Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 28-vuotiaalla kiire tehdä lapsia?

Vierailija
10.02.2014 |

Moi kaikki. Surullisena tätä kirjoitan, täytän tänään 28 vuotta ja olen sinkku. Olen juuri valmistunut ammattiin ja saanut hyvän työpaikan. Minulla on pitkän opiskeluajan jälkeen vihdoin hiukan rahaa ja aikaa nauttia harrastuksista ja matkustelusta ym. Elämä on kivaa, mulla on hyviä ystäviä ja mielekkäitä harrastuksia. 

Olen kuitenkin potenut vauvakuumetta niin kauan kuin muistan. Sopivaa miestä ei ole vielä löytynyt, erosin juuri pitkästä parisuhteesta. Unelmoin tulevaisuudessa kahdesta tai kolmesta lapsesta, yksikin tekisi minut ikionnelliseksi. 

Pelottaa että aika alkaa olla kortilla :( Olisi kiva ehtiä seurustelemaan joitain vuosia ennen lapsen tuloa, ehkä mennä naimisiin ja elää pariskuntana rauhassa. Oliko se nyt tässä kun ketään ei vielä ole, olisiko helpompaa hyväksyä jo nyt että en välttämättä saa koskaan perhettä? 

-Mira

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire.

Vierailija
2/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset 20 ja 21 ikäisenä. Nyt olen 30v. 5vuotta yritetty kolmatta, eipä onnaa. Eli minun tapauksessani on jo myöhäistä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:07"]

Sain lapset 20 ja 21 ikäisenä. Nyt olen 30v. 5vuotta yritetty kolmatta, eipä onnaa. Eli minun tapauksessani on jo myöhäistä :(

[/quote]

Ymmärräthän kuitenkin, että syy hedelmällisyysongelmiisi ei ole ikä.

Vierailija
4/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire. Sulla on vielä toistakymmentä vuotta aikaa saada lapsia. Se, että naisen hedelmällisyys romahtaisi kolmenkympin jälkeen, on itse asiassa vääräksi todistettu myytti, ja nainen taisi, tutkimuksen mukaan, tulla kaikkein helpoiten raskaaksi 34-vuotiaana. 

Omassa kaveripiirissäni oli aikanaan paljon sinun ikäisiäsi sinkkuja. Kaikilla on nykyään perhe ja lapsia. Ei sulla ole mikään kiire. Ikä lisää itsetuntemusta, mikä on vahvuus sekä parisuhteessa että vanhemmuudessa. Ei sulla ole mitään hätää, sulla on elämässä vielä paljon onnellisia hetkiä ja perhekin.

Vierailija
5/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:07"]

[/quote]

[/quote]

Vaan mikä? En ovuloi enää.

Vierailija
6/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tiedä, mikä, koska en ole lääkäri, mutta tutkimusten mukaan nainen on hedelmällisimmillään 30-vuotiaana. 

Vierailija
7/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:07"]

[/quote]

Minä en ymmärrä tällaista pelottelua. Sulla on oikeus suruun siitä ettet saa kolmatta kaikista hoidoista huolimatta, mutta on vähän itsekeskeistä antaa ymmärtää, että on yleistäkin että hormonitoiminta alkaa sammuttelemaan valoja jo tuossa iässä. 

Vierailija
8/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muka on vaihtoehto? Raskautua ensimmisestä kaksilahkeisesta, joka tulee vastaan? Eiköhän hyvän, turvallisen parisuhteen rakentaminen ole ihan yhtäläinen edellytys lapsen hankinnalle kuin toimivat munasolutkin.

Vierailija
9/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

30-vuotias voi myös sairastua alzheimeriin, mutta mitenkään tavallista se ei ole. Lähtökohtaisesti 30-vuotias nainen ovuloi ja on hedelmällisimmässä iässä, vaikka sulle noin ikävästi on käynytkin.

Vierailija
10/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tiedä, mikä, koska en ole lääkäri, mutta tutkimusten mukaan nainen on hedelmällisimmillään 30-vuotiaana. 

[/quote]

Jos tiedät ettet ovuloi enää, miksi yrititte kuitenkin?

Vai päättelitkö vain tuon itse kun lasta ei kuulu?

Nyt tutkimuksiin että mikä on oikea syy äläkä täällä pelottele muita!! Itse aloin odottaa esikoistani 34v parin kuukauden yrittämisen jälkeeen joten no hätä ap.

Vierailija
11/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiire. Hyvät miehet menevät juuri nyt.  Ala käymään treffeillä ja älä päästä sopivaa, mielellään  myöskin vauvakuumeista miestä karkaamaan. Ole aikuinen nainen, joka tietää mitä tekee. Viimeistään 30-31 v raskaaksi. Pakastuta munasolujasi jo nyt, jos yhtään epäilet, että et ehdi muuten. Muista, että pakastetut munasolut eivät aina selviä pakastamisesta...

Erosit nykyisestä sopivaan aikaan, kunhan et jää liiaksi pohtimaan kohtaloasi. Toimi.

Vierailija
12/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset pitää aikasemmin tehdä. Se on täyttä puppua, että joku ensisynnyttäjien keski-ikä on 29v. Miten tuossa ehtii 3 lasta tehdä? Saa sit olla joka vuosi raskaana, jos mahdollista. Nyt vaan nopeasti miestä etsimään ja lasta yrittämään, eiköhän tohon ikään mennessä ole nuo opiskelijaelämät koettu.

Vierailija
13/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös se, että miehet haistavat epätoivoisen naisen kaukaa. Surullista mutta totta. Parhaat miehet viedään nyt. Seuraava mahdollisuus on kun ovat kymmenen vuoden päästä uudella kierroksella.

-nainen28v-

Vierailija
14/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:18"]

On kiire. Hyvät miehet menevät juuri nyt.  Ala käymään treffeillä ja älä päästä sopivaa, mielellään  myöskin vauvakuumeista miestä karkaamaan. Ole aikuinen nainen, joka tietää mitä tekee. Viimeistään 30-31 v raskaaksi. Pakastuta munasolujasi jo nyt, jos yhtään epäilet, että et ehdi muuten. Muista, että pakastetut munasolut eivät aina selviä pakastamisesta...

Erosit nykyisestä sopivaan aikaan, kunhan et jää liiaksi pohtimaan kohtaloasi. Toimi.

[/quote]

Samoin kannattaa katsella niitä 10v vanhempia miehiä. Heillä saattaa ollakkin intoa hankkia lapsia.

Vierailija
15/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:20"]

Kyllä ne lapset pitää aikasemmin tehdä. Se on täyttä puppua, että joku ensisynnyttäjien keski-ikä on 29v. Miten tuossa ehtii 3 lasta tehdä? Saa sit olla joka vuosi raskaana, jos mahdollista. Nyt vaan nopeasti miestä etsimään ja lasta yrittämään, eiköhän tohon ikään mennessä ole nuo opiskelijaelämät koettu.

[/quote]

Se on puppua että synnyttäjien keski ikä on 29... :D Tää on niin ihanaa av-logiikkaa, että mitäpä tilastotiedoista, kun meidän kylällä kaikki on tehneet lapsensa jo heti peruskoulun jälkeen, niin niin sen täytyy sitten oikeasti olla kaikkialla muuallakin.

Vierailija
16/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:20"]Kyllä ne lapset pitää aikasemmin tehdä. Se on täyttä puppua, että joku ensisynnyttäjien keski-ikä on 29v. Miten tuossa ehtii 3 lasta tehdä? Saa sit olla joka vuosi raskaana, jos mahdollista. Nyt vaan nopeasti miestä etsimään ja lasta yrittämään, eiköhän tohon ikään mennessä ole nuo opiskelijaelämät koettu.

[/quote]

Paskapuhetta. Miten niin Miten tuossa ehtii 3 lasta tehdä.... miksi ei ehdi? Minne kolmekymppisellä on kiire? Olen saanut molemmat lapseni reilusti yli kolmekymppisenä. Ihana mies, hyvä parisuhde. Miksi ikäni pitäisi alkaa kakkosella kun tämä sujuu ihan yhtä hyvin päälle kolmekymppisenäkin.

Vierailija
17/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan huomauttaa että aina ei myöskään se hyvän suhteen rakentaminen takaa mitään. Minulla 8 v. suhdetta takana ja nyt esikoinen tulossa, ikää 29. Mies sairastui raskausaikana mielenterveysongelmiin. Lopputulos: yh:n kohtalo uhkaa vaikka kuinka olin olevinani hätiköimättä. Ikä liittyy siten että odotin että tilanne olisi hyvä. Mutta itse asiassa teki vaan paskan tilanteen. Olis paljon helpompaa olla esim 5-vuotiaan äitinä tässä tilanteessa. Eli ap ehdit varmasti tulla raskaaksi vielä mutta mitään takuita ei saa mistään vaikka tutustuisi ensin vuosiakin isäehdokkaaseen.

Vierailija
18/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ainakaan ole. Tosin olen kyllä muutenkin sitä mieltä, että se ei tule minulle olemaan maailmanloppu vaikkein koskaan lisääntyisikään. En inhoa lapsia, päinvastoin, mutta en vain ole ainakaan vielä valmis luopumaan itsekkäistä elämäntavoista.

Vierailija
19/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire.

Olen tuntenut hyvin samoja tunteita kuin sinä. Tapasin vuosien sinkkukauden jälkeen mieheni sinun ikäisenä. Itse olin aina halunnut lapsia, mies ei ollut ihan varma. Myöhemmin tulin itsekin epävarmaksi, kun selvitin vähän liian tarkkaan kaikki huonot vaihtoehdotkin. Kolmekymppiä läheni ja olin varma että elämä loppuu siihen, lapsia on ihan pakko tehdä ennen sitä tai ihan viimeistään silloin, tai ei koskaan. Kriiseilin aikani, täytin 30, elämä ei loppunutkaan vaan jatkui ihan normaalina. 

Olen nyt 33 ja odotamme ensimmäistä. Yhtään aiemmin ei olisi ollut sopiva hetki. Nyt molemmat haluamme lapsen, odotamme ilolla eikä kumpikaan epäröi tai pelkää. Kaikilla ei tärppää heti, mutta suurimmalla osalla tärppää kuitenkin puolen vuoden sisällä, joten ei kolmenkympin rajaa tarvitse sen takia pelätä. 

Olennaisempaa on se että itse olet rauhallinen ja tyytyväinen elämään etkä panikoi. Keskity ensin vanhasta ylipääsemiseen, sitten silmät auki ja uusia tuulia kohti. Kyllä tässä maassa sinkkumiehiä riittää ketkä lapsia haluaa. Asiat järjestyy kyllä :)

Vierailija
20/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE kiire!!!!     Tässä maailmassa on riittävästi jo tehtyjä lapsia, että ei pakko tehdä yhtään, mutta voisit olla perimältäsi parempi äitiehdokas kuin monet muut tämänkin sivuston kouluttamattomat-työttömät-yhteiskunnanpussillekämmenentukkivat-lisääntymisautomaatit.

Ensin koulutus. Sitten työ. Ja sitten ehkä lapset. HIENOA!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi