Käyttäisitkö vmp 10.02 ranskankerma leivontaan tänään?
Minä olen sitä mieltä että kyllä, mies on sitä mieltä että ei uskaltaisi syödä...
Mitä sanoo arvoisa av-raati?
Kakkua ajattelin leipoa.
Kommentit (13)
Säilyyhän ne hapanmaitotuotteet aika kauan ihan hyvänä. Haistele ja maistele ensin.
Maitotuotteissa ei enää ole viimeistä myyntipäivää ollut moniin vuosiin, vaan se on parasta ennen -päiväys. Jos näyttää, maistuu ja haisee normaalille, niin ehkäpä tuota uskaltaisi käyttää (itse tosin olisin varovainen kun kuitenkin 10 päivää yli päiväyksen).
Viimeisen käyttöpäivän ylittäineitä tuotteita en käytä.
Hyi en todellakaan! Vaikka kyllähän ne saattaa säilyä syömäkelpoisina, mutta kyllä ite ainakin ruokani teen mieluummin tuoreemmista raaka-aineista.
Jos teet vieraita varten, niin kerro edes niille sitten että syövät omalla vastuulla. :D
Jos teet vieraita varten, niin kerro edes niille sitten että syövät omalla vastuulla. :D
Se on hapanmaitotuote, eli jos haisee ja näyttää normaalille, niin todellakin käyttäisin. Käyttäisin (ja olen käyttänytkin) vanhempaakin.
Totta kai käyttäisin. Mitä miehesi ajattelee hapanmaitotuotteelle tapahtuneen näinä maagisena kymmenenä päivänä?
En tekis. Etenkään nyt, kun oon raskaana ja ruokamyrkytyksellä voisi olla vakavatkin seuraukset.
Käyttäisin, varsinkin tuollaiseen paistettavaan/kuumennettavaan... ehken enää dippikastikkeeseen.
Just aamulla laitoin kuohukermaa munakkaaseen, purkin parasta ennen oli 11.2. ja ollut jääkaapissa viikon auki, ei ollut mennyt vielä miksikään.
Tuskin siinä vmp on vaan pe. Eli jos se on parasta ennen 10.2. niin se on vähän pahempaa sitten sen jälkeen mutta ei käyttökelvotonta.
Käyttäisin, mikäli tuote näyttää, tuoksuu ja maistuu normaalilta. Ranskankerma aika todennäköisesti on vielä hyvää, vaikka päiväyksestä on hetki jo.
Jos söisin itse voisin käyttää, saisi myös itse kärsiä seuraamukset jos olisi pilalla. Vieraille en tarjoaisi.