Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksi aloitus menneiden vuosikymmenien/satojen/tuhansien av-palstalle!

Vierailija
08.02.2014 |

Nykyään kohuttaa blogistit, Satuhäät ja pimppikarvat, mutta millaisia olisivat olleet menneiden aikojen aiheet av-palstalla? Oliko rockin kuuntelu pilannun teinin elämän? Kohahduttiko naapurin kevytkenkäinen rouva pukeutumalla nilkkapituiseen hameeseen? Oliko Jeesus Jerusalemin mungoanna?

Eikun mielikuvitus laukkaamaan, mammat!

Kommentit (924)

Vierailija
861/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kesäsuunnitelmia teillä on? Meillä lapset lähtee mummulaan kesälomanviettoon ja tulee vasta elokuun viimeisenä viikonloppuna takaisin koulujen alkuun. Saan rauhassa ommella iltaisin ja mies tekee talveksi puut.

Vierailija
862/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, yksi meidän tuttu pariskunta oli Lauantaitansseissa!!! Katsottiin miehen kanssa ensin, että voiko olla totta. Oli pakko päästä kertomaan av:lla, koska mies alkoi katsoa Englannin liigaa ja pelin aikana ei saa inahtaakaan. Ihmetyttää vaan, että miten just ne pääsi telkkariin. Tietääkö kukaan, miten ne parit valitaan sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli vaihto-oppilaana Amerikassa. Siellä oli koulussa sellaiset kartat, joissa Suomi kuului Neuvostoliittoon. Siis rajaa ei ollut ollenkaan maiden välillä.

Joku oli kysynyt vielä pojan lähtiessä takaisin Suomeen, onko turvallista lähteä sinne miehittäjien sekaan ja juuri nyt kun ydinsodan uhkakin painaa päälle ja Puolassakin on jo sotatila. Ja nämä olivat niitä sivistyneitä tyyppejä, jotka yleensä tiesi, että on olemassa maa nimeltä Suomi. Muut eivät olleet kuulleet edes Skandinaviasta ja osa ei Euroopastakaan.

Joku isäntäperheen sukulaismummeli oli antanut pojalle tuomisiksi kynttilöitä, tulitikkuja, lihasäilykkeitä, vaahterasiirappia ja sukkahousuja. Kyllä me naurettiin. Eletään sentään 1980-lukua! :D Kaupoissakin on aivan kaikkea ja maassamme on toimiva demokratia. ja vapaa ilmapiiri. Muutama hassu venäläinen turisti astelee kaduilla pareittain käsikynkkää ja niitäkin näyttää kiinnostavan vain näyteikkunat eikä Suomen miehittäminen.

Vierailija
864/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lomat meivät? Me oltiin vähän kauempana Helsingistä yksi kesälomaviikko. Sukulaiset majoittivat mökilleen, jolla ei ole sähköä. Ja kyllä, ennenkuin av-mammat pillastuttavat, veimme kyllä kahvipaketin viemisinä. Mies vaan oli vähän äreä, kun sinne ei tullut Hesaria, ja hän sitten joutui lukemaan jotain onnettoman pientä paikallisläpyskää. Onneksi hän osasi huumorin varjolla sanoa, että ainoa oikea sanomalehti Suomessa on suuri ja kaunis Hesari. Lapset kaipasivat telkkaria ja marisivat, kun iltaisin oli pimeää, ja kyselivät joka päivä, milloin lähdettäisiin kaupunkiin. Itseäni harmitti eniten se ulkohuussissa käyminen.Keskellä yötä en mennyt sinne asti, vaan lirautin emännän ruusupuskiin. Mies taas pissasi suoraan ulkorappusilta nurmikolle.

Viikko todellakin riitti, mutta jäi hyvä mieli, kun tuli kyläiltyä ja tavattua sukulaisia. Ensi kesänä sitten taas.

Vierailija
865/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assi ja Jari on niin ihqui. <3 Meidän prinsessa ja prinssi :)

Vierailija
866/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on hulluna tuohon Spice Girls villitykseen. Kaikki rahat pistää siihen krääsään. Sallitko lasten napapaidat tai läskipohjakengät?

Vierailija
867/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettääköhän mieheni?

Olemme hyvin toimeentuleva ja onnellinen perhe. Mieheni on arvostetussa virassa hänestä toki liikkuu kaikenlaisia huhuja kaupungissamme, tai oikeastaan koko maassa. Jopa salaliittoja. Nyt sain taas kuulla että hänellä olisi suhde alaisensa kanssa, mutta tällä kertaa jokin vaivaa minua aikaisempaa enemmän ja naisen vaistoni sanoo että se voisikin olla totta.

Hän jää useammin ylitöihin ja usein olen haistavinani vieraan hajuveden voimakkaampana kuin yleensä. Miten saisin selville totuuden?

Nimim. Hilary

Vierailija
868/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut epäilyttää, että Tabe Slioor ei olekaan jotain persialaista ylimystöä. Mutta miten sillä on pokkaa liikkua noissa piireissä ja kertoilla perättömiä? Miksi Seiskakin näyttää suojelevan sitä eikä tee paljastusjuttua? Sillä on pakko olla hyvät suhteet aika korkealle tässä maassa.

Vierailija
869/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 00:09"]

Vinkkejä kotihippoihin kaivataan! Haluaisin kokeilla pizzaa. Onko kellään reseptiä jossa valkosipuli ja oregano olisi korvattu jollain, mitä saa tuosta meidän E-pisteestäkin?

[/quote]

Mitä se pizza on, onko se jonkinlainen piirakka tai täytetty leipä? Valkosipulin tiedän kyllä, mutta tuosta oreganosta en ole koskaan kuullutkaan.

Vierailija
870/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta!!! Mun mies otti meille yöksi piiloon jonkun venäläisen "vallankumousjohtajan". Minä petasin sängyn ja laitoin teet ja puurot. Vaikutti kyllä enemmän joltain hämärätyypiltä lippalakkeineen - ellei sitten ollut aatelismies naamioituneena. Heh, ehkä olisi pitänyt pyytää nimmaria huvin vuoksi?

Vierailija
871/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 00:09"]

Vinkkejä kotihippoihin kaivataan! Haluaisin kokeilla pizzaa. Onko kellään reseptiä jossa valkosipuli ja oregano olisi korvattu jollain, mitä saa tuosta meidän E-pisteestäkin?

[/quote]

Mitä se pizza on, onko se jonkinlainen piirakka tai täytetty leipä? Valkosipulin tiedän kyllä, mutta tuosta oreganosta en ole koskaan kuullutkaan.

[/quote]

Ymmärtääkseni on lettu, jonka päälle laitetaan jauhelihaa ja tomatteja sekä juustoraastetta ja sitten uuniin. En siis ole vielä kokeillut, mutta on kuulemma tosi hyvää. Siksi kyselin reseptiä. Valkosipuli ja oregano on myös uusia juttuja, mutta niitä ei meidän E-pisteessä ole. Juomana pitäisi kai olla punaviiniä, mutta itse ajattelin mustaviinimarjamehua ja tietysti maitoa vaihtoehdoksi.

Vierailija
872/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmony Sisters is the best!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
873/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet lastenne kanssa tuota "Hello hello hello"-ohjelmaa? Mitä tykkäätte? Itselleni se on ollut mahtava kertauskurssi englantiin, koska olen unohtanut niin paljon siitä, mitä keskikoulussa opetettiin.

Vierailija
874/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei katoitteko sitä uutta ohjelmaa? Seeee...

Passiiii ja hammasharja, passii ja hammasharja!

Oi, että oli hauska ja se tummaihoinen juontaja se Tino. Passiii ja hammasharja, passiii ja hammasharja!

Vierailija
875/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiasiaa! Meille tulee pian vauva, mutta sukupuolesta ei ole vielä tietoa. Kävimme läpi vaihtoehtoja, mutta kaikki olivat niin kuluneita. Sitten välähti, että jos se poika siitä tulee Jari ja jos se on tyttö, siitä tulee Sari. Itse en tunne yhtään Jaria tai Saria.

Vauva syntyy nyt loppuvuodesta -65 tai heti uuden vuoden puolella, joten vielä ehtii miettiä toiset nimet. Ehdotuksia?

Vierailija
876/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että mieheni on iskenyt silmänsä yhteen orjaamme... Jotenkin luo siihen pitempiä katseita kuin muihin ja antaa välillä helpotuksia työssä. Mies ei myöskään suostunut vaihtamaan tyttöä riskimpään ja vahvempaan mieheen. Iltaisin mies häviää jonnekin pihalle pariksi tunniksi, väittää käyvänsä vaan kävelyllä. Miten saan totuuden selville?

Vierailija
877/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tiedättekin, että Suomesta on alettu järjestää seuramatkoja Rhodokselle. Ja täällä sitä nyt ollaan! Ihana paikka, ystävälliset ihmiset, sää loistava. Kun näin kauas on tultu, olen yrittänyt suomi-englanti-taskusanakirjan avulla tutustua paikallisiinkin ihmisiin.Olen myös oppinut muutaman hyödyllisen sanan kreikkaa.

Nyt yhdessä baarissa sellainen Jorgos-niminen mies on kysynyt, voisiko hän kenties viedä minut jonnekin veneajelulle. Toisaalta tekisi mieli mennä, mutta entäs jos hän haluaakin vain hetken seuraa eikä seurustelusuhdetta? Mistä sitä voi tietää? Toisaalta kukaan suomalainen mies ei ole osoittanut vastaavalaista huomiota minulle. Jorgos taas palvoo vaaleita hiuksiani.

Myönnän, että olen niin umpirakastunut, että kirjoitin jo postikorttiin äidilleni, että en ehkä palaakaan Suomeen. Todellinen rakkaus osuu kohdalle ehkä vain kerran!

Vierailija
878/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa, mammat. Meillä on yks sotavanki Volodja auttamassa tilan töissä. Tiedän kyllä, ettei me saataisi edes puhua, mutta nyt on käynyt niin, että olen ilmeisesti pikkuisen raskaana ja Volodja on lapsen isä. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä??????? Kaikki nuoret miehet on rintamalla paitsi yksi kyttyräselkäinen Simo, joka pelkää naisia. Enkä saa tähän hätään ketään muutakaan lapsen isäksi. :(

Vierailija
879/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiret oli jyrsiny kaikki kynttilät. Mitä me nyt tehään?

Vierailija
880/924 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimme saa maitoa tiskin alta. Minne voin tehdä ilmoituksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan