Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?
Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.
Kommentit (469)
Infp. Tähän mennessä olen äänestänyt vihreitä, sosiaalidemokraatteja, vasemmistoliittoa ja piraattipuoluetta.
Vierailija kirjoitti:
INTJ
Feodalismi
Kannattaa muistaa että suurin osa kansasta on liian tyhmiä äänestääkseen fiksusti
INFP. Olen äänestänyt elämäni aikana Vasemmistoliittoa ja kerran antanut protestiäänet Köyhien asialla-liikkeelle ja Piraateille. Nykyään on minullakin usko mennyt edustukselliseen demokratiaan, varsinkin kun katsoo mikä superrikkaiden leikkikenttä poliittinen järjestelmä on esim. Yhdysvalloissa.
INTJ - demarit. Tosin tiedän puolueen rajoitukset - he rakastaisivat yhteiskunnan hengiltä. Toisaalta, jos joskus syntyy taloustieteellisesti lahjakas demari, niin olisimme matkalla Valhallaan, ikuiseen paratiisiin...
Vierailija kirjoitti:
Chaotic evil, vihreät anarkistimul^kut.
Olen lähinnä Chaotic Neutral, ja enempi anarkisti myös semmoinen tulenpunainen oikeastaan, ehkä vihreillä pilkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ohis, mutta liikuttuin kuinka mukavasti täällä on INTX -tyyppejä. Hei te muut, mukava kun jossakin tapaa 🥰 ( okei vähän yltiöällö hymiö tähän, tunteiden ilmaisu...)
Tällainen on meistä INTX:istä hauskaa, muilla on enemmän muita huveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen INTJ ja anarkisti enkä usko edustukselliseen demokratiaan enkä valtioihin, mutta olen äänestänyt vihreitä ja vasemmistoa silti, koska suurin osa ihmisistä ei kykenisi elämään harmoniassa keskenään ilman valtiollista vallankäyttöä.
Juuri olin tulossa sanomaan tätä samaa toisena INTJ:nä (nainen). En äänestä itse, koska en usko sen hirveästi vaikuttavan täällä ainakaan. Yksinäinen poliitikko voi lupailla ummet ja lammet, mutta puoluekuri pitää huolen siitä, että mitään ihmeempiä uudistuksia eivät nämä yksittäiset anarkistit pääse tekemään. Piraattipuolueesta löytyy minulle muutamia fiksuja henkilöitä mutta käsi sydämelle nyt; onko piraattipuolueen äänestämisellä niin yhtään minkäänlaista vaikutusta mihinkään?
Lisäksi siellä politiikan ja hallinnon takana on niin vatusti kultaisia kädenpuristuksia, suhmurointia, rahakuoria, veliverkostoja, hiljaisia sopimuksia ja sun muuta sontaa, joka sataa vain henkilöiden itsensä laariin. Harvaa siellä aidosti kiinnostaa maan meno tai muut kuin oma napa.
Usein ihminen on mätä ja tyhmä oman edun tavoittelija ilman empatiaa. Tuskin suurella rakkaudella pärjäisikään politiikassa.
Minä taas INTJ:nä olen kyllä sisäistänyt sen, että organisaatiota, jaärjestystä ja kompromisseja tarvitaan, mutta tykkäisin siitä, että poliitkiot avoimesti tunnustaisivat sen, otta joutuvat niitä tekemään ja kaikki ei aina tule menemään niin kuin toivottaisiin. Se olisi sitä rehellisyyttä, kaikki jotuat kuitenkin pyörtämään puheitaan ja tekemään ikäviä asioita.
ISTJ-A
Riippuu monista tekijöistä. Yleensä äänestän Vasemmistoa, vaikka en heidän politiikastaan suurelta osin ole samaa mieltä liittyen viherpiipertämiseen ja koko maailman roskasakin asuttamiseen tänne. En myöskään usko taikaseinän olemassaoloon.
Olen saanut testeistä tuloksesi INTP, INTJ ja ISTP. Olen äänestänyt yleensä vasemmistoliittoa, muutaman kerran vihreitä ja kerran piraatteja.
INFJ, entinen vasemmistolainen, nykyinen persu.
INFJ, ei puoluekantaa tällä hetkellä. Olen tähän saakka äänestänyt pääasiassa Vasemmistoliittoa ja Vihreitä mutta nekään eivät enää nappaa. Eivät vihervasemmistolaiset ole mitään humaaneja ja viisaita maailmanparantajia, vaikka sellaista imagoa haluavat kovasti yllä pitää. Oman paremmuuden korostaminen ja yleinen räksytys tuntuu niissäkin porukoissa olevan pääasia poliittisten kysymysten sijaan.
INFJ-T, turhautunut politiikkaan. Kaikki puolueet tuntuvat epärehellisiltä. Turhauttaa suunnattomasti, että oppositioissa ollessaan suureen ääneen huudetaan hallituksen tekemiä vääryyksiä, mutta tosiasiassa näillä puolueilla ei ole sen parempia ratkaisuja. Hallitukseen päästyään ent. oppositiopuolueet tekevät juuri samoja ratkaisuja, joista edellistä hallitusta kritisoivat. Yhtenä esimerkkinä viimeisen Kok+Kesk+Ps hallituksen koulutusleikkaukset, nyt samat puolueet ovat oppositiossa vaatimassa lisää rahaa koulutukseen. Ja sama kaava toistuu neljän vuoden sykleissä. Toisaalta koen kuitenkin olevani velvoitettu äänestämään, ja tähän asti olen äänestänyt Vihreitä ympäristöarvojen vuoksi. Seuraavista vaaleista en kuitenkaan tiedä.
INFJ, Ps