Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?
Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.
Kommentit (469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen INTJ ja anarkisti enkä usko edustukselliseen demokratiaan enkä valtioihin, mutta olen äänestänyt vihreitä ja vasemmistoa silti, koska suurin osa ihmisistä ei kykenisi elämään harmoniassa keskenään ilman valtiollista vallankäyttöä.
Juuri olin tulossa sanomaan tätä samaa toisena INTJ:nä (nainen). En äänestä itse, koska en usko sen hirveästi vaikuttavan täällä ainakaan. Yksinäinen poliitikko voi lupailla ummet ja lammet, mutta puoluekuri pitää huolen siitä, että mitään ihmeempiä uudistuksia eivät nämä yksittäiset anarkistit pääse tekemään. Piraattipuolueesta löytyy minulle muutamia fiksuja henkilöitä mutta käsi sydämelle nyt; onko piraattipuolueen äänestämisellä niin yhtään minkäänlaista vaikutusta mihinkään?
Lisäksi siellä politiikan ja hallinnon takana on niin vatusti kultaisia kädenpuristuksia, suhmurointia, rahakuoria, veliverkostoja, hiljaisia sopimuksia ja sun muuta sontaa, joka sataa vain henkilöiden itsensä laariin. Harvaa siellä aidosti kiinnostaa maan meno tai muut kuin oma napa.
Usein ihminen on mätä ja tyhmä oman edun tavoittelija ilman empatiaa. Tuskin suurella rakkaudella pärjäisikään politiikassa.
Minulle paasasi työkaveri siitä, etten äänestä joitakin vuosia sitten. Sanoin, etten usko sen sinänsä vaikuttavan mihinkään, koska ainahan voi luvata vaikka mitä vaaleissa. Työkaveri oli sitä mieltä, että ei voi vaikuttaa eikä saa sitten valittaa, jos ei äänestä ja jokin ei miellytä.
Nämä olivat ne vaalit, joissa kokoomus kampanjoi oikein näkyvällä somekampanjalla, että äänestäkää meitä, emme leikkaa koulutuksesta.
Kun pääsivät vallan kahvaan, leikkasivat heti koulutuksesta.
Että se siitä äänestämällä vaikuttamisesta.
Intj.anarkisti vai pitäisikö
Sanoa rationaalinen liberaali. Olen äänestänyt kokoomusta tai demareita vaikka poliittiset kulttuurit ällöttää.
Persuja, kristillisiä kommareita vihreitä en kuitenkaan voi äänestää.
Mitä tulee tuohon valitusoikeuteen niin puppuahan tuo on. Yhthyvin vois sanoa ettei voi valittaa jos on äänestämällä ilmaissut hyväksyntänsä.
INTP ja äänestän vihervasemmistoa.
ISTP ja äänestäjänä yhtälailla, kahlannut läpi koko skaalan, pari vielä vanhuuden varalle.
INTJ. Aikaisemmin olen äänestänyt vihreitä, tykkäsin Ville Niinistön oikeistovihreistä. Nykyinen vassarimeininki ei oikein nappaa, joten luultavasti seuraavaksi vuorossa on kokoomus tai rkp. Jos olisi olemassa oikea ympäristöpuolue, jonka politiikka perustuisi oikeasti tieteeseen, äänestäisin sitä.
ENTP olen ja kun olet kertonut mitä sinä äänestät, mietin mahdollisimman vastalaidalta olevan ja kerron äänestäväni sitä. Persuille olen punaviherkommari ja toisinpäin. Paitsi silloin kun en jaksa mitään tällaista keskinkertaista puoluejahkausta (demokratioiden ilta menossa) ja kieltäydyn vastaamasta mitään.
INTJ-A, puolue-epälojaali, äänestän sen mukaan millainen poliittinen ilmapiiri on ja koitan tasoittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
ENTP - yleensä KD, nyt PS. Ja joo, haluan ärsyttää ja väittelen huvikseni, jos joku haluaa.
Heh, olen äskeinen ENTP ja mietin mahtaako ketjusta löytyä toista väittelijää. Oikeasti useimmiten olen äänestänyt myös KD:tä ja päätin nyt itselleni yllätyksenä myöntää sen.
Yllättävän paljon INTP:t eli loogikot äänestää persuja. Ei käy tämän loogikon järkeen. :D
ISTJ, aina äänestänyt Vasemmisto(liitto)a. Nykymenoon nähden löydän kyllä itseni niin konservatiivisesta siivestä, että olen jo parit viime vaalit etsinyt uutta poliittista kotia. Nämä ns. identiteettipolitiikan ilmiöt eivät mielestäni kuulu koko kentälle.
Tekeekö joku näistä jonkun koosteen? Olisi mielenkiintoista nähdä.
Entj, kokoomus