Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lääkelaskutenttiin. Mietin jo, että lopetanko koulun.

Vierailija
10.02.2014 |

Olen vain yksinkertaisesti niin huono matematiikassa, etten pääse tenttiä läpi. Tablettilaskut ja yksikkömuunnokset onnistuu, mutta liuoslaskut eri variaatioineen ei onnistu. Joskus tuntuu etten osaa sijoittaa annetuja määriä taulukkoon niin, että saisin aloitettua  verrannon oikein. Joku vain napsahtaa ja aivot on lukossa. Mies heittelee kotona vieressä että ihan helppo, ihan helppo ja sanoo vastauksen. :( Nielen itkua.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh come on. Minä hädintuskin selvisin lukion lyhyestä matematiikasta mutta lääkelaskut menivät helposti 100% oikein, kun opettelin vain verrannon ja jakokulman. 

Muistaakseni kirurgiasta eteen päin saa käyttää laskinta tenteissä. Etköhän sinä kestä nuo sitä edeltävät.

Verranto ja jakokulma - siinä avaimet selviytymiseen.

Vierailija
22/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet epävarma, maksa jollekulle siitä, että opettaa nuo sinulle. Onhan tuo täysin opittavissa oleva asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta koulutusta.

Etsin sellaisen henkilön joka osaa neuvoa sinua käytännönläheisesti ja selittää asiat maalaisjärjellä. Siskoni on auttanut muutamia omaksumaan ja oivaltamaan miten laskea lääkelaskut. Sisko ei ole matematiikan opettaja mutta opettaja kuitenkin.

Et ole ainoa joka pohtii lopettamista. Älä luovuta.

ope

Vierailija
25/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lähihoitajan töitä 8 vuotta. Pärjäsin töissäni hyvin ilman lääkelaskuja. Nyt lääkelaskujen suorittaminen on tehtävä säännöllisesti. En päässyt läpi viime laskuista. Koulussakin sain tukiopetusta ja oli suoranainen ihme että pääsin läpi.

Minun on pakko ruveta tekemään muita hommia kun en noita laskuja hallitse. Se on vaan jännä kuinka sain kiitosta työstäni nämä 8 vuotta ja sitten esteeksi muodostuukin lääkelaskut.

Toivon että sinä saat apua jostain. Minä olen matematiikan suhteen toivoton tapaus.

Vierailija
26/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:15"]

Minä tein lähihoitajan töitä 8 vuotta. Pärjäsin töissäni hyvin ilman lääkelaskuja. Nyt lääkelaskujen suorittaminen on tehtävä säännöllisesti. En päässyt läpi viime laskuista. Koulussakin sain tukiopetusta ja oli suoranainen ihme että pääsin läpi.

Minun on pakko ruveta tekemään muita hommia kun en noita laskuja hallitse. Se on vaan jännä kuinka sain kiitosta työstäni nämä 8 vuotta ja sitten esteeksi muodostuukin lääkelaskut.

Toivon että sinä saat apua jostain. Minä olen matematiikan suhteen toivoton tapaus.

[/quote]Sama mulla. Sain koulussa nipin napin lääkelaskut oikein mutta en nyt enää niitä osaa enkä jaksa opetellakaan. Käytännön työssä en tarvinnut ikinä matikkaa kun lääkkeen jako ei kuulunut hommiin. Nyt en enää jaksa vaan suosiolla etsin muuta työtä. Kun ei ole matikkapäätä ei ole.

Minusta on  väärin, että lääkelaskuja vaaditaan lähihoitajilta kun lääkkenjakoa varten on sairaanhoitajatkin. Moni on juuri siksi halunnut lähihoitajaksi, ettei se työ ole liian vaativaa ja vastuullista.

Vierailija
27/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:15"]

[/quote]Sama mulla. Sain koulussa nipin napin lääkelaskut oikein mutta en nyt enää niitä osaa enkä jaksa opetellakaan. Käytännön työssä en tarvinnut ikinä matikkaa kun lääkkeen jako ei kuulunut hommiin. Nyt en enää jaksa vaan suosiolla etsin muuta työtä. Kun ei ole matikkapäätä ei ole.

Minusta on  väärin, että lääkelaskuja vaaditaan lähihoitajilta kun lääkkenjakoa varten on sairaanhoitajatkin. Moni on juuri siksi halunnut lähihoitajaksi, ettei se työ ole liian vaativaa ja vastuullista.

[/quote]

On se vaan kummallista, että lähihoitajina voi kuitenkin työskennellä suomea osaamaton ulkomaalainen. Lääkehoitokin jää muille. Tasa-arvoistako?

Vierailija
28/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen nyt saanut vähän rauhoiteltua itseäni. Puhuin luokkalaisteni kanssa ja on muitakin, jolle asiat vaikeita. Pitää varmasti keskittyä yhteen asiaan kerralla eikä tuijottaa koko tehtäväpaperia silmät ristissä... Jonkunlainen matematiikka kammo tuli lukiossa, en meinannut pysyä siinä tahdissa mikä siellä oli ja jäi paha maku. Äitini sanoi, että ota siideri ja ala sitten laskea, eli jännitys on varmaan suurin este tässä nyt oivaltamiselle.
Ja 100% pitää olla kokeessa oikein. -ap

Vierailija
29/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kommentti tuokin, että lähihoitajan lääkelaskut eivät voi olla vaikeita. Toki voivat, mutta kyllä ne oppii. Itse käytän päättelyä.

Vierailija
30/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea käsittää miten joku voi olla niin yksinkertainen ettei osaa tommoisia. Miten arkielämä sujuu?

Vierailija
32/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti parempi että lopetat koulun. Sähän tapat hoitajana jonku, jos et osaa annostella lääkkeitä.

Vierailija
33/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:34"]

Mun on vaikea käsittää miten joku voi olla niin yksinkertainen ettei osaa tommoisia. Miten arkielämä sujuu?

[/quote]Jotku vaan ovat tyhmiä. Äitini oli ihan tuskassa, jos esim. leivontaohjeessa oli 3/4 dl rasvaa, se oli hänelle täysin ylivoimanen annostella, ei vaan tajunnu, ei vaikka olisi kuinka selittäny.

Vierailija
34/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, mulla oli tiukkaa sh- opinnoissa juurikin noi lääkelaskut. Alkuun olin aina niitä uusimassa, ja jouduin tukiopetukseenkin, että sain lisää suorituskertoja. No niitä sitten tuli tankattua niin paljon, että lopulta oivalsin ne oikein, opettelin laskemaan ulkoa erityylisiä laskuja ja siitö se sitten lähti. Eli kannattaa opetella laskutoimitukset ulkoa, ei tule sit paniikkia kokeessa! Toiki se on ärsyttävää joe tulee yksikin pilkkuvirhe, niin se kosahtaa siihen, mutta käytännössä niitä ei voi tulla :) Tsemppiä! 

Vierailija
35/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:34"]

[/quote]

Samoin. Lisäksi on vaikea käsittää miten joku hakeutuu sellaisiin töihin mihin kyvyt eivät riitä. Vielä töihin joissa on vastuussa toisten terveydestä!

Vierailija
36/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osastoni lääkevastaava ja joudun opettamaan hoitajia lääkelaskuihin ja täytyy sanoa että osa nuorista tuntuu olevan tyhmiä. Suhteellisuuden taju puuttuu osalta täysin. Joku voi saada laskusta tulokseksi että jotain lääkekettä pitäisi laittaa potilaaseen 15000ml, eli 15 litraa eikä mikään kello soita että se ei voi olla mahdolista ja tuli ehkä tehtyä jakolaskun sijaan kertolasku. Eikä myöskään ymmärretä että milli on tuhannesosa ja kilo on tuhatkertainen. Tällaisella tyypillä voi kuitenkin olla matematiikassa M tai jopa L ylioppilaskirjoituksista.

Vierailija
37/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske, laske, laske ja laske. Laskemalla se rutiini syntyy.

terv, opettajasi

Vierailija
38/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 08:47"]

Olen osastoni lääkevastaava ja joudun opettamaan hoitajia lääkelaskuihin ja täytyy sanoa että osa nuorista tuntuu olevan tyhmiä. Suhteellisuuden taju puuttuu osalta täysin. Joku voi saada laskusta tulokseksi että jotain lääkekettä pitäisi laittaa potilaaseen 15000ml, eli 15 litraa eikä mikään kello soita että se ei voi olla mahdolista ja tuli ehkä tehtyä jakolaskun sijaan kertolasku. Eikä myöskään ymmärretä että milli on tuhannesosa ja kilo on tuhatkertainen. Tällaisella tyypillä voi kuitenkin olla matematiikassa M tai jopa L ylioppilaskirjoituksista.

[/quote]

M tai L...ei voi olla. Lääkevastaava heittelee nyt vähän omiaan...

Vierailija
39/45 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:25"]Miten ihmeessä olet päässyt lääkikseen? Ei taida olla Helsingissä?

[/quote]

Ei kai saatana lääkiksestä ole aina kyse, jo lähihoitajat joutuu tenttimään lääkelaskut täysin oikein ennen kuin pääsevät läpi.

Vierailija
40/45 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö!! &v olen tehnyt vammaispuolella töitä ohjaajan ja ei ole tarvinnut laskea lääkelaskuja,,lääketetnnit on tietokoneella tehtavaä5v välein..eri asia jos olet jossain sairaalassa töittä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi