Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa haastattelukutsuja / vastauksia työhakemuksiin?

Vierailija
09.02.2014 |

Ja heti alkuun: en hae mitään ihmeellisiä töitä vaan esim. kassan osa-aikatöitä, kaikkia kaupallisia osa-aikatöitä yms.

Olen ylioppilas ja minulla on kaupallinen koulutus sekä toinen ammattitutkinto. Olen ollut yli 10 vuotta työelämässä vakituisesti. Työhakemukseni on ok.

Olen hakenut mm. viiteen eri rekryfirmaan, ei AINUTTAKAAN vastausta!! Siis mitä?? Missä mättää?

Ymmärtäisin, jos hakisin jotain suurempaa koulutusta vaativia hommia, mutta näissä ei edes vaadita kokemusta eikä koulutustakaan. Ja siitä koulutuksesta huolimatta en saa mitään vastausta. Ja samaan aikaan sanotaan, että rekryfirmoista kyllä saa aina töitä!?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on se, että haet koulutustasi alempaa työtä. Työnantaja ajattelee ettet pysy pitkään duunissa kun saat pian paremman paikan.

Vierailija
2/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hommia, joihin ei tarvitse mitään tai vähän koulutusta hakee hyvin paljon ihmisiä, koska nehän sitten sopii kaikille. Tällaisia töitä on yhä vähemmän. Rekryfirmat on suuri kusetus, varsinkin suurtyöttömyyden aikaan.

Kysymys on siitä, että näitä paikkoja siis hakee paljon ihmisiä, joten niitä ei vaan kaikki voi saada. Ja aina on olemassa se nuorempi, kauniimpi, koulutetumpi yms.. Jos hakee paikkoja, joita hakee paljon ihmisiä, niin todennäköisesti on aina tietty osa, jotka ei ikinä saa näitä töitä. Paljon just myös julmasta todennäköisyydestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ymmärrä. Olen hakenut mm. Rekryfirmaan avoimen hakemuksen kautta, ei vastausta. Sitten vähän sen jälkeen sama firma haki mollin sivuilla 5 eri lähikuntaan osa-aikaisia kassa/myyjiä. Juuri sitä työtä mihin olin yrittänyt.

Vierailija
4/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita firmaan, annat aktiivisen kuvan itsestäsi. On totta, että kilpailu on nykyään niin kovaa, että hakemuksia voi joutua tekemään monta kymmentä saadakseen työtä.

Vierailija
5/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei come on. Meille tuli toimistopaikkaan 135 hakemusta, eikä työpaikka edes sijaitse isossa kaupungissa.

Palataan asiaan 100 hakemuksen jälkeen, jos ei ole vielä tärpännyt.

Vierailija
6/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitoit hakemukseen kaikki koulutuksesi? Olet ylikoulutettu, ilmeisesti ei työkokemusta alalta? Monissa kaupoissa voi mennä paikan päällä täyttämään hakemuksen, ehkä nähdä myymäläpäällikön. Menisit suoraan juttusille. Pienissä kaupoissa varsinkin mukavasti jutustelu auttaa.  Jos olet työtä vailla, voisit mennä myös lyhyeen työharjoitteluun tai tms. vastaavaan, että saisit kaupanalan kokemuksen myynnistä.

Vierailija
7/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 06:02"]

Soita firmaan, annat aktiivisen kuvan itsestäsi. On totta, että kilpailu on nykyään niin kovaa, että hakemuksia voi joutua tekemään monta kymmentä saadakseen työtä.

[/quote]

Älä helvetissä soittele tai mene käymään! Sellaista ei arvosteta.

Vierailija
8/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee kaupankassalle, helpoin tapa työllistyä on se että menee jututtamaan kauppiasta. Soita hänelle tai marssi kauppaan ja kysy olisiko kauppias paikalla.

Hakemuksista katsovat vain: onko sulla kokemusta. Jos ei ole, ei hakemuksen perusteella työllisty.

Vierailija
9/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muiden alojen koulutuksella pääse siivoojaksikaan. Myyjiltä vaaditaan kassakokemusta ja ennemmin ottavat kouluttamattoman tai opiskelijan. Kannattaa rekryfirmoihin ottaa yhteyttä ja pyytää päästä käymään. Kyllä mä olen päässyt rekryfirmojen kautta töihin. Ja vieläpä ihan oikeisiin koulutusta vastaaviin kuukausipalkkaisiin hommiin. Eli en ymmärrä tätä vuokrafirmat on kusetusta-ajattelua.

Vierailija
10/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla se meni näin: lehdessä oli ilmoitus, että lähikauppaamme haetaan kassaa. Tule käymään x.x. klo 9-13. Menin kauppareissulle klo 12 jälkeen ja kysyin kassalta, että missä täällä oli se työhönotto. Neuvottiin kaupan yläkertaan. Siellä henkilöstöpäälikkö haastatteli ja toivotti tervetulleeksi töihin seuraavana aamuna klo 8.30.

Kyllä ennen oli helppoa. Mullakin oli ravintola-alan koulutus, mutta ottivat silti. Kaupan kassan työ on kyllä yksi maailaman tylsimmistä.

Vierailija
11/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla on tällä hetkellä tosi kova kilpailu, yhteen osa-aikapaikkaan voi tulla satoja hakemuksia ja lopulta voi olla että ketään ei edes palkata vaan tehdään nk. sisäinen siirto.

Olin itse todella isossa kaupassa töissä ja olin yllättynyt että juuri kellään ei ollut koulutusta. Esim. Tradenomina ihan turha kaupan alan töitä, tradenomille on pakko maksaa enempi palkkaa kuin kouluttamattomalle joten miksi kukaan palkkaisi? Työkokemus EHDOTON, saat parin tunnin perehdytyksen jonka jälkeen sun pitäis handlata yksin kassalla olo yms. Vastuu on aika valtava, kiire painaa, ei taukoja, puhelimet soi, asiakkaat nalkuttaa(miks tääl ei saa palvelua, miks et muista ulkoa kaikkia tuotteita, miks miks miks minä minä minä!!!!), jono kassalle kasvaa, työpari on saikulla, työaika loppuu vaikkapa klo 20 ja saatat laittaa oven kiinni perässäsi vasta yli tuntia myöhemmin ja palkka ei tod. juokse. Ja se on muuten se minimi. Samalla saat paimentaa, anteeksi perehdyttää harjoittelijaa/joita. Vartija narisee kun et ehdi joka mannea ja narkkia vahtia (sehän on niitten homma, ei mun).

Työkkärin ja koulun työharjoittelijat käytetään myös ihan niin loppuun kuin vain mahdollista (esim. koulu pyytää tekemään vaikkapa 6h päivän, työnantaja käskeekin olla töissä 8h ja myöskin viikonloppuisin, uhkailee antavansa muuten paskan todistuksen ja kiltti nuori suostuu, saattaa olla yksin kassalla 6h ilman veskitaukoa, anteeksi nuoret).

Huh oon niin iloinen et pääsin pois kaupan alalta, oisin kohta vetänyt ranteeni auki, aaaaaghhhhh....... Ja sit vielä se työilmapiiri, pomo simputtaa, työ"kaverit" kiusaa minkä ehtii jne. Hakekaa ihmiset minne tahansa muualle, aikuisten oikeesti!!!

Vierailija
12/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei sulla ap alan kokemusta, niin rekryfirma on ihan vika tikki. Sitä kautta tekee tosi paljon töitä opiskelijat, hoitovapaalaiset yms. joilla on jo kokemusta alalta, mutta jotka eivät just sillä hetkellä tarvitse säännöllisesti töitä. On helpompi rekrytä sijaistamaan ihminen, joka osaa hommat valmiiksi, kuin ruveta opettamaan. Laita suoraan kauppoihin hakemuksia tai mene käymään. Jos sulla ei ole kokemusta ja kuitenkin koulutusta noin paljon, niin olet reippaasti ylikoulutettu - työnantaja katsoo, että viihdyt pari viikkoa, kun ei se olekaan mitään hienoa olla kaupassa eikä se alin taulukkopalkkakaan kovin suuri ole. Yksi, mitä itse miettisin, miksi ihmeessä haet osa-aikaduunia aikuisena ihmisenä? Mikä muu koulutus sulla on kuin kaupallinen?

Vierailija
13/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 08:50"]

Kaupan alalla on tällä hetkellä tosi kova kilpailu, yhteen osa-aikapaikkaan voi tulla satoja hakemuksia ja lopulta voi olla että ketään ei edes palkata vaan tehdään nk. sisäinen siirto.

Olin itse todella isossa kaupassa töissä ja olin yllättynyt että juuri kellään ei ollut koulutusta. Esim. Tradenomina ihan turha kaupan alan töitä, tradenomille on pakko maksaa enempi palkkaa kuin kouluttamattomalle joten miksi kukaan palkkaisi? Työkokemus EHDOTON, saat parin tunnin perehdytyksen jonka jälkeen sun pitäis handlata yksin kassalla olo yms. Vastuu on aika valtava, kiire painaa, ei taukoja, puhelimet soi, asiakkaat nalkuttaa(miks tääl ei saa palvelua, miks et muista ulkoa kaikkia tuotteita, miks miks miks minä minä minä!!!!), jono kassalle kasvaa, työpari on saikulla, työaika loppuu vaikkapa klo 20 ja saatat laittaa oven kiinni perässäsi vasta yli tuntia myöhemmin ja palkka ei tod. juokse. Ja se on muuten se minimi. Samalla saat paimentaa, anteeksi perehdyttää harjoittelijaa/joita. Vartija narisee kun et ehdi joka mannea ja narkkia vahtia (sehän on niitten homma, ei mun).

Työkkärin ja koulun työharjoittelijat käytetään myös ihan niin loppuun kuin vain mahdollista (esim. koulu pyytää tekemään vaikkapa 6h päivän, työnantaja käskeekin olla töissä 8h ja myöskin viikonloppuisin, uhkailee antavansa muuten paskan todistuksen ja kiltti nuori suostuu, saattaa olla yksin kassalla 6h ilman veskitaukoa, anteeksi nuoret).

Huh oon niin iloinen et pääsin pois kaupan alalta, oisin kohta vetänyt ranteeni auki, aaaaaghhhhh....... Ja sit vielä se työilmapiiri, pomo simputtaa, työ"kaverit" kiusaa minkä ehtii jne. Hakekaa ihmiset minne tahansa muualle, aikuisten oikeesti!!!

[/quote]

Sä olet kyllä työskennellyt, jossain ihan mätäpaikassa. Itse alalla 14vuotta.. mätiä nähnyt, mutta suurimmassa osassa paikkoja homma toimii, tauot saa pidettyä, vessaan pääsee, kun avaa suunsa, ja sanoo, että tarviis päästä. Harjoittelijoita sekä koululaisia että kauppiasharjoittelijoita mulla on ollut monia, ja paria lukuunottamatta ovat viihtyneet, työllistyneet jatkossa ja olleet tyytyväisiä.

Vierailija
14/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vika sittenkin niissä rekryfirmoissa? Eivät nyt vaan välitä haastatella juuri sinua.

Mitäpä jos kysyisit suoraan sieltä, mihin ole hakemuksia laittanut.

Ei kai se voi olla totta edes kaupassa, että ei saa palkkaa jokaisesta minuutista jonka tekee töitä, varsinkin jos se ei ole  millään tavalla omaa syytä.

Vierailija
15/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä taas.

Olen tietysti hakenut myös suoraan kauppoihin, mutta ei ole tärpännyt. Lisäksi olen hakenut vaikka minne muuallekin, mutta kertaakaan en ole päässyt haastatteluun.

Olen hoitovapaalla pari vuotta, joten aikaa olisi tehdä osa-aikatöitä.

Toinen koulutus on hoitoalalle ja olen hakenut mm. töitä, joissa on eduksi sekä kaupallinen että hoitoalan koulutus, tietyn tietojärjestelmän käyttö, jonka osaan jne ja ovat vielä hakeneet juuri osa-aikaisia tekijöitä. Ei vastausta!

Vierailija
16/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:28"]

Olen hoitovapaalla pari vuotta, joten aikaa olisi tehdä osa-aikatöitä.

[/quote]

Tässä ongelman ydin...

- Hoitovapaalla ->pieni lapsi -> saikkuja

- Pari vuotta -> häivyt kohta -> hukkaan heitettyä aikaa työnantajalle

Ja ok hakemus ei riitä, pitää olla hyvä!!

Vierailija
17/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole kertaakaan ollut sairaana ja kun kerran haen osa-aikatöitä eli iltoja ja viikonloppuja niin isähän lasta silloin hoitaa vaikka olisikin sairaana!

Olen myös maininnut, että olen vaihtamassa kokonaan alaa eli hoitovapaan jälkeen jäisin töihin sinne kaupalliselle / toimistoalalle. Ei olisi "hukkaanheitettyä".

Vierailija
18/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoomaan vaan

Vierailija
19/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:44"]Lapsi ei ole kertaakaan ollut sairaana ja kun kerran haen osa-aikatöitä eli iltoja ja viikonloppuja niin isähän lasta silloin hoitaa vaikka olisikin sairaana!

Olen myös maininnut, että olen vaihtamassa kokonaan alaa eli hoitovapaan jälkeen jäisin töihin sinne kaupalliselle / toimistoalalle. Ei olisi "hukkaanheitettyä".

[/quote]

No kai kerrot nämä kaikki asiat myös hakemuksessa? Paitsi, ettei lapsi ole koskaan ollut vielä kipeä. Sillä ei ole mitään merkitystä. Korosta sitä, että tekisit VAIN iltoja ja vkonloppuja jolloin isä hoitaa lastaan. Ja sitä, että alan vaihto myös mielessä. Tämäkään ei vaan auta siihen ikävään tosiasiaan, että olet nyt (kun lapsia 1?) lapsiloukussa ja työnantaja ajattelee, että olet kohta taas paksuna, niinkuin ehkä oletkin ;)

Tsemppiä työnhakuun ja hio vielä hakemusta...

Vierailija
20/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet liian kallis, ja muutenkin, kun olet tuollainen aikuinen ihminen, olet varmaankin liian hyvin perillä esim. työehtosopimuksesta. Kaupan ala on vihonviimeinen helvetti nykyään aikuiselle ihmiselle: surutta kusetetaan mennen tullen etkä tienaa kuppaisilla tunneillasi kuin taskurahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan