Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa haastattelukutsuja / vastauksia työhakemuksiin?

Vierailija
09.02.2014 |

Ja heti alkuun: en hae mitään ihmeellisiä töitä vaan esim. kassan osa-aikatöitä, kaikkia kaupallisia osa-aikatöitä yms.

Olen ylioppilas ja minulla on kaupallinen koulutus sekä toinen ammattitutkinto. Olen ollut yli 10 vuotta työelämässä vakituisesti. Työhakemukseni on ok.

Olen hakenut mm. viiteen eri rekryfirmaan, ei AINUTTAKAAN vastausta!! Siis mitä?? Missä mättää?

Ymmärtäisin, jos hakisin jotain suurempaa koulutusta vaativia hommia, mutta näissä ei edes vaadita kokemusta eikä koulutustakaan. Ja siitä koulutuksesta huolimatta en saa mitään vastausta. Ja samaan aikaan sanotaan, että rekryfirmoista kyllä saa aina töitä!?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:44"]Lapsi ei ole kertaakaan ollut sairaana ja kun kerran haen osa-aikatöitä eli iltoja ja viikonloppuja niin isähän lasta silloin hoitaa vaikka olisikin sairaana!

Olen myös maininnut, että olen vaihtamassa kokonaan alaa eli hoitovapaan jälkeen jäisin töihin sinne kaupalliselle / toimistoalalle. Ei olisi "hukkaanheitettyä".

[/quote]

Miksi ihmeessä yli 20 alapeukkua??? En ymmärrä.

Ap

Vierailija
22/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:44"]Lapsi ei ole kertaakaan ollut sairaana ja kun kerran haen osa-aikatöitä eli iltoja ja viikonloppuja niin isähän lasta silloin hoitaa vaikka olisikin sairaana!

Olen myös maininnut, että olen vaihtamassa kokonaan alaa eli hoitovapaan jälkeen jäisin töihin sinne kaupalliselle / toimistoalalle. Ei olisi "hukkaanheitettyä".

[/quote]

No kai kerrot nämä kaikki asiat myös hakemuksessa? Paitsi, ettei lapsi ole koskaan ollut vielä kipeä. Sillä ei ole mitään merkitystä. Korosta sitä, että tekisit VAIN iltoja ja vkonloppuja jolloin isä hoitaa lastaan. Ja sitä, että alan vaihto myös mielessä. Tämäkään ei vaan auta siihen ikävään tosiasiaan, että olet nyt (kun lapsia 1?) lapsiloukussa ja työnantaja ajattelee, että olet kohta taas paksuna, niinkuin ehkä oletkin ;)

Tsemppiä työnhakuun ja hio vielä hakemusta...

[/quote]

Niin kuin sanoin olen kertonut tämän hakemuksessa! Ja olen hakenut nimenomaan ilta+viikonlopputöitä! Tässä esimerkissä, jossa haettiin sekä kaupallista että hoitoalan koulutusta hakivat nimenomaan monta osa-aikaista tekijää ja juuri iltoihin ja viikonloppuihin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 02:29"]

Ehkä ongelma on se, että haet koulutustasi alempaa työtä. Työnantaja ajattelee ettet pysy pitkään duunissa kun saat pian paremman paikan.

[/quote]

Tämä on huono selitys, kun on itsestään selvää, että esim. opiskelijat lähtevät valmistuttuaan. Heitä kuitenkin otetaan paljon. Kokeneita ei  voi simputtaa samalla tavalla kuin monia nuoria, siinä lienee suurin syy. He tuntevat jo lainsäädännön. 

Vierailija
24/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:44"]Lapsi ei ole kertaakaan ollut sairaana ja kun kerran haen osa-aikatöitä eli iltoja ja viikonloppuja niin isähän lasta silloin hoitaa vaikka olisikin sairaana!

[/quote]

No kai kerrot nämä kaikki asiat myös hakemuksessa? Paitsi, ettei lapsi ole koskaan ollut vielä kipeä. Sillä ei ole mitään merkitystä. Korosta sitä, että tekisit VAIN iltoja ja vkonloppuja jolloin isä hoitaa lastaan. Ja sitä, että alan vaihto myös mielessä. Tämäkään ei vaan auta siihen ikävään tosiasiaan, että olet nyt (kun lapsia 1?) lapsiloukussa ja työnantaja ajattelee, että olet kohta taas paksuna, niinkuin ehkä oletkin ;)

[/quote]

Niin kuin sanoin olen kertonut tämän hakemuksessa! Ja olen hakenut nimenomaan ilta+viikonlopputöitä! Tässä esimerkissä, jossa haettiin sekä kaupallista että hoitoalan koulutusta hakivat nimenomaan monta osa-aikaista tekijää ja juuri iltoihin ja viikonloppuihin.

Ap

[/quote]

MIKSI alapeukkuja???

Vierailija
25/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku siinä hakemuksessa on pielessä sitten. Viestiesi perusteella veikkaisin asennetta...

Voit tietysti laittaa sen vaikka tänne, niin voidaan lukea ja kommentoida.

Vierailija
26/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska minulla nyt on lapsi niin on turha enää hakea töitä???

Parempi sitten vain maleksia kotona vaikka työhaluja olisi kovin :(

Ihmettelevä ap

Vierailija
27/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska minulla nyt on lapsi niin on turha enää hakea töitä???

Parempi sitten vain maleksia kotona vaikka työhaluja olisi kovin :(

Ihmettelevä ap

Vierailija
28/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se turhaa ole, hankalampaa vaan <3

Vierailija
29/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:06"]No joku siinä hakemuksessa on pielessä sitten. Viestiesi perusteella veikkaisin asennetta...

[/quote]

Miten ihmeessä voisi asenne olla pielessä?

Olen korostanut, että olen hyvin motivoitunut tekemään töitä, voin tehdä kaikki arki-illat ja viikonloppuisin sekä aamuja että iltoja. Ja että olen aikeissa vaihtaa alaa myös, joten kaikki kokemus on eduksi.

Masentavaa. HALUAN todellakin töihin ja olen ahkera, tunnollinen ym. kliseet.

Voitteko sitten kertoa MITÄ voin tehdä, että niitä töitä saisi??

Ap

Vierailija
30/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:06"]No joku siinä hakemuksessa on pielessä sitten. Viestiesi perusteella veikkaisin asennetta...

[/quote]

Miten ihmeessä voisi asenne olla pielessä?

Olen korostanut, että olen hyvin motivoitunut tekemään töitä, voin tehdä kaikki arki-illat ja viikonloppuisin sekä aamuja että iltoja. Ja että olen aikeissa vaihtaa alaa myös, joten kaikki kokemus on eduksi.

Masentavaa. HALUAN todellakin töihin ja olen ahkera, tunnollinen ym. kliseet.

Voitteko sitten kertoa MITÄ voin tehdä, että niitä töitä saisi??

Ap

Vierailija
31/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset halua uskoa että syyt ovat siinä että olet liian kallis (työkokemusta>ikälisät) sekä aikuisena ihmisenä varmasti tunnet lain tosin kuin nuoret likat?

Tuohon vielä lisää pienen lapsen (=paljon poissaoloja - oli niitä oikeasti tai ei, uudestaan raskautuminen jne) niin ei työnantajia kiinnosta.

Vierailija
32/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:15"]Mikset halua uskoa että syyt ovat siinä että olet liian kallis (työkokemusta>ikälisät) sekä aikuisena ihmisenä varmasti tunnet lain tosin kuin nuoret likat?

Tuohon vielä lisää pienen lapsen (=paljon poissaoloja - oli niitä oikeasti tai ei, uudestaan raskautuminen jne) niin ei työnantajia kiinnosta.

[/quote]

Mitä ihmeen ikälisiä saisin uudelta alalta? Olen ollut hoitoalalla töissä, jotenjos nyt pääsisin vaikka toimistotöihin eikö palkkani olisi silloin ihan sama kuin sen opiskelijankin palkka? Tai vastavalmistuneen palkka?

Vierailija
33/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:15"]Mikset halua uskoa että syyt ovat siinä että olet liian kallis (työkokemusta>ikälisät) sekä aikuisena ihmisenä varmasti tunnet lain tosin kuin nuoret likat?

[/quote]

Mitä ihmeen ikälisiä saisin uudelta alalta? Olen ollut hoitoalalla töissä, jotenjos nyt pääsisin vaikka toimistotöihin eikö palkkani olisi silloin ihan sama kuin sen opiskelijankin palkka? Tai vastavalmistuneen palkka?

[/quote]Mulle on nimenomaan kaupassa laskettu hoitoalan työkokemus ikälisiin. Ja jos sulla kerran hoitoalan kokemusta/koulutusta edellytettiin siinä työssä johon hait, tietysti saisit kokemuksen mukaisen palkankin.

Vierailija
34/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt vaikka hakemuksesi alku tänne niin voin yrittää auttaa. Ilman nimeä ym.

Vierailija
35/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN ihmeessä sitten saan jalan oven väliin johonkin, että voisin näyttää olevani hyvä työntekijä ja poissaoloja ei olisi!?!

On se kumma, että hoitoalalle kelpaisin kyllätekemään osa-aikaista työtä kaikilla ikälisillä =13,50e/tunti.

Mutta enmuualle :/ ja anteeksi kirjoitusvirheet kännykällä...

Ap

Vierailija
36/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:23"]

MITEN ihmeessä sitten saan jalan oven väliin johonkin, että voisin näyttää olevani hyvä työntekijä ja poissaoloja ei olisi!?!

On se kumma, että hoitoalalle kelpaisin kyllätekemään osa-aikaista työtä kaikilla ikälisillä =13,50e/tunti.

Mutta enmuualle :/ ja anteeksi kirjoitusvirheet kännykällä...

Ap

[/quote]Eikö sulle ole vielä välähänyt millaista väkeä kauppojen kauppiaat ja johtohenkilöt ovat?! Heille ei merkitse mikään muu kuin paljonko rahaa ropisee omaan pussiin.

Vierailija
37/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:44"]Lapsi ei ole kertaakaan ollut sairaana ja kun kerran haen osa-aikatöitä eli iltoja ja viikonloppuja niin isähän lasta silloin hoitaa vaikka olisikin sairaana!

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mietipä, kerrot, että isä hoitaa lasta iltaisin ja viikonloppuisin, jos tekisit töitä. Miten pitkään jaksat tehdä ilta+viikonloppuja, kun huomaat, ettette koskaan ehdi olla perheen kanssa? Yksi mahdollinen sunnuntai silloin tällöin yhteistä aikaa perheelle? Kyllä työnantaja näkee, että et jatka kauan, haluat kuitenkin vapaita viikonloppuisin, jotta on aikaa koko perheelle jne. Ja pitkäänkö luulet, että miestä kiinnostaa olla iltaisin töiden jälkeen vain lapsenpiika? Kokenut työnantaja näkee, että tuo on oikeasti huono yhtälö, joten ei kannata palkata. Ja sitä paitsi, halvemmallakin saa niitä ilta- ja viikonlopputyöntekijöitä.

Vierailija
38/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:19"]

[/quote]

[/quote]Mulle on nimenomaan kaupassa laskettu hoitoalan työkokemus ikälisiin. Ja jos sulla kerran hoitoalan kokemusta/koulutusta edellytettiin siinä työssä johon hait, tietysti saisit kokemuksen mukaisen palkankin.

[/quote]

No miksi ihmeessäsitten hakisivat ihmistä, jolta toivotaansekä kaupallista, että hoitoalan koulutusta ja kokemusta, jos sitten kuitenkaanei palkattaisi kuin halpoja ihmisiä, joilla ei ole kokemusta ja ei tulisi ikälisiä??

Sanokaa nyt sitten mitä voin tehdä päästäkseni edes haastatteluun? Jätänkö mainitsematta lapsesta ja hoitovapaasta?

Ap

Vierailija
39/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:19"]

[/quote]

[/quote]

No miksi ihmeessäsitten hakisivat ihmistä, jolta toivotaansekä kaupallista, että hoitoalan koulutusta ja kokemusta, jos sitten kuitenkaanei palkattaisi kuin halpoja ihmisiä, joilla ei ole kokemusta ja ei tulisi ikälisiä??

Sanokaa nyt sitten mitä voin tehdä päästäkseni edes haastatteluun? Jätänkö mainitsematta lapsesta ja hoitovapaasta?

Ap

[/quote]Oletko lukenut ollenkaan työpaikkailmoituksia? Nehän ovat ristiriitoja täynnä, esim. täytyy olla korkeakoulutus, työkokemusta vähintään 10 vuotta, ikää 20 tai vähemmän ja palkkaa sulle maksettaisiin 1 000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
40/52 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:57"]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mietipä, kerrot, että isä hoitaa lasta iltaisin ja viikonloppuisin, jos tekisit töitä. Miten pitkään jaksat tehdä ilta+viikonloppuja, kun huomaat, ettette koskaan ehdi olla perheen kanssa? Yksi mahdollinen sunnuntai silloin tällöin yhteistä aikaa perheelle? Kyllä työnantaja näkee, että et jatka kauan, haluat kuitenkin vapaita viikonloppuisin, jotta on aikaa koko perheelle jne. Ja pitkäänkö luulet, että miestä kiinnostaa olla iltaisin töiden jälkeen vain lapsenpiika? Kokenut työnantaja näkee, että tuo on oikeasti huono yhtälö, joten ei kannata palkata. Ja sitä paitsi, halvemmallakin saa niitä ilta- ja viikonlopputyöntekijöitä.

[/quote]

Huom. Oma työni hoitoalalla, joten olen aikaisemminkin tehnyt lähes kaikki viikonloput ja iltoja töitä, ei sitä perheen yhteistä aikaa sielläkään ole.

Mutta olen tottunut siihen.

Ja kuten sanoin hoitoalalta saisin heti töitä vaikka minulla edelleen on se lapsi, on kokemuslisät jne.

Mutta sitten kun haen muita töitä nämä ovatkin suurieste näköjään :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan