Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen olet sinä, joka viet kirpparille....

Vierailija
30.10.2020 |

esimerkiksi vanhan, kulahtaneen, arvottoman ruusukuvioisen peltipurkin ja hinnoittelet sen 12€ maksavaksi? Onko kohdallasi kyseessä jonkinlainen mielenterveysongelma? Vai oletko todella epätoivoisesti rahan tarpeessa? Miten elämäsi on tällöin moiseen jamaan ajautunut? Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa, jotka yrittävät rikastua romulla jossain hemmetin kirppiksellä? Ihan oikeasti kiinnostaa tämä asia, että onko kyse vain alhaisesta älykkyysosamäärästä vai jostain syvemmästä lapsuuden traumasta. Joku saisi tehdä tutkimuksen aiheesta.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pyytää, ei sitä kukaan kirllä vaikka laittaisi hinnaksi 100€. Myyjä varmaan tekee johtopäätöksen, jos ei mene kaupaksi. Ostajan asia on taas päättää ottaako vai jättääkö. Ihan simppeli yhtälö.

Eivät ne tee johtopäätöksiä. Paitsi että huono kirppis, ei käy kauppa. Näinhän jotkut sitten valittavat sen sijaan, että katsoisivat peiliin.

Vierailija
62/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on valmis ostamaan vaikkapa reikäisen tai tahraisen merkkivaatteen kirpparilta muutamalla eurolla, niin kyllä se nyt fiksumpaa myydä kuin heittää roskiin. Vaikka se jotakuta toista ärsyttää. Ja jos löytyy ostajakuntaa, joka haluaa maksaa kukkakuvioisesta purkista 12e niin miksi se pitäisi myydä halvemmalla? En tiedä yhtään joidenkin purkkien arvosta, ehkä joku keräilee niitäkin? Olen kyllä samaa mieltä siinä, että kirppiksillä on paljon ihan järkyttävää kuraa. Käytetty kosmetiikka on minusta kaikkein oudoin juttu mitä myydään, kuka oikeasti ostaa?

Tän ymmärtäisinkin, että kokeillaan, haluaako joku parilla eurolla merkkivaatteen paikattavakseen. Mutta kun se hintapyyntö on 12€, vaikka polvi on puhki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä tätä valitusta. Joo, tyhmäähän se on kantaa kirppiksillä ylihinnoiteltua roskaa, mutta mikään pakko ei ole ostaa ja eiköhän se roskan myyjäkin jossain vaiheessa tajua että ei kannata. Toisaalta jos joku on valmis maksamaan vaikkapa jostain merkkituotteesta, niin tyhmä on sekin myyjä joka niitä puoli-ilmaiseksi jakaa pois. Molemmat ääripäät on ihan myyjän oma valinta, niinkuin on sekin mihin ostaja haluaa rahansa laittaa. Yhtä lailla hölmö on se ostaja, joka yrittää määräillä mitä muut saa myydä ja millä hintaa ja provosoituu toisten hinnoittelusta. Jos jossain pöydässä on myynnissä omasta mielestä ylihinnoiteltua p*skaa niin sen voi hypätä yli ja jatkaa seuraavaan.

"Puoli ilmaiseksi jakaa"? On sekin parempi kuin että se tavara menee roskiin.

On toki parempi kuin heittää roskiin, mutta jos joku on valmis maksamaan tuotteesta 10 euroa niin miksi se pitäisi myydä eurolla? Ihmiset valittaa merkkivaatteiden hinnoista, mutta kun oikeasti ostajia riittää niin miksi pitäisi myydä halvemmalla? Jos ei mene kaupaksi niin sitten fiksu myyjä tietysti laskee hintaa tai lahjoittaa tai heittää pois, jos ei mene edes halvemmalla.

Vierailija
64/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilla näkee myös paljon peribrittiläisiä peltisiä irtoteerasioita, jotka on hinnoiteltu pilviin. Esimerkiksi 20 euroa on mun mielestä paljon sellaisesta rasiasta, jonka saa tyyliin alle parilla punnalla.

Näissä on usein myös kovemmat hinnat kuin jos ostaisi ne uutena esim. lentokentän Harrodsista ja samalla saa teen mukana. Muumipurkkeja näkee myös kovemmilla hinnoilla kuin alkuperäiset keksipurkit sisältöineen. Vaikea ymmärtää. Osa kokeilee varmaan kepillä jäätä.

Nämä brittiläiset ylihinnoitellut peltirasiat ovat mulle suuri huvituksen aihe. Yleensä mulla on tapana tuoda niitä tuliaisina (sisältäen teen) mun työmatkoilta. Ne siis ovat edullisia ja purkit tosi nättejä. Ilmeisesti jotkut myös teerasioita tuliaisina saaneet ovat pitäneet niitä huomattavasti arvokkaampina, sillä kirpparihinta on saattanut olla alkuperäiseen nähden jopa kymmenkertainen.

Vierailija
65/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie,en oo kyl heittänytkään mitään,paljon antanut pois,tutuille.En käy kirppareil enää.Ei tarvetta.Ostoholick on ohi.Kaikki kallista siks rahat jää moneen tärkeempään.Pakolliseenkin..Ilmastonmuutos aiheuttaa isot kulut.Kaikki uudistukset tulee yhtäaikaan.

Vierailija
66/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on mennyt into käydä kirppareilla juuri tästä syystä. Valtavasti aivan epäkuranttia tavaraa ja järjettömät hinnat.

Vierailija
67/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 55 euroa eräästä vanhasta kulahtaneesta ruusukuvioisesta peltipurkista. 

HUI!

Minulle se oli aarre, löytö joka on paraatipaikalla olohuoneessa. Samanlainen purkki oli mummolassa ja siihen liittyy monenlaisia ihania lapsuuden muistoja. 

Useat peltipurkit, vanhat sellaiset ovat oikeasti arvokkaita ilman jotain minun kaltaista tarinaakin. 

Ainiin olen muuten antiikkikauppiaan tytär. Tiedän kyllä milloin hinta on oikea ja milloin väärä. Useammat ihmiset eivät ymmärrä miksi joku vanha on niin kallis :)

Vierailija
68/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut 55 euroa eräästä vanhasta kulahtaneesta ruusukuvioisesta peltipurkista. 

HUI!

Minulle se oli aarre, löytö joka on paraatipaikalla olohuoneessa. Samanlainen purkki oli mummolassa ja siihen liittyy monenlaisia ihania lapsuuden muistoja. 

Useat peltipurkit, vanhat sellaiset ovat oikeasti arvokkaita ilman jotain minun kaltaista tarinaakin. 

Ainiin olen muuten antiikkikauppiaan tytär. Tiedän kyllä milloin hinta on oikea ja milloin väärä. Useammat ihmiset eivät ymmärrä miksi joku vanha on niin kallis :)

Huh hei mitä satuilua. Etköhän ole joku nokkiisi ottanut aiempi kirjoittaja tästä ketjusta, jonka piti tällainen sepite keksiä, jotta pääsisi näpäyttämään kun joku kehtaa arvostella keksipurkin hintapyyntöä. Hui kamala! Antiikkikauppiaan tyttärenä varmaan sitten tiedätkin, että kaikki vanha ei ole antiikkia. Ap

Vierailija
69/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppishinnat nousseet pilviin, kiitos näiden varasto-ja huutokauppaohjelmien.

Kirppikset on täynnä pelkkää ylihintaista romua nykyisin. Kirppisroinalla ei kyllä kukaan rikastu, ainoastaan laatutavaralla ja keräilyharvinaisuuksilla pystyy tekemään tiliä.

Vierailija
70/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun tosiaan kannattaisi tehdä se tutkimus, tai tilata se, kun aihe niin kovasti sinua kiinnostaa. :D 

Vierailija
71/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tällaiset ihmiset eivät hallitse rahankäyttöään ja ostavat jatkuvasti turhaa krääsää. Sitten he yrittävät rahoittaa krääsän ostelua myymällä vanhaa krääsää kirpparilla ylihintaan. Paras säästövinkki on vain lopettaa turhan romun ostaminen kokonaan ja ostaa vain kestäviä ja tarpeellisia tuotteita.

Vierailija
72/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hirveästi kirppiksillä käy, en vain jaksa sellaista etsimistä.

Mutta veinpä omien lasteni vaatteita erään kirppiksen ostopalveluun. Vaatteet oli huolella käyty läpi, tahrat poistettu ja vaatteet silitetty. Heidän ehdoissaan luki, että vain virheetöntä tavaraa, joten olin huolellinen ja kaikki ei virheetön meni joko roskiin tai uffille.

Jännitti silti, että kelpaavatko.

Noh, kaikki kelpasi ja sain niistä enemmän rahaa kuin ikinä olisin uskonut. Kävinpä katsomassa myös läpi ne rekit missä näitä ostopalvelun kautta tulleita vaatteita myytiin. No ei todellakaan olleet virheettömiä, kaikki ei edes puhtaita. En löytänyt yhtään minkä olisin voinut ostaa. Olin siis ollut aivan liian kriittinen omien tavaroideni suhteen. Ensi kerralla tiedän, että pieni pistetahra ei tarkoita automaattisesti hylkyyn.

Vierailija
73/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tällaiset ihmiset eivät hallitse rahankäyttöään ja ostavat jatkuvasti turhaa krääsää. Sitten he yrittävät rahoittaa krääsän ostelua myymällä vanhaa krääsää kirpparilla ylihintaan. Paras säästövinkki on vain lopettaa turhan romun ostaminen kokonaan ja ostaa vain kestäviä ja tarpeellisia tuotteita.

Hyvä teoria! Ap

Vierailija
74/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hinnat ovat liian korkeita, kauppa ei käy, ja myyjä menettää rahaa, koska joutuu silti maksamaan viikkovuokran. En usko, että kukaan huvikseen laittaa liian korkeita hintoja ja rahtaa kamoja edestakaisin. Kyllä ne myydyiksi on tarkoitus saada. Jos joku hinta ei sovi kukkarolle, niin siirry seuraavaan pöytään. Korkean hinnan pyytäjä kyllä jossain vaiheessa huomaa, ettei kauppa käy, ja laskee hintaa tai vie tavaransa pois eikä tule uudestaan.

Välttämättä korkean hinnan laittanut myyjä ei ymmärrä, että ostamattomuus johtuu liian korkeasta hinnasta. Moni myy torillakin kuukaudesta toiseen samalla hinnalla ymmärtämättä laskea hintaa. Kun on monta myyjää, jotka myyvät kalliilla niin myyjälle tulee käsitykseksi, että se on markkinahinta, vaikka kauppa ei käy.

Vierailija
75/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vie kirppikselle kunnollista ja ehjää tavaraa, niin kukaan ei osta, etenkään jos hinta alle 3 e. Sen sijaan ne oudoimmat esineet menevät samantien eli rumat ruukut, oudot tarjoiluastiat jne. lähtee pöydästä ensimmäisinä, vaikka olisi naarmuja.

Vierailija
76/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmasta rikkoontunut peili ilman kiinnikkeitä 40e. No vit*u jep.

Vierailija
77/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää osta netin kautta kirppisvaatteita, viimeksikin oli tahra juuri siinä kuvassa, joka oli keskellä isona. Helvetti kun otti päähän! Kirppiksen ylläpitäjältä tuli vain lässynlää-tasoiset pahoittelut + piilovittuilua siitä että voisiko vaatetta kuitenkin pitää, vaikka siinä se tahra onkin. Itse tehkööt mitä huvittaa, mutta minä en pue lastani valmiiksi tahraisiin vaatteisiin. 

Kotini lähellä oli aikoinaan tosi hyvä ja edullinen kirppis, jota piti venäläinen pariskunta. Hinnat olivat alhaiset, kirppis + tavara siistiä, ja heillä oli myyntipalvelu joka oikeasti piti pöydät kunnossa eikä kaiken (hinnoittelu, pöydän siistiminen ym.) sisältävä provikka ollut superkallis (40%). Vein kasan lasten merkkivaatteita, useampi kymppi jäi käteen kahden viikon myynnistä. 

Vierailija
78/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Sitä paitsi, jos joku maksaa esim. 50 euroa pöytävuokraa ja ei saa 12 eurolla myytyä tyhjää lapinkulta tölkkiä ja muuta paskaa samalla hinnoittelulla, niin ei varmaan myy toista kertaa, kun tuotot pienempiä, kuin vuokra.

Vierailija
79/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piraatti mariskooleja myydään aitoina sikahinnalla!

Vierailija
80/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset