Mistä tunnistaa espoolaisen?
Suksiboxi auton katolla kesät talvet
Purjehduskengät
Suhiseva ässä
....
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:20"]
Konservatiivinen ote elämään, isot autot, joilla kuljetaan joka paikkaan, epäekologinen ja välinpitämätön elämäntyyli (kunhan itsellä on asiat hyvin).
[/quote]
Minun mielestä espoolaiset suhtautuvat nimen omaan myönteisemmin kierrätykseen, ympäristöasioihin, verrattuna muihin paikkakuntiin. Ainakin sen perusteella mitä olen nähnyt ja kokenut, koska siellä asuu sukulaisia ja tuttuja.
[/quote]
Jos olisivat ekologisia, niin eivät ylipäätään asuisi "pikku-amerikassa"... Voihan sitä puhua mitä sylki suuhun tuo. Teot kuitenkin ratkaisevat.
Ylimielisyydestä. Oletteko käyneet Sellossa? Siellä tämä näkyy oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:20"]
Ovat kohteliaita ja viileitä tilanteessa kuin tilanteessa. Hyvin hillittyjä tyyliltään, espoolaisilla et näe mitään glitterimeikkejä, pissisvaalennuksia, hiusjatkeita, luonnottomia tekokynsiä eikä mitään muovisen näköisiä vaatteita tai asusteita tai tekonahkavaatteita tai -asusteita. Ostetaan harvemmin, mutta ostetaan laatua. Autot ovat kalliita mutta käytännöllisiä eivätkä pidä mitään kamalaa pärinää eikä niitä ole muutenkaan tuunattu nolon näköisiksi.
[/quote]
Hah! :D
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:45"]
[/quote]
Tosi luksusta ja hienoa pyöriä kauppakeskuksessa...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:42"]
Jos olisivat ekologisia, niin eivät ylipäätään asuisi "pikku-amerikassa"... Voihan sitä puhua mitä sylki suuhun tuo. Teot kuitenkin ratkaisevat.
[/quote]
Amerikka??? Espoo on itse asiassa enemmän pikku-Tukholma. Täällä nimittäin kuulee enemmän ruotsin kieltä kuin muualla pääkaupunkiseudulla.
[/quote]
Sellossa käy paljon ohikulkevia eli jotka poikkeavat junamatkalta siinä ostoksilla tai kiertelevät muuten vaan ja jatkavat matkaa. Eli uskallan veikata että puolet niistä ei espoolaisia.
Mäkin olen saanut sellaista kuvaa tosiaan että espoolaiset yrittää olla enemmän ruotsalaisia tyyliltään ja ottaa vaikutteita sieltä päin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:02"]
[/quote]
Sellossa käy paljon ohikulkevia eli jotka poikkeavat junamatkalta siinä ostoksilla tai kiertelevät muuten vaan ja jatkavat matkaa. Eli uskallan veikata että puolet niistä ei espoolaisia.
[/quote]
Ne Sellon leuhkimukset on kirkkonummelaisia.........
Mä luulen, että moni ajattelee länsi-espoolaisuuden olevan yhtäkuin espoolaisuus. Isot autot suksibokseineen ja turkisrouvat asuvat Länkkärin varressa Tapiolassa, Haukilahdessa tai Westendissä. Pohjois- ja itäespoolaiset ovat ihan tavistallaajia. Muualta suuri osa on tänne muuttanut. En ole nähnyt purjehduskenkiä sitten 80-luvun.
t. paljasjalkainen espoolainen, jonka suku on savosta
Mä luulen, että moni ajattelee länsi-espoolaisuuden olevan yhtäkuin espoolaisuus. Isot autot suksibokseineen ja turkisrouvat asuvat Länkkärin varressa Tapiolassa, Haukilahdessa tai Westendissä. Pohjois- ja itäespoolaiset ovat ihan tavistallaajia. Muualta suuri osa on tänne muuttanut. En ole nähnyt purjehduskenkiä sitten 80-luvun.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
Ne Sellon leuhkimukset on kirkkonummelaisia.........
[/quote]tai munkkiniemeläisiä..
Tapiola ja Westend ovat kylläkin Itä-Espoossa.
terv. toinen paljasjalkainen
Lisäksi:
Espoolle on tyypillistä korkea koulutus: juristeja, DI:tä, KTM:ia, arkkitehteja, lääkäreitä on paljon. Nuo ovat koulutuksia, joilla usein pääsee hyville tuloille. Aika moni on kuitenkin silti kohtalaisen epäkulturelli ja sivistymätön: urheilu kiinnostaa, ei kulttuuri. Toki poikkeuksiakin on.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:42"]
[/quote]
Amerikka??? Espoo on itse asiassa enemmän pikku-Tukholma. Täällä nimittäin kuulee enemmän ruotsin kieltä kuin muualla pääkaupunkiseudulla.
[/quote]
Kuinka tyhmä oikein olet? Kyse on elämäntavasta. Espoossa asuminen vaatii auton. Kaikkihan tietävät että Espoo on minijenkkilä...
siitä että espoolainen ei sano asuvansa espoossa, vaan esimerkiksi mankkaalta.
Espoo todellakin on amerikkalaistyylinen paikka ostoskeskuksineen, isoine autoineen ja asuntoineen. Myös henkinen kulttuuri on yhtäläinen amerikkalaisiin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 12:24"]
Suksiboxi auton katolla kesät talvet
Purjehduskengät
Suhiseva ässä
....
[/quote]
No ei varmasti meillä ole. Suksiboksia en ole koskaan omistanut tai käyttänyt. Purjehduskenkiä ei ole kenelläkään perheessä. Eikä puhevikaa.
Espoolaisista suurin osa on muuttanut Espooseen, paljasjalkalaisia on aikuisissa aika vähän. Espoo on kasvanut nopeasti, luultavasti eniten kasvanut Suomalainen kaupunki sitten vuoden 1900.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:10"]
[/quote]
Kyllä mä ainakin oon ihan tavistallaaja, vaikka oon kotoisin ja viettänyt lapsuuden ja nuoruuden juuri noilla sun mainitsemilla alueilla. Ehkä sanoisin Etelä-Espooksi mielummin.
Pahimmat elvistelijät on just niitä, jotka on syntyneet jossain ihan muualla kuin Espoossa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:58"]
Miksi pitäsi hävetä?
[/quote]
Ai mitä pitäs hävetä? Ei ymmärrä?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:15"]
Espoolaisrouvan tunnustaa ainakin yli tonnin luksustoppatakista ja luksusmerkkilaukusta.
[/quote]
Nyt kun muilla on paljon tavis-Canada Gooseja ja siitä on liikkeellä liikaa kopioita, niin näillä pitää olla kalliimpia vaihtoehtoja eli luksustakki- ja turkisliike Ajattaren myymää Parajumpersia joiden hinnat taitaa alkaa tuhannesta eurosta. Ehkä korkeintaan espoolaisten lapsilla on niitä lasten viidensadan Canada Gooseja. Siksi espoolaiset eivät enää suosi niin paljon Vuittoniakaan kuin ennen koska sitä on liikaa taviksilla ja koska sitä kopioidaan eniten.