Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada uusi mies huomioimaan ystävänpäivänä?

Vierailija
11.02.2014 |

Olen ihan älyttömän tarkka sen suhteen, että minua huomioidaan jotenkin erityisesti ystävänpäivänä. Lähipiirissäni päivää pidetään enemmän jenkkityylisenä rakastavaisten päivänä kuin kaveripäivänä, joten tätä huomiota kaipaan siis rakkaani taholta. Sama juttu huomioimisen suhteen esimerkiksi syntymäpäiväni (luonnollisesti) ja naistenpäivä. En odota mahdottomia, pieni lahja, kukkakimppu tms kelpaa oikein hyvin. Exääni jouduin asiassa hieman kouluttamaan ja jotkut pettymyksen itkutkin asian suhteen itkemään. Nyt tapailen uutta miestä ja olemme sopineet menevämme syömään jonnekin ystävänpäiväiltana. Nyt tarvitsisinkin vinkkejä, miten varmistaa ilman suoraan sanomista, että olisi suotavaa huomioida tätä päivää jotenkin. Ei tunnu kovin hyvältä idealta laittaa viestiä, että ilman lahjaa ei ole paikalle tulemista, mutta en todellakaan haluaisi pettyäkään. Apua kaivataan siis!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion itse antaa miehelle hänen harrastukseensa liittyvän lahjan. Muutenkin minulle on suhteessa ollessa ihan normaalia huomioida toinen toistaan, esim. tuomalla työmatkalta tuliaisia, ostamalla kaupasta toisen herkkua, jättämällä pieni söpö viestilappu toiselle. Mielestäni ajattelutavassani ei ole mitään outoa, mutta tänne kirjoittelu on kyllä opettavaista! -ap

Vierailija
22/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:55"]

Oikeasti olen aika yllättynyt näistä kommenteista, minun lähipiirissäni kun tällaiset muistamiset ovat todellakin paremmin sääntö kuin poikkeus. Minulla ja ystävilläni on ilmeisesti ollut keskivertoa ihanampia ja hyvätapaisempia miehiä, harmi, ettei kaikilla! Nykyinenkin kyllä vaikuttaa kaikin puolin lupaavalta ja toivon nyt, ettei tule pettymystä tässäkään asiassa, voi olla, että muuten joutuu miehen suunnittelema romanttinen viikonloppumatka vaakalaudalle. -ap

[/quote]

Mun kaveripiirissä nimenomaan naiset muistavat miehiään ja antavat näille leffalippuja, vievät ulos syömään jne. eli se ystävyys / suhde ja muistaminen on molemminpuolinen eikä mikään naiselle kukkia - miehelle pillua -päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon samaa :) olen tällainen romantikko, mutta mies ei tunnu tajuavan romantiikkaa. Mietinkin, että onko nää alapeukuttajat tosiaan naisia vai naismaisia miehiä eli miehiä.

Vierailija
24/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 21:09"]

Aion itse antaa miehelle hänen harrastukseensa liittyvän lahjan. Muutenkin minulle on suhteessa ollessa ihan normaalia huomioida toinen toistaan, esim. tuomalla työmatkalta tuliaisia, ostamalla kaupasta toisen herkkua, jättämällä pieni söpö viestilappu toiselle. Mielestäni ajattelutavassani ei ole mitään outoa, mutta tänne kirjoittelu on kyllä opettavaista! -ap

[/quote]

Huomioiminen ja huomion vaatimine eivät kyllä ole ihan sama... Minustakin on kiva yllättää ja saada yllätyksiä. Mutta ei se huomiointi sillon hyvältä tunnu, jos siitä tehdään velvoite. Ap, luota miesystävääsi ja arvosta niitä huomiointeja, jotka häneltä tulee ilman painostusta ja vaatimuksia.

Vierailija
25/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi vaatimaan mitään mieheltä, jonka kanssa en seurustelisi. Mielestäni illallinen on silloin aivan riittävä ja jos herra on oma-aloitteisesti lahjan hankkinut, niin se on kiva bonus.

Jos taas seurustelisin, sanoisin hänelle asiasta. Yhden asian olen miesten kanssa oppinut ja se on se, ettei heistä kukaan lue ajatuksia. Eivät edes huomaavaisimmat. Kertoisin, että ystävänpäivä on minulle tärkeä ja romanttinen ja että haluaisin hänen muistavan silloin minua. Tietenkään aikuista ihmisitä ei voi pakottaa, mutta suoraan omien toiveidensa sanominen on aina paras vinkki tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
26/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:30"]Olen ihan älyttömän tarkka sen suhteen, että minua huomioidaan jotenkin erityisesti ystävänpäivänä. Lähipiirissäni päivää pidetään enemmän jenkkityylisenä rakastavaisten päivänä kuin kaveripäivänä, joten tätä huomiota kaipaan siis rakkaani taholta. Sama juttu huomioimisen suhteen esimerkiksi syntymäpäiväni (luonnollisesti) ja naistenpäivä. En odota mahdottomia, pieni lahja, kukkakimppu tms kelpaa oikein hyvin. Exääni jouduin asiassa hieman kouluttamaan ja jotkut pettymyksen itkutkin asian suhteen itkemään. Nyt tapailen uutta miestä ja olemme sopineet menevämme syömään jonnekin ystävänpäiväiltana. Nyt tarvitsisinkin vinkkejä, miten varmistaa ilman suoraan sanomista, että olisi suotavaa huomioida tätä päivää jotenkin. Ei tunnu kovin hyvältä idealta laittaa viestiä, että ilman lahjaa ei ole paikalle tulemista, mutta en todellakaan haluaisi pettyäkään. Apua kaivataan siis!

[/quote]Itse en huomio ystävänpäivää mitenkään. Jenkeistä turhaa krääsää kauppaavien kauppiaiden maahan raahaama turha päivä. Kuten Halloweenkin. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin eikä perinteisiin.

Vierailija
27/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:39"]

Emme vielä seurustele, olemme tapailleet parisen kuukautta melko tiiviisti.

[/quote]

No jos ette seurustele, niin miehen ei todellakaan tarvitse tuoda mitään ystävänpäivälahjaa... siis jos käsität ystävänpäivän romanttisten parien päivänä.

Vierailija
28/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:30"]Olen ihan älyttömän tarkka sen suhteen, että minua huomioidaan jotenkin erityisesti ystävänpäivänä. Lähipiirissäni päivää pidetään enemmän jenkkityylisenä rakastavaisten päivänä kuin kaveripäivänä, joten tätä huomiota kaipaan siis rakkaani taholta. Sama juttu huomioimisen suhteen esimerkiksi syntymäpäiväni (luonnollisesti) ja naistenpäivä. En odota mahdottomia, pieni lahja, kukkakimppu tms kelpaa oikein hyvin. Exääni jouduin asiassa hieman kouluttamaan ja jotkut pettymyksen itkutkin asian suhteen itkemään. Nyt tapailen uutta miestä ja olemme sopineet menevämme syömään jonnekin ystävänpäiväiltana. Nyt tarvitsisinkin vinkkejä, miten varmistaa ilman suoraan sanomista, että olisi suotavaa huomioida tätä päivää jotenkin. Ei tunnu kovin hyvältä idealta laittaa viestiä, että ilman lahjaa ei ole paikalle tulemista, mutta en todellakaan haluaisi pettyäkään. Apua kaivataan siis!

[/quote]Itse en huomio ystävänpäivää mitenkään. Jenkeistä turhaa krääsää kauppaavien kauppiaiden maahan raahaama turha päivä. Kuten Halloweenkin. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin eikä perinteisiin.

[/quote]

Samaa mieltä. Ihan turhaa hömpötystä koko ystävänpäivä. Rakastaan voi muistaa ja huomioida vaikka vuoden jokainen päivä, mutta siihen ei tarvita mitään Jenkkilästä tuotua keinotekoista kaupallista kauppiaiden unelmapäivää.

Vierailija
29/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo ystävänpäiväkakku ja osta lämpimät sukat miehelle. Tie miehen sydämeen menee vatsan kautta eikä kultasepänliikkeen kautta. Jos haluat, että mies omistaa sinut, niin kiinnitä itseesi hintalappu paljon susta tarttee maksaa joka kerta kun saa sulta jotakin - ihan vaikka vaan seuraasi ja ilman seksiä.

Vierailija
30/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä   t o d e l l a   lapselliselta:/

Vierailija
31/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloimme seurustella nykyisen mieheni kanssa ja ystävänpäivä lähestyi, otin asian miehen kanssa puheeksi. Juteltiin siitä mitä ystävänpäivä kummallekin merkitsee. Miehelle ei kuulemma mitään, minä kerroin haluavani viettää ystävänpäivää ja kerroin aikovani antaa miehelle pienen lahjan. Fiksu mies ymmärsi, että on kohteliasta toimia samoin ja antoi minulle lahjan. Vei myös syömään ja korkkasi kanssani pullon kuplivaa.

Ihan samoin ollaan puhuttu joulusta, synttäreistä ja muistakin juhlista. Olen suoraan sanonut miehelle, että jouluna haluan useamman pienen yllätyslahjan, kuin vaikka yhden arvokkaamman lahjan jonka saisin itse valita.

Kannattaa siis sanoa ihan suoraan :)

Vierailija
32/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako miehen nimi H:lla?

Vierailija
33/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:55"]Oikeasti olen aika yllättynyt näistä kommenteista, minun lähipiirissäni kun tällaiset muistamiset ovat todellakin paremmin sääntö kuin poikkeus. Minulla ja ystävilläni on ilmeisesti ollut keskivertoa ihanampia ja hyvätapaisempia miehiä, harmi, ettei kaikilla!

[/quote]

Kaikki eivät halua ystävänpäivä hömpötyksiä, joten eikö mies joka kunnioittaa naisen tahtoa ole aika ihana mies?

Oma mieheni on romantikko ja itse en ole. Olemme keskustelleet asiata ja olen pyytänyt ettei muita juhlapäiviä kuin syntymäpäiviä ja joulua muisteta lahjoilla (vuosipäivänä mennään syömään, ei lahjoja). Joten teimme siis kompromissin että ystävänpäivänä annetaan kortit toisillemme. Tästä on siis tullut juttumme.

Vierailija
34/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:55"]

Oikeasti olen aika yllättynyt näistä kommenteista, minun lähipiirissäni kun tällaiset muistamiset ovat todellakin paremmin sääntö kuin poikkeus. Minulla ja ystävilläni on ilmeisesti ollut keskivertoa ihanampia ja hyvätapaisempia miehiä, harmi, ettei kaikilla! Nykyinenkin kyllä vaikuttaa kaikin puolin lupaavalta ja toivon nyt, ettei tule pettymystä tässäkään asiassa, voi olla, että muuten joutuu miehen suunnittelema romanttinen viikonloppumatka vaakalaudalle. -ap

[/quote]

Me kyllä suunnittelemma rakkaan mieheni kanssa yhdessä mukavaa vietettä ystäväpäivälle :) Ei se ole vain toisen kontolla!

Vierailija
35/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs teitä vaivaa? Jos ap haluaa tuollaisen suhteen niin minusta se on ihan ok. Ainut mitä en ymmärrä on tuo, että miehen pitäisi ymmärtää asia mutta ap ei halua siitä sanoa. Mielestäni tuo on ennemminkin suloisen tyttömäistä, että haluaa viettää ystävänpäivän romanttisesti. Ja millä perusteella ap ei saisi haluta pientä muistamista, koska eivät seurustele? En ihan ymmärrä tuotakaan.

Itse voisin vaikka sanoa leikkisästi, että "no nähdään sitten ravintolassa, tunnistan sut varmaan siitä kukkapuskasta. Onhan se ystävänpäivä. ;)", sillä oletuksella että uskoisin miehen ymmärtävän vihjeen eikä olevan ihan perus tollo.

Ja ap sanoi kuitenkin, että pieni muistaminen käy. Esimerkiksi se kymmenen euron kukkakimppu. EI siis mitään koruja tms.

Onko teillä jotenkin onnettommat miehet, etteivät romanttisuudesta tiedä mitään? Siksi pitää uskotella itselleen, että "pyh! Kuka tuollaista muka vaatii, en minä ainakaan!".

Parempi kai se on sanoa suoraan, eikä kitistä sitten "kun ei se mies ikinä mitään tee tai huomioi".

Vierailija
36/36 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 sai hyvin kiinni siitä, mitä haettiin takaa, jopa muutama muukin ymmärtänyt hieman ajatusmaailmaani :) muutenkin todella ajatuksiaherättäviä kommentteja, kiitos siis kaikista! Osaan varmasti arvostaa taas lisää tätä ihanaa miestä, joka on tähän mennessä minua kohdellut ihanasti ja arvostavasti. Yritän myös parhaani mukaan pitää häntä arvossaan ja huomioida riittävästi. Varmasti olen joidenkin mielestä vaativa diiva, mutta toisaalta tiedän, mitä haluan suhteelta ja odotan sitä, että minua kohdellaan hyvin, enkä halua tyytyä johonkin "ihan kivaan". Vastaavasti tosiaan olen itse valmis panostamaan paljjonkin, se kyllä toimii molempiin suuntiin :) -ap