Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni tuttu om laittanut fb:ssä "minäkin olen ollut terapiassa" -kuvan

Vierailija
29.10.2020 |

En voi mitään sille, että nyt pidän näitä tyyppejä kajahtaneina ja epäilyttävinä, joiden seuraa tekee mieli vältellä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Minäkin en käytä maskia. *

Vierailija
22/53 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tuota. Olen itse aikanaan käynyt vuosia terapiassa ihan hyvistä syistä, nyttemmin en enää, en sitä toki häpeä mutta ei se nyt mikään CVseen laitettava asiakaan ole. Osa näistä keskiluokkaisista terapiallaan kehuvista tuntuu olevan samoilla linjoilla kuin life coachit tai joogahörhöt että terapiasta saa jotain uskomatonta elämänviisautta. No oppii siellä itseään ymmärtämään vähän paremmin, muita ihmisiä ei  välttämättä niinkään.

Suurimman osan ihmisistä terapiassa ei ole mitään dramaattista tai kummallista, kukaan ulkopuolinen ei jaksaisi sivustaseuraajana katsella niitä istuntoja kovin kauan. Eikä se mikään ihmelääke ole, eikä kaikille kovin kustannustehokastakaan. Osa jatkaa itselleen valehtelua terapian jälkeenkin, eikä ihmisen peruspersoonallisuus siellä mihinkään muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole äidinkieleltäsi suomenkielinen, saat anteeksi. Mutta jos olet suomenkielinen ja luulet, että se sanotasn "minäkin en käytä maskia", et saa.

Vierailija
24/53 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olis kova veto --> "Minäkin olen ollut vankilassa" 

"Tai minäkin olen hu .ora", "minäkin olen käynyt huor. issa", "minäkin olen polttanut pilveä", "minäkin olen ajatellut lapsia sillä silmällä" Kampanjat käyntiin

Mitä te oikein ajattelette, että siellä terapiassa tehdään? Siellä käydään juttelemassa.

Ei varmaan kukaan ajattele, että terapiassa vedettäisiin huumeita tai h*orattaisiin. Mutta kaikkia asioita ei ehkä vaan kannataa jakaa kaikille. 

Eiköhän jokainen päätä omalta kohdalta, kannattaako vai ei. Vaikea kuitwnkin ymmärtää tätä terapiaan liittyvää stigmaa.

Vierailija
25/53 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole äidinkieleltäsi suomenkielinen, saat anteeksi. Mutta jos olet suomenkielinen ja luulet, että se sanotasn "minäkin en käytä maskia", et saa.

Tämä oli läppä.

Vierailija
26/53 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai minäkin olen hu .ora", "minäkin olen käynyt huor. issa", "minäkin olen polttanut pilveä", "minäkin olen ajatellut lapsia sillä silmällä" Kampanjat käyntiin

Mitä te oikein ajattelette, että siellä terapiassa tehdään? Siellä käydään juttelemassa.

Ei varmaan kukaan ajattele, että terapiassa vedettäisiin huumeita tai h*orattaisiin. Mutta kaikkia asioita ei ehkä vaan kannataa jakaa kaikille. 

Eiköhän jokainen päätä omalta kohdalta, kannattaako vai ei. Vaikea kuitwnkin ymmärtää tätä terapiaan liittyvää stigmaa.

Aloittaja tässä. Niin, kyllähän minä järjellä ajatellen tiedän, ettei terapiassa ole mitään ihmeellistä. Mutta silti huomaan, että suhtaudun näihin ihmisiin - joista jotkut olen tuntenut parikymmentä vuotta - nyt jotenkin erilailla. Ja tosiaan vähän sillä lailla peläten, että ei kai se nyt juuri minun seurassani pimahda. 

Vierailija
27/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä. Niin, kyllähän minä järjellä ajatellen tiedän, ettei terapiassa ole mitään ihmeellistä. Mutta silti huomaan, että suhtaudun näihin ihmisiin - joista jotkut olen tuntenut parikymmentä vuotta - nyt jotenkin erilailla. Ja tosiaan vähän sillä lailla peläten, että ei kai se nyt juuri minun seurassani pimahda. 

Suosittelen aloittajalle terapiaa. Voisit päästä eroon ainakin joistakin turhista peloistasi ja ennakkoluuloista.

Vierailija
28/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap ajatellut, etteivät kaikki "Minäkin olen käynyt terapiassa" kannanotot tarkoita välttämättä sitä, että on oikeasti käynyt terapiassa, vaan kyse voi olla myös myötätunnon osoittamisesta?

T. Minäkin tarvitsisin terapiaa

Vierailija
29/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut vuosikymmenen terapiassa, mutta sen julistaminen ei auta mitenkään tietomurron uhreja. Typerää, mukamyötäelävää huomionhakua.

Tämä. Terapiasta on tullut muoti-ilmiö. Jokaisella kunnon kansalaisella on vähän jotakin, minkä vuoksi pitää käydä muutaman kerran terapiassa juttelemassa. Sen jälkeen voi julistaa kasvaneensa ihmisenä.

Vierailija
30/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut vuosikymmenen terapiassa, mutta sen julistaminen ei auta mitenkään tietomurron uhreja. Typerää, mukamyötäelävää huomionhakua.

Tämä. Terapiasta on tullut muoti-ilmiö. Jokaisella kunnon kansalaisella on vähän jotakin, minkä vuoksi pitää käydä muutaman kerran terapiassa juttelemassa. Sen jälkeen voi julistaa kasvaneensa ihmisenä.

Aika pitkä aika käydä vaan juttelemassa, vuosikymmen.

Vierailija
31/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen suljetulla.

Vierailija
32/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokevatko ne terapiassa käyneet asian jotenkin vaikeaksi, joilla on tarve julistaa kaikille etteivät he häpeä asiaa?

Vierailija
33/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulaiseni vastustivat hoitoon hakeutumista. Kokivat sen häpeälliseksi. Menin kuitenkin, koska koin sen hyödylliseksi. Ei tosiaan tuollaisen jälkeen kiinnosta jonkun randomin mielipide tekemisistäni tai mielenterveydestäni.

Vierailija
34/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä huomiota pitää saada keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
35/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi ikinä laittaa tuollaista. Ihmiset kuolisi nauruun, koska minun kohdalla terapia ei ole mitenkään auttanut ja kaikki kyllä tietää missä kaikissa psykiatrisissa hoidoissa olen ollut.

Vierailija
36/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en häpeä sitä että olen tarvinnut apua sairauteeni. Voin tällä hetkellä hyvin ja olen sinut sen kanssa, että joskus en ollut. Olen ollut terapiassa, voin sen kertoa. Se, mitä siellä olen puhunut, on oma asiani ja sitä en julkista. Enkä kerro jos joku utelee.  Mutta tunnen valtavaa myötätunta vastaamon uhreja kohtaan. Se on helv etin törkeää mitä on tapahtunut. Se, että laitoin tekstin profiilikuvaani, kertoo myötätunnosta ja arvoista. Jos olet minun kaverilistalla ja koet nyt tuollaisia tunteita, niin se on sinun hölmöytesi, ei minun.

Vierailija
37/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä sen takia että on käyneet terapiassa, mutta pidän vähän omituisena sitä, että haluaa omia henkilökohtaisia asioitaan levitellä kaiken kansan nähtäville. Profiilikuva on kuitenkin sellainen, mikä näkyy ihan kaikille, vaikka olisi facebook-tilinsä muuten laittanut salaiseksi.

Mielestäni terapiassa käynti on hyvin henkilökohtaista, enkä koe tarvetta tätä tietoa levitellä kaikille silkasta solidaarisuudesta tietomurron uhreja kohtaan, toivoohan ne uhritkin, ettei ne tiedot leviäisi. Mutta eipä se toki minulta ole pois, jos joku toinen haluaa mainostaa terapiassakäyntiään.

Kyllähän sinä voit määrittää kuks sen profiilikuvan näkee yksityisasetuksissa.

Vierailija
38/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ilmoituksethan ovat ihan asiallisia, jos sellaisen haluavat tehdä. Olen vain pelännyt, milloin aletaan voimaantua ja esitellä intiimejä ruumiinosia tukemaan tietovuodon uhreja.

Vierailija
39/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä huomiota pitää saada keinolla millä hyvänsä.

Se sanskun tisuvakokohu sai kaikki tyrkyimmät esittelemään riippareitaa

Vierailija
40/53 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinä hyötyisit terapiasta. Vaikuttaa siltä, että henkinen tilasi on melko epävakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän