀtyskÀytÀnnöistÀ?

Voi hyvÀÀ pÀivÀÀ.

Ei ole kyse mistÀÀn kierrÀtyskÀytÀnnöistÀ vaan suoranaisesta tyhmyydestÀ jos ei osaa ajatella ettÀ joku toinen voisi tarvita kÀyttökelpoista tavaraa. On se kumma jos ei ole kuullut edes hyvÀntekevÀisyydestÀ.

Eikös hÀn itse osta vaatteensa kierrÀtettyinÀ?

Vierailija
700/1574 |
02.08.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EhkÀ kevyesti semmonen suomifilmifiilis: kimeÀÀ ylipositiivista hypetystÀ.