Millainen olet sinä, joka viet kirpparille....
esimerkiksi vanhan, kulahtaneen, arvottoman ruusukuvioisen peltipurkin ja hinnoittelet sen 12€ maksavaksi? Onko kohdallasi kyseessä jonkinlainen mielenterveysongelma? Vai oletko todella epätoivoisesti rahan tarpeessa? Miten elämäsi on tällöin moiseen jamaan ajautunut? Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa, jotka yrittävät rikastua romulla jossain hemmetin kirppiksellä? Ihan oikeasti kiinnostaa tämä asia, että onko kyse vain alhaisesta älykkyysosamäärästä vai jostain syvemmästä lapsuuden traumasta. Joku saisi tehdä tutkimuksen aiheesta.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku saisi tehdä tutkimuksen aiheesta." No ei kyllä niin paljon kiinnosta.
Nari, nari. Minuapa kuule kiinnostaa. Joku tutkija saisi olla kyttäämässä valokuvaajan kanssa näitä kyseisiä tyyppejä täyttelemässä romupöytiään ja pilviin hinnoittelemassa. Näistä pölhöistä sitten koostettaisiin oikein kuvagalleria. Ap
Tutkimuksia ei tehdä noin.
Kenttätutkimusta tehdään ihan varmasti noin. Ei sullakaan hyvin mene, kun tuollaisesta pitää tulla näsäviisastelemaan. Sairaalloinen pätemisen tarve? Ap
Mietin eilen tätä samaa, kun kävin Femmatorilla. 35€ kengistä, 4€ lasten dvd joita saa alelaarista parilla eurolla jne. Yhden löydön tein, ja sekin oli vähän siinä ja siinä, että ostanko. Ekojen pöytien kohdalla alkoi jo nenä kutista pölyn määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se kun huutonetissä myydään jotain kirjoja, niin postikuluiksi on laitettu 7e 😂
Onko se myyjän vika jos postikulut on tuon verran?
Ei se yleensä kirjeenä kulje.
Lisäksi voit ostaa useamman kirjan samoilla posteilla.
Vierailija kirjoitti:
+-12e ne näyttää huuto.netissä maksavan.
Mitkä "ne" ?
Täysin hävytöntä että ihmiset kuskaa kaikkea pa.... kirppiksille. Pitäisi olla sääntö että vain puhtaita ja ehjiä vaatteita jne. saisi tuoda myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa kirppariasiakkaat jotka arvostelevat jokaisen paikan. Sitten on näitä jotka napisee hinnoista, kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla! Etkö pysty ohittaa asiallisesti paikkaa, jos tuntuu että hinnat ovat liian kalliit omalle kukkarolle. Jokainenhan saa pyytää mitä haluaa.
Valtaosa käytetystä tavarasta nyt vaan on sellaista että sen arvo on maksimissaan euron. Moni asia on tylysti ylihinnoiteltua nykyään. Joka kerta siellä on myynnissä esim HM puseroa 8€ ja sen saa samaan aikaan uutena alennusrekistä eurolla. Ihan jatkuvasti tulee vastaan näitä. Ikean euron tohveleista pyydetään 5€...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä "ne" ?
Aloituksessa mainitut ruusupurkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa kirppariasiakkaat jotka arvostelevat jokaisen paikan. Sitten on näitä jotka napisee hinnoista, kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla! Etkö pysty ohittaa asiallisesti paikkaa, jos tuntuu että hinnat ovat liian kalliit omalle kukkarolle. Jokainenhan saa pyytää mitä haluaa.
Valtaosa käytetystä tavarasta nyt vaan on sellaista että sen arvo on maksimissaan euron. Moni asia on tylysti ylihinnoiteltua nykyään. Joka kerta siellä on myynnissä esim HM puseroa 8€ ja sen saa samaan aikaan uutena alennusrekistä eurolla. Ihan jatkuvasti tulee vastaan näitä. Ikean euron tohveleista pyydetään 5€...
Alerekeissä on randomkoot usein vaan jäljellä tyyliin xs. Kirppispaikkojen vuokrat on niin kovat, ei niitä tuotteita voi ihan ilmaiseksi antaa.
90-luvulla Hevoshulluja ym. laatulehtiä sai 1mk/lehti ja hinnat olivat muutenkin järkeviä. Nykyään hinnat ovat karanneet käsistä, eivätkä ihmiset tunnu muutenkaan ymmärtävän kirppiksen ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä "ne" ?
Aloituksessa mainitut ruusupurkit.
Kyseessä ei tosiaan ollut mikään Arabia, vilen, tms. Vaan ohuen ohutta peltiä oleva mikälie keksipurkki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Erään railoutuneen posliinikannun hinta oli 25 euroa ja myyjä oli jopa liittänyt mukaan lappusen, jossa luki "vanha". Katsoin leimat pohjasta "made in china", joten kyseessä ei siis ollut mikään ming-vaasi:D
Ihan siellä Kiinassa ne alkuperäiset ming-vaasitkin tehtiin.
Mutta asiaan. Samaa ihmetellyt, järkyttävää rojua. Mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Minä en nyt ymmärrä tätä valitusta. Joo, tyhmäähän se on kantaa kirppiksillä ylihinnoiteltua roskaa, mutta mikään pakko ei ole ostaa ja eiköhän se roskan myyjäkin jossain vaiheessa tajua että ei kannata. Toisaalta jos joku on valmis maksamaan vaikkapa jostain merkkituotteesta, niin tyhmä on sekin myyjä joka niitä puoli-ilmaiseksi jakaa pois. Molemmat ääripäät on ihan myyjän oma valinta, niinkuin on sekin mihin ostaja haluaa rahansa laittaa. Yhtä lailla hölmö on se ostaja, joka yrittää määräillä mitä muut saa myydä ja millä hintaa ja provosoituu toisten hinnoittelusta. Jos jossain pöydässä on myynnissä omasta mielestä ylihinnoiteltua p*skaa niin sen voi hypätä yli ja jatkaa seuraavaan.
Jos joku ylihinnoittelee purkkinsa, niin eihän sitä kukaan osta. Itseä ärsyttää eniten ne jotka tekevät kirppismyynnillä bisnestä, ostavat toisilta kirppareilta ja toisten pöydistä ja myyvät kalliimmalla ereenpäin. Pöydät vuodesta toiseen samoilla henkilöilla jatkuvasti. Tuotteet merkkivaatteita ja kaikissa hälyttimet ettei kukaan varasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Erään railoutuneen posliinikannun hinta oli 25 euroa ja myyjä oli jopa liittänyt mukaan lappusen, jossa luki "vanha". Katsoin leimat pohjasta "made in china", joten kyseessä ei siis ollut mikään ming-vaasi:D
Ihan siellä Kiinassa ne alkuperäiset ming-vaasitkin tehtiin.
Mutta asiaan. Samaa ihmetellyt, järkyttävää rojua. Mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Kyllä mä haluaisin nyt laittaa sitä viestiä eteenpäin, että vain hiton typerä juntti kehtaa pyytää laaduttomasta kirppiskamasta hirveitä hintoja. Mutta mikäs siinä, kun anonyymisti voi perseillä ja käyttää kirpputoria kaatopaikkana. No, itsepä nää saavat siinä takkiin kun ei niitä paskoja kukaan osta ja jää vain pöytämaksut makseltavaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
No nykyään saa UUtena t-paidan 3 e, housut 15 e, talvitakki 25e. Niin eipä huvita kirppiksellä maksaa paidasta kymppiä. Laatu nyt voi olla mitä vaan, mutta saman puodin tai tason rytkyjä niissä kirppispöydissä on.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla Hevoshulluja ym. laatulehtiä sai 1mk/lehti ja hinnat olivat muutenkin järkeviä. Nykyään hinnat ovat karanneet käsistä, eivätkä ihmiset tunnu muutenkaan ymmärtävän kirppiksen ideaa.
Sinnekö ne Ap:n heppalehdet joutui?
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä tätä valitusta. Joo, tyhmäähän se on kantaa kirppiksillä ylihinnoiteltua roskaa, mutta mikään pakko ei ole ostaa ja eiköhän se roskan myyjäkin jossain vaiheessa tajua että ei kannata. Toisaalta jos joku on valmis maksamaan vaikkapa jostain merkkituotteesta, niin tyhmä on sekin myyjä joka niitä puoli-ilmaiseksi jakaa pois. Molemmat ääripäät on ihan myyjän oma valinta, niinkuin on sekin mihin ostaja haluaa rahansa laittaa. Yhtä lailla hölmö on se ostaja, joka yrittää määräillä mitä muut saa myydä ja millä hintaa ja provosoituu toisten hinnoittelusta. Jos jossain pöydässä on myynnissä omasta mielestä ylihinnoiteltua p*skaa niin sen voi hypätä yli ja jatkaa seuraavaan.
Aivan, siirtyy seuraavaan pöytään. En ymmärrä näitä taivastelijoita. Kirpparin ideahan on että siellä on vähän kaikenlaista. Laidasta laitaan.
Itse tyhjensin kuolinpesää jossa oli paljon antiikkia ja sellaista tavaraa jota keräilijät haluavat. Minulla oli elämäntilanne että tavarasta piti päästä nopeasti eroon ja kärräsin kirpputorille paljon tavaraa sillä ajatuksella että en tiedä mikä tämän arvo on, voi olla arvokas tai sitten ei. Esimerkiksi näitä kuparipannuja vein ison erän pöytään 7€/kpl ja ajattelin että siihen olen tyytyväinen, en vain jaksa selvittää. Sen hetken kun kävin autolla hakemassa lisää tavaraa oli pöytä jo tyhjänä.
Saattoipa mennä ruusukuvioisia peltipurkkejakin. Siitä sitten tunnisti roskan mikä jäi myymättä.
Ps. Minulla on myös mt ongelmaa.
Ikävä ilmiö kirppiksillä, siksi käyntini ovat vähentyneet. Joskus löytyy se super hyvä myyntipaikka, jossa on siistiä tavaraa hyvillä hinnoilla, mutta tämä todella harvoin. Ne jotka ruinaa täällä että "no älä osta" niin ei ole kivaa käyttää isolla kirppiksellä kiertelyyn aikaa jos 80% pöydistä täynnä rikkinäistä tai kulahtanutta kamaa ylihintaisena.
Varsinkin lastenvaatekirppareilla korostuu tämä älytön rikkinäisten vaatteiden myynti. Jos siinä on joku kukkuu merkki ja reikä keskellä paitaa niin silti hp 8e. Mielestäni sopimusehdoissa pitäisi olla että saa tuoda myyntiin vain ehjää ja pestyä, likaiset ja rikkinäiset poistetaan kirpparin toimesta. Antiikki ja vintage liikkeet on sitten erikseen tai tori, jos siellä keräillään ruostuneita pakoputkia ja peltipurkkeja.
N32
Ehkäpä käsitit nyt väärin. Jos löydän kirppikseltä laadukkaan tuotteen, olen siitä valmis myös maksamaan. Sen sijaan mua ärsyttävät rikkinäiset, likaiset ja rähjääntyneet kupit, kipot, vaatteet ja matkamuistot, joiden paikka olisi jätteenkäsittelylaitoksella.