Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kinkkupiirakan tehdä suoraan uunin pellille?

Vierailija
07.02.2014 |

Voiko kinkkupiirakan tehdä suoraan uunin pellille, ilman leivinpaperia? vai palaakohan kiinni? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa se ruokaöljyllä, se pelti siis, niin pienempi riski tarttua kiinni.

Vierailija
2/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi. Rasvaa kuitenkin ensin se pelti, siis levitä sille vähän voita/margariinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä suosittelis :D Eiks sulla oo mitään vuokaa mihin voisit tehdä sen piiraan?

Vierailija
4/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:25"]

No en mä kyllä suosittelis :D Eiks sulla oo mitään vuokaa mihin voisit tehdä sen piiraan?

[/quote]

Taidat olla aika nuori? Miten luulet, että pärjättiin ennen leivinpaperin keksimistä? Iät ja ajat pellit on rasvattu.

Vierailija
5/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:25"]

[/quote]

Taidat olla aika nuori? Miten luulet, että pärjättiin ennen leivinpaperin keksimistä? Iät ja ajat pellit on rasvattu.

[/quote]

mikä on voipaperin ja leivinpaperin ero? Meillä on molempia..olen mies siksi kai en tiedä.

Vierailija
6/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinpaperi kestää kuumuutta, voipaperi ei.

Vierailija
7/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipaperia ei kannata käyttää kuin eväsleipien kääreeksi eikä siihenkään.

Vierailija
8/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:44"]

Voipaperia ei kannata käyttää kuin eväsleipien kääreeksi eikä siihenkään.

[/quote]

Kovien juustojen lyhytaikaisena (alle viikko) kääreenä voipaperi on parempi kuin kelmu.

Vierailija
9/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha..miksiköhän vaimo on ostanut sitten voipaperia, ei meillä eväitä tehdä..täytyy kysyä kun tulee töistä.

Vierailija
10/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro täällä! Minua oikeasti kiinnostaa miksi ja mihin sitä voisi käyttää. No okei tuo juustojuttu kuulostaa jotakuinkin uskottavalta.

Pitsan paistoon ei ainakaan hyvä, nuorena tein ja pitsasta tuli meetvursti-sinihomejuusto-voipaperipitsa.

Vierailija
11/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:56"]

Kerro täällä! Minua oikeasti kiinnostaa miksi ja mihin sitä voisi käyttää. No okei tuo juustojuttu kuulostaa jotakuinkin uskottavalta.

[/quote]

No mie soitin kun alko häiritsee itseäkin. Se on ostettu koulun jotain tekstiili-peruskurssia varten ja siihen on piirretty jotain en tiedä mitä...ja sitä kautta ajautui kotiin kun koulu loppu.

Vierailija
12/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:56"]

[/quote]

No mie soitin kun alko häiritsee itseäkin. Se on ostettu koulun jotain tekstiili-peruskurssia varten ja siihen on piirretty jotain en tiedä mitä...ja sitä kautta ajautui kotiin kun koulu loppu.

[/quote]

Pitihän se arvata! Voipaperilla ei vain tee mitään.

Vierailija
13/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje oli pellilliseen joten vuoka oli sen vuoksi pois laskuista, piti tehdä isolle porukalle huomisiin juhliin, ajattelin kyllä että rasvaamalla siitä selviää mutta piti vielä varmistaa, olisi ollut inhottavaa jos pellillinen piirakkaa olisi palanut kiinni :/. 

Mutta kiitos! :)

Olen juu aika nuori, 24v ;). Mutta tämä oli ensimmäinen piirakkani! 

Vierailija
14/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis Ap, eli 14.

Minäkin olen tehnyt teeleipiä voipaperille, kaikesta oppii :D

AP

Vierailija
15/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:06"]

Pitihän se arvata! Voipaperilla ei vain tee mitään.

[/quote] '

Olen mie käyttän sitä kun lihiksiä lämmittän mikros niin käärin siihen ja sit vähän kun "grilliltä ostettu". Kyllä kato miehet sille käyttöä keksii.. :)

Vierailija
16/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipaperia voi käyttää kaavojen piirtämiseen, kuvien läpipiirtämiseen, Leikata ikkunaan lumihiutaleita. Pakastamisessa esim, piirakka- ja kakkupalojen väliin, kaulimisessa alustana, suojakääreenä... Ei tosiaan uuniin.

Vierailija
17/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä levitän voipaperin leikkuulaudalle ennen esimerkiksi sipulin tai punajuuren pilkkomista. Ei ota leikkuulauta hajua eikä sotkeennu.

Vierailija
18/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä. Ainakin melko suoraan. Suorakulma on hyvä apuväline. Tosin paistaminen voi hieman vääntää piirasta.

Vierailija
19/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:17"]

Voipaperia voi käyttää kaavojen piirtämiseen, kuvien läpipiirtämiseen, Leikata ikkunaan lumihiutaleita. Pakastamisessa esim, piirakka- ja kakkupalojen väliin, kaulimisessa alustana, suojakääreenä... Ei tosiaan uuniin.

[/quote]

Mutta onko mikään noista syy ostaa voipaperia? Eikö leivinpaperi tee tuon kaiken myös?

Vierailija
20/23 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:17"]

[/quote]

Mutta voiko näitä kaikkia samoja tehdä leivinpaperilla? Sama lihis mies kysyy siis.