Te joille raskaana on tehty sokerirasituskoe!
Neuvolasta annettiin pissapurkki mukaan, mutta multa meni ohi - vienkö sokerikokeeseen pissanäytteen mukaan, ja aamupissastako siis, ennen verikokeisiin menoa ja litkujen juomista? Niinkö?
Kiitos kuka ehtikin vastata!
Kommentit (27)
Kaksi kertaa olen ollut tämän raskauden aikana sokerirasituksessa ja molemmilla kerroilla tuli huono olo ja oksensin testin jälkeen. Ei raskausdiabetesta.
rv 35+2
Multa yritettiin ottaa se mutta kun olin juonut sen litkun niin tuli ihan mielettömän huono olo ja meinasin pyörtyä ja oksensinkin sen litkun sit pois. Hyi oli kauhea kokemus!
Sillon ekassa raskaudessa tuli hirveen paha olo siitä litkusta. Meinasin oksentaa sen poiskin. Tässä raskaudessa ei onneks tarvii tehä sitä.
Miks nyt ei tarvi tehdä jos edellisessä raskaudessa tehtiin?
Eikö siellä voi saada kanyylia? Mun suonet on tosi huonot.
Mulle tehtiin vain ensimmäisen raskauden aikana, ei muissa. Syynä runsas lapsiveden määrä. Mulle ei tullut huono olo ja muutenkin oli ihan piece of cake. Pari tuntia istuin lukemassa kirjaa odotushuoneessa.
Kävin sokerirasituksessa tammikuussa. Ei pissanäytettä, joten kannattaa varmistaa vielä neuvolasta. Varmaan samalla labrakäynnillä vaan hoitavat sen, mutta parempi kysyä.
Mulla ei ollut erityisen huono olo rasituksen aikana. Ekan tunnin aikana janotti ja vähän sai ottaa vettä. Heikotti huonon ilman takia. Toinen tunti meni lähinnä odottaessa että aika juoksisi. Arvot oli hyvät, kaukana raja-arvoista.
Litkua ei ole kuin noin 3 desiä, eli heittämällä menee. Maistuu funlight vadelma mehulta, jota on laimennetty liian vähän.
Ei rasitus mikään kauhean paha juttu yleensä ole. Juttuja kuulee ja lukee, mutta tosi elämässä en tunne ketään kellä se olisi oikeasti ollut ihan kauheaa, vaikka sokerit oliskin olleet koholla. Eiköhän suurimmalla osalla mene ihan ok.