Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi KAIKKI kengät hankaavat aina?!

Vierailija
29.10.2020 |

En pysty kävellä paria kilometriä pidempään millään kengillä. Jopa crocsit alkavat hiertämään jossain vaiheessa. Olen ostanut laadukkaita nahkakenkiä, lenkkareita, tennareit, hiukan korollisia kenkiä ja korottomia. Kaikissa sama juttu.
Minulla ei ole vaivasenluita tai känsiä/syyliä, mutta rakkoja ja nirhaumia tulee kyllä. Muuten tykkäisin kävellä, mutta kengät hiertävät niin pahasti, että joudun käyttämään pyörää.
Pahimmat hiertymispaikat ovat:
Kantapää, isovarpaan päällä ja sivussa, päkiät ja satunnaiset varvasvälit.
Muilla samaa ongelmaa kenkien suhteen?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät varmasti puuvillasukkia? Kokeilepa ostaa teknisestä materiaalista valmistetut urheilusukat, kompressiosukat on parhaat.

Käytän puuvillaisia sukkia, tai villaisia. En pidä keinokuiduista, koska ne hiostavat.

Kahdet sukat ainakin saappaisiin. Tee itse ne, niin ei tule saumoja niihin.

Vierailija
22/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla hankaavat paljaat jalat myös.

Varmasti aika monet kengät hankaavat, jos niihin laittaa paljaan jalan. Napakasti istuva tekninen sukka on paras.

Mulla siis hankaavat paljaat jalat ilman kenkiä,siis hankaavat maata.

Jalat voi amputoida ja laittaa tekojalat niin hankaus ei enää ärsytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne kaikki hiertää ja hankaa. Minulla on valmiiksi leikattuja laastareita aina mukana. Monesti olen ollut kenkä täynnä verta kun on repineet auki ihon. Nyt on kenkiä jotka hiertää vain hieman. Minkäs sille voi kun on niin vammaiset jalat. Ei minullakaan mitään vikaa niissä ole. Ne ei vaan sovi mihinkään.

Vierailija
24/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä jaloillesi sopivat nahkakengät.

Vierailija
25/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne kaikki hiertää ja hankaa. Minulla on valmiiksi leikattuja laastareita aina mukana. Monesti olen ollut kenkä täynnä verta kun on repineet auki ihon. Nyt on kenkiä jotka hiertää vain hieman. Minkäs sille voi kun on niin vammaiset jalat. Ei minullakaan mitään vikaa niissä ole. Ne ei vaan sovi mihinkään.

Oikeastaan kun mietin niin kenkien malleissa on se vika että ihan kuin oikean jalan kenkä olisi tehty vasempaan sopivaksi ja päinvastoin. Jalkapohjani mittasuhteet on siis peilikuvana. Kengässä on aina liian vähän tilaa siellä missä pitäisi olla ja siellä liikaa missä ei tarvita. Siitä syntyy tunne että kengät on väärissä jaloissa.

Vierailija
26/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rasvata jalkojen ihoa.

Vierailija
27/54 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut talkkia?

Vierailija
28/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kysely kengistä, tuntui niin tärkeältä että vastasin.  Mitä merkkejä tunnet jne.  Rieker on ainoa merkki joka ei hierrä.  Edes paljaissa jaloissa.  Lisäksi Ecco on hyvä.

Toivon että tosiaan löytyy joskus näitä paksu-kumipohjaisia talvijalkineita joissa syvät uurteet ettei tarvi kompuroida!

Vierailija
29/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä on monenlaisia. Katso pyöreäkärkisiä kenkiä. On hyvä jos kengässä on tilaa myös pystysuunnassa. Voit googlata leveä lesti tai wide fit. Myös pohjallisesta voi olla apua esim tässä pehmeä

https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwj9_daTjavvAhXFSZEFHay-DLQYAB…

Vierailija
30/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jalat tarvii jalkaholvin tukea.

Vierailija
31/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengissä laatu kasvaa hinnan mukana, itse en suostu edes katsomaan alle 150 euron kenkiä. Halvalla saa halpaa.

Vierailija
32/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kysely kengistä, tuntui niin tärkeältä että vastasin.  Mitä merkkejä tunnet jne.  Rieker on ainoa merkki joka ei hierrä.  Edes paljaissa jaloissa.  Lisäksi Ecco on hyvä.

Toivon että tosiaan löytyy joskus näitä paksu-kumipohjaisia talvijalkineita joissa syvät uurteet ettei tarvi kompuroida!

Merrellin kengät on joustavia ja kestäviä.

Vierailija
33/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje :

Ostettaessa testikävellessä ei saisi tuntua painetta missään yksittäisessä kohdassa. Totuttelu : kävele puolet siitä matkasta joka aiheutti hiertymän, anna jalalle aikaa tehdä "kovettuma" hiertymäkohtiin. Muutamalla toistolla jalat ovat tottuneet uusiin kenkiin.

Vierailija
34/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin laittamalla laastarin niihin kohtiin missä tiedän määrätyn kengän hankaavan. Varpaiden päälle tulevat hankaiukset johtuvat minulla liian matalasta kengän kärjestä.

Kokeile ohuempaa pohjallista kenkään. Ohuempaa sukkaa, jossa ei ole saumaa ja kokonahkaisia kenkiä voi yrittää venyttää. Kantapään takana tuleviin haavoihin laitan etukäteen siis laastarin, mutta joskus koroke kantapään alla autta ja se nostaa kantapäätä sen verran ettei hankaa enää siitä akillesjänteen kohdalla. Sivuista minulla ei ole kokemusta, mutta uskon, että kenkäsi on liian kapeat. Venytä nahkaa, jos pystyt. Sukat eivät saa olla liian ohuita, eikä liian paksuja, eikä saumoja. Itse en tykkää noista teknisistä. Ne hikoiluttavat ja se taas pahentaa tilannetta.

Tärkeää on tietenkin ettei varpaiden kynnet hankaa, joten viilaa ne kunnolla. Laastaria tai sitä laastariteippiä niihin, joihin helposti tulee hankautumat.

Minulla on kymmeniä kenkiä ja parhaimmat kävelyyn ovat pehmeitä matalia lenkkareita, jotka sidon löysästi. Pidä myös huoli etteivät kenkäsi ole liian lämpimät ja jalkasi hikoilevat liikaa ja se taas aiheuttaa hankaamista, kun sukka on kostea tai märkä.

Vierailija
35/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohje :

Ostettaessa testikävellessä ei saisi tuntua painetta missään yksittäisessä kohdassa. Totuttelu : kävele puolet siitä matkasta joka aiheutti hiertymän, anna jalalle aikaa tehdä "kovettuma" hiertymäkohtiin. Muutamalla toistolla jalat ovat tottuneet uusiin kenkiin.

Minulle ei jostain syystä koskaan synny näitä kovettumia. Iho kun paranee, niin se on ihan yhtä pehmeä kuin ennenkin ja menee rikki, jos sitä hankaa.

Mutta jos kenkä hankaa jo kaupassa, se kannattaa jättää sinne. Se ei parane käyttämällä, minun kokemuksieni mukaan.

Vierailija
36/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengissä laatu kasvaa hinnan mukana, itse en suostu edes katsomaan alle 150 euron kenkiä. Halvalla saa halpaa.

Harmi vaan ettei laatu tarkoita sitä etteikö kenkä voisi hangata. Ja joskus joku halpa kenkä ei hankaa yhtään, mutta hajoaa kyllä ehkä nopeasti.

Vierailija
37/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita päkiähankaamisia tulee jos kävelen paljon samalla kengällä koko päivän, joten laitan illalla toiset kengät kuin aamulla. Matalat aamulla ja korkeammat illalla tyyliin.

Vierailija
38/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä jaloillesi sopivat nahkakengät.

Been there, done that.

En ole ap, mutta sama vika. Ei auta mikään.

Vierailija
39/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hiertää usein jonkin aikaa jalat verille mutta sitten jalat ja/tai kengät mukautuu.

Btw normaali saksilla leikattava laastari käy ihan hyvin rakkolaastarista. Säästät pitkän pennin kun et osta mitään compeedeja vai mitä ne onkaan jotka mukamas siihen on varta vasten tarkoitettu.

Vierailija
40/54 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut parhaat kenkäni halpoina. Eräät paksupohjaiset nilkkurit olivat älyttömän mukavat ja kauniit. Hintaa 30 euroa. Myös joitain korkkareita kirpparilta halvalla. Juoksulenkkareista yhdet maksoivat 20 euroa ulkomailla.

Niken Free Runit olivat parhaat juoksukengät. Hintaa noin 70 euroa. Ostin aina uuden parin kun edelliset alkoivat hajota. Sittemmin Free Runit katosivat jonnekin ja en ole löytänyt mitään vastaavaa. Toisin kuin noissa linkeissä väitetään niin minulle ovat sopineet koot 38 ja 40 väliltä joista koko 40 usemmissa kengissä lonksuu ja 38 on liian pieni. Useimmissa siis.

Nyt kun olen lenkkariostoksilla ollut niin on ollut pettymystä pettymyksen perään. Niken 160 euron kengät ovat olleet jalkapöydän kohdalta kovat. Sitten samoin ovat olleet taas Adidasin lenkkarit. Liikkeessä ovat olleet täysin sopivat, mutta silti on aina jotain vialla.

Ennen ostin, siis muutama vuosi sitten, hyviä kenkiä edullisesti ja nyt en löydä mitään. En ole lihonut, turvonnut tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän