Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä TURHAKKE-TABLETILLA TEKEE??

Vierailija
15.12.2013 |

En todellakaan ymmärrä, mitä ihmettä tekee turhakkeella nimeltä tabletti. Jos on älykännykät, joilla pääsee nettiin ja läppärit, miks H....ssa pitää olla vielä tabletti??

Kertokaapa omistajat, mitä ihmettä sillä vekottimella teette muuta kuin roikutte netissä??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletissa on isompi näyttö kuin kännyssä, se on kevyt kuljettaa mukana ja vie vähemmän tilaa kuin läppäri. Matkustaessa erittäin kätevä peli, jolla voi selata nettiä, jutella tovereille, katsoa elokuvaa, tehdä työ/koulujuttuja. Ja voihan sillä pelatakin.

Vierailija
2/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tablettia on todella hankala käyttää, eikä kirjoittaminenkaan sillä mitään kivaa ole. Jos hankkii näppiksen siihen niin ehkä sitten menis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on kiva.Illalla sängyssä puhelin on liian pieni,läppäri liian iso. Katselen elokuvia,surffaan joulahjaostoksilla.Lapsi pelailee.Voi ottaa mukaan myös automatkalle,lentokonerseen yms. Näppärä vehje,en luopuisi :).

Vierailija
4/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on joku nettisurffaajan unelma... joka vaan lukee juttuja.

Jos minä olen koneella, haluan myös kirjoittaa (esim. eihän täälläkään voi palstailla oikein muuten), ja tabletin näppis on aivan surkea kirjoittamiseen.

LIsäksi haluan käyttää exceliä ,wordia jne., joita siinä ei ole.

Meillä tabletti jäänyt siis ihan käyttämättä.

Vierailija
5/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tablettia taloudessa ja kirjottaminen ilman näppistä on kyllä hankalaa. Lisäksi löytyy kaksi läppäriä + kolme älykännykkää nettiliittymällä, ja taitaa olla ihan perussetti nykyään, kun nuorempi lapsi on vasta 6 ja siksi ei ole älypuhelinta.

Tabletti on enemmän ajanvietettä, jossa pelataan tai surffataan. Akut on paljon kestävämpiä kuin läppärissä ja reissussa kiva katsoa vaikka leffaa tai pelata. Näyttö on kunnollinen verttauna kännyyn. Periaatteessa kotioloissa suosin läppäriä, koska kirjoitan paljon (kuten nyt) kuten mieskin. Tabletit on taas on lasten käytössä enimmäkseen.

Vierailija
6/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pöytäkonetta ja yksi kannettava, mutta tabletin ostimme joululahjaksi itsellemme (on siis vielä pakkauksessaan vaatehuoneen hyllyllä). Sen tarkoitus on nimenomaan päästä äkkiä nettiin tarkistamaan miloin mikäkin asia. Pöytäkoneiden käynnistyminen on hidasta, kannettavassa on huono akku, joten se täytyy aina plugata pistorasiaan eikä kummallakaan ole älypuhelinta, tosin mies on juuri hankkimassa itselleen sellaisen. Mutta nopeasti nettiin pääsy langattoman kotiverkkomme kautta on tosiaan se syy, miksi tabletin ostimme.

Vierailija
7/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidin ennen ihan turhakkeena, mutta kun sellaisen sain, en pois antaisi! Minulla 10.1 tuumanen, joten ei ihan käsilaukussa mukana kulje. Mutta esim. pitkillä autoreissuilla todella kätevä, lapset voivat katsoa tv-ohjelmia ja pelata yms. 

ja illalla sängyssä paljon mukavampi surffata, kuin isolla läppärillä.

Vierailija
8/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille on paikkansa. Ipad on helppo ja akunkesto on riittävä. Läppärillä paras surffata ja sivut toimivat parhaiten mutta ei kätevä esimerkiksi sohvalla ja akunkesto mitä on vaikka kait tämäkin kone on joku 3000€ laitos. Puhelin kulkee taas mukana ilman ylimääräisiä kantolaitteita.

Vierailija
9/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin taannoin eräällä lentoasemalla Galaxy-tablettia ja viimeistään sen jälkeen totesin, ettei siinä ole mitään järkeä, ainakaan omaan käyttööni. Minulla on pöytäkone ja läppäri, ne riittävät. Puhelinta käytän vain satunnaisiin puheluihin.

Vierailija
10/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimellakin voi selailla nettiä, mutta isolta näytöltä näkee paljon paremmin ja käyttö on sujuvampaa. Lähinnä siis luen jotain tai katson videoita. Läppäriä en kantaisi mukana, mutta tabletti on lähes aina kassissa.

Ei tablettia ole tarkoitettu tietokoneella tehtävien töiden tekemiseen sen enempää kuin puhelintakaan. Poikkeuksena ehkä sähköpostien lukeminen ja korkeintaan parin lauseen vastaukset niihin.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi lähes kaikki tabletit tukevat vain WLAN-yhteyttä. Niitä voi käyttää helposti vain kotona, mutta kotona voi yhtä hyvin käyttää isompaa tietokonetta. Ulos siirtyessä taas menee hankalaksi, jos pitäisi aina jakaa kännykästä tablettiin yhteyttä ja molempien akut tyhjenevät.

Vierailija
11/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulupukki tuo tabletin, koska mies on kaikki arkiviikot töissä toisella paikkakunnalla, niin voidaan hänen kanssaan "puhua kuvapuheluita" Skypellä. Lapsille on mukavampi nähdä isin kasvot kuin kuulla pelkkä ääni.

Vierailija
12/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa vielä. Harkitsen vielä iPad minin ostoa 3g:llä. Normi on liian iso päivittäiseen mukanaoloon mutta mini vielä menisi.

Vierailija
13/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 13:40"]

Meillä joulupukki tuo tabletin, koska mies on kaikki arkiviikot töissä toisella paikkakunnalla, niin voidaan hänen kanssaan "puhua kuvapuheluita" Skypellä. Lapsille on mukavampi nähdä isin kasvot kuin kuulla pelkkä ääni.

[/quote]

Järkevämpi ostos tuota varten olisi kannettava. Luurit, kaiuttimet ja kamera integroitu.

Vierailija
14/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:39"]En todellakaan ymmärrä, mitä ihmettä tekee turhakkeella nimeltä tabletti. Jos on älykännykät, joilla pääsee nettiin ja läppärit, miks H....ssa pitää olla vielä tabletti??

Kertokaapa omistajat, mitä ihmettä sillä vekottimella teette muuta kuin roikutte netissä??

[/quote]

Luen esim päivän sanomalehden. Puhelimen kanssa se olisi älytöntä tihrustamista. Hoidan myös pankkiasiat, ostoksia jne

Vierailija
15/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt pöytäkonetta juurikaan sen jälkeen kotona kun ostin tabin.

Vierailija
16/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt pöytäkonetta juurikaan sen jälkeen kotona kun ostin tabin.

Vierailija
17/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 13:40"]

[/quote]

Järkevämpi ostos tuota varten olisi kannettava. Luurit, kaiuttimet ja kamera integroitu.

[/quote]

Niin näitä ominaisuuksiahan ei siis löydy mistään tabletista.

Ei sinänsä, yleensä skyppaan läppärillä itsekin, mutta yhtä hyvin menee vähintään tabletilla.

Vierailija
18/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen nykyään kaikki kirjat iPadilla. iBooks valikoima on valtava ja kirjat ovat edullisia.

Lapset pelaavat ja katsovat leffoja, itse käytän nettiin ja varsinkin ostoksiin. Työjuttuja saan tehtyä myös. Kuvien käsittely ja lataaminen on helppoa. Kevyempi kantaa mukana kuin läppäri ja mahtuu pienempään tilaan.

Vierailija
19/24 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:59"]Kai se on joku nettisurffaajan unelma... joka vaan lukee juttuja.

Jos minä olen koneella, haluan myös kirjoittaa (esim. eihän täälläkään voi palstailla oikein muuten), ja tabletin näppis on aivan surkea kirjoittamiseen.

LIsäksi haluan käyttää exceliä ,wordia jne., joita siinä ei ole.

Meillä tabletti jäänyt siis ihan käyttämättä.

[/quote]

Kyllä mun tabletissa on word yms. Ihan ilmaiseksi sai AppStoresta..

Vierailija
20/24 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen e-kirjoja (ostan tai lainaan kirjastosta), luen myös sähköisiä lehtiä (aamulla kun ei aina jaksa raahautua Hesaria postilaatikosta hakemaan). Minulla oli aikaisemmin ipad, mutta se oli turhan iso lukemiseen, vaihdoin ipad miniin ja se palvelee oikein hyvin.

Aluksi e-kirjojen lukeminen tutntui hullulta, paperikirja oli se ainoa oikea.Tähän kun on tottunut, en vaihtaisi pois :).