Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni tuttu om laittanut fb:ssä "minäkin olen ollut terapiassa" -kuvan

Vierailija
29.10.2020 |

En voi mitään sille, että nyt pidän näitä tyyppejä kajahtaneina ja epäilyttävinä, joiden seuraa tekee mieli vältellä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olis kova veto --> "Minäkin olen ollut vankilassa" 

Tai "Minäkin olen ollut ulosotossa"

Minäkin olen ollut pakkohoidossa. 🤪

Vierailija
42/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai minäkin olen hu .ora", "minäkin olen käynyt huor. issa", "minäkin olen polttanut pilveä", "minäkin olen ajatellut lapsia sillä silmällä" Kampanjat käyntiin

Mitä te oikein ajattelette, että siellä terapiassa tehdään? Siellä käydään juttelemassa.

Ei varmaan kukaan ajattele, että terapiassa vedettäisiin huumeita tai h*orattaisiin. Mutta kaikkia asioita ei ehkä vaan kannataa jakaa kaikille. 

Eiköhän jokainen päätä omalta kohdalta, kannattaako vai ei. Vaikea kuitwnkin ymmärtää tätä terapiaan liittyvää stigmaa.

Aloittaja tässä. Niin, kyllähän minä järjellä ajatellen tiedän, ettei terapiassa ole mitään ihmeellistä. Mutta silti huomaan, että suhtaudun näihin ihmisiin - joista jotkut olen tuntenut parikymmentä vuotta - nyt jotenkin erilailla. Ja tosiaan vähän sillä lailla peläten, että ei kai se nyt juuri minun seurassani pimahda. 

Kuulostaa siltä, että sinä hyötyisit terapiasta. Vaikuttaa siltä, että henkinen tilasi on melko epävakaa.

Hän on vain yksinkertainen eli tyhmä. Ei tiedä miksi terapiassa käydään. Eihän sitä edes saa jos terapeutti kokee, että älykkyys tai terveys ei riitä asioiden pohtimiseen ja käsittelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä huomiota pitää saada keinolla millä hyvänsä.

Olen samaa mieltä. Olen itsekin käynyt terapiassa. Lähimmäiset siitä tietää muttei tulisi mieleenikään julistaa sitä esim fb:ssa!

Miksi nykymaailma on mennyt siihen että kaikesta pitää tehdä julkista ja trendi on ettei mitään tarvitse hävetä.

En tietenkään häpeä terapiassa käymistäni mutta en koe mitään tarvetta kertoa sitä kaikille.

Minulla on terve yksityisyydensuoja elämässäni eivätkä nämä avautujat ole yhtään parempia eivätkä rohkeampia ihmisiä silmissäni.

Vierailija
44/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule äkkiseltään mieleen ketään ystävää tai tuttavaa, joka ei hyötyisi terapiasta. Yksi on kauhean negatiivinen, toinen liian kiltti, kolmannella on kamalan huono itsetunto. Nämä kaikki vaikuttavat sekä ystävieni omaan elämään että lähipiiriin negatiivisesti.

Itsellänikin on huono itsetunto ja menisin mieluusti terapiaan, jos vain olisi tarpeeksi rahaa. Näenkin terapiassa käymisen enemmänkin varakkaiden kuin hullujen puuhana.

Vierailija
45/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä huomiota pitää saada keinolla millä hyvänsä.

Olen samaa mieltä. Olen itsekin käynyt terapiassa. Lähimmäiset siitä tietää muttei tulisi mieleenikään julistaa sitä esim fb:ssa!

Miksi nykymaailma on mennyt siihen että kaikesta pitää tehdä julkista ja trendi on ettei mitään tarvitse hävetä.

En tietenkään häpeä terapiassa käymistäni mutta en koe mitään tarvetta kertoa sitä kaikille.

Minulla on terve yksityisyydensuoja elämässäni eivätkä nämä avautujat ole yhtään parempia eivätkä rohkeampia ihmisiä silmissäni.

Ihan mielenkiinnosta, mikä se erityinen "huomio" on, joita näillä kuvatuilla päivityksillä saa? En ole Facebookissa (tai olen, mutta vain ryhmien takia, eikä mulla ole siellä kavereita enkä siis itsekään päivitä), joten en nyt ihan ymmärrä. Jos siellä Facebookissa on tarkoituksena jakaa jotain itsestä, niin miksi just sitten tämä on sitä pahaa huomion hakemista?

Mun mielestä tässä on nyt kyse siitä, että terapiassa käymistä halutaan normalisoida. Kuten nyt tästäkin ketjusta voi päätellä, terapia on selvästi monen mielestä hävettävä asia. Mitä jos se ei oliskaan niin? Mitä jos kyse ei oliskaan asiasta, jota pitää peitellä ja josta tulee jopa mieleen se, että jos kertoo käyvänsä/käyneensä terapiassa, sillä saa jotain mystistä huomiota? Mitä jos terapia oliskin asia, josta sanottais vain, että aha. (Mä en itse koe, että jos joku kertoisi käyneensä/käyvänsä terapiassa, se herättäisi mussa sen kummempia tunteita kuin "aha". Mutta ilmeisesti en kuulu ajatuksineni enemmistöön, vai miten on?)q

Vierailija
46/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kiristäjä.

Vierailija
47/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni wannabe nyt laittaa tuon vaikkei olisi edes ollut...

Vierailija
48/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni wannabe nyt laittaa tuon vaikkei olisi edes ollut...

Kuulostaa kyllä karmealta mahdollisuudelta. Voihan käydä niin, että semmoinen saa huomioo, joka kuuluisi mulle.

Vierailija
49/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä tuota. Olen itse aikanaan käynyt vuosia terapiassa ihan hyvistä syistä, nyttemmin en enää, en sitä toki häpeä mutta ei se nyt mikään CVseen laitettava asiakaan ole. Osa näistä keskiluokkaisista terapiallaan kehuvista tuntuu olevan samoilla linjoilla kuin life coachit tai joogahörhöt että terapiasta saa jotain uskomatonta elämänviisautta. No oppii siellä itseään ymmärtämään vähän paremmin, muita ihmisiä ei  välttämättä niinkään.

Suurimman osan ihmisistä terapiassa ei ole mitään dramaattista tai kummallista, kukaan ulkopuolinen ei jaksaisi sivustaseuraajana katsella niitä istuntoja kovin kauan. Eikä se mikään ihmelääke ole, eikä kaikille kovin kustannustehokastakaan. Osa jatkaa itselleen valehtelua terapian jälkeenkin, eikä ihmisen peruspersoonallisuus siellä mihinkään muutu.

Ehkä näillä ilmoituksilla haetaan juuri sitä että psykoterapiassa käynnistä tulisi muodikas cv:hen laitettava ja viileä juttu jota ilman et ole mikään etkä mitään. Vähän samoin kuin on käynyt homoilulle, mielialalääkkeiden popsimiselle ja masennukselle.

Vierailija
50/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä tuota. Olen itse aikanaan käynyt vuosia terapiassa ihan hyvistä syistä, nyttemmin en enää, en sitä toki häpeä mutta ei se nyt mikään CVseen laitettava asiakaan ole. Osa näistä keskiluokkaisista terapiallaan kehuvista tuntuu olevan samoilla linjoilla kuin life coachit tai joogahörhöt että terapiasta saa jotain uskomatonta elämänviisautta. No oppii siellä itseään ymmärtämään vähän paremmin, muita ihmisiä ei  välttämättä niinkään.

Suurimman osan ihmisistä terapiassa ei ole mitään dramaattista tai kummallista, kukaan ulkopuolinen ei jaksaisi sivustaseuraajana katsella niitä istuntoja kovin kauan. Eikä se mikään ihmelääke ole, eikä kaikille kovin kustannustehokastakaan. Osa jatkaa itselleen valehtelua terapian jälkeenkin, eikä ihmisen peruspersoonallisuus siellä mihinkään muutu.

Ehkä näillä ilmoituksilla haetaan juuri sitä että psykoterapiassa käynnistä tulisi muodikas cv:hen laitettava ja viileä juttu jota ilman et ole mikään etkä mitään. Vähän samoin kuin on käynyt homoilulle, mielialalääkkeiden popsimiselle ja masennukselle.

Millon viimeksi oot nähnyt CV:n, jossa mainitaan nuo asiat?

Vierailija
51/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut pakkohoidossa. 🤪

Samoin. Pakkopaidassa teutarointi on coolia.

Vierailija
52/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt terapiassa, koska olin henkisesti sairas. Tällä hetkellä en ole, koska hoidin itseni kuntoon.

Vierailija
53/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos haluaa esittää tukensa ja ymmärryksensä on huomiohuora? Just. Mitenkään ei ole hyvä. Itse jouduin tietomurron kohteeksi. Monilla fb-kavereilla on toi Minäkin olen käynyt terapiassa teksti kuvassaan. Mua ei itseäni kiinnosta pätkääkään kuka sen tekstin laittaa tai on laittamatta. Jotenkin on hassua, että on ollut vuosisadat ja kymmenet asioita, jotka ovat aivan normaaleja, mutta niistä on haluttu tehdä jotenkin väärää, syntistä, sairasta hävettävää, esim. nyt vaikkapa menkat, homoseksuaalisuus, masennus, terapiassa käynti jne. Ja nyt kun aletaan vihdoin päästä hieman avoimempaan ilmapiiriin, missä asioista voi puhua ja häpeää saatu heitettyä romukoppaan niin ei, ei ole hyvä. Ihmisten käsittämätön idiotismi on jo yksi hyvä syy käydä terapiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä