Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla pysyt laihana?

Vierailija
29.10.2020 |

Ja liikunnalla? Kerrohan myös mitat ja ihan että mitä syöt yleensä päivän aikana! T: Utelias pullukka

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen. Mitat 169/ 75. Olen 46. Liikun n. 5 krt viikossa ( juoksu, sali, kotijumppaa), lisäksi koiran kanssa kävelyä. Olen kasvissyöjä. Syön 1200-1500 kaloria päivässä ja en laihdu. Olen yrittänyt laihduttaa kesästä asti mutta mitään ei tapahdu. Leipää en mussuta ( vain aamulla tai keiton kanssa täysjyväleipää)...

Syö enemmän ja parempaa. Laita liikuntaan tehoja.

Niin, kuulostaa että lilluttelet. Lilluttelet ruuan kanssa ja lilluttelet liikunnan kanssa. Tehoja vaan lisää. ja kunnon ruualla tulee ytyä.

Ota itsestäs irti. Kokeile. Uskalla.

Vierailija
62/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan juoksua, kävelyä ja pyöräilyä. Vaihdellen 5-7 kertaa viikossa.

Olen 168 / 59.

Tänään söin

Aamulla puuroa, siemeniä, marjoja, raejuusto

Lounaalla makkarakeittoa, kaksi näkkäriä

Päivälliseksi kanaa ja riisiä, banaanin, jogurtin

Iltapalaksi pari leipää, jogurtin sekä omenan

Tänään oli aika tyypillinen päivä ruoan suhteen. Annokset ihan reiluja. Monesti illalla tulee syötyä vielä annos jäätelöä / vähän suklaata, kun miehen kanssa katsotaan telkkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

164/55.

Luonnostani pieniruokainen. Aamulla riittää hilloleipä ja kahvi, lounaaksi munakas tai keitto.

Päivällinen kotiruokaa esim 1-2 kananmunan kokoista perunaa, 3 lihapullaa ja paljon salaattia.

Iltakahvin kanssa aina pulla tai keksi (1).

Tykkään napostella mutta omenoita, pähkinöitä tai joskus harvoin popkornia (ei mikro-).

Liikuntaa se mitä 4 lapsen kanssa ja okt raksalla ja pihalla on tullut

Vierailija
64/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164/55.

Luonnostani pieniruokainen. Aamulla riittää hilloleipä ja kahvi, lounaaksi munakas tai keitto.

Päivällinen kotiruokaa esim 1-2 kananmunan kokoista perunaa, 3 lihapullaa ja paljon salaattia.

Tykkään napostella mutta omenoita, pähkinöitä tai joskus harvoin popkornia (ei mikro-).

Vierailija
65/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ollut hoikka. 166/60, ikää 39 v. Paino sama vimeset 10 v.Aamulla pari leipää tai puuro+ pari kuppia kahvia. Töissä syön kunnon lounaan ( oma ruokala jossa suht terveellistä kotiruokaa ja hyvät salaatit). Työpäivän jälkeen lapsen kans toinen ateria, kotiruokaa myös. Iltapala yleensä pari leipää. Syön myös melkein joka päivä herkkuja mutta harvoin mitään isoa määrää vaan esim. Yks jätski, muutama keksi, pieni karkkipussi. Rankempaa liikuntaa 1-3 krt vko ( sali, hiihto, jumppa, hölkkä). + Lapsen ulkoilut, muuten ei työpäivinä hyötyliikuntaa tuu. Eli lähinnä se säännöllinen ruokarytmi eikä mitään kieltoja tms. on toiminut mulla.

Vierailija
66/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164/53. 10 000 askelta päivässä ja 3 kertaa viikossa voimatreeni. Syön 5 kertaa päivässä n. 2000 kcal yhteensä.

Mutta varmaan ne on kasviksia jos syöt noin paljon?

Vierailija
67/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 41, pituutta 167 ja painoa 59. En ole niin laiha kuin parikymppisenä (jolloin painoin 51), mutta vaatekoko on silti tasan sama (34 yläosa, 36 alaosa). Näytän ja tunnun luiselta.

Syön päivässä mikrokeiton ja purkillisen raejuustoa. En vain oikein pidä mistään ruoasta tai syömisestä muutenkaan, joten olen antanut itselleni luvan syödä vain sen mitä huvittaa. Tuo on ihan ok, saan sen alas. Kaikki labra-arvotkin mulla on säännöllisesti aivan erinomaiset, joten turha alapeukuttaa.

Minulle laihana pysyminen on sinänsä helppoa, koska nälän tunnetta en ole tuntenut koskaan. En tiedä yhtään millaista se on. Aikataulutan syömiseni siihen kun tulen töistä kotiin, muuten unohdan sen. Kahvia juon pitkin päivää.

En harrasta mitään liikuntaa. Tosin kävelen kyllä kaikkialle, puhelimen mukaan noin 10k askelta päivässä.

Vierailija
68/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut saman kokoinen 17 vuotiaasta, paitsi raskaudet kaksi kertaa. Imetyksellä lähti raskauskilot ja vähän ylikin. Eli normaalipainoni on 163cm/54kg. Kilo tuli lisää puolessa vuodessa kun aloitin taas lihaskuntoa treenaamaan. Nyt olen siis 37v.

Syön säännöllisesti 5-6 krt päivässä mutta en oikeestaan ikinä liian täyteen. Niin että on kylläinen olo. Herkkuja en kiellä itseltäni mutta niihin ei tule himoa juuri säännöllisen ateriarytmin vuoksi. Leipää tai jälkiruokia en syö aterian kanssa vaan esim iltapalaksi pari leipää.

Esimerkki päivä tänään; aamupala; lasillinen luonnonjogurttia myslillä (ei sokeroitu), vaniliakahvi. Pieni välipala ; smoothie (noin 4dl; kaupan valmis). Lounas; mozzarella salaatti (salaattia, mozzarellaa, kuivattua karpaloa, kurkkua, tomaattia, paahdetut siemenet). Vaniliakahvi. Välipala; proteiinivanukas ja banaani. Päivällinen; valmis Saarioisten kasvispizza (kiireessä, pieni pala jäi). Iltapala; 2 ruisleipää, juustoa 4 sivua, paprikaa, jogurttia pari lasia.

Vierailija
69/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

160/48

Ruokavalioni sisältää eniten seuraavia asioita:

Viljat, hedelmät, kasvikset juurekset ja pavut ja sienet, valkoinen liha, maitotuotteet, soijaproteiini, kala, punainen liha.

Syön aamupalaksi puuroa marjoilla ja siemenillä ja hillolla ja banaanin ja pari kuppia kahvia.

Lounaaksi syön esimerkiksi broilerinkoiven ja riisiä ja puolet lautasesta salaattia ja leipää sekä jälkkäriksi jonkun smoothien.

Syön päivän aikana ehkä myös pari keksiä työpaikan kahvipöydässä tai pullan etc.

Päivälliseksi esim nuudeliwokkia.

Iltapalaksi on usein puuroa tai leipää tai munaa. Joskus ostan kotiin esim sokerimuroja ja sitten en pitkään aikaan. Tykkään maukkaista asioista ja sokeriset asiat vetävät kyllä usein puoleensa, syön karkkia tyyliin parina päivänä viikossa, joskus useammin ja joskus vielä harvemmin. 

En käytä alkoholia. Käytän sokerisia virvokejuomia nolla viiva muutaman kerran viikossa. 

Liikun työssäni kevyesti. Hikiliikun ehkä 2 kertaa viikossa ilman mitään tavoitteellisuutta. Liikun päivittäin kävellen. Mielestäni en joudu näkemään kohtuuttomasti vaivaa kehoni eteen.

Vierailija
70/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuro veteen tehtynä, loppupäivä meneekin sitten mustalla kahvilla, lightlimsalla ja röökillä.

Vierailija
71/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164/55.

siis pelkkää hilloa leivän päällä?

Vierailija
72/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut saman kokoinen 17 vuotiaasta, paitsi raskaudet kaksi kertaa. Imetyksellä lähti raskauskilot ja vähän ylikin. Eli normaalipainoni on 163cm/54kg. Kilo tuli lisää puolessa vuodessa kun aloitin taas lihaskuntoa treenaamaan. Nyt olen siis 37v.

Syön säännöllisesti 5-6 krt päivässä mutta en oikeestaan ikinä liian täyteen. Niin että on kylläinen olo. Herkkuja en kiellä itseltäni mutta niihin ei tule himoa juuri säännöllisen ateriarytmin vuoksi. Leipää tai jälkiruokia en syö aterian kanssa vaan esim iltapalaksi pari leipää.

Esimerkki päivä tänään; aamupala; lasillinen luonnonjogurttia myslillä (ei sokeroitu), vaniliakahvi. Pieni välipala ; smoothie (noin 4dl; kaupan valmis). Lounas; mozzarella salaatti (salaattia, mozzarellaa, kuivattua karpaloa, kurkkua, tomaattia, paahdetut siemenet). Vaniliakahvi. Välipala; proteiinivanukas ja banaani. Päivällinen; valmis Saarioisten kasvispizza (kiireessä, pieni pala jäi). Iltapala; 2 ruisleipää, juustoa 4 sivua, paprikaa, jogurttia pari lasia.

Niin ja siis kotijumppaa pari krt vk, kävelylenkkejä pari viikossa.

Vierailija
73/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön yleensä aika paljon samaa ainakin arkisin. En jaksa kauheasti nähdä vaivaa monipuolisen ruokavalion eteen. Tänään esim.:

Aamulla desistä hiutaleita kaurapuuro, päälle voisilmä ja sivuun kaksi siivua ruisleipää margariinilla, juustolla ja keolla kurkkua. En jaksanut toista leipää loppuun. Sitruunavettä (tiedostan ettei ole mikään detox-juoma, tykkään vaan mausta) ja maitokahvia. Syön aamulla aina puuroa ja leipää, joskus laitan voisilmän sijaan marjoja tai hedelmää päälle ja joskus keitän leivän päälle kananmunia.

Töissä lounaaksi tomaatti-vuohenjuustoleipä ja vissyä. Ostan yleensä kaupasta joko salaatin tai jotain mikrotettavaa kuten eineskeittoa, tänään otin kuitenkin leivän. Kahvia menee työpäivän aikana kaksi kuppia yleensä.

Joskus otan välipalaksi hedelmän jos syön lounaan aikaisin ja teen pidemmän päivän. Tänään ei maistunut.

Kotiin tullessa syön illallisen n. klo 20, tänään pinaattiraviolia. Yleensä olen sen verran kuitti että suihkun jälkeen ei enää jaksa alkaa sen kummemmin kokkailla, joten yleensä illallinen on tasoa pakastewokkivihanneksia pannulla ja sekaan kananmuna, purkkihernekeittoa, pinaattikeittoa, uunijuureksia ja lohta. Jotain minkä voi joko työntää uuniin tai valmistaa liedellä alle vartissa.

Illalla telkkarin ääressä menee yleensä teetä kupponen. Tänään teki mieli suklaata joten ostin Tupla-patukan.

Liikuntana lähinnä kävely töihin ja takaisin, n. 2km suuntaansa.

27v, 163/55. En ole laiha, mutta hoikka.

Vierailija
74/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna pysyin normaalipainoisena syömällä jogurttia, mysliä ja näkkäriä. Saattoi mennä päiviä tuolla ruokavaliolla. Satunnaisesti söin kokonaisen jäätelöpaketin tai opiskelijalounaan. En jaksanut laittaa ruokaa, eikä ollut nälkäkään.

Vierailija
75/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla veteen tehty kaurapuuro mustikoilla + tee.

Joskus lisänä juustovoileipä.

Sitten pyöräily töihin 10 km.

Töissä maitokahvi.

Lounas lautasmallin mukaan.

Iltapäivällä kahvi ja joku leipä tai sämpylä ilman päällisiä tai rahka.

Pyöräily kotiin.

Illalla kotilounas.

Jos energivajetta, niin sitten vielä juustovoileipä illalla.

Vierailija
76/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

161cm ja 55kg.

Tänään:

11.00 lihakeittoa, puolikas banaani, ruisleipä suolakurkulla. Vettä.

14.00 mini karjalanpiirakoita 3kpl ja munavoita. Mandariini. Vettä.

17.00 Perunamuusia ja makkarakastiketta. Salaattia. Vettä.

Ja lisäksi vettä.

Vierailija
77/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis kotijumppaa pari krt vk, kävelylenkkejä pari viikossa.

Vanilja ei vanilia.

Vierailija
78/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliolla kaikkea kohtuudella. Esim. viime vklp la-su söin paljon sushia, suklaalevyn 200g, jäätelöpurkin, 2 smoothieta, karjalanpaistia ja perunamuusia, ruisleipiä voilla ja juustolla, kanasalaatin oliiviöljyllä, feta-pinaattimunakkaan, marjoja ja kaurapuuroa, mysliä ja jogurttia, pekonia ja munia ja join viinipullon ja limua. Saatoin tuosta unohtaa jotain. Tänään söin aamupalaksi omenan ja mysliä + jogurttia, lounaaksi linssikeittoa ja ruisleipä päällysteineen, töiden jälkeen lohipastaa ja salaattia ja iltapalaksi suklaapatukka ja varmaan lisää lohipastaa.

Mitat 50 kg/162 cm.

Viikonlopun ruokailu kuulostaa samalta kuin minulla. Herkuttelen joka viikonloppu yleensä suklaalla ja sushia, viiniä yms. kuuluu myös siihen.  

Arkena aina samat syömiset. Aamupala: tee,  2 palaa leipää päällisineen (kinkku, juusto, kasvikset) ja smoothie. Lounas: kotiruoka esim. kanaa, riisiä ja salaatti tai lohta, perunaa, salaatti. (Välipala: ei joka päivä. Yleensä pähkinöitä tai leipä.) Päivällinen: sama kuin lounas. Iltapala: sama kuin aamupala + pari salmiakkia. Juomana on aina vesi. Syön asiakkaiden tarjoamaa pullaa/viineriä yleensä 1-2 kpl viikossa.

Liikunta: kävelen noin 10 000 askelta päivässä. Kävelen aina portaat ja yritän arkiliikkua, kun ei ole varsinaista liikuntaharrastusta.

Mitat 52 kg/163 cm 

Vierailija
79/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitorasva on tyydyttynyttä eli huonoa rasvaa =lihottaa. Kylmäpuristettu luomukasvisöljy, pähkinät ja avokado taas hyvän rasvan lähteitä, jota voi (ja terveyssyistä täytyisikin) nauttia ilman lihomispelkoa n 0.5 g/painokilo/vrk . Opiskelkaa edes vähän oikean ravitsemuksen aakkosia niin on se painonhallintakin helpompaa. 

Milläköhän idioottilogiikalla tyydyttynyt rasva lihottaa?

Vierailija
80/82 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 41, pituutta 167 ja painoa 59. En ole niin laiha kuin parikymppisenä (jolloin painoin 51), mutta vaatekoko on silti tasan sama (34 yläosa, 36 alaosa). Näytän ja tunnun luiselta.

Syön päivässä mikrokeiton ja purkillisen raejuustoa. En vain oikein pidä mistään ruoasta tai syömisestä muutenkaan, joten olen antanut itselleni luvan syödä vain sen mitä huvittaa. Tuo on ihan ok, saan sen alas. Kaikki labra-arvotkin mulla on säännöllisesti aivan erinomaiset, joten turha alapeukuttaa.

Minulle laihana pysyminen on sinänsä helppoa, koska nälän tunnetta en ole tuntenut koskaan. En tiedä yhtään millaista se on. Aikataulutan syömiseni siihen kun tulen töistä kotiin, muuten unohdan sen. Kahvia juon pitkin päivää.

En harrasta mitään liikuntaa. Tosin kävelen kyllä kaikkialle, puhelimen mukaan noin 10k askelta päivässä.

Olet normaalipainoinen, et laiha. Ja kannattaa ostaa uusia vaatteita, kun kokosi on isompi, kuin ennen. Vaikka se mahtuu päälle, ei tarkoita, että se istuisi hyvin. Ja tämä kaikella hyvällä, en tarkoita, että olet lihava - kannattaa vain olla rehellinen itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi