Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan täysin yksin jossain metsämökeissä?

Vierailija
28.10.2020 |

Jos olette niin miksi ja pelottaako koskaan mitä siellä mökin ulkopuolella pimeässä on?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, en pelännyt. Meidän mökki saaressa.

Vierailija
22/43 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vilkkaalla mielikuvituksella tulisin hulluksi jossain periferiassa yksin. En nukkuisi silmällistäkään ja näkisin mörköjä ja murhamiehiä jokapaikassa. Olis aika kauhuskenaario mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä, jälleen yksin mökissä, Raaseporissa. Jos joku muukin palstailee yksin metsässä, saaressa tai vaikka preerialla niin pidetään toisillemme seuraa.

Ihan kohta pimeätä, seurana TV, ilmalämpöpumpun hurina, netti ja oletettavasti kaikki mahdolliset metsän eläimet...

Vierailija
24/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökilläni pienen järven rannalla. Useimmiten muut mökit ovat tyhjillään eikä muita ihmisiä ole kilometrien säteellä. En pelkää, mutta yöksi laitan silti oven lukkoon.

Vierailija
25/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin täällä, on matkaa jokunen sata metriä naapureihin. Mutta nyt kuuluu toistuvasti jotain pauketta. Ei siis ampumista vaan jotain muuta. Hitusen mietityttää mistä on kyse.

Vierailija
26/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu asun keskellä ei mitään yksin, tai no kissa löytyy. Mutta kyllä mulla sähköt ja sisävessa on. Mutta ei suihkua, ulkosaunalla pesut, vesi lämpiää padassa.

Ulkona oikealle katsottuna on Venäjän raja noin 1½ km päässä. Ympärillä on metsää, peltoja ja lähin naapuri (maatila) about 700 m päässä. 

Ulkona on pimeällä sitä samaa kuin valoisaaskin. Metsää, eläimiä, karhuja (ne on kyllä juuri menossa talviunilleen), susia, hirviä, kettuja, lintuja. Antaa heidän siellä olla vaan. Harvoin niitä näkee, vaikka ne on nänheet minut varmaan päivittäin. Sudet joskus ulvoo ja se on kyllä hienoa kuunneltavaa. 

Naapurin vanhasta isännästä oli hieman riesaa joku vuosi sitten, kun sillä alkoi muisti mennä ja alko maistui, tuli toisinaan sekoilemaan mun pihalle ja pyrki sisään. Mutta taluttelin hänet kotiinsa tai soitin omaisille. Nyt sekin on kuollut, eli jonkun aikaa palveluasumisessa. 

Rajan yli ei ole vuosiin tullut kuin sudet ja karhut. 

Saako sun luo tulla kylään :D Kuulostaa aivan mahtavalta sun elämä siellä!

Vierailija
27/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua yksin metsän keskellä, niin ettei naapureita ois näkö- eikä kuuloetäisyydellä. Seurana vain kissa ja uskollinen vahtikoira. Ja tietysti kaikki metsän eläimet.

Vierailija
28/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä, jälleen yksin mökissä, Raaseporissa. Jos joku muukin palstailee yksin metsässä, saaressa tai vaikka preerialla niin pidetään toisillemme seuraa.

Ihan kohta pimeätä, seurana TV, ilmalämpöpumpun hurina, netti ja oletettavasti kaikki mahdolliset metsän eläimet...

Haa. Asun tässä Raaseporin kupeessa, mutta mulla ikävä kyllä naapureita. Kaipaisin just tuollaista mökkierakkoeloa...nautihan!

Vierailija
29/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu asun keskellä ei mitään yksin, tai no kissa löytyy. Mutta kyllä mulla sähköt ja sisävessa on. Mutta ei suihkua, ulkosaunalla pesut, vesi lämpiää padassa.

Ulkona oikealle katsottuna on Venäjän raja noin 1½ km päässä. Ympärillä on metsää, peltoja ja lähin naapuri (maatila) about 700 m päässä. 

Ulkona on pimeällä sitä samaa kuin valoisaaskin. Metsää, eläimiä, karhuja (ne on kyllä juuri menossa talviunilleen), susia, hirviä, kettuja, lintuja. Antaa heidän siellä olla vaan. Harvoin niitä näkee, vaikka ne on nänheet minut varmaan päivittäin. Sudet joskus ulvoo ja se on kyllä hienoa kuunneltavaa. 

Naapurin vanhasta isännästä oli hieman riesaa joku vuosi sitten, kun sillä alkoi muisti mennä ja alko maistui, tuli toisinaan sekoilemaan mun pihalle ja pyrki sisään. Mutta taluttelin hänet kotiinsa tai soitin omaisille. Nyt sekin on kuollut, eli jonkun aikaa palveluasumisessa. 

Rajan yli ei ole vuosiin tullut kuin sudet ja karhut. 

Voi että, kuulostaa ihanalta 💕 Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
30/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa pidän visusti ovet lukossa. Metsämökissä en koskaan.

Vierailija
31/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken aikaa, kun porukat ovat olleet kaupoilla.

Vierailija
32/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chowin kanssa uskaltaisin olla, ihan yksin en.

Vierailija
33/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että niissä metsämökeissä keskellä ei mitään, ole todellakaan mitään pelättävää, ellet sitten pelkää omia ajatuksiasi. Enemmän pelkään asua lähiöissä ja taajamissa. Siellä ne hullut enimmäkseen liikkuu.

Vierailija
34/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökki siellä lähellä, Hankoniemellä.

En pelkää siellä yksin, vaikkei ole autoa. Naapuriin n. 1 km.

Vierailija
35/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ollut metsämökissä enkä tule olemaan. Talossa oon ollut ja järvi lähellä. Kerran vaan ja laitoin valot eteiseen.

Vierailija
36/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin täällä, on matkaa jokunen sata metriä naapureihin. Mutta nyt kuuluu toistuvasti jotain pauketta. Ei siis ampumista vaan jotain muuta. Hitusen mietityttää mistä on kyse.

Mene katsomaan, nyt on vasta iltapäivä. Autolla tai taskulamppu mukaan.

Vierailija
37/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime kesänä vuokramökillä viikon yksin. Jätin terassille kaapista löytyneet isot miesten saappaat ja lisäksi omat saappaat, vaelluskengät, tennarit ja crocsit niin että mökissä näyttäisi olevan paljon väkeä. Ja pidin pientä yövaloa.

Vierailija
38/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon vietän aikaa yksin mökillä. Eihän täällä  luonnon keskellä mitään pelättävää ole. En voisi mitenkään pelätä pimeää, kun olen muutenkin luonnossa liikkuja. Metsän eläimiä toki liikkuu. Supikoirat, ketut ja joskus mäyräkin viipottavat öisin tuosta parinkymmenen metrin päästä. Ne pelkkäävät jos menee vähänkään äänekkäämmin ulos. Kesäöisin lintujen rapistelu kuuluu peltikatolta. Viime talvena joku kopisteli portailla, mutten viitsinyt nousta sängystä katsomaan. Aamulla totesin jäljistä peuran käyneen kääntymässä.

Karhujakin seudulla on, mutteivät ole tupanneet pihapiiriin, enkä itse ole edes nähnyt. Hirviä näkee silloin tällöin vähän etäämmältä.

Vierailija
39/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime kesänä vuokramökillä viikon yksin. Jätin terassille kaapista löytyneet isot miesten saappaat ja lisäksi omat saappaat, vaelluskengät, tennarit ja crocsit niin että mökissä näyttäisi olevan paljon väkeä. Ja pidin pientä yövaloa.

Telttaillessa mulla on mukana miesten isot Nokian kumisaappaat, laitan ne aina teltan ulkopuolelle.

Ap

Vierailija
40/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti olen Hämeenlinnan suunnassa jossa on mökki, koska rakastan olla metsän hiljaisuudessa. En pelkää pimeää koska kävelen myös pimeessä metsässä. No taskulamppu on taskussa jos tulee pilkkopimeää eikä kuun valo riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi