miehen mielestä lasta voi hoidattaa exän luona.
mies ei ole valmis olemaan pienen lapsen kanssa kotona, jos minulla on töitä illalla vaan haluaa harrastuksiinsa, joita on joka ita.
miehellä on lapsia entisestä liitostaan ja lapselle hyvä hoitaja on siskopuoli, joka on teini-ikäinen.
miehen mielestä on kuitenkin aivan sama, hoitaako tyttö lasta omassa eli äitinsä kotona (eli äitinsä kanssa) vai meidän kotona.
mielipiteitä?
Kommentit (17)
Mun mielipide on että olet löytänyt todellisen helmen itsellesi. Kannattaa pykätä sen kanssa pari lasta. Varmaan se teini hoitaa nekin, siellä kotonaan tietty, ei ole teille vaivaa.
Jos kakkonen viittaa siihen siihen, että "mies" ei halua hoitaa omaa lastaan (joka ei edes ole eka) niin olen aivan samaa mieltä.
Lapselle tärkeintä on että hän saa hyvää hoitoa ja sinulle se, että voit luottaa hoitajaan. Oli paikka sitten teidän tai hoitajan koti, niin se on mun mielestä toissijaista ja lapselle aivan yhdentekevää. "Mies" toivottavasti sentään vie ja hakee lapsen jos tarve vaatii, ettei sun tarvitse sitä työvuorojesi lomassa sumplia.
No jos se ei haittaa sitä miehen exää, niin ei kai sillä suurta väliä ole. Asuuko se siskopuoli koskaan teillä?
Minusta se ei kuulosta ongelmalliselta, että lasta hoitaa teinityttö tai että lasta hoidetaan teinitytön kotona. Ongelmallista on se, jos mies ei voi olla lapsensa kanssa.
Jos se on exälle ihan ok, ja mies hakee lapsen ajoissa kotiin, niin ei kai sillä ole väliä. Mies kiutenkin varmaan maksaa teinille lapsen hoidosta? Ongelma on enemmänkin siinä, jos ei mies voi jättää jotain menojaan väliin.
ap:n mielestä miehen pitäisi itse välillä jättää menojaan väliin. Lisäksi pitäisi vahvistaa teinitytön olemista meillä pikkuveljensä (ja isänsä) luona. Ja isän siis huoltaa molempia lapsia esim. auttaa tyttöä samalla läksyissä tai jotain muita isän velvoitteita. Tyttö kun harrastaa paljon, niin välillä häntä ei näy viikkoihin.
Mielestäni suht samantekevää, missä lasta hoidetaan. Mutta teinin kannalta tilanne kuulostaa epäreilulta, vaikka teinille maksettaisiinkin hoidosta. Onko teinillä mahdollisuus kieltäytyä hoitamisesta, vai menevätkö isän menot automaattisesti teinin menojen ohi?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:12"]
Mielestäni suht samantekevää, missä lasta hoidetaan. Mutta teinin kannalta tilanne kuulostaa epäreilulta, vaikka teinille maksettaisiinkin hoidosta. Onko teinillä mahdollisuus kieltäytyä hoitamisesta, vai menevätkö isän menot automaattisesti teinin menojen ohi?
[/quote]
Mitä minä itseäni teini-ikäisenä mietin, niin vauvan hoitaminenhan olisi ollut parasta mitä voi ajatella. Ei se siis teinillekään välttämättä ole mitenkään kurjaa :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:08"]
ap:n mielestä miehen pitäisi itse välillä jättää menojaan väliin. Lisäksi pitäisi vahvistaa teinitytön olemista meillä pikkuveljensä (ja isänsä) luona. Ja isän siis huoltaa molempia lapsia esim. auttaa tyttöä samalla läksyissä tai jotain muita isän velvoitteita. Tyttö kun harrastaa paljon, niin välillä häntä ei näy viikkoihin.
[/quote]
Olen samaa mieltä, todella kurjaa, jos mies ei yhtään jaksa panostaa...
ap epäilee, että tytön menojen on joustettava isän menojen ehdoilla.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:12"]
[/quote]
Mitä minä itseäni teini-ikäisenä mietin, niin vauvan hoitaminenhan olisi ollut parasta mitä voi ajatella. Ei se siis teinillekään välttämättä ole mitenkään kurjaa :)
[/quote]
Minä taas olisin inhonnut vauvan hoitamista, kun en muutamaa vuotta vanhemman pikkusiskonkaan hoitamisesta erityisesti perustanut. Teinit ovat erilaisia.
Lisäksi ap:n tilanne kuulostaa siltä, että teini joutuisi töihin suht jatkuvasti.
Exäni oli juuri tuollainen.Kannoin kaiken henkisen ja taloudellisen vastuun suhteessa ja hän paineli omia menojaan.Isänä oleminen parani eromme jälkeen kun hänen oli pakko ottaa vastuuta lapsesta omalla viikonlopullaan.Lapsi oli silloin 6v.Nykyään uudessa suhteessa sama meno,nostan hattua nykyiselleen että jaksaa.Tosin aloittivat suhteen vielä ollessamme naimisissa joten saa nyt nauttia koko rahan edestä.Heillä siis yksi yhteinen lapsi.Meidän oma on jo teini ja on useasti hoitanut sisarustaan, jopa meillä! Nykyinen mieheni on toista maata,viihtyy lasten kanssa ja hoitaa mielellään.Unelmatapaus,ehkä tuntuu niin hyvälle kun vanha oli tosiaan ihan palikka!Olen sitä mieltä että ap:n ongelma on juurikin pölvästi mies joka ei kanna vastuuta.Laita sinäkin vahinko kiertämään..;0)
Kuulostaapa todella itsekkäältä ihmiseltä, jos kuvittelee, että teini-ikäiselle siskopuolelle on lapsen hoitamisesta vähemmän vaivaa kuin isälle, tai että exä haluaa kotiinsa ylimääräisen lapsen. Noin siskopuolen kannalta ok, jos mies maksaa hänelle sopivasti, mutta yleensä lähisukulaiset tuntuvat maksavan nuorille lapsenvahdeille ihan liian vähän verrattuna nähtyyn vaivaan.
Minäkin tykkäsin teininä hoitaa siskoani yli kaiken. Kun sisko vähän kasvoi (taaperoksi) niin otin hänet aina jokapaikkaan mukaani jos äiti vaan antoi. Siis jos vaikka lähdin keskustassa käymään, niin halusin ottaa siskon mukaani tai jos lähdin hampurilaiselle halusin otta siskon mukaani. Minä ainakin nautin yli kaiken siskon kanssa olemisesta. Eli olen samaa mieltä erään edellisen kanssa siitä. että teini saattaa ihan oikeasti tykätäkin hoitaa sisarustaan.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:27"]
Puhuukohan ap ja 14 samasta miehestä.
[/quote]
Samalta äijältä kuulostaa, mutta toisaalta onhan noita pölvästejä Suomessa enemmän kuin yksi. Ihmettelen kyllä noita exiä, että suostuvat ottamaan kotiinsa vielä miehen uusien liittojenkin lapsia. Minä en ottaisi ja katsoisin, että teini saa kunnon korvauksen hoitoavustaan.
Kuulostaa vähän siltä, ettei ole suuri mysteeri, että miehen ensimmäinen liitto ei ole kestänyt.